vaatteiden nimikointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä?

Vieras
Miten on helpoin tapa nimikoida vaatteet päiväkotiin? Monissa bodeissa, housuissa jne onkin valmis nimilappu, mutta mites esim sukat, lapaset, villatakit joissa ei ole mitään liparetta valmiina minne voisi nimen raapustaa?

Osta apteekista "urheiluteippiä". Siihen on hyvä kirjottaa kuulakärkikynällä ja liimata teippi esim villasukan varteen. Kestää pesut, ei maksa paljoa ja on tosi nopea ja helppo tapa.

Alla olevasta osoitteesta voi tilata nikointinauhaa ommeltavaksi/silitettäväksi lasten vaatteisiin... niillä olen merkannut lapseni sukat yms. joihin on hankala nimikointitussilla nimeä laittaa.

http://www.euroteam.fi/

Myös jollain puuvillalangalla merkkaaminen on kätevää... sitten jos on hukuksissa on helppo sanoa että niissä roikkui ylimääräinen oranssi (tms) langanpätkä.. kätevä tapa merkata siis villasukat ja villalapaset tms. vaatteisiin varmaan riittää tussilla tai kuulakärkikynällä nimikirjaimet tai etunimi lappuun.

Helpoin tapa taitaa tosiaan olla tuo teipitys. Olisikohan ollut Leukoplast sen nimi Apteekissa. En muista nyt satavarmasti. Paljon näpsäkämpää kuin ruveta ompelemaan, vaatteita tarvitaan niin paljon.

Ostin liimattavaa paikkakangasta kangaskaupasta. Kangas on sellaista kiiltäväpintaista heijastinkangasta. Permanenttitussilla siihen nimi ja leikkaa saksilla sopivankokoinen pala. Hyvin on tämä systeemi kestänyt jo useamman kuukauden. Siskolla jo vuosia. Myös nopea tehdä.

Tilasin silitettäviä nimilappuja, joita ei tosiaan saa irti ohimennen nykäisemällä. Otin niihin perheen sukunimen, koska lapsia on kaksi ja pienempi perii isomman vaatteet. Laitoin niitä sukkiin tms. kulutusvaatteisiin, joita ei kuitenkaan voi kierrättää muille kuin perheenjäsenille. Hyvin on toiminut tähän asti ja kuudessakympissä olen pessyt reippaasti. Sellaisiin vaatteisiin, jotka aion myydä tai lahjoittaa edelleen, tilasin nimikointinauhaa.

Tässä kaupan osoite: www.merkitse.fi

Vinkki, vinkki: koululainen silittelee itsekin noita lappuja merkkaamattomiin vaatteisiin, kun sai itse valita lappujen värin. Itse silitän vaativammat, hanskat ja sen sellaiset, jossa voi polttaa sormet. Mutta sukkiin ja sukkahousuihin esikoinen osaa silittää itse, kun noita ei tarvi pitää mitenkään kiinni tai tunkea silityskankaita väliin tai muita hienouksia.

Miten merkkaatte nuo? Haluaisin myydä eteenpäin, enkä siksi viitsi tussilla kirjoittaa. Maalarinteippi-tyyliset ratkaisut taas eivät oikein miellytä silmää ;-) Onko kellään kivoja ideoita?

Miten merkkaatte nuo? Haluaisin myydä eteenpäin, enkä siksi viitsi tussilla kirjoittaa. Maalarinteippi-tyyliset ratkaisut taas eivät oikein miellytä silmää ;-) Onko kellään kivoja ideoita?

Mä näin jollain nauhakengissä siinä viimeisessä nauhalenkissä kengän kärjessä Euroteamin nimikointinauhaa, oli varmaan kiinnitetty suoraan nauhareikiin tai kengännauhoihin. Oli ihan kivan näköinen. Mutta toimii tietty vaan nauhakengissä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä