Yökerhot ja naiset ja etuilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon huomannu monesti että yökerhon baarijonossa naiset etuilee. Olen tosin huomannut että myös miehet etuilee.

Onko tuo naisten etuilu siis jonkinlainen puolustusmekanismi "me osataan kanssa" juttu? Sitten voin ehkä ymmärtää miksi naiset etuilee myös. Itse en etuile. Itseäni etuilevat ihmiset tosin ovat olleet 80% naisia. Olen ollut vaikka 10 minuuttia jo jonossa ja kun on vuoroni niin viereeni tulee nainen ja tilaa. Sitten tulee toinen perään ja tilaa. Sitten tulee kolmas. Voitteko kertoa rehellisesti miksi teette, siis te jotka teette tätä. Jos siis muistatte ettekä olleet kännissä.

Oon huomannu monesti että yökerhon baarijonossa naiset etuilee. Olen tosin huomannut että myös miehet etuilee.

Onko tuo naisten etuilu siis jonkinlainen puolustusmekanismi "me osataan kanssa" juttu? Sitten voin ehkä ymmärtää miksi naiset etuilee myös. Itse en etuile. Itseäni etuilevat ihmiset tosin ovat olleet 80% naisia. Olen ollut vaikka 10 minuuttia jo jonossa ja kun on vuoroni niin viereeni tulee nainen ja tilaa. Sitten tulee toinen perään ja tilaa. Sitten tulee kolmas. Voitteko kertoa rehellisesti miksi teette, siis te jotka teette tätä. Jos siis muistatte ettekä olleet kännissä.
kannattaa vaan sanoo kovaan ääneen et olit ensteks ? kännissä harva ees tajuaa etuilevansa

En etuile, mutta en toisaalta myöskään käy yökerhoissa. Kaveripiiriä katsomalla voisin sanoa, että ehkä siellä yökerhossa ravaa enimmäkseen etuilevaa sorttia olevia naisia, me muut huvittelemme toisilla tavoilla.

Siis eihän yökerhojen baaritiskeillä ole mitään perinteistä jonoa. Siihenhän mennään odottamaan palvelua vapaaseen kohtaan ja baarimikko palvelee parhaaksi katsomassaan järjestyksessä. Yleensä tietysti saapumisjärjestyksessä, mutta ruuhkaisella baaritiskillä tämä ei ymmärrettävästi aina onnistu. Jos baarimikko toistuvasti ohittaa yhden asikkaan ja palvelee muita ensin, niin jokuhan siinä silloin mättää, ehkä baarimikko ei jostain syystä tiedosta ohitettavan asiakkaan odottavan palvelua. Tai sitten tämä on niin kännissä tai käytökseltään tökerö, että baarimikko priorisoi viimeiseksi palveltavaksi.

Ei yökerhon baaritiskillä voi minusta etuilla muuta kuin väkivalloin tiskille kiilaamalla. Vapaan paikan ottaminen ei tietenkään mitään etuilua ole, vaikka baarimikko syystä tai toisesta palvelisikin ensin kuin jotain pidempään odottanutta.

Siis eihän yökerhojen baaritiskeillä ole mitään perinteistä jonoa. Siihenhän mennään odottamaan palvelua vapaaseen kohtaan ja baarimikko palvelee parhaaksi katsomassaan järjestyksessä. Yleensä tietysti saapumisjärjestyksessä, mutta ruuhkaisella baaritiskillä tämä ei ymmärrettävästi aina onnistu. Jos baarimikko toistuvasti ohittaa yhden asikkaan ja palvelee muita ensin, niin jokuhan siinä silloin mättää, ehkä baarimikko ei jostain syystä tiedosta ohitettavan asiakkaan odottavan palvelua. Tai sitten tämä on niin kännissä tai käytökseltään tökerö, että baarimikko priorisoi viimeiseksi palveltavaksi.

Ei yökerhon baaritiskillä voi minusta etuilla muuta kuin väkivalloin tiskille kiilaamalla. Vapaan paikan ottaminen ei tietenkään mitään etuilua ole, vaikka baarimikko syystä tai toisesta palvelisikin ensin kuin jotain pidempään odottanutta.

Tässä alkuperänen kirjottelija. En juo edes alkoholia joten oon kyllä kohteliaimmasta päästä oleva henkilö yökerhossa. Ja naisten etuilu on myös sitä että kun seison tiskillä niin ne änkee viereen ja mut hitaasti työnnetään veke ja sitten olenkin yhtäkkiä metrin päässä tiskistä. Sitten heidän perässä on lisää naisia jotka saman tien syöksyy tohon tiskiin. Kerran jonotin 15min ja sitten luovutin. Miehet yleensä etuilee narikkajonossa. En oo edes pienikokonen tai joku 50kg luihuli jota voisi olettaa ohitettavan. Vai onko alkoholin himo niin suuri että pakko saada sitä lisää. Säälittävää.

En itsekään etuile, menen siihen kohtaan missä vapaata on tai odottelen kunnes joku lähtee baaritiskiltä pois jos on ruuhkaa.
Jos joku toinen ei sitä hoksaa, sille en voi mitään. En kuitenkaan ala katseleen kuka odotti ennen mua baaritiskille ellei nyt ihan vieressä ole ollut.

Monesti olen sanonut jos mulle meinataan "tarjoilla" ennen vieressä olevaa että hän oli ennen mua ja saa sitten oman juomansa ensin.

en käy enää baareissa. mutta silloin kun kävin, tungin itseni baaritiskille siihen rakoon mihin mahduin, ja tein tilauksen heti kun sain baarimikon huomoion. en ole koskaan milloinkaan ajatellut etuilevani, enkä ole myöskään tajunnut että jotkut "jonottavat".
mielestäni yökerhossa vallitsee villinlännen laki. usein tiskit ovat pitkiä, väkeä ja baarimikkoja on paljon. on täysin mahdotonta pitää lukua siitä, kuka oli ensin!

ja tarkoitan nyt siis clubeja, enkä rauhallisempia ja hiljaisia pubeja tai baareja, joissa on selvää, kuka on jonossa seuraava. ja en ole koskaan etuillut vessa-, tai sisäänpääsyjonossa.

Yhteistyössä