Väkertäjät (uudempi parempi käsityöketju)

loistavat tontut!!

nuo raita langat saa täsmään ku alottaa aina värin vaihto kohalta, helppo muistaa mistä alotti aijemman sukan :)
Niin tai jos on oikein tarkka, niin aloittaa rullan sisältä ja toisessa sukassa aloittaa uuden rullan sieltä sisältä. Vaikka minua itseäni ei oikeastaan enää haittaa, vaikka raidat menisivätkin vähän vintturaan. Nykyään jos raitalankaa käytän, niin laitan ne tahallaan menemään eri tahtiin.
 
Niin tai jos on oikein tarkka, niin aloittaa rullan sisältä ja toisessa sukassa aloittaa uuden rullan sieltä sisältä. Vaikka minua itseäni ei oikeastaan enää haittaa, vaikka raidat menisivätkin vähän vintturaan. Nykyään jos raitalankaa käytän, niin laitan ne tahallaan menemään eri tahtiin.
mie en raaski ostaa kahta rullaa :D teen tilauksesta sukkia joten ylheensä niihin on se yks rulla piisannu. oman porukan sukat on vaikka mitenpäin raitaset...
 
Niin, no, en miekään käytä tuota kahden rullan tekniikkaa. Mutta siitähän saa samalla langalla jatkettua toiset sukat, kun samasta kohdasta aloittaa uudet sukat. Osasinkohan nyt selostaa oikein.
Esim. äitini, joka kutoo paljon sukkia joululahjoiksi tekee niin. Mulle se tyyli ei passaa, kun en jaksa tehdä kahtaa samanlaista paria peräkkäin.
 
loistavat tontut!!

nuo raita langat saa täsmään ku alottaa aina värin vaihto kohalta, helppo muistaa mistä alotti aijemman sukan :)
Juu, itse asiassa aina aloitan samasta kohdasta, mutta siltihän ne ei ihan täsmälleen mene. Että jos on ihan superhypernipotarkka siitä, että väri vaihtuu justiinsa kerroksen vaihtumiskohdasta, niin sitten ei kannata raitalankoihin koskea :D

Miulla onkin taas joulumuistamisprojektit menossa, tänä jouluna tutut ja naapurit saa magneetteja :D
 
Juu, itse asiassa aina aloitan samasta kohdasta, mutta siltihän ne ei ihan täsmälleen mene. Että jos on ihan superhypernipotarkka siitä, että väri vaihtuu justiinsa kerroksen vaihtumiskohdasta, niin sitten ei kannata raitalankoihin koskea :D

Miulla onkin taas joulumuistamisprojektit menossa, tänä jouluna tutut ja naapurit saa magneetteja :D
vieraalle jos teen sukat niin ten niin että alka sentilleen samasta kohtaa, tyytyväinen asiakas :) muuten ihan sama missä menevät. omissa sukissa on ihan päin puitä nämä raijat
 
Ihana pipo!
Mulla kulkee käsityöt tosi hitaasti, kun tuo työnteko niitä vähän hidastuttaa.
Mutta mulla olis kysymys. Jos tekis keskosille villatakit, niin pitäiskö ne kutoa nukenvaatteiden ohjeella, jotta saa tarpeeksi pienet. Ja jos mulla menee kahteen takkiin 2 viikkoa, niin kuinkahan paljon ne lapset on ehtineet siinä ajassa kasvaa? Kun ei ihan tekis mieli tehdä 50 senttistä, kun niitä pieniä sopivia vaatteita on niin vaikea saada.
 
Minkälaisista kankaista teet hevosille loimet Meah?
Mistä hankit soljet tms?

Tuo mun ponitamma on niin hassun kokoinen että mun on pakko sille tehdä itse loimi (ens syksyä ja talvea ajatellen) kun se on liian iso pikkuponiksi ja liian pieni isoksi poniksi :D
Jokin hassu välikoko........ ikinä ei saa riimua tai lointa joka olis hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22832550:
Minkälaisista kankaista teet hevosille loimet Meah?
Mistä hankit soljet tms?

Tuo mun ponitamma on niin hassun kokoinen että mun on pakko sille tehdä itse loimi (ens syksyä ja talvea ajatellen) kun se on liian iso pikkuponiksi ja liian pieni isoksi poniksi :D
Jokin hassu välikoko........ ikinä ei saa riimua tai lointa joka olis hyvä.
Nyt mä odotan vaippakaupasta luomubambufleeceä, että saan tammalle kuivatus-/talliloimen huippuominaisuuksilla :D

Jos ihan ulkoloimea meinaa, niin haeskelisin varmaan jotain lasten vedenpitäviä ulkoilukankaita, vuori fleecestä tai jostain toppakankaasta.
Mutta multa puuttuu teollisuuskone, joten en ole yhtään ulkoloimea tehnyt, ton mun brotherin "vetokyky" on rajallinen :(

Lukkoja ja solkia haeskelen robbarin sisustus-/remontointiosastolta, tarraakin käytän missä vaan voi. Oikeita loimilukkoja en ole löytänyt mistään, mutta tässä auttaa taas työsuhde-edut: mulla on asiakkaiden kanssa diili, että kaikki riekaleiksi revityt loimet tuodaan mulle eikä nakata roskiin, kerään niistä "varaosat" talteen korjauksia, ja uusia loimia varten :D
 

Yhteistyössä