Tosta on hyvätulonen kaukana, toihan on yhden ihmisen peruspalkka suomessa.Eiköhän se "hyvätuloisen" raja ole taas jotain luokkaa 3000 /brutto/perhe. Jos oikeasti hyvätuloisilta pelkästään nostettaisiin hoitomaksuja, heitä olisi niin vähän, ettei sillä olisi mitään vaikutusta valtiontalouteen. Hyvätuloisista puhuminen menee ain paljon paremmin läpi, jos sanottaisiin, että nostetaan maksuja keskituloisilta ja oikeastaan sen allekin tienaavilta, jota oikeasti tehdään.
Eikös nyt ollut kyse hyvätulosista? Ei 3600 /kk tienaava siehen vielä yllä.Eli meille "hyvätuloisille" tulossa varmasti huippumaksut. Mieheni tienaa 3600e/kk ja kaksi lasta. Minä lähdössä opiskelemaan eli päivähoidon tuomaa pommia ei kuitata edes minun tulevalla palkalla. Tuntuu aina yhtä reilulta maksaa yhtä kalliisti kuin joku perhe joka tienaa yli 8000e kuukaudessa kun molemmat töissä. Toki maksavat verojakin korkeasti enkä toivoisi edes heille mitään korotuksia, mutta en ymmärrä miten nämä "hyvätuloiset" joutuvat maksamaan yhtä isosti kuin triplasti tienaavat. :/ En usko, että sille oikeasti hyvätuloiselle olisi niin paha juttu maksaa vaikka 100e enemmän, toisin kuin 100e "hyvätuloisille".
Sitten toiselta puolelta (eli köyhät) huutelevat meiltä lapsilisiäkin pois. Aika ahtaalle ajetaan keskituloiset perheet vai onko enää sellaista kuin keskituloiset?
Että mä sitten nautin taukkien upeista kommenteista, varsinkin kun kuvittelette olevanne älykkäitä.palstamamman tossun alla oleva tuhnu, joka on löytänyt vaimonsa sivuhistoriasta tämän palstan, ja käy nyt pätemässä täällä, kun kotonaan ei uskalla!
Mikäs siinä olisi maksellessa, jos vain saisi palkkaa riittävästi, mutta ei meidän alle keskituloisten palkat riitä millään kaikkiin näihin hinnankorotuksiin ja mistään ei mitään ylimääräisiä tukia saada. Kaikesta maksetaan kalleimman mukaan. Vituttaa suoraan sanoen. Mies jäi juuri työttömäksi ja minun bruttotulot ovat vähän päälle 2000 euroa, silti maksetaan kalleimman mukaan. Kannattaisi minunkin heittäytyä työttömäksi, niin netottaisiin paremmin.Jessus mikä nillitys ku joutuu ihan itse lapsensa hoidon maksamaan.
Mies jäi juuri työttömäksi ja viimeksi sai töitä 3 kk:ssa. Ei ole mitään järkeä perua lapsen hoitopaikkaa, koska sen saaminen takaisin on sitten kiven alla. Viimeksikin töihin piti lähteä kahden viikon varoitusajalla ja lasten hoitojärjestelyt oli tosi hankala saada kuntoon. Toiste ei samaa virhettä tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja Jyllää;29273760:Silloinhan ne lapset voi olla kotona, jos mieskin on työtön. Ei tartte maksaa.
Kyllähän varmasti pienituloisiakin vituttaa, että kaikkia tukia ollaan poistamassa ja vähentämässä, ja täällä haukutaan milloin miksikin ja läyhätään tukien poistamiseksi. Eipä tuo nyt niin eri asia ole, kummatkin syö yhteiskunnan varoja.