Vaihdatteko vaatteet töissä vai kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opettaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opettaja"

Vieras
Elikkä siis tällainen aloitus. Itse olen opettaja ja vaihdan kotona sen paidan, jota käytän töissä, mutta opettajainhuoneessa minulla on työfarkut, jotka vaihdan aamulla, kun menen töihin. Minusta on kiva, että saa lähteä rennoissa housuissa (vaikka verkkarit) töistä ja tulla töihin... :) Olenko jotenkin outo? Mitenkä muut?

Sanoisinpa, että outo olet... jos oudolla tarkoitetaan sitä, että on valtavirrasta poikkeava.
Mun mielestä on kiva laittaa itsensä kotona nätiksi, meikata, laittaa hiukset ja pukea siistit ja asialliset vaatteet päälle, kuten hame ja kauluspaita. Töissä laitan sitten työkengät, jotka ovat muuten korkokengät. Verkkarit puen juoksulenkille, en töihin tai työmatkalle.

Sanoisinpa, että outo olet... jos oudolla tarkoitetaan sitä, että on valtavirrasta poikkeava.
Mun mielestä on kiva laittaa itsensä kotona nätiksi, meikata, laittaa hiukset ja pukea siistit ja asialliset vaatteet päälle, kuten hame ja kauluspaita. Töissä laitan sitten työkengät, jotka ovat muuten korkokengät. Verkkarit puen juoksulenkille, en töihin tai työmatkalle.

Naisopettaja myös täällä. Meikkaan mahdollisimman harvoin, ja olen luonteeltani rento ja mukavuudenhaluinen. Liikun mielelläni verkkareissa, työmatkat, kaupassa poikkeamiset jne.
Korkkarit puen esiintymisiin, (olen myös muusikko) en opetustöihin tai työmatkalle.

Tyävaatteet vaihdan vasta työpaikan pukuhuoneessa. Kuljen työmatkat pyörällä, joten on kätevämpää näin (matkalla voi vaikka kastua tai olla kymmeniä asteita pakkasta niin työvaatteet olisivat epäkäytännölliset).

Pukeudun kotona. Jos haalarit menevät oikein likaisiksi, saatan käydä verstaalla vaihtamassa puhtaat päälle ja jätän samalla ne likaiset sinne pesuun.