Vaatteiden nimikointi... apua!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kepa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kepa"

Vieras
Miten olette nimikoineet lasten vaatteet päiväkotiin? Tussilla (pitääkö sen olla permanent vai non permanent?), mustekynällä vai oletteko tilanneet jotain nimikointimerkkejä? Mites sukat ja muut, joissa ei ole pesulappua?

Nimikointitussi (permanent) ja usein lappuun merkkaan aivan kuulakärkikynällä. Tussilla saa hyvin merkittyä suoraan puseronniskaan (usein leikkaan laput pois niskasta). Nää nimikointimerkit on aivan turhia! Sukkiin sisäpuolelle nimikirjaimet - ainakin punaisissa näkyy sekin. Kenkiin, hanskoihin, kintaisiin...johonkin nimikirjaimet.

On tilattu nimikointikangasmerkkejä. Kankaaseen siis painettu etu- ja sukunimi. Jos nimetään tussilla, niin ehdottomasti permanent ja joskus on nimetty kuulakärkikynälläkin. Ihan hyvin on pysynyt nimet sen aikaa, mitä vaatteita nyt käyttää. :) Ja sukkiin emme laita nimiä.

Tilasin ulkomailta sellaiset nimitarrat, jotka kiinnitetään vaatteisiin. En itse halua kirjoittaa suoraan vaatteisiin tussilla/kuulakärkikynällä. Tarrat pysyneet tosi hyvin pesusta pesuun, jopa sukissa.

Mä ostin sellasia silitettäviä, joista nimi pyyhkiytyy pois. Pysyvät ihan hyvin. Noita oon laittanu sellasiin vaatteisiin, jotka ehkä joskus myyn / annan eteenpäin, siisti sitten seuraavan kirjoittaa siihen oman lapsen nimi.

Muuten kyllä yleensä ihan perusmustekynällä merkkaan.

Pelkät nimikirjaimet on huonot koska niitä voi olla useammalla sama. Eikä sijaiset välttämättä tiedä kuka on A.I ja kuka puolestaan A.N. Ellei samassa paikassa satu olemaan useampaa Veetiä tai Ellaa niin etunimi riittää. Sukat yms kannattaa kyllä nimikoida koska ne katoaa ihan satavarmasti ilman nimeä. Itse harrastan tuolla apteekin teipillä nimeämistä. Sillä saa näppärästi pysymään kaikissa itsekin tehdyissä sukissa, lakeissa ym nimen.

Mitä tulee tuohon suoraan vaatteisiin nimikoimiseen niin katsokaapa sitten että on varmasti OMAT vaatteet ennen kuin nimikoitte. Meille kävi niin että oli samanlaiset sandaalit meidän pojalla kuin toisella pojalla. Meillä oli nimi niissä, silti sekoittuivat pariin kertaan. Kerran tämä toisen pojan äiti oli sitten präntännyt meidän vaaleisiin kenkiin mustalla permanent tussilla oman poikansa nimen! Eihän niitä kissankokoisia kirjaimia millään niistä saanut pois. Ja meidän kengät oli uudet, heillä käytetyt (niissä oli kaksi nimeä). Oli se kiva sitten selittää tarhassa että nämä missä lukee Kalle on oikeasti Villen ja nuo missä lukee Kalle ja Joonas on sitten Kallen. Jessus että pisti ärsyttämään.