Vähävaraiset ihmiset, mitä teette jos pyykinpesuaine loppuu eikä saa heti ostettua uutta?

• Viestiketjun aloittaja Nee
  • Ensimmäinen viesti
juu
mä voin samaistua ap:hen koska meillä on ollut ja on toisinaan vieläkin vaikeita tilanteita kun ei ole sellaisia vakituisia tuloja ja voi tulla menoja joita ei pysty ennakoimaan ihan aina vaikka sen tietääkin et jossain vaihees. Myöskään kummankaan vanhemmat ei voi auttaa koska heillä ihan sama tilanne rahan kanssa ei paljo yli jää...

Mukavaa kun muutama hoksasi apua tarjota, itse en hoksannut ehdottaa.. tiukilla tässä kyllä nyt minäkin, että siinä mielessä... nestemäistä pesuainetta ( jota kaapissa itsellä ) paha lähettää pikkusen kuoressakaan =)

tosi huolestunut tästä perheestä
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
No en kyllä pesis ilman ainetta. Appiukko kerran mainosti jotain ihmepesuainetta jota ei tarvita kun teelusikallinen (ohjeessa oli kyllä enemmän). Pyykit haisi ihan hieltä pesun jälkeen ja olin kyllä aika äkäinen. Kai sitä pesuainetta nyt jostain saa tai kulkekaa sit paskasissa. Ei ne sen puhtaammiksi tule pelkällä vedellä.

Kannattaisko vähän suunnitella taloutta paremmin? Mä ostan aina kaikkea etukäteen, ennen ku joku loppuu kun se on NIIN ärsyttävää jos jotain ei kotoa löydy...
No anteeksi kun en tajunnut suunnitella asioita siltä varalta että exä yllättäen jättääkin maksamatta kolmen lapsen elarit kesäkuussa. Sossuus olen jo ollut yhteydessä, mutta sain sinne ajan vasta loppukuulle.
Tämä selventi tiannetta ja toki ymmärrän muutenkin että voi olla tiukaa, mutta silti vähän ihmettelen että pyykinpesuaine on se suurin ongelma kun 10 eurolla pitää pärjätä toista viikkoa lapsen kanssa, no kai sinä sitten ruokataloutta olet suunnitellut etukäteen.

Kymmenellä eurolla hän aikoo selvitä KOLMEN lapsen kanssa toista viikkoa...
Kenties ne lapset ovat keräämässä niitä pulloja...tai kavereitten luona syömässä ja äiti voi laihduttaa ylimääräiset vyötäröltä , kätevästi kesäkuntoon viikossa!
Oikeesti! Kymmenen euroa riittää noin kahteentoista maitopurkkiin, vai riittäneekö niihinkään... ja nelihenkinen perhe kyllä helposti juo pari litraa maitoa päivässä, joten helevetin tiukkaa tulee olemaan. :(
Ehkä kannattaa pitää pientä vararahaa pahanpäivän varalle, kun nyt näyttää siltä, että niitä pahoja päiviä on tulossa ainakin seitsemän.

pöh
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
mä voin samaistua ap:hen koska meillä on ollut ja on toisinaan vieläkin vaikeita tilanteita kun ei ole sellaisia vakituisia tuloja ja voi tulla menoja joita ei pysty ennakoimaan ihan aina vaikka sen tietääkin et jossain vaihees. Myöskään kummankaan vanhemmat ei voi auttaa koska heillä ihan sama tilanne rahan kanssa ei paljo yli jää...
Oikeesti? Taitaa olla sukuvika ettei osata rahan käyttöä. Mun vanhemmat ei myöskään oo varakkaita ovat olleet tiukilla ja vaikka mitä, mutta kyllä AINA on vitonen löytynyt pesuaineeseen!!!!

Perustetaanko semmonen ketju, joka pysyisi tuolla NOSTOna, että sinne vois kirjottaa ihmiset, mitä he tarvitsevat? Ja jos meillä on ylimääräisinä niitä, mitä he tarvitsevat niin lähetettäis lapsiperheille apua. Olisko mitään?

Mä varmaan kokeilisin niin, että pesisin marseillesaippualla (meillä on aina sitä ) altaassa silleen että hinkkaisin niihin sitä saippuaa kiinni ja sitten koneeseen ilman mitään. Ei huuhteluainettakaan.

Jos ei oo marseillesaippuaa koeta tavallisella saippualla, jos sitä on.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:
Perustetaanko semmonen ketju, joka pysyisi tuolla NOSTOna, että sinne vois kirjottaa ihmiset, mitä he tarvitsevat? Ja jos meillä on ylimääräisinä niitä, niin lähetettäis lapsiperheille apua. Olisko mitään?
Ja ahneet sitten siellä kerjää kaikkea vaikka olis varaa hankkia itse.. vähän niinkuin joululahjaketjussa aikanaan....

Perustetaanko semmonen ketju, joka pysyisi tuolla NOSTOna, että sinne vois kirjottaa ihmiset, mitä he tarvitsevat? Ja jos meillä on ylimääräisinä niitä, niin lähetettäis lapsiperheille apua. Olisko mitään?
Se taitaa olla täällä kiellettyä,mutta noissa kerhoissa on muistaakseni pidetään huolta tms kerho.Voi kun vieläkin kaipaan vanhaa kaksplus kirppisosiota.Siellä oli annetaan ja otetaan vastaan osiot.Sain paljon minulle tarpeetonta menemään.

juu
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Oikeesti? Taitaa olla sukuvika ettei osata rahan käyttöä. Mun vanhemmat ei myöskään oo varakkaita ovat olleet tiukilla ja vaikka mitä, mutta kyllä AINA on vitonen löytynyt pesuaineeseen!!!!
En kai mä pyydä vitosta vanhemmimltani joilla on asunto/autolainaa myös alakoulu ja yläkouluikäisiä lapsia joutuneet työttömäksi ja lomautetuksi tekevät pätkätöitä.

Joskus elämä vaan heittelee. Tulee sairauksia yms. Vaikka kuinka suunnittelisi niin kyllä joskus voi vetää tiukalle kun 4 hengen perheen tulot on 1500e/kk joskus 1000e/kk jos oikein huono mäihä käy. Toisekseen toisen vanhemmat on eläkkeellä toinen vanhainkodissakin. Tämä nuorempi vanhemmat tosiaan asuu kaikenlisäksi kaukanakin. 5e on niin pieni raha loppujen lopuksi et jos muuten on kaikkea ja joku pesuaine loppuu niin kyl sitä pärjää aina jollain muulla konstein.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ja ahneet sitten siellä kerjää kaikkea vaikka olis varaa hankkia itse.. vähän niinkuin joululahjaketjussa aikanaan....
Minä kumminkin luotan ihmisiin.

vieras
Minä lopetin huuhteluaineen käytön kun rahat alko oleen tiukilla. Laskin että meidän 8 hengen perhessä menee n 50 e kuussa huuhteluaineeseen. Kun en minäkään sitä halvinta voinut ostaa. Etikkaa olen käyttänyt tilalla ja ihan hyvin toimii. Tosin sitä puhtaan pyykin tuoksua kaipaa. Omat petivaatteet vielä pesen huuhteluaineen kans -> sitä arjen luksusta.

juu
Alkuperäinen kirjoittaja utelias jatkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
onko nämä pesupähkinöitä?
http://plaza.fi/s/f/editor/images/samu.jpg
Onko nuo käytännössä hyviä?
ovat pesupähkinöitä ja olen kohta 3 vuotta vallan pessyt niillä ja tahroihin pahimpiin sappisaippuaa hieronut tai lorauttanut koneeseenkin jos oikein likaista ja tahraista.

Neitonen
Käsinpesu, (hätätilassa sillä fairilla) ja sitten jos tuntuu että pyykki jää märäksi tai ei ole kunnolla huuhtoutunut niin sitten koneeseen huuhteluun ja linkoukseen, tai vaikka pikapesuun.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Eiköhän ne kuitenkin ole aika harvassa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja no todellakin köyhää:
miten voi olla rahat niin loppu ettei ole varaa ostaa pesuainetta? Ei ne kalliimmatkaan paljon 5 euroa enempää maksa.
No jos rahaa on 10 euroa ja jotakin senttejä päälle niin mitä luulet jätänkö ostamatta lähes 5 euron pesuaineen ja ostan vähillä rahoilla ruokaa lapsille. Lapsilisiin eli ensi viikon torstaihin asti pitää pärjätä.
Halvemmmallakin saa sensitive-pesuaineita. Kaupan omia merkkejä (xtra, rainbow, pirkka) ja aivan yhtä hyvin on pesseet kuin brandi-merkilliset. Esim. x-tra sensitive white maksaa jotain 1,85, rainbow sensitive color varmaan 2 e. Eikä oo iho kärsinyt.

vieras
Mä olen pessyt ensin pyykit käsin, huuhtonut vähän ja sitten laittanut koneeseen ilman aineita ja sit huuhteluainetta, kun sitä kerran teiltä löytyy.
Mäntysaippuaa voi koneeseen laittaa vähän. Se ei vaahtoa kuten Fairy.

no ku ei saa
Kukaan ei nyt syty tälle mun idealleni. Oikeasti haluaisin auttaa vähävaraisia.
quote="mamatsu"]
Se taitaa olla täällä kiellettyä,mutta noissa kerhoissa on muistaakseni pidetään huolta tms kerho.Voi kun vieläkin kaipaan vanhaa kaksplus kirppisosiota.Siellä oli annetaan ja otetaan vastaan osiot.Sain paljon minulle tarpeetonta menemään.[/quote]

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no todellakin köyhää:
miten voi olla rahat niin loppu ettei ole varaa ostaa pesuainetta? Ei ne kalliimmatkaan paljon 5 euroa enempää maksa.
No jos rahaa on 10 euroa ja jotakin senttejä päälle niin mitä luulet jätänkö ostamatta lähes 5 euron pesuaineen ja ostan vähillä rahoilla ruokaa lapsille. Lapsilisiin eli ensi viikon torstaihin asti pitää pärjätä.
hyvin sulla on raha-asiat hallussa! onnea.

ps. poltatko tupakkaa tai käytätkö alkoholia?

Yhteistyössä