Vähävaraiset ihmiset, mitä teette jos pyykinpesuaine loppuu eikä saa heti ostettua uutta?

• Viestiketjun aloittaja Nee
  • Ensimmäinen viesti
juu
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Jos mä olisin tosiaan niin köyhä niin mä ehkä palstailun sijaan menisin vaikka ulos keräämään pulloja ja yrittäisin sillä saada pesuainerahat kokoon.
Kaikki ei asu kaupungissa missä voisi kyetä pulloja keräämäänkin. aika paljon saat kerätä et saat sen kasaan. Joskus vaan elämä heittelee. on pakko oppia pärjäämään niillä korteilla jotka on ja yritettävä eteenpäin ja otettava apua vastaan jos saa. Monellekin yllättävän monelle elämä voi olla aikamoista taistelua.

Jos asut kerrostalossa niin mene ja nyysi sieltä pyykkituvasta vähän pulveria. Minä kun käyn joskus pesemässä vähän isompia esmes täkkejä niin siellä aina on joltain jäänyt pyykinpesuainetta. En siis käytä niitä, mutta hätätapauksessa joku vois käyttää.

pöh
No en kyllä pesis ilman ainetta. Appiukko kerran mainosti jotain ihmepesuainetta jota ei tarvita kun teelusikallinen (ohjeessa oli kyllä enemmän). Pyykit haisi ihan hieltä pesun jälkeen ja olin kyllä aika äkäinen. Kai sitä pesuainetta nyt jostain saa tai kulkekaa sit paskasissa. Ei ne sen puhtaammiksi tule pelkällä vedellä.

Kannattaisko vähän suunnitella taloutta paremmin? Mä ostan aina kaikkea etukäteen, ennen ku joku loppuu kun se on NIIN ärsyttävää jos jotain ei kotoa löydy...

vieras
Älä välitä kommenteista. Olen itsekin pessyt joskus pyykkiä ihan ilman pesuainetta, kun ei ole ollut rahaa pyykkipulveriin. Pese vain välttämättömimmät ja sitten seuraavalla kerralla paremmin. Elämä vaan joskus ON! Tsemppiä.

luumu
no pyykkipulveri harvoin loppuu yllättäen, eli kun alkaa näyttää, ettei pulveri riitä tilipäivään asti, laittaisin sitä reilusti vähemmän. Se puhdistaa kyllä silti.

Joku halvempi merkki voi kyllämyös käydä -herkkäihoisellekin, jos ainetta laittaa vähemmän, oin se myös huuhtoutuu paremmin pois.

Juu
Viikon ehkä hätätilassa pärjää ilman pyykinpesuakin, nyrkkipyykinä voi pestä esim. alusvaatteita ja vauvanvaatteita vaikka käsisaippualla jos ei muuta ole.

Ehkä joku naapuri/sukulainen vois vipata pullon pesuainetta tai vaikka vitosen?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
No en kyllä pesis ilman ainetta. Appiukko kerran mainosti jotain ihmepesuainetta jota ei tarvita kun teelusikallinen (ohjeessa oli kyllä enemmän). Pyykit haisi ihan hieltä pesun jälkeen ja olin kyllä aika äkäinen. Kai sitä pesuainetta nyt jostain saa tai kulkekaa sit paskasissa. Ei ne sen puhtaammiksi tule pelkällä vedellä.

Kannattaisko vähän suunnitella taloutta paremmin? Mä ostan aina kaikkea etukäteen, ennen ku joku loppuu kun se on NIIN ärsyttävää jos jotain ei kotoa löydy...
No anteeksi kun en tajunnut suunnitella asioita siltä varalta että exä yllättäen jättääkin maksamatta kolmen lapsen elarit kesäkuussa. Sossuus olen jo ollut yhteydessä, mutta sain sinne ajan vasta loppukuulle.

-
Seuraavan kerran kun on rahaa, kannattaa miettiä sellaisten pesupallojen ostamista (ei pesupähkinöitä, vaan 2 sellaista muovista palloa). Kertaostoksena tuntuu toki suurelta summalta verrattuna pesujauheeseen, mutta niillä pesee tosi kauan, eikä ne aiheuta allergioita yms.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Seuraavan kerran kun on rahaa, kannattaa miettiä sellaisten pesupallojen ostamista (ei pesupähkinöitä, vaan 2 sellaista muovista palloa). Kertaostoksena tuntuu toki suurelta summalta verrattuna pesujauheeseen, mutta niillä pesee tosi kauan, eikä ne aiheuta allergioita yms.
Joo, mutta ne repii vaatteet, joten kyllä huomattavan kalliiksi!

Siis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten sileä muovipallo muka repii vaatteen?

Juu
Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Mä voisin lähettää sulle pesupähkinöitä ja pussin, jos laitat yksäriä. Vaikka kymmeneen koneelliseen.
Mä aattelin ihan samaa. Mut käyttäisitkö pesupähkinöitä? Mä kyl voisin kans kirjekuorellisen pistää, niillä pesee melko kauan.

s
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No anteeksi kun en tajunnut suunnitella asioita siltä varalta että exä yllättäen jättääkin maksamatta kolmen lapsen elarit kesäkuussa. Sossuus olen jo ollut yhteydessä, mutta sain sinne ajan vasta loppukuulle.
Tämä selventi tiannetta ja toki ymmärrän muutenkin että voi olla tiukaa, mutta silti vähän ihmettelen että pyykinpesuaine on se suurin ongelma kun 10 eurolla pitää pärjätä toista viikkoa lapsen kanssa, no kai sinä sitten ruokataloutta olet suunnitellut etukäteen.

Juu
Yks nopsa konsti ois kurkata kirjahylly läpi ja viedä lehtiä ja kirjoja divariin, luulisin että kyllä sieltä yhden pesuainepullollisen edestä helposti löytyy tavaraa.

Mut jos rohkenet mustua niin että yksärit onnistuu niin tosiaan niitä pähkinöitä voisin laittaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten sileä muovipallo muka repii vaatteen?
Reunat on kumia ja jotenkin se tarttuu vaatteisiin ja jää jumiin. Meillä oli kuukauden käytössä ja joka kerta koneesta löytyi vaate joka oli repeytynyt, kun pallo oli joko juuttunut hihaan tai vaate oli jäänyt pallon ja rummun väliin. Sinisistä kumitahroista ei voinut erehtyä.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tämä selventi tiannetta ja toki ymmärrän muutenkin että voi olla tiukaa, mutta silti vähän ihmettelen että pyykinpesuaine on se suurin ongelma kun 10 eurolla pitää pärjätä toista viikkoa lapsen kanssa, no kai sinä sitten ruokataloutta olet suunnitellut etukäteen.
No ei tarvi anteeksi pyydellä minulta, ei se minua hetkauta onko sulle pesuainetta vai ei. Tuntuu vaan niin oudolle et jollain voi olla noin tiukkaa siis ettei ole mitään turvaverkkoa edes, kavereita, vanhempia jotka vois auttaa.

Yhteistyössä