Väkertäjät (uudempi parempi käsityöketju)

Oo, jos vain viitsit niin olisi kiva jos ehtisit lehtiä katsella läpi mistä löytyy! olen ihan onneton tekemään yhtään mitään ohjeesta, mutta voisihan sitä kuvia katsella että saisi vinkkiä mitä tehdä :D
Olen ajatellut, että ompelen sellaisia pieniä "pehmoleluja", vanulla täytettyjä tähtiä, sydämiä yms. ja laitan ne tarranauhalla kiinni mattoon. Niitä voisi vauva sitten hypistellä ja räpistellä. Mitään kauhean pieniä helmiä en taida uskalla laittaa, ettei vaan saa irti ja syö :/
Nuita "vanutähtiä" olen jo tehnytkin, pitäisi keksiä jokin viritys miten saisin pinnasänkyyn niitä kiinni. Naruilla voisi tietysti laittaa, mutta tuleekohan hieman ruma ulospäin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Oo, jos vain viitsit niin olisi kiva jos ehtisit lehtiä katsella läpi mistä löytyy! olen ihan onneton tekemään yhtään mitään ohjeesta, mutta voisihan sitä kuvia katsella että saisi vinkkiä mitä tehdä :D
Olen ajatellut, että ompelen sellaisia pieniä "pehmoleluja", vanulla täytettyjä tähtiä, sydämiä yms. ja laitan ne tarranauhalla kiinni mattoon. Niitä voisi vauva sitten hypistellä ja räpistellä. Mitään kauhean pieniä helmiä en taida uskalla laittaa, ettei vaan saa irti ja syö :/
Nuita "vanutähtiä" olen jo tehnytkin, pitäisi keksiä jokin viritys miten saisin pinnasänkyyn niitä kiinni. Naruilla voisi tietysti laittaa, mutta tuleekohan hieman ruma ulospäin :D
entäs joku helistin kiinni? ja helmet ehottomasti jottai isoja ja kunnon naruun kiinni joka ei varmasti irtoo...

Mieki mietin jotain isompia helmiä, mutta tuntuu että mie en ite sais mielenrauhaa, kun koko ajan olisin kyttäämässä että pysyykö varmasti :D Helistin vois olla mukava. Ja sitten meinasin jos ompelisi niitä erikokoisia "peilejä" muutaman kans.

Mie en itseasiassa edes tiedä, että mistä sitä peilihommelia saa, mutta menen loppukuusta käymään eurokankaassa (omalla paikkakunnalla ei sitä ole) niin kysyn niiltä. Eurokangas on tietotoimisto, ne tietää kaiken :D Jossaki oon sellasta nähny, mutta en saa mieleen että missä. Sellaista pehmeää juttua se on, mutta en kyllä tiiä miten sen saa kiinni siihen kankaaseen.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Mie en itseasiassa edes tiedä, että mistä sitä peilihommelia saa, mutta menen loppukuusta käymään eurokankaassa (omalla paikkakunnalla ei sitä ole) niin kysyn niiltä. Eurokangas on tietotoimisto, ne tietää kaiken :D Jossaki oon sellasta nähny, mutta en saa mieleen että missä. Sellaista pehmeää juttua se on, mutta en kyllä tiiä miten sen saa kiinni siihen kankaaseen.. :whistle:
mulla kävi mielessä et jos sul ois joku vanha lelu millä ei enää leikitä ja siin on sellanen peili ni ei ku purkamaan meil on ainaki muutamassa lelussa jonkunlainen peili

Kupla-77
Mistä saisin kaavat takkiin, jossa huppu (helppo malli) ja hihattomaan tunikaan sekä pyjamaan (sellainen peruskaava, jotta paidasta saisi helpolla venkslattua mukaelmia)? Monet sivut on tullut tutkittua jo, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja Kupla-77:
Mistä saisin kaavat takkiin, jossa huppu (helppo malli) ja hihattomaan tunikaan sekä pyjamaan (sellainen peruskaava, jotta paidasta saisi helpolla venkslattua mukaelmia)? Monet sivut on tullut tutkittua jo, mutta...
pyjaman ja tunikan kaavoja löytyy paljon Käsityökerhosta ja takkiin jos lapselle niin ottobren kaavat jos aikuiselle niin burda

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
pyjaman ja tunikan kaavoja löytyy paljon Käsityökerhosta ja takkiin jos lapselle niin ottobren kaavat jos aikuiselle niin burda
Mä olen tehnyt lapsille Burdan kaavoilla takkeja (tuolla mun blogissa noi muumitakit sekä yksi kevät takki).
Suurikäsityö lehdessä on ollut pyjaman kaavoja muutoman kerran.
Itselleni oon tehnyt yhdellä suuren käsityölehden kaavalla takin ja oli sen verran simppeli ohje että alottelevanan ompeliana onnistuin.

Kupla-77
Tilasin vähän aikaa sitten Käsityökerhon ja vielä ei ole tullut vastaan. ottobresta yritin kaivaa kanssa. Saako niitä tilattua netistä? Sivuillaan luki, että kaavoja saa käsityöliikkeistä. Itse en pääse tällä hetkellä liikkumaan niin nettikaupat rulettavat :) Pikkutytöille noin 68-110 cm olisi tarkoitus tehdä kaikkea kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mä olen tehnyt lapsille Burdan kaavoilla takkeja (tuolla mun blogissa noi muumitakit sekä yksi kevät takki).
Suurikäsityö lehdessä on ollut pyjaman kaavoja muutoman kerran.
Itselleni oon tehnyt yhdellä suuren käsityölehden kaavalla takin ja oli sen verran simppeli ohje että alottelevanan ompeliana onnistuin.
Taitaa pyjamat olla yleensä joululehdessä ja kesälehdessä.

Kävin katsomassa Puikotellen blogista takin mallia ja juuri tuon tyyppistä haen :) Osaatko sanoa, mistä saisin metsästettyä kaavat?
Toi kaava millä oon noita takkeja tehnyt löytyy tuolta http://www.sewingpatterns.com/search.php , kaavan numero on 9828

Tuolla ainakin pysty ostamaan ja lataamaan koneelle kaavat. Liekkö löytyisi jostain nettikaupasta muualta?

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
meah, suloinen mekko
Kiitos. Kolme pitäis vielä saada kasaan, sitten on koko mun ja systerin kakarakööri hautajaisvaatetettu...
Millaset niistä muista tulee vai tuleeko samalla tyylillä kaikki?
Samalla kaavalla. Aikaa ja rahkeita on rajallisesti, helpommalla pääsee näin :)
Totta

Meillä on mineilty viimeisten viikkojen aikana.. Kiitos vain tuutilullalle ja muutaman viikon takaiselle miniatyyri-palstaprojektille! :D Tilasin itselleni unelmien nukkekodin ja sitä sisustelen mielessäni kovaa vauhtia, nämä muksut vain vähän hidastavat tahtia..

Myös pelien tekemistä olen vähän kaavaillut. Jotain helppoja ensipelejä vähän mietin tekeväni tälle vauvallemme (vaikka 1v. lahjaksi). Vinkkejä ja ideoita otetaan mielellään vastaan! :wave:

Ai niin, ja tehtiin isojen (7v & 5v) tyttöjen kanssa vanhoista väriliiduista uusia. Päivittelen ainakin blogiin niistä jossain vaiheessa juttua (kun vain maltan näiltä muilta askarteluilta;)).

Yhteistyössä