Vaihtaisitko sähkösaunasi puusaunaksi jos olisi mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juu, puusaunassa on ihan erilaiset löylyt

Itse pidän enemmän meidän sähkösaunan löylyistä.

Appiukon puusauna on aina niin kuuma, että löylyä heitettäessä sihahtaa kiukaan lisäksi myös selkänahka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juu, puusaunassa on ihan erilaiset löylyt

Itse pidän enemmän meidän sähkösaunan löylyistä.

Appiukon puusauna on aina niin kuuma, että löylyä heitettäessä sihahtaa kiukaan lisäksi myös selkänahka.

Sama juttu meillä. Puusauna lämpiää helposti liian kuumaksi, sitten ei voi löylyä heittää. Tykkään istuskella kauan saunassa ja nautiskella lämmöstä. Sähkösaunaa en kyllä puukiukaaseen vaihtaisi! Ei lämmityskään rasita, kun vaan nappia kääntää :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
En kun vaihdettiin juuri päinvastoin.

Peesi. Vaihtelu virkistää...

Meillä oli vanhassa talossa puusauna ja joo sauna oli ihan jees, mutta sitä puusotkua oli joka paikka täynnä. Nyt uudessa talossa on kaksi takkaa ja pihalla puilla lämpiävä kylpytynnyri niin NAUTIN TODELLA KUN ON SÄHKÖSAUNA. Naps ja se on siinä, nuo muut puulämmitteiset riittävät ja sauna ja pesutilat on ihanan siistit =)

No kyllä! Ollaan katsottu yhtä vanhaa omakotitaloa ja kyllä syletti kun siellä on sähkösauna. Tosin tajusin hetken asiaa mietittyäni, että sauna ylipäänsä on lisätty taloon jälkikäteen, puusauna oli erikseen ulkorakennuksessa.

Muutamassa vanhassa omakotitalossa olen nähnyt saunan missä on molemmat kiukaat. Ja voi sitten tarpeen ja halun mukaan käyttää sitä mitä mieli tekee. Ei siis molempia yhtä aikaa. :)

Oliko iso "operaatio"? Ollaan joskus mietitty, et jos vanhuuden varalle laittais puisen viereen sähkökiukaan... Siihen pitää kuitenkin vetää jotain sähköpiuhaa ym? Mä en ymmärrä sähkötöistä mitään :ashamed:

Ja nyt, kun joku sanoo että puulämmitteisestä kiukaasta saa paremmat löylyt, niin varmaankin kertoo mistä ne kivet tietää kumpi ne lämmitti: tuli vai sähkö?

Siitä ne tietää, kun minä itse sen pesän sytytän ja teen rituaaleja ja omin käsin pilkkomani puut sinne pesään laitan. Ja sitten meillä on Seppälän tiilitehtaalta lahjaksi saadut ihanat keraamiset kivet siinä kiukaassa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Oliko iso "operaatio"? Ollaan joskus mietitty, et jos vanhuuden varalle laittais puisen viereen sähkökiukaan... Siihen pitää kuitenkin vetää jotain sähköpiuhaa ym? Mä en ymmärrä sähkötöistä mitään :ashamed:

Vanha kiuas pihalle, vähän paneelia seinään, uudet lauteet, reikä seinään ja uusi kiuas kiinni. Ei siinä sen kummempaa. Ja ovi vaihdettiin samalla.

Yhteistyössä