Vahvat naiset alakynnessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arvo Tasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen eronnut:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Avioeron masennus kestää 7v, läheisen kuolemasta toipuminen kestää pidempään. Avioerolapset masentuvat lähes 100% , jos ovat iältään 10v -14v. meillä on niin paljon mielenterveellisiä sairauksia, että eivät koskaan kaikki pysty puolustamaan etujaan, saati pitämään kiinni tasa-arvoisuudestaan.

Ei kestä KAIKILLA, itse poksautin eron kunniaksi pullon kuohuvaa ja tanssin nurmikolla. Myöskään kukaan lapsista ei masentununt. Sinun lapset ovat masentuneet SINUN katkeruudesta. Et hoitanut asioita niin kuin pitäisi. Syy vanhempien jos lapsi masentuu.

Jospa sitten ex on masentunut? Kannattaa varmaan ottaa senkin kunniaksi viinit? Teillä varmaan otettaisiin paukut jos kaulavaltimokin katkaistaisiin? Toiset ovat tunteettomia.

Tuosta poikien ja tyttöjen erilailla kasvattamisesta ja sen seurauksista...

Ketkäs ne kasvattaa; kotona, päiväkodissa, esikoulussa ja tarhassa? Naisetpa tietenkin, eli naiset saavat syyttää siinäkin ihan itseään. Miksi kasvattavat tytöistä sellaisia kuin kasvattavat?

Yleensä ne "vahvoiksi" mielletyt naiset ovat hirvittäviä tyranneja ja narsistisia v...päitä, jotka ovat jatkuvasti riidoissa kaikkien kanssa.

Ne oikeasti vahvat ovat ihan erilaisia, ei heitä huomaakaan kun heidän ei tarvitse tehdä itsestään numeroa, vaan he kykenevät ottamaan paikkansa ihan iisisti.

Avioeron masennus kestää 7v, läheisen kuolemasta toipuminen kestää pidempään. Avioerolapset masentuvat lähes 100% , jos ovat iältään 10v -14v. meillä on niin paljon mielenterveellisiä sairauksia, että eivät koskaan kaikki pysty puolustamaan etujaan, saati pitämään kiinni tasa-arvoisuudestaan.

Ei kestä KAIKILLA, itse poksautin eron kunniaksi pullon kuohuvaa ja tanssin nurmikolla. Myöskään kukaan lapsista ei masentununt. Sinun lapset ovat masentuneet SINUN katkeruudesta. Et hoitanut asioita niin kuin pitäisi. Syy vanhempien jos lapsi masentuu.

Jospa sitten ex on masentunut? Kannattaa varmaan ottaa senkin kunniaksi viinit? Teillä varmaan otettaisiin paukut jos kaulavaltimokin katkaistaisiin? Toiset ovat tunteettomia.
Ei ole. Ex on myös tyytyväinen tilanteeseen. Eikä otettais. Sairas mielikuvitus sinulla. Mene hoitoon.

Ei ole. Ex on myös tyytyväinen tilanteeseen. Eikä otettais. Sairas mielikuvitus sinulla. Mene hoitoon.

Ihme katkera akka olet, kun alat v..tuileen pilaten keskusteluja. Uskon kyllä, että ex:si on onnellinen nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Vahvat naiset?:
Yleensä ne "vahvoiksi" mielletyt naiset ovat hirvittäviä tyranneja ja narsistisia v...päitä, jotka ovat jatkuvasti riidoissa kaikkien kanssa.

Ne oikeasti vahvat ovat ihan erilaisia, ei heitä huomaakaan kun heidän ei tarvitse tehdä itsestään numeroa, vaan he kykenevät ottamaan paikkansa ihan iisisti.

Riippuu kait siitäkin, mitä vahvuudella tarkoittaa. Fyysinen vahvuus on jotain muuta kuin henkinen vahvuus. Minusta henkinen vahvuus on mm. sitkeyttä, viisautta, pitkäjännitteisyyttä, kykyä ymmärtää ja seistä sanojensa takana, aikuisuutta eikä itsepäisyyttä, huomiohakuisuutta, aina äänessä ja oikeassa olemista, viimeisen sanan vaatimista......

Ihan totta on, että usein naiset väärin perustein kutsuvat itseään "vahvoiksi". Sellaiset, joita miehiniä korkeintaan k-päiksi sanottaisiin, koska vain omaa etuaan ajattelevat.

Media on luonut kuvan nykyaikaisesta itsenäisestä naisesta, joka tekee mitä haluaa eikä tarvitse ketään. Ei se oikeasti ole niin hienoa, että ajattelee vain itseään. Ei sillä myöskään pärjää parisuhteessa, jossa nimenomaan molempien on tarkoitus tarvita toista ja ottaa toinen huomioon.

"Sanotaan, että tyttöjen kehitys murrosiässä on poikia edellä. Fyysisesti varmaan on, mutta tuskin henkisesti."

Minä taas olen lukenut, että tytöt ovat poikia henkisesti kypsempiä murrosiässä ja että koulusysteemi siten sopii paremmin tytöille, jotka kypsempinä ottavat enemmän vastuuta koulutyöstään ja siksi pärjäävät paremmin.
Pitänee ottaa myös huomioon, että koulussa menestyvää tyttöä ei ehkä pidetä niin nörttinä kuin poikaa. Kuka teini-ikäinen poika haluaa olla nörtti? Siis sukupuoliroolit ovat suosiollisempia koulussa menestyvälle tytölle.

"...tulevat helposti hyväksikäytetyiksi niin henkisesti kuin fyysisesti.."
Tuohon en osaa vastata mitään, pitäneekö paikkansa? Ei ole kokemuksia, omia tai opiskeltuja.

...."naisten hyvyyttä ja tasa-arvoa kannattavat naiset jostain syystä eivät pärjää työelämässä..."
En ymmärrä ollenkaan...mitä ihmeen hyvyyttä??? Mitä tarkoitat pärjäämisellä? Uraputkea ja suurta setelitukkoa? Mielestäni pärjätä voi muutenkin.....

"Miksi naiset ajautuvat pätkätöihin ja pyytävät pienempiä palkkoja kuin miehet?"

Ehkä ennenvanhaan naiset pyysivät pienempiä palkkoja kun naisen rooliin kuului olla vaatimaton. Mutta että nykyisin, tuskin...Minä taas olen kuullut, että ei auta mitä pyytää, moni vanhanaikainen työhön palkkaja arvostaa vieläkin naisen työtä vähemmän kuin miehen, ja tulos on se, että joko otat työn sillä palkalla kuin annetaan tai olet ottamatta. Olen myös lukenut, että miehelle annetaan helpommin se palkka mitä hän pyytää kuin naiselle, riippumatta siitä miten pyytää, varsinkin jos on mies vastassa. Pätkätöitä en kommentoi, kun en tiedä asiasta mitään.

"Asian korjaamiseksi vaaditaan miehiä tekemään asialle jotain."

Totta hemmetissä sitä vaaditaan miehiltä, jos he ovat päättävissä elimissä ja jos heillä on valta tehdä jotain asian eteen!!! Ei kai sitä vaadita esim. joltain perheenäidiltä! Oikeastaan muutoksiin tarvitaan se, että enemmistö haluaa niitä ja että ne, joilla on valta päättää, tekevät muutoksen. Jos miehet istuvat lähes jokaisella johtajan pallilla, niin tottakai se on mies, jolla on paljon päätösvaltaa. Monessa paikassa naisia ei edes päästetä tärkeisiin johtajan tehtäviin.

"Miksi henkisesti vahva nainen ei jätä väkivaltaista miestä."
En usko, että oikeasti henkisesti vahva nainen elää väkivaltaisen miehen kanssa. Vahva nainen jättää väkivaltaisen miehen. Läheisriippuvat pysyvät huonossa suhteessa, enkä pidä heitä henkisesti vahvoina, vaan riippuvina.

"Jos naisen ainoa heikkous tulee esiin fyysisessä voimassa, niin miksi nainen on niin alakynnessä miehiin nähden?"

Vastaus löytyy historiasta. Ei ole kauaa siitä, kun nainen oli miehen omaisuutta, lapsen asemassa, ilman omaa ihmisarvoa, meidänkin maassa. Monessa maassa on vieläkin näin. 1900-luvun alussa esim. naista pidettiin liian tyhmänä opiskeluun. Jos nainen halusi opiskella, niin hän joutui anomaan erityisluvan siihen. Älykästä naista pilkattiin, koska älykkyys oli epänaisellista. Vaati rohkeutta kulkea vastavirtaan sen ajan naisilta. Koska naisen aivot ovat pienemmät kuin miehen, luultiin, ettei nainen ole yhtä älykäs kuin mies.
Feminismi on aikalailla uusi ilmiö. Nekin tämänpäivän nuoret naiset, jotka pilkkavat uran uurtaja feministejä, saisivat olla kiitollisia heille omista oikeuksistaan tänä päivänä. Ikuisuuksia kestäneitä kuvioita, kuten naisen erilaista kohtelua mieheen verrattuna, ei niin vain yön yli nukkuessa muuteta. Muutokset ottavat oman aikansa.

"Jos naisen ainoa heikkous tulee esiin fyysissä voimassa, niin miksi nainen on niin alakynnessä miehiin nähden?"

Alkuperäinen kirjoittaja riippuu mistä roikkuu:
Minusta henkinen vahvuus on mm. sitkeyttä, viisautta, pitkäjännitteisyyttä, kykyä ymmärtää ja seistä sanojensa takana, aikuisuutta eikä itsepäisyyttä, huomiohakuisuutta, aina äänessä ja oikeassa olemista, viimeisen sanan vaatimista......

Sinäpäs sen sanoit! Iltarukouksessani muistan aina pyytää, että: "Herra, suojele minua ihmiseltä, joka pitää itsepäisyyttään vahvuutenaan tai muuten myönteisenä ominaisuutenaan!".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras mies:
Minusta henkinen vahvuus on mm. sitkeyttä, viisautta, pitkäjännitteisyyttä, kykyä ymmärtää ja seistä sanojensa takana, aikuisuutta eikä itsepäisyyttä, huomiohakuisuutta, aina äänessä ja oikeassa olemista, viimeisen sanan vaatimista......

Sinäpäs sen sanoit! Iltarukouksessani muistan aina pyytää, että: "Herra, suojele minua ihmiseltä, joka pitää itsepäisyyttään vahvuutenaan tai muuten myönteisenä ominaisuutenaan!".

Oli hyvin sanottu. vaihtaisin kuitenkin sanan itsepäisen itsekkääseen, koska minusta tietty määrä itsepäisyyttä on jopa suotavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies_82:
Media on luonut kuvan nykyaikaisesta itsenäisestä naisesta, joka tekee mitä haluaa eikä tarvitse ketään. Ei se oikeasti ole niin hienoa, että ajattelee vain itseään. Ei sillä myöskään pärjää parisuhteessa, jossa nimenomaan molempien on tarkoitus tarvita toista ja ottaa toinen huomioon.

Minua ovat vahvaksi sanoneet exät ja muutkin ihmiset, itsekkääksi vain ne, joiden mielestä sinkkuus on itsekästä. Kannattaa muistaa, että sinkkuuskaan ei ole usein vapaaehtoinen valinta. On totta, että olen itsenäinen ja olen opetellut pärjäämään omillani, en juuri koskaan pyydä apua muilta. En pyydä siksi, että en ole sitä joskus todella tarvitessani saanut. Enkä muutenkaan usko suhteisiin, jotka perustuvat tarvitsemiseen. Minusta jokainen aikuinen ihminen kantakoon vastuun itsestään. Ehkä ei ole hienoa ajatella vain itseään, mutta ketä pitäisi erityisesti ajatella? Valintani eivät ole pois keneltäkään. Teen ne itse ja kannan niistä täyden vastuun, yksin. Moraalia ja etiikkaa unohtamatta. Ystävällisyyttä ja rakkautta unohtamatta. Olen vahva, koska minulla ei ole mahdollisuutta olla heikko ja heittäytyä muiden armoille. Kukaan ei nosta minua pystyyn, jos en minä itse. Hyvä näin.

Oli hyvin sanottu. vaihtaisin kuitenkin sanan itsepäisen itsekkääseen, koska minusta tietty määrä itsepäisyyttä on jopa suotavaa.

Tietty määrä tervettä itsekkyyttä on myös välttämättömyys.

No(h), niitähän kyllä löytyy, joilla "tietty määrä" sekä itsepäisyyttä että itsekkyyttä on ylittynyt moneen kertaan! Ja enpä enää ihmettele, että nämä ihmiset eivät välttämättä ole niitä, joiden _itsensä_ mielestä on jopa suotavaa olla itsepäinen tai itsekäs vaan niitä, jotka jostain minulle käsittämättömästä syystä ovat tulleet siihen tulokseen, että heidän itsepäisyytensä tai itsekkyytensä on suotavaa tai jopa hienoa _toisten ihmisten_ mielestä.

Itsestä kaikki lähtee. Kun on omat asiat kunnossa, niin siitä on hyvä lähteä auttamaan muitakin. Kutsukoon joku sitä itsekkyydeksi. Kun osaa rakastaa ja kunnioittaa itseään, niin osaa muitakin. Ensiksi oma pääkoppa kuntoon, vastuu omasta elämästä, hyvä itsetuntemus, omat jalat tukevasti maassa, silloin riittää muillekin. Jos on itse "keskeneräinen" niin turhaa on yrittää riittää muillekin.

Terve itsekkyys, on sitä että osaa sanoa ei. Että osaa asettaa rajat, tietää mikä on minua ja mikä sinua. Että tietää, ettei kaikkeen tarvitse suostua, että on oikeus omaan elämään, omiin mielipiteisiin. Että ei suostu kenenkään sylkykupiksi, eikä hyväksi käytetyksi. Että ei tarvitse ottaa kokovastuuta jonkun toisen, aikuisen ihmisen elämästä, vaan mieluummin auttaa toista itsenäistymään........

Epäterveesti itsekäs pyrkii aina saamaan viimeisen sanan, luulee aina olevansa oikeassa, kaikkitietävä besserwisser, dominoi muita, puuttuu väärällä tavalla toisten elämään, näkee vain omat tarpeensa, ei osaa asettua toisen ihmisen asemaan, on epäkypsä.........

Ihan hyviä ja suotavia ominaisuuksia sopivassa määrin. Yleensä itsepäinen ja itsekäs kuitenkin törmäävät siihen, että ovat ainakin joskus avun ja huomion tarpeessa hekin. Pitäisi osata olla sopivasti heikko, jotta voi ottaa avun vastaan. On todella vaikeaa tarjota itsekkäälle ja itsepäiselle apuaan, jos hän ei osaa ottaa sitä vastaan tai vaatii mahdottomia omista lähtökohdistaan haluten osoittaa oman vahvuutensa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aili Matthias:
Terve itsekkyys, on sitä että osaa sanoa ei. Että osaa asettaa rajat, tietää mikä on minua ja mikä sinua. Että tietää, ettei kaikkeen tarvitse suostua, että on oikeus omaan elämään, omiin mielipiteisiin. Että ei suostu kenenkään sylkykupiksi, eikä hyväksi käytetyksi. Että ei tarvitse ottaa kokovastuuta jonkun toisen, aikuisen ihmisen elämästä, vaan mieluummin auttaa toista itsenäistymään........

Epäterveesti itsekäs pyrkii aina saamaan viimeisen sanan, luulee aina olevansa oikeassa, kaikkitietävä besserwisser, dominoi muita, puuttuu väärällä tavalla toisten elämään, näkee vain omat tarpeensa, ei osaa asettua toisen ihmisen asemaan, on epäkypsä.........

Tuossa on jokin perusjuttu. Ensimmäisessä kappaleessa määritellään terve itsekkyys ja toisessa kappaleessa rajataan se koskemaan vain omaa hyvinvointia, loukkaamatta sillä toista.

No(h), niitähän kyllä löytyy, joilla "tietty määrä" sekä itsepäisyyttä että itsekkyyttä on ylittynyt moneen kertaan! Ja enpä enää ihmettele, että nämä ihmiset eivät välttämättä ole niitä, joiden _itsensä_ mielestä on jopa suotavaa olla itsepäinen tai itsekäs vaan niitä, jotka jostain minulle käsittämättömästä syystä ovat tulleet siihen tulokseen, että heidän itsepäisyytensä tai itsekkyytensä on suotavaa tai jopa hienoa _toisten ihmisten_ mielestä.

heh, nyt tulee joukko "itse"-alkuisia sanoja. Kun ne kaikki osaa soveltaa oikealla tavalla omaan elämäänsä, niin voisi kai olla lähes täydellinen?

Se on ilmeisesti huonon itsetunnon merkki, jos pitää olla itsepäinen muiden silmissä; sellainen ihminen ei ole henkisesti kypsä (vielä) Taitaa olla parikymppisillä lähes tapa, että omaa käytöstä peilataan muiden hyväksyntään, toiset siitä aikuistuu, jotkut eivät koskaan.

Näitä sanoja on hienoa pyöritellä, yllättävän paljon niistä lähtee irti..

Alkuperäinen kirjoittaja vahva:
Minua ovat vahvaksi sanoneet exät ja muutkin ihmiset, itsekkääksi vain ne, joiden mielestä sinkkuus on itsekästä. Kannattaa muistaa, että sinkkuuskaan ei ole usein vapaaehtoinen valinta. On totta, että olen itsenäinen ja olen opetellut pärjäämään omillani, en juuri koskaan pyydä apua muilta. En pyydä siksi, että en ole sitä joskus todella tarvitessani saanut. Enkä muutenkaan usko suhteisiin, jotka perustuvat tarvitsemiseen. Minusta jokainen aikuinen ihminen kantakoon vastuun itsestään. Ehkä ei ole hienoa ajatella vain itseään, mutta ketä pitäisi erityisesti ajatella? Valintani eivät ole pois keneltäkään. Teen ne itse ja kannan niistä täyden vastuun, yksin. Moraalia ja etiikkaa unohtamatta. Ystävällisyyttä ja rakkautta unohtamatta. Olen vahva, koska minulla ei ole mahdollisuutta olla heikko ja heittäytyä muiden armoille. Kukaan ei nosta minua pystyyn, jos en minä itse. Hyvä näin.

"en juuri koskaan pyydä apua muilta. En pyydä siksi, että en ole sitä joskus todella tarvitessani saanut"

Tuomitset uudet tuttavasi niiden vanhojen perusteella, jotka ovat jättäneet apua antamatta. Kyllä jokainen ansaitsee tulla omien tekojensa perusteella arvostelluksi, eikä jonkun toisen.

Ei suhteessa täysin kenenkään armoille heittäydytä, vaan molemminpuolisesti tiettyyn rajaan asti. Toiselta on tarkoitus saada jotain, jota tarvitsee. Oli se sitten vaikka turvallisuuden tunnetta, yksinäisyyden tunteen poistamista, läheisyyttä/rakkautta tai mitä tahansa. Kyllä siihen joku syy on, jos menee parisuhteeseen. Se syy on nimenomaan jokin tarve. En nyt tarkoita sellaista tarvetta, jota ilman ei hengissä voisi pysyä, mutta tarve se on vähäisempikin.

Miksi ylipäätään olla yhdessä, jos toista ei tarvitse mihinkään? Tietysti jokainen kantaa aina vastuuta omista teoistaan ja itsestään. Ei tarkoituksena ole aivan veltoksi heittäytyä, vaikka toinen olisikin vieressä tukemassa vaikeina aikoina.

Kysyt ketä sitten ajatella, jos ei itseään? No niitä henkilöitä, joista välittää. Taas liian mustavalkoista ajattelua. Jokainen kyllä varmasti ajattelee itseään, mutta ei siitä hyvä seuraa jos pelkästään itseään. Ei ainakaan parisuhde onnistu, jos molemmat osapuolet vain itsekkäästi ajattelevat itseään.

"Ihme katkera akka olet, kun alat v..tuileen pilaten keskusteluja. Uskon kyllä, että ex:si on onnellinen nyt." hienosti artikuloitu.

tasa-arvo seisoo sivistyksen kehdossa :D

Et ilmeisesti ikinä ole lukenut esim. muropakettia tai pakkotoistoa (80-95% kävijöistä miehiä). Siellähän ei saa kymmentäkään kommenttia kirjoitettua ilman, että joku on haukkumassa toista homoksi, neidiksi tai jotain muuta yhtä kypsää. Ei se sukupuoli, vaan laji.

Yhteistyössä