Vaihdatteko vaatteet töissä vai kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opettaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opettaja"

Vieras
Elikkä siis tällainen aloitus. Itse olen opettaja ja vaihdan kotona sen paidan, jota käytän töissä, mutta opettajainhuoneessa minulla on työfarkut, jotka vaihdan aamulla, kun menen töihin. Minusta on kiva, että saa lähteä rennoissa housuissa (vaikka verkkarit) töistä ja tulla töihin... :) Olenko jotenkin outo? Mitenkä muut?

Sanoisinpa, että outo olet... jos oudolla tarkoitetaan sitä, että on valtavirrasta poikkeava.
Mun mielestä on kiva laittaa itsensä kotona nätiksi, meikata, laittaa hiukset ja pukea siistit ja asialliset vaatteet päälle, kuten hame ja kauluspaita. Töissä laitan sitten työkengät, jotka ovat muuten korkokengät. Verkkarit puen juoksulenkille, en töihin tai työmatkalle.

Sanoisinpa, että outo olet... jos oudolla tarkoitetaan sitä, että on valtavirrasta poikkeava.
Mun mielestä on kiva laittaa itsensä kotona nätiksi, meikata, laittaa hiukset ja pukea siistit ja asialliset vaatteet päälle, kuten hame ja kauluspaita. Töissä laitan sitten työkengät, jotka ovat muuten korkokengät. Verkkarit puen juoksulenkille, en töihin tai työmatkalle.

Naisopettaja myös täällä. Meikkaan mahdollisimman harvoin, ja olen luonteeltani rento ja mukavuudenhaluinen. Liikun mielelläni verkkareissa, työmatkat, kaupassa poikkeamiset jne.
Korkkarit puen esiintymisiin, (olen myös muusikko) en opetustöihin tai työmatkalle.

Tyävaatteet vaihdan vasta työpaikan pukuhuoneessa. Kuljen työmatkat pyörällä, joten on kätevämpää näin (matkalla voi vaikka kastua tai olla kymmeniä asteita pakkasta niin työvaatteet olisivat epäkäytännölliset).

Pukeudun kotona. Jos haalarit menevät oikein likaisiksi, saatan käydä verstaalla vaihtamassa puhtaat päälle ja jätän samalla ne likaiset sinne pesuun.

Työn puolesta työasu, joka menee joka vuoron jälkeen pyykkiin. Työmatkat pyöräilen ja kävelen ja käytän työpäivän jälkeen vielä koiraa lenkillä, joten ne on rennot urheilu- ja ulkoiluvaatteet.

Riippuu hikoanko matkalla. Jos kävelen reippaasti, niin hikoan, joten silloin vaihdan paidan. Jos menen pyörällä, niin silloin sen lisäksi että hikoan ja paita täytyy vaihtaa, vaihdan housutkin, koska housujen haarat kuluu pyöräillessä niin nopeasti.

Töissä yleensä vaihdan. Kuljen yleensä fillarilla, joten mielummin verkkarilinjalla. Jos aamulla menen suoraan johonkin muualle kuin omaan toimistoon, niin laitan työvaatteet, enkä revittele fillaroidessa, ettei tule hiki.

Joskus kotona, joskus töissä. Mulla on töissä tossut, mitkä sujautan siellä jalkaan. Paidan saatan laittaa jo kotona päälle, jos se tulee pesusta. Mut jos se on valmiiks työpaikalla, nii sit vaihdan vasta siellä. Housuja/hametta rupeen harvemmin vaihtamaan töissä, ku ne veis jo liikaa tilaa kassissa ja siihen menis vaan aikaakin. Toki jos meen töiden jälkee vaikka näkee kavereita tms. niin sitte vaihdan lähtiessä hameeseen. Meillä pitää töissä käyttää farkkuja ja mä en voi sietää housuja. En käytä niitä vapaa-ajalla juuri koskaan. Joskus jos on lyhyt vuoro tai tiedän, että tulee siisti vuoro, nii pidän sitä hametta töissä.

Yhteistyössä