Laihduttajat apua! Mikä mättää, miksi en laihdu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt läski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentynyt läski

Vieras
Synnytyksestä pian 4kk, en imetä. Lähtöpaino 88,4kg. Nyt 85,5.

Nyt vajaat 2 kuukautta olen kaverin kanssa laihista pidellyt, tai sanotaanko paremminkin elämäntapamuutosta, johon kuuluu päivittäisen liikunnan lisäksi myös hiilaritietoinen ruokavalio. Mutta paino putoaa tosi tosi, TOSI hitaasti, nyt 3 kilon jälkeen jäänyt jumiin, eikä ole liikkunut mihinkään kahteen viikkoon.

Käyn 2-3 kertaa viikossa kuntosalilla eri jumpissa, spinningissä ja kahvakuulassa, tai sitten teen ihan salilla lihaskuntoa. Tämän lisäksi lenkkeillään 1-3 kertaa viikossa, 7-10km reippaita kävelylenkkejä sauvojen kanssa tai ilman.

Ruokavaliosta on tippunut pois riisi, pasta, peruna, vaalea leipä. Proteiinien saannista olen pitänyt huolen syömällä mm. kananmunia, maitorahkaa jne..

Yksi esimerkki päivän syömisistä:

aamupala ananasrahka
lounassalaatti (kurkku, tomaatti, jäävuorisal.) +kanaa n.100-150g (filettä)
päivällinen 2kpl itsetehtyjä kasvispihvejä, saman salaattipohjan kanssa kuin lounas
iltapala 2 munan munakas
(välipalaksi saatan ottaa 1-2 palasta ruisleipää, hitunen margariinia, yksi siivu juustoa päällä)

Syönkö sitten kuitenkin liikaa? Vai liian vähän? Vai mistä ihmeestä johtuu tämä painon jumittaminen? Turhauttaa!!!

no et liikaa ainakaan. mä jatkaisin vaan samalla tavalla tai lisäisin vaikka hedelmiä. kyllä ne kilot lähtee. välillä vaan jumittaa, sen takia monet suosittelee mittanauhaa.

Ootko laskenu kuinka paljon kaloreita kertyy päivän aikana? Nimittäin jos ruisleipää syöt, niin et varmasti mihinkään ketoosiin pääse. Ihan terveelliseltä tuo vaikuttaa, mutta jos kalorivajetta ei paljon ole, niin silloin painonpudotus on hidasta.

Ketoosiin ei kai ole tarvekaanpäästä jos ruokavalio on hiilaritietoinen ;) Mä lisäisin sun ruokavalioon rasvaa! Siis rasvaista kalaa, oliiviöljyä ja muita kasviöljyjä. Aineenvaihdunta tarvitsee hyviä rasvoja pysyäkseen käynnissä ja usko tai älä, rasvaa syömällä laihtuu :) Kohtuus tietty kaikessa...

Mä kokeilisin kans lisäillä vähän esim. öljyä salaattiin tai muuta rasvaa enemmän. Tietty niissä rajoissa, ettei kaloreita tule liikaa. Voishan sitä parin päivän ajan vaikka kirjailla syömisiä ylös niin tietäis paljonko energiaa tulee ja miten se jakaantuu.

Muuten noi syömiset musta kuulostais kyllä aika hyvältä..

Aikaisemmin olen laihtunut n.10kg painonvartijoiden pisteitä laskemalla, liikuin silloin murto-osan nykyisestä, ja silti pudotus oli 1-2 kg viikossa. Nyt hämmentää tämä verkkainen vauhti, kun ei paino inahdakaan? En ymmärrä..

Mulla rankempi liikunta muuten nostaa pariksi päiväksi painoa. Kerää nesteitä tai jotain? Mut jos oot liikuntaa harrastanut jo kauemmin niin ei sekään sitten välttämättä painon junnausta selitä.

Yhteistyössä