Välilihan leikkaaminen

  • Viestiketjun aloittaja alabama
  • Ensimmäinen viesti
Mulle tehtiin pakon edessä eppari, eli poika ei meinannut mahtua ulos. En tuntenut mitään (epiduraali), kätilö vain sanoi, että nyt hän leikkaa. Tikkaaminen nipisteli hiukan, mutta ei häiritsevästi. Istumaan pystyin heti osastolla, eli muutama tunti synnytyksestä, mutta buranaa sain kuitenkin varoiksi. Pissaaminen sujui heti, ei kirvellyt, kakkaamista jännitin ja maha toimikin vasta kotona luumujen voimalla, mutta ei kipeätä tehnyt sekään. Tosi nopsasti parani haava, kotona suihkuttelin niin kauan kuin jälkivuotoa kesti eli kolmisen viikkoa. Nyt ei alapäässä näy edes arpea, koittamalla tuntee ihan aavistuksen verran kohoumaa epparin kohdalla. Tosi taitava kätilö ollut asialla. Seksiä taidettiin harrastaa 6 viikkoa synnytyksestä eikä sen kanssa ollut ongelmial
 
Lukematta koko ketjua (ykkössivulla joku hyvin jo kirjoittikin) itse olin sillä kannalla, että mieluummin repeän luonnollisesti kuin kätilön saksista. Niinpä en halunnut että minua leikataan ellei ole IHAN pakko, sanoin että repeän mieluummin luonnollisesti ja 1. asteen repeämä tuli pintaan, käytännössä noin neljä tikkiä ja pientä jomotusta alakerrassa, seksiä parin viikon päästä kun tikkien kirvely oli lakannut.

:wave:
 
Mä olin rasvaillut/ öljynnyt välilihaa että jos ei mahdollisesti tarvis leikata, mutta piti synnyttää imukuppisynnytyksellä ja siinähän väliliha leikataan aina.
En tuntenut yhtään mitään (pudendaalipuudutus) ja kakkoshädällä käyminen ei onnistunut alussa ilman mahaa löystyttäviä lääkkeitä.
Mutta haava parani nopiaan, ja sairaalta lähdettäessä istuin jo kunnolla (missään vaiheessa en tarvinut rengasta alleni)
Ehkä tuo rasvaus edesauttoi kuitenkin paranemista.
 
Mulla tehtiin episiotomia sekä vasemmalle että oikealle puolelle kuopuksen syntyessä. Oli virhetarjonnassa ja jouduttiin auttamaan imukupilla. Leikkaminen ei tuntunut eikä ompelukaan, koska pyysin ompeluun puudutuksen. Pissaminen ja kakkaaminen onnistuivat hyvin heti seuraavana aamuna, kärsin istua ilman ongelmia ja seksikin sujui, jahka jälkivuoto loppui. Ei sitä kannata pelätä!
 
mievaan
no tottakai se nyt leikkaushaava hieman koskee, mutta voisin sanoa että en edes muista välilihanleikkuksesta aiheutunutta kipua.. Itsellä oli synnytyksen jälkeen muutama ulkoinen peräpukama niin vei kyllä voiton .. \|O
 
marketta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2006 klo 00:29 alabama kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista!! :)
Juu no minulla ei tuota välilihan repeämistä varmaan ainakaan hetkeen aikaan tule kun negahan täällä möllöttelee..Kp 55/31.Hitto.
menisit jo ultraan/gynelle. tiedän mitä tuskaa olla epätietoisuudessa,mutta ei ole oikein järkeä täälläkään jossitella. varaa aika huomenna, saat varmaan sen jo ensi viikoksi. ei tarvitse enää jännittää.
 
mievaan
Tuli vielä mieleen että me yritettiin lasta lähes vuosi..puoli vuotta olin ilman pillereita ja sit ruvettiin yrittämään.. Kyllä monet itkut sai itkeä kun ei niin ei.. Sitten luovutin ja ajattelin etten tule raskaaks niin en. Muutama kuukausi meni ja menkkoja ei tullu pariin kuukauteen ja testit näyttää vain negatiivistä. gyne kertoi sitten että olen raskaana, tosin testit ei voineet näyttää siitä vielä positiivista koska sikiö oli 5 vrk.

Nyt sain tietää raskaudesta kun viikkoja jo 8, tuntuu että tämä raskaus on puolet lyhyempi kuin ensimmäinen.
 

Yhteistyössä