Vähän ärsyttävää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikasen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kitsas:
Ja miks pitäis saada ilman edes sukulaisilta? Ootkos kysynyt, että myiskö se sulle ne vaatteet???

Todellakaan en ala maksamaan omille sukulaisille, ovat melkein kun perhettä. Kehtaavat tänne tulla kahville ja myyvät vaatteet vaikka tietäisi että meilläkin ois tarvetta!!! Pitäis varmaan niittenkin sit maksaa kahvista ja keksistä jos mun pitäis maksaa vaatteista!

Siis ensin luulin, että laitoit aloituksen vitsinä, mutta taisitkin oikeasti ajatella näin. Olisit kiitollinen saamistasi vaatteista, eihän lastesi kai pakko ole merkkivaatteissa kulkea?

Alkuperäinen kirjoittaja Gap:
Noi kahvimaksut ym ihan hölmöjä juttuja. Oikeesti, kyllä veren pitäis olla vettä sakeampaa ja sen verran omien puolella että kaikki vaatteet pysyis perhepiirissä koska niille tarvetta on. Sanois vaikka sitten että ottaa ne takaisin kun te ette enää tarvi ja myis sitten.

Plää plää,johan on saatu vaatteita.Turha silloin on narista.

Alkuperäinen kirjoittaja aavistus:
jospa just siks myy kalliimmat vaatteet, kun tietää ettet oo valmis maksamaan niistä mitään.
Kyllä mäkin annan likkakaverilleni vaatteita ja paljon, mutta todellakin myyn ne kalliimmat ja paremmat, kun tiedän että hän on niistä kiitollinen, muttei pysty maksamaan. Enkä tarkota että paskaa kantasin hänellekkään.

Kyl oot yhdenlainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Gap:
Noi kahvimaksut ym ihan hölmöjä juttuja. Oikeesti, kyllä veren pitäis olla vettä sakeampaa ja sen verran omien puolella että kaikki vaatteet pysyis perhepiirissä koska niille tarvetta on. Sanois vaikka sitten että ottaa ne takaisin kun te ette enää tarvi ja myis sitten.

En näe mitään syytä, miksi pitäisi antaa? Jos kerran antaa jo osan vaatteista, niin miksi pitäis antaa tuhkatkin pesästä jollekin NOIN kiittämättömälle ämmälle ku ap? JA pitäis olla selviö, että jos on KALLIISTA tavarasta kyse, niin ainakin TARJOTAAN siitä maksua. Vaikka sitten olis kyseessä millainen sukulainen tai ystävä. SEKIN OLISI KOHTELIASTA. Mutta ap ei selvästikkään osaa edes kiittää.

En antais minäkään ap:lle vaatteita. En edes niitä TUTTAA ja muuta sekunta krääsää, mitä ap saa.

No, en mäkään lähes 30 euron paitoja yms. viittis ilman antaa vaikka ois kuin sukulainen.
Ennemmin myyn ja saan niistä edes muutaman euron takaisin :)
Tai sit myisin sukulaiselle tai tutulle näitä vaatteita jollain summalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse:
Ja miten se on sulta pois?

Joudun ostamaan uusia vaatteita!

Ehkä hänkin ostaa lapsilleen uusia vaatteita niillä huutiksesta saamillaan rahoilla. Minäkin annan suurimman osan vaatteistamme siskolleni, jolla ei paljoa rahaa. Jotain kuitenkin joskun myyn. Jos saan jostain talvivaatesetistä vaikka 40 ? huutiksessa, niin sehän olisi kuin antaisin 40 ? siskolleni. Ei minullakaan sellaiseeen ole varaa.

sukulaisrouva kailotti että saa kaikki hienot ja kalliit vaatteet yhdeltä toiselta sukulaiselta ilmaiseksi samoin yhdistelmävaunut ilmaiseksi ja pinnis ilmaseksi. Ja syy oli se että hän ja miehensä olleet kauemmin kuin minä ja mun mieheni yhdessä niin ne tavarat kuuluu rehellisyyden nimissä heille ja he varmaan tekee ennempää vauvan kuin minä ja mieheni. Katsoin rouvaa vähän aikaa ja totesin että no sehän on kiva. Et jos me joskus aiotaan vauva tehdä me ostetaan kaikki uutena, emme huoli toisten vanhoja.- teidän olin ilkeä.

No me saatiin vauva vuotta aiemmin kuin he ja ostin kaikki uutena.
Ja sitten kun he saivat vauvansa he meni niitä "ilmaisia" tavaroitaan hakemaan niin kas kummmaa kun olikin tyly sukulainen ja ei antanutkaan ilmaiseksi mitään, ei ollut koskaan edes luvannut. Katkerana osti uudet kamat ei kelvannut sukulaisen tavart kun piti maksaa.
Mutta elämä on.
Ei ne lasten vaatteet ole ilmaisia varsinkaan merkkivaatteet ja kun ne myy niillä rahoilla voi ostaa taas uutta vaatetta, ei kellään ole velvollisuus antaa mitään ilmaiseksi. Ihme luuloa, on varmaankin melko nuori äiti tämä ap.

Kyllä sitä riittääkin itsekkäitä ihmisiä maapallolle :) Siis mikset oo vaan tyytyväinen, itse en varmaankaan antais mitään ihmiselle joka ei olis ollenkaan tyytyväinen...

Ok, tämä oli provo ja olen itse tuo veljen vaimo. Olen kotiäitinä ja rahaa ei todellakaan ole liikaa, lapseni tahdon kuitenkin pukea nätisti ja en pysty merkkivaatteita ilmaiseksi antamaan jos haluan lapseni jatkossakin sellaisiin pukea.
Myyn huutiksessa ja saan lähes omani takaisin, olenko siis kauhea ihminen?

Ok, tämä oli provo ja olen itse tuo veljen vaimo. Olen kotiäitinä ja rahaa ei todellakaan ole liikaa, lapseni tahdon kuitenkin pukea nätisti ja en pysty merkkivaatteita ilmaiseksi antamaan jos haluan lapseni jatkossakin sellaisiin pukea.
Myyn huutiksessa ja saan lähes omani takaisin, olenko siis kauhea ihminen?

Totta mooses olet ;)
Sehän on täysi selviö että sukulaisille kaikki ilmaiseksi :headwall:

Jos unohdetaan provoilu, niin noin mäkin teen. Annan perusvaatteet eteenpäin ja myyn vaatteet, joista jotain saa. Välillä teen poikkeuksia, jos tiedän jonkun tarvitsevan tai erityisesti ilahtuvan jostain. Muutoin käytetyt vaatteet on käytettyjä vaatteita. Jos ilmaiseksi haluaa ja saa, ei merkin pitäisi olla pääasia.

Onneks ei oo ikinä ollut mitään merkkivaatteita, joista olis pitäny edes miettiä mitä niistä sais jos ne myis...

Tosin nyt, kun oon alkanut ajattelemaan, ettei noille meillä pieneksi jääville vaatteille tulekaan käyttäjää tässä talossa... Niin vähän kyl miettii, että kehtaako ne vaan antaa jollekin tarvitsevalle. Ne on perusvaatetta.. Mut noita alle 100cm:siä on 15kpl 30l muovilaatikollista, plus ulkovaatteet siihen päälle. Ja kaikki rikkinäiset yms, mitä en ite käyttäis enää olen siis heivannut pois.. Siltikin ihan perusvaatetta, joilla ei kappale hintaa siis paljon ole..

Yhteistyössä