vahinkoraskaus 35-vuotiaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan hukassa

Vieras
Vahinkoraskaus 35-vuotiaana.

Nyt on käynyt niin, että kuparikierukka on pettänyt
Kierukka laitettiin vajaa 2 vuotta sitten.

Ennestään meillä on 2 lasta, nuorempikin jo 3,5 vuotias. Nyt pääsee lasten kanssa jo melko helpolla, kun saa yöt nukkua ja ovat omatoimisia.

Itse olen tällä hetkellä työtön, mies on työssä.

Olisiko järkeä pitää lasta vai pitäisikö raskaus keskeyttää? Ikääkin minulla on jo 35-vuotta.

Vahinkoraskaus 35-vuotiaana.

Nyt on käynyt niin, että kuparikierukka on pettänyt
Kierukka laitettiin vajaa 2 vuotta sitten.

Ennestään meillä on 2 lasta, nuorempikin jo 3,5 vuotias. Nyt pääsee lasten kanssa jo melko helpolla, kun saa yöt nukkua ja ovat omatoimisia.

Itse olen tällä hetkellä työtön, mies on työssä.

Olisiko järkeä pitää lasta vai pitäisikö raskaus keskeyttää? Ikääkin minulla on jo 35-vuotta.

Uusimmat ennusteet ennakoi ikäisellesi naiselle vielä 54 elinvuotta. Olisiko lapsesi vähän päältä viiskymppisenä liian nuori orvoksi

Ei kai täällä nyt ihan tosissaan kukaan pysty sun ajatusmaailmaan niin paljoa vaikuttamaan että meidän mielipiteiden perusteella tekisit radikaalin päätöksen suuntaan tai toiseen - tai jos niin on, niin kehoittaisin ottamaan yhteyttä vaikka perheneuvolaan tai terapeuttiin, missä tai jonka kanssa tätä aihetta voi puida konkreettisesti.

Aloittaisin henkilökohtaisesti kuitenkin keskustelemalla kumppanini, lapsen isän kanssa. (Enkä kysyisi neuvoa täältä.)

Itse olen 37v ja odotan myös,eikä tämä ollut mikään vahinko :) Nythän sulla olisi oiva tilaisuus hoitaa vauvaa kun kerta työttömänäkin olet,ei ole siis pakko puskea sitä lasta heti hoitoon kun täyttää 10kk. Pidät siis vauvan!

Tervetuloa joukkoon! Mä olen suunnilleen saman ikäinen ja myös suunnittelemattomasti raskaana (nyt jo viikko 28). Lapsi ilmoitti tulostaan, kun oltiin vasta päätetty erota. Minä tein ratkaisun pitää vauvan (ei lapsia entuudestaan), ja vaikka on ollut lievästi sanottuna raskasta, oon silti ikionnellinen että valitsin jatkaa raskautta. Jälkikäteen ajatellen olisin luultavasti katunut aborttia paljon enemmän kuin lapsen pitämistä, jäänyt miettimään, millainen hänestä olisi tullut jne.

Muut voi kertoa omia kokemuksiaan, mutta itse tiedät varmasti oman tilanteesi parhaiten. Millä viikoilla olet? Miten yleensä suhtaudut raskauden keskeytykseen?

Tervetuloa joukkoon! Mä olen suunnilleen saman ikäinen ja myös suunnittelemattomasti raskaana (nyt jo viikko 28). Lapsi ilmoitti tulostaan, kun oltiin vasta päätetty erota. Minä tein ratkaisun pitää vauvan (ei lapsia entuudestaan), ja vaikka on ollut lievästi sanottuna raskasta, oon silti ikionnellinen että valitsin jatkaa raskautta. Jälkikäteen ajatellen olisin luultavasti katunut aborttia paljon enemmän kuin lapsen pitämistä, jäänyt miettimään, millainen hänestä olisi tullut jne.

Muut voi kertoa omia kokemuksiaan, mutta itse tiedät varmasti oman tilanteesi parhaiten. Millä viikoilla olet? Miten yleensä suhtaudut raskauden keskeytykseen?

pari päivää sitten tehnyt testin :(

Mä odotan myös "vahinkovauvaa", ikää 38v. Ennestään on kaksi lasta, nuorempi täyttää kohta 3v.
Itse en pitänyt edes vaihtoehtona sitä, että en vauvaa pitäisi vaikka raskauden myötä suunnitelmat menikin uusiksi.

Tosin epäilen, että jos tästä kolmannesta tulee yhtä vilkas ja eläväinen kuin vanhemmat siskonsa, tulen hetkittäin ehkä katumaan tätä :D :D

Yhteistyössä