Väheksytkö yksinhuoltajia?

  • Viestiketjun aloittaja mimosa
  • Ensimmäinen viesti
veko
Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä väheksyn... ensin laittavat itsensä paksuksi, hommaavat sitten eron että saavat kaikki mahdolliset tuet... rupusakkia mun silmissä.
höh, taloudellisesti kannattavampaa on kyllä ruveta sossupummiksi jolla ei ole lapsia. Kun jostain syystä niitä lapsia täytyy aina joskus ruokkiakin eikä niitä voi pitää alastominakaan kuin kesällä, talvella on liian kylmä, ja kaikki ruuat ja vaatteet maksavat yllättävän paljon.

tyhmiä provoja täällä tänään, taidan jatkaa palstataukoa :snotty:
yleensähän nää yyhoot on myös sossupummeja. revitään vaan kaikki raha irti mikä saadaan!!!
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä väheksyn... ensin laittavat itsensä paksuksi, hommaavat sitten eron että saavat kaikki mahdolliset tuet... rupusakkia mun silmissä.
On sulla jutut. Olin 15 vuotta kimpassa exäni kanssa, joka sitten päätti pettää ja jättää. Ja yhteiskunta maksoi mulle peräti lapsen yhkorotuksen verran, tuohon aikaan reilun 30 euroa, siinä oli kaikki mun tuet. En saanut asumistukea, en sossusta mitään ja maksoin vielä täyden päivähoitomaksunkin.

Olinpa tosi rupusakkia!

Ainoa tuki, johon yh on yhteiskunnalta automaattisesti oikeutettu on lapsilisän yh-korotus. Elatusmaksua saa kunnalta jos etävanhempi ei sitä kykene maksamaan. Muut tuet saa ihan samoin perustein, kuin kaikki muutkin! Ja hyvä että tukiin on mahdollisuus - ei ole lapsen vika, että vanhemmat ovat eronneet!
 
hot hot hot
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä väheksyn... ensin laittavat itsensä paksuksi, hommaavat sitten eron että saavat kaikki mahdolliset tuet... rupusakkia mun silmissä.
Juu,sen takia mäkin oon yksinhuoltaja,että saan lapsilisiin reilun 46e:n yh-korotuksen :LOL:
just näin! :LOL: mutta huomioikaa myös kokonaistilanne: pääsin eroon siitä rasittavasta miehestä ja ahdistavasta parisuhteesta. TÄMÄN LISÄKSI saan vielä 46 euroa enemmän rahaa. NÄIDEN LISÄKSI voin huoletta ottaa rakastajaksi jonkun varakkaan, avioliittoonsa kyllästyneen ukkomiehen (nämä usein ostelevat mielellään kalliita lahjoja).

kyllä yh:n elämä onkin sitten ihanaa.. ja ENNEN KAIKKEA VARAKASTA :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
En väheksy yksinhuoltajia yleisesti, mutta on asioita, joita en ymmärrä. Esimerkiksi sitä, että kun erotaan siitä lapsen isästä (tai kumpi sitten onkin sen eron halunnut), niin sitten aletaan vääntämään kättä lapsista. Suuri osa varmasti pystyy soipmaan asioista ihan fiksusti, mutta sitten on joukko naisia, jotka yrittävät saada lapsen ja isän tapaamiset mahdollisimman vähiin ja nyhtävät niin paljon elatusmaksuja kuin mahdollista. Mä en voi ymmärtää, että jos lapsen isä on hyvä isä ja kunnollinen mies, niin mikä oikeus naisella on rajata tapaamiset kahteen hikiseen viikonloppuun kuukaudessa?? Ja miksi ihmeessä sillä äidillä on niin paljon "oikeuksia" verrattuna isään?

Mutta siis yleisesti ottaen mulle on aivan se ja sama, onko joku yh vai ei.
Ja myös joukko isiä, jotka alkavat vääntää kättä kun nainen on ollut niin ilkeä, kamala ja paha että on hänet jättänyt, niin pitää kostaa se lapsellekin..
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
En väheksy yksinhuoltajia yleisesti, mutta on asioita, joita en ymmärrä. Esimerkiksi sitä, että kun erotaan siitä lapsen isästä (tai kumpi sitten onkin sen eron halunnut), niin sitten aletaan vääntämään kättä lapsista. Suuri osa varmasti pystyy soipmaan asioista ihan fiksusti, mutta sitten on joukko naisia, jotka yrittävät saada lapsen ja isän tapaamiset mahdollisimman vähiin ja nyhtävät niin paljon elatusmaksuja kuin mahdollista. Mä en voi ymmärtää, että jos lapsen isä on hyvä isä ja kunnollinen mies, niin mikä oikeus naisella on rajata tapaamiset kahteen hikiseen viikonloppuun kuukaudessa?? Ja miksi ihmeessä sillä äidillä on niin paljon "oikeuksia" verrattuna isään?

Mutta siis yleisesti ottaen mulle on aivan se ja sama, onko joku yh vai ei.
Ja myös joukko isiä, jotka alkavat vääntää kättä kun nainen on ollut niin ilkeä, kamala ja paha että on hänet jättänyt, niin pitää kostaa se lapsellekin..
Näitä on molemmissa leireissä....valitettavasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
En väheksy yksinhuoltajia yleisesti, mutta on asioita, joita en ymmärrä. Esimerkiksi sitä, että kun erotaan siitä lapsen isästä (tai kumpi sitten onkin sen eron halunnut), niin sitten aletaan vääntämään kättä lapsista. Suuri osa varmasti pystyy soipmaan asioista ihan fiksusti, mutta sitten on joukko naisia, jotka yrittävät saada lapsen ja isän tapaamiset mahdollisimman vähiin ja nyhtävät niin paljon elatusmaksuja kuin mahdollista. Mä en voi ymmärtää, että jos lapsen isä on hyvä isä ja kunnollinen mies, niin mikä oikeus naisella on rajata tapaamiset kahteen hikiseen viikonloppuun kuukaudessa?? Ja miksi ihmeessä sillä äidillä on niin paljon "oikeuksia" verrattuna isään?

Mutta siis yleisesti ottaen mulle on aivan se ja sama, onko joku yh vai ei.
Ja myös joukko isiä, jotka alkavat vääntää kättä kun nainen on ollut niin ilkeä, kamala ja paha että on hänet jättänyt, niin pitää kostaa se lapsellekin..
juurikin näin...
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
En väheksy yksinhuoltajia yleisesti, mutta on asioita, joita en ymmärrä. Esimerkiksi sitä, että kun erotaan siitä lapsen isästä (tai kumpi sitten onkin sen eron halunnut), niin sitten aletaan vääntämään kättä lapsista. Suuri osa varmasti pystyy soipmaan asioista ihan fiksusti, mutta sitten on joukko naisia, jotka yrittävät saada lapsen ja isän tapaamiset mahdollisimman vähiin ja nyhtävät niin paljon elatusmaksuja kuin mahdollista. Mä en voi ymmärtää, että jos lapsen isä on hyvä isä ja kunnollinen mies, niin mikä oikeus naisella on rajata tapaamiset kahteen hikiseen viikonloppuun kuukaudessa?? Ja miksi ihmeessä sillä äidillä on niin paljon "oikeuksia" verrattuna isään?

Mutta siis yleisesti ottaen mulle on aivan se ja sama, onko joku yh vai ei.
Ja myös joukko isiä, jotka alkavat vääntää kättä kun nainen on ollut niin ilkeä, kamala ja paha että on hänet jättänyt, niin pitää kostaa se lapsellekin..
Onhan niitä molemmissa leireissä, mutta itse olen tähän mennessä törmännyt vaan noihin naispuolisiin diktaattoreihin. Kun se mies otti ja lähti toisen naisen matkaan, niin sitten ollaan pistetty lasten ja isän tapaamiset mahdollisimman hankaliksi. Ihan kuin se tekisi siitä miehestä huonon isän...
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
En väheksy yksinhuoltajia yleisesti, mutta on asioita, joita en ymmärrä. Esimerkiksi sitä, että kun erotaan siitä lapsen isästä (tai kumpi sitten onkin sen eron halunnut), niin sitten aletaan vääntämään kättä lapsista. Suuri osa varmasti pystyy soipmaan asioista ihan fiksusti, mutta sitten on joukko naisia, jotka yrittävät saada lapsen ja isän tapaamiset mahdollisimman vähiin ja nyhtävät niin paljon elatusmaksuja kuin mahdollista. Mä en voi ymmärtää, että jos lapsen isä on hyvä isä ja kunnollinen mies, niin mikä oikeus naisella on rajata tapaamiset kahteen hikiseen viikonloppuun kuukaudessa?? Ja miksi ihmeessä sillä äidillä on niin paljon "oikeuksia" verrattuna isään?

Mutta siis yleisesti ottaen mulle on aivan se ja sama, onko joku yh vai ei.
Ja myös joukko isiä, jotka alkavat vääntää kättä kun nainen on ollut niin ilkeä, kamala ja paha että on hänet jättänyt, niin pitää kostaa se lapsellekin..
Onhan niitä molemmissa leireissä, mutta itse olen tähän mennessä törmännyt vaan noihin naispuolisiin diktaattoreihin. Kun se mies otti ja lähti toisen naisen matkaan, niin sitten ollaan pistetty lasten ja isän tapaamiset mahdollisimman hankaliksi. Ihan kuin se tekisi siitä miehestä huonon isän...
Mä en yleensä kerro mut meillä on niin ettei isä koskaan soita pojalleen ei koskaan. Poika koittaa joskus soittaa ja jutella isänsä kanssa mutta saakin puhua isin vaimon kanssa. Vaikka poika pyytää isiä puhelimeen ei isi tule. Tässä vain yksi pieni esimerkki.
 
sekoboltsi tilhi
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
kyllä. suurin osa niistä on vaan siivillä eläjiä ja säälittäviä muutenkin.
kenen siivellä yksihuoltaja elää??? :whistle:
jaahas, ketäs mää ny sitte siivestän...? käyn töissä ja maksan pojasta tarhamaksut, maksan lapsen elatuksesta enemmän kuin lapsen isä ja saan todellakin vain sen yh korotuksen lapsilisään....
niin ja laspi on avioliitossa syntynyt että en ole edes paksuksi tahalleen itseäni pamauttanut hyvien elareiden toivossa.. elämä nyt vaan meni näin...
niin ja uutta miestäkään en siivestä kun maksetaan puoliks kaikki...
niin ja vieläpä kaiken pahan lisäks kannustan isää tapaamaan alstansa mahdollisimman paljon koska mie erosin miehestä, lapsi ei isästään...
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi:
En väheksy ketään mutta ymmärrän yksinhuoltajuuden vain jos puoliso on kuollut, tehnyt aviorikoksen tai ollut vaaraksi lapsille.
Entäs jos isimiestä ei ole jälkeläinen kiinnostanut?
tai jos mies alkaa juomaan ja tulee väkivaltaiseksi vaimoa kohtaan?
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
en väheksy, säälin. sekä äitiä (harvemmin isä kyseessä), että lasta/lapsia.
Miksi säälit?
vanhempaa säälin sen takia, että joutuu vastaamaan niin paljosta yksin ja tekemään niin paljon työtä: tuplasti sen, mitä tasapainoisessa parisuhteessa elävä.
myös siksi, ettei ole mahdollista jakaa lapsen aiheuttamaa iloa ja onnea välittömästi toisen kanssa.

lasta säälin siksi, että hän ei saa elää sekä isän että äidin kanssa jokapäiväistä arkea.
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Mielummin mä yh:n otan kuin muun. Nimittäin ei yh:n kanssa tartte mulkkua sotkea lapsentekoon.
Erittäin hyvin sanottu!!!
Ja Sinä kanssa majurin...sorry...HERRA Majurin kanssa suupesulle ja saippualla...MOLEMMAT...KUULUUKO SE SANA VAI EIKÖ SE TEHOO |O :xmas: B)
Ei mun tarvii kuunnella alokkaiden kitinöitä
 

Yhteistyössä