vähähiilarinen ruokavalio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsippadiidaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsippadiidaa

Vieras
Jos aikoo syödä vähähiilihydraattista ruokaa, täytyy ilmeisesti ruokavaliosta jättää pois peruna, makarooni, muu pasta, riisi ja vaalea leipä. Mistä ihmeestä sitä sitten tekee lämpimän ruoan eli lounaan ja päivällisen?

no sitä samaa mitä ennenkin, jättää vaan lisukkeet pois ja tekee reilummin salaattia. :D

Esim. pihvejä ja salaattia... lihasuikaleita kermassa ja salaattia... joskus arkena paistan vaan jauhelihaa ja syön tomaatin ja kurkun kera.. lisukkeeksi voi myös esim. paistaa herkkusieniä pannulla..

Ei niitä kokonaan tarvitse jättää pois, voi vaihtaa esim. täysjyväpastaan. Ja tosiaan kasvispuolella mahdollisuudet on rajattomat. Mä syön todella harvoin riisiä tai perunaa, pastaa silloin tällöin. Useimmiten kasviksia ja hyvin olen selvinnyt :)

Eli jos teen koko perheelle ruokaa normaalisti vaikka perunasta ja jauhelihasta niin itse en syö sitä pottua vaan sen korvikkeena kasviksia. Jees. Kiitoksia. Tästä jatketaan...

Perunan korvaa helposti paistetuilla kasviksilla (kesäkurpitsa, sipuli, paprika, parsa...).
Kukkakaalista saa muussia.
Makaronin/spagetin sijaan kesäkurpitsasta juustohöylällä vedettyjä siivuja jotka paistetaan nopsaan voissa.
Riisin tilalle raejuustoa.

Tuossa joitain mahdollisia vaihtoehtoja.

Mä tein tänään esim. kanakastiketta (pohjana indian curry viola tuorejuusto, nam)ja muu perhe söi sitä pastan kanssa ja itse söin keitettyjen vihannesten (parsakaali, porkkana) kanssa. Vasta opettelen vhh ruokavaliota :) iltapalaksi syön turkkilaista rasvaista jogurttia