vähähiilarinen dieetti: kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iines
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Iines

Jäsen
16.07.2004
117
0
16
Ajattelin kokeilla vähähiilarista dieettiä ekaa kertaa elämässäni ja olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia. Miten aloittaa, onko ollut vaikeeta noudattaa, hyviä/huonoja puolia?Paljonko on paino tippunut ja missä ajassa?
Kiitokset etukäteen!

:flower: Vuoden ajan epäsäännöllisesti olen noudattanut. Ensimmäiset kolme päivää vaikeinta. Hyvä puoli on kun saa syödä niin että ei ainakaan näläntunteeseen dietti kaadu. Nyt on menossa 18 päivä ja hyvältä tuntuu. En käy vaa´assa. Kyllä peilistä ja vaatteista huomaa että pienenee. Voihan sitä kokeilla, mutta kaikille se ei tietenkään sovi, tiedän näitäkin tapauksia. Tsemppiä! :saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 20:35 iines kirjoitti:
Ajattelin kokeilla vähähiilarista dieettiä ekaa kertaa elämässäni ja olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia. Miten aloittaa, onko ollut vaikeeta noudattaa, hyviä/huonoja puolia?Paljonko on paino tippunut ja missä ajassa?
Kiitokset etukäteen!

Kohta olen vuoden ollut VHHlla eikä tää alun jälkeen ole mitenkään vaikeeta ollut. Aluksi sitä tarkkaili hyvinkin ankaralla silmällä, että mitä syö, nyt menee jo vähän rennommin :D Mulla ei sinänsä ole laihdutettavaa, mulla tippui nelisen kg aluksi ja siihen jäi. Toki haluaisin vielä pari kg pois, mutta enpä ole saanut aikaseksi puristaa.

Ei tämäkään mikään ihmedieetti ole, siis ei sitä vaan laihdu jos on vähähiilihydraattisella.. minä syön päivässä sen verran, että kulutus on plusmiinus nolla, niin eihän sitä juuri laihdu. Koko on kyllä humpsahtanut syksyn 40 -> 38 vaikka paino ei ole liikahtanut mihinkään. Hyvä näinkin.

Ja ei ole vaikea noudattaa. Ainoa vaikeus, mitä on tullut vastaan on muiden ihmisten ihmettely. Se ottaa välillä päähän, kun eivät oikeasti tiedä koko hommasta mitään ja toistelevat vain sitä, mitä menaisissa on sanottu... Vatsa toimii paremmin kuin koskaan, kasvojen ihottuma on rauhoittunut huomattavasti, olo on hyvä, ruoan jälkeen ei aina väsytä, makeaa haluttaa harvoin ja silloin kun sitä ottaa, niin pysyy Kohtuudessa ;) Söin mä eilen kaksi suklaakonvehtia ja olin tyytyväinen. Entisessä elämässä olisi mennyt koko rasia, ihan huoletta.

Jos haluat tosissaan painoa tiputtaa vähähiilarisella dieetillä niin ota aamulenkki tavaksi, eli puolen tunnin reipas kävely heti ylösnousun jälkeen, ei syödä mitään vaan lasi vettä ja menoksi. Mulla lähtee noin puolikiloa viikossa kun vaan viittin, taas ollaan pihalla mutta paino on pysynyt samassa ilman lenkkiä vaikka en täysin noudatakaan dieeettiä.

Jep, vähä hiilarisella ollaan täälläkin! Hyvin menee. Ei oo nälkä eikä tee makeaa mieli! Amulla keittelen itselleni kahvit ja iltapäivällä syön jotain proteiini pitoista, lisäten siihen kasvikset. Vettä juon todella paljon. Tosiaan ekat päivät on vaikeita, mutta jos olet tarkkana, pääset jo viikon sisällä ketoosiin, ja tunnet sen hyvän ja pehmeän olon, kun ei ole nälkä moneen tuntiin. Aluksi kannattaa ottaa avuksi joku karppauskirja, esim. atkins, antti heikkilä tai south beach diet ja pääset jyvälle. Jos tuntuu että 20g on sinulle liian vähän hiilareita ja pyörryttää niin lisää ihmeessä, mutta varovasti. Myöhemmin kun paino on tippunut jo hyvästi voit lisäillä sitä mukaa hiilareita kun tuntuu hyvältä. Käy katsomassa karppaus.info sivuja, siellä foorumissa on aloittelevat karpit palsta, missä on paljon vastauksia kysymyksiisi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 11:59 PorkkAnainen kirjoitti:
Mitä saa syödä kun on vähähiilaridietillä? Kertokaa kuin 3 vuotiaalle.. :)

Kiinnostunut olen koska nyt todellakin jumitan painoni kanssa ja jotain täytyy saada aikaseksi.

Kiitos.

Hei!

Katsohan sivut: karppaus.info/forum
Ja Heikkilän Antin kirja: Hyvän olon keittokirja 1 ja 2.

VHH:ssa tarkoitus on nimenoon syödä itsensä laihaksi rasvaa ja kermaa kaihtamatta. ihmisen päivittäin proteiinitarve on noin 2g/ painokilo. sitä kun noudattelee niin jo alkaa laihtua ja tuntee itsensä vireämmäksi. katsokkee www.karpit.net

Muistan kyseisen lääkärin ihmetelleen joskus vuosia sitten eräässä lehden haastattelussa kuinka ihmiset syövät isoja pihviä kun ruokalusikallisesta saa päivän proteeniannoksen joten täysin huuhaa ukko.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2006 klo 01:04 hupsis kirjoitti:
Muistan kyseisen lääkärin ihmetelleen joskus vuosia sitten eräässä lehden haastattelussa kuinka ihmiset syövät isoja pihviä kun ruokalusikallisesta saa päivän proteeniannoksen joten täysin huuhaa ukko.

Mitä syödään ruokalusikallinen, että saadaan päivän proteiiniannos?? Ja kuka lääkäri? Heikkiläkö? Ootkos ihan varma? Pistäpäs lehden tiedot tulemaan, niin pääsee tarkistamaan =)

Ihminen tarvitsee n. 1-2g proteiinia/painokg, riippuen vähän liikkumisaktiivisuudesta. Ja jos syöt 100g pihviä, niin ei se tarkoita 100g proteiinia... 100g naudanfilettä on n. 20g proteiinia..

Olen ollut 4vko, paino -4kg.
Mutta. . En ole perehtynyt siihen, paljonko hiilihydraatteja kärsii syödä, että vielän toimii?
Minä en syö sokeria, leipää, perunaa, riisiä makaroonia, viljatuotteita. Maidossa ja kermassa on hh, onko hh;lle helppoa muistisääntöä?

Ei kai se pakko ole huuhaa ukko olla, vaikka joskus olisi toista väittänytkin!
Kyllähän joko omat tai muiden kokemukset useastikkin muokkaavat mielipiteitä!

Itse olen hyvä esimerkki. Olen vannonut painonvartijoiden nimeen. Olen ollut varma siitä,että se on ainoa oikea tapa laihtua. Mutta. Koko kevään, siis kuukausia laskin pisteitä, ja liikuin ja imetin. paino putos vajaa kolme kiloa! siis kuukausien tulos. Nyt vähähiilarinsen kolmella viikolla sama tulos. Ja olotila huomattavasti parempi!!!
Joku tykkää äitistä, joku tyttärestä. . . Ei Heikkiläkään ole sitä mmieltä että kaikille passaa kaikki!

itse myös ajattelin aloittaa tämän ruokavalion. Ja minäkin vannonut aina painonvartioiden nimeen, mutta minullakin viimeisin pudotus pp:ssa oli muutama kilo muutamassa kuukaudessa. Nyt vaan nuo leivät ja makaroonilaatikko huutaa syömään tuolta kaapista \|O Saisiko joku linkitettyä sivua missä olisi listaa kaikista sallituista ruoka-aineista?

Minäkin olen entinen painonvartija. Mutta nyt olen hyvähiilarinen. :heart: En tiukkana vartioi hh-määrää, mutta olen jättänyt sokerin, einekset, perunan, leivänkin enimmäkseen, pastat ja riisit pois. Välttelen kaikkea paljon prosesssoitua ruokaa, pysyn peruselintarvikkeissa.

Olo on mahtava, tukka kiiltää, kynnet ovat terveet, iho ei enää hilseile jaksan liikkua ja pitää itsestäni huolta. Lihaa, kanaa, munia, rahkaa, luonnonjogurttia ja runsaasti erilaisia kasviksia, voita, kermaa, marjoja ja jonkin verran hedelmiä - siinä pääasiallinen ruokavalioni. Pisteitä ei tarvitse laskea.

En kärsi enää syömishäiriöistä, koska ruoastani saan tarpeelliset vitamiinit, enkä täytä massuani hiilarimössöllä, joka aiemmin aiheutti minulle hurjat syömishäiriöt. Ihanaa tuntea olevansa terve!

Tietoa ja kivoja juttuja löytyy osoitteesta http://www.varputavi.com - uusin karppisivustolöytöni.

Mihin on kadonnut ihmisiltä terve järki kun ei oasata itse muuttaa ruokatottumuksia ???
Itse en ole ikinä tarvinnut painonvartijoita enkä sortunut mihinkään huuhaa dietteihin.
Paino on pudonnut syömällä vähemmän ja liikkumalla.Jos olen joskus ahminut liikaa olen sitten vastaavasti vähentänyt syömistä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 16:34 hupsis kirjoitti:
Mihin on kadonnut ihmisiltä terve järki kun ei oasata itse muuttaa ruokatottumuksia ???
Itse en ole ikinä tarvinnut painonvartijoita enkä sortunut mihinkään huuhaa dietteihin.
Paino on pudonnut syömällä vähemmän ja liikkumalla.Jos olen joskus ahminut liikaa olen sitten vastaavasti vähentänyt syömistä

Good for you :flower:

Yhteistyössä