"Sanotaan, että tyttöjen kehitys murrosiässä on poikia edellä. Fyysisesti varmaan on, mutta tuskin henkisesti."
Minä taas olen lukenut, että tytöt ovat poikia henkisesti kypsempiä murrosiässä ja että koulusysteemi siten sopii paremmin tytöille, jotka kypsempinä ottavat enemmän vastuuta koulutyöstään ja siksi pärjäävät paremmin.
Pitänee ottaa myös huomioon, että koulussa menestyvää tyttöä ei ehkä pidetä niin nörttinä kuin poikaa. Kuka teini-ikäinen poika haluaa olla nörtti? Siis sukupuoliroolit ovat suosiollisempia koulussa menestyvälle tytölle.
"...tulevat helposti hyväksikäytetyiksi niin henkisesti kuin fyysisesti.."
Tuohon en osaa vastata mitään, pitäneekö paikkansa? Ei ole kokemuksia, omia tai opiskeltuja.
...."naisten hyvyyttä ja tasa-arvoa kannattavat naiset jostain syystä eivät pärjää työelämässä..."
En ymmärrä ollenkaan...mitä ihmeen hyvyyttä??? Mitä tarkoitat pärjäämisellä? Uraputkea ja suurta setelitukkoa? Mielestäni pärjätä voi muutenkin.....
"Miksi naiset ajautuvat pätkätöihin ja pyytävät pienempiä palkkoja kuin miehet?"
Ehkä ennenvanhaan naiset pyysivät pienempiä palkkoja kun naisen rooliin kuului olla vaatimaton. Mutta että nykyisin, tuskin...Minä taas olen kuullut, että ei auta mitä pyytää, moni vanhanaikainen työhön palkkaja arvostaa vieläkin naisen työtä vähemmän kuin miehen, ja tulos on se, että joko otat työn sillä palkalla kuin annetaan tai olet ottamatta. Olen myös lukenut, että miehelle annetaan helpommin se palkka mitä hän pyytää kuin naiselle, riippumatta siitä miten pyytää, varsinkin jos on mies vastassa. Pätkätöitä en kommentoi, kun en tiedä asiasta mitään.
"Asian korjaamiseksi vaaditaan miehiä tekemään asialle jotain."
Totta hemmetissä sitä vaaditaan miehiltä, jos he ovat päättävissä elimissä ja jos heillä on valta tehdä jotain asian eteen!!! Ei kai sitä vaadita esim. joltain perheenäidiltä! Oikeastaan muutoksiin tarvitaan se, että enemmistö haluaa niitä ja että ne, joilla on valta päättää, tekevät muutoksen. Jos miehet istuvat lähes jokaisella johtajan pallilla, niin tottakai se on mies, jolla on paljon päätösvaltaa. Monessa paikassa naisia ei edes päästetä tärkeisiin johtajan tehtäviin.
"Miksi henkisesti vahva nainen ei jätä väkivaltaista miestä."
En usko, että oikeasti henkisesti vahva nainen elää väkivaltaisen miehen kanssa. Vahva nainen jättää väkivaltaisen miehen. Läheisriippuvat pysyvät huonossa suhteessa, enkä pidä heitä henkisesti vahvoina, vaan riippuvina.
"Jos naisen ainoa heikkous tulee esiin fyysisessä voimassa, niin miksi nainen on niin alakynnessä miehiin nähden?"
Vastaus löytyy historiasta. Ei ole kauaa siitä, kun nainen oli miehen omaisuutta, lapsen asemassa, ilman omaa ihmisarvoa, meidänkin maassa. Monessa maassa on vieläkin näin. 1900-luvun alussa esim. naista pidettiin liian tyhmänä opiskeluun. Jos nainen halusi opiskella, niin hän joutui anomaan erityisluvan siihen. Älykästä naista pilkattiin, koska älykkyys oli epänaisellista. Vaati rohkeutta kulkea vastavirtaan sen ajan naisilta. Koska naisen aivot ovat pienemmät kuin miehen, luultiin, ettei nainen ole yhtä älykäs kuin mies.
Feminismi on aikalailla uusi ilmiö. Nekin tämänpäivän nuoret naiset, jotka pilkkavat uran uurtaja feministejä, saisivat olla kiitollisia heille omista oikeuksistaan tänä päivänä. Ikuisuuksia kestäneitä kuvioita, kuten naisen erilaista kohtelua mieheen verrattuna, ei niin vain yön yli nukkuessa muuteta. Muutokset ottavat oman aikansa.
"Jos naisen ainoa heikkous tulee esiin fyysissä voimassa, niin miksi nainen on niin alakynnessä miehiin nähden?"