vähäinen unen tarve 2,5v:llä?

oon tässä kuukauden päivät ihmetellyt tuota lasta kun se aina vaan nukkuu vähemmän ja vähemmän, millainen unentarve teidän samanikäisillä on?

Täällä tenava nukkuu 9-10h yöunet ja päikkärit puoli tuntia, ja on kuitenkin päiväkodissa. Eikö tuo oo aika vähän :eek:

millään ei meinaa ottaa uni silmään kun on niin virkeä vielä 9 jälkeenkin illalla. Ei ole yliväsymystä, lapsi käyttäytyy ihan eri tavalla silloin.
 
no
No, tolla tavalla meidänkin esikoinen nukkui, eli yöunet 9 tuntia ja nekin kolmessa pätkässä ja päälle ne pienet päivätirsat... kunnes sain väännettyä rautalangasta, ettei näillä yöunilla selviä muukaan perhe -> päiväunet jäivät pois ja tyttö nukkuu 11-12 tuntia yössä, yleensä heräämättä.
 
en tiedä, yksilöllistä
Tiedän yhden 3-vuotiaan, joka nukkuu 9 h yössä, ei päiväunia. Pidän tätä todella vähänä. Naapurin kolmevuotias taas nukkuu 12 h yössä, ei päiväunia hälläkään, mutta unen määrä muuten normaali.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
No, tolla tavalla meidänkin esikoinen nukkui, eli yöunet 9 tuntia ja nekin kolmessa pätkässä ja päälle ne pienet päivätirsat... kunnes sain väännettyä rautalangasta, ettei näillä yöunilla selviä muukaan perhe -> päiväunet jäivät pois ja tyttö nukkuu 11-12 tuntia yössä, yleensä heräämättä.
tää vaan tarvii ne päikkärit, jos ei nuku niin on sitten illalla kiukkuinen kuin ampiainen. ja pk:ssa on se lepohetki kuitenki koko ryhmällä.
 
Mulla on taapero joka voi nukkua 16h vuorokaudessa :D Ja on ihan terve, hyvävointinen. Yleensä kai sellaiset 14h nukkuu. Ensin 11h yöunia ja 3h päiväunia.

Taas sitten tiedän lapsia jotka nukkuu vaan sellaisen 10-12h vuorokaudessa.
 
Muori
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Meillä tyttö 2-v ja on aina ollut vähäuninen. Nukkuu tällä hetkellä 9 tuntia yöllä ja 1:n tunnin päiväunet. Ja virtaa riittää kun pienessä kylässä. :)
no tää helpotti, ei olla siis ainoita :D
Juu ette ole!:) Kun ei väsytä niin ei väsytä. :) Unentarve on niin erilainen niin lapsilla kun meillä aikuisillakin. No, ehtiipä saada enemmän aikaan kun ei tarvitse nukkua niin paljon. ;)
 
Meillä on samanlaiset lapsetkin :D Mun poika on nimittäin aina ollut tosi vähäuninen. On jo pari vuotta nukkunut (eli juuri tuosta 2,5-vuotiaasta) vain noin 9-10 tuntia eikä oikeastaan päikkäreitä kuin lyhyet tirsat hoidossa. Nykyisin menee enää tuo 9 tuntia ja poika todistettavasti pärjää hyvin 6-7 tunnin yöunillakin tarvittaessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Meillä on samanlaiset lapsetkin :D Mun poika on nimittäin aina ollut tosi vähäuninen. On jo pari vuotta nukkunut (eli juuri tuosta 2,5-vuotiaasta) vain noin 9-10 tuntia eikä oikeastaan päikkäreitä kuin lyhyet tirsat hoidossa. Nykyisin menee enää tuo 9 tuntia ja poika todistettavasti pärjää hyvin 6-7 tunnin yöunillakin tarvittaessa.
no kappas :D joo tämäkin muksu jätti vielä kotona ollessaan päikkärit kokonaan pois, sittemmin aloitettiin ne uudestaan kun meni päiväkotiin. Mutta on kyllä vauvasta asti ollut niin aamuvirkku, herää viimeistään klo 7 ja pirteenä kuin peipponen, vaikka ois kuinka lyhyet yöunet takana :D
 

Yhteistyössä