Vaatteiden käyttöönottopesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xpii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xpii

Vieras
Käyttöönottopesettekö kaikki uudet vaatteet? Pitäisikö mm. uudet ulkovaatteet pestä ennen käyttöönottoa? Jos peset niin miksi? Kun ei aikuistenkaan vaatteita pestä...

Kun vauvan kaikki vaatteet tietysti pestiin ennen käyttöönotto, on tapa jäänyt "päälle", vaikka lapsi on jo 3,5 vuotias. Pesen myös ulkovaatteet, vaikka se on ehkä turhaa.

Ulkovaatteet ja farkut jätän pesemättä. Varsinkin lakanat menee ensimmäiseksi pesuun, ne haisevat tosi karsealle uutena.

No mä pesen kaikki pojan vaatteet (6kk) paitsi toppapukua en pessy...

Sehän on ihan taivaan tosi että uusissa vaatteissa on käsittelyaineita, tehdaspölyä yms joka voi aiheuttaa esim. urtikariaa...

Omat vaatteet pesen yleensä kans, ovat monesti inhottavan koppuroita ja haisee pahalta!
(Ei en ole näitä omo äitejä)
Pyyhkeet ei edes kuivaa kunnolla jos niitä ei pese ennen käyttöä

Itse pesen lakanat,alus- ja päälivaatteet niin omista kuin myös tulevan lapsen. Kirpparilta ostetut sen takia koska en pidä ajatuksesta että niitä likaisin käsin monet siellä lähmineet ja kaupan uudet vaatteet siksi koska niissä tuntuisi olevan jotai tärkkiä(ainakin osassa) jotta ne pysyisi sileänä. Alusvaatteita en ennen pessyt mutta muutaman kerran tullut ihottumaan joten sen jälkeen kaiken olen pesun kautta päälleni laittanut:)

Ulkovaatteita en ole pessyt,en luultavasti ala pesemäänkään.

Alkuperäinen kirjoittaja millanen:
Itse pesen lakanat,alus- ja päälivaatteet niin omista kuin myös tulevan lapsen. Kirpparilta ostetut sen takia koska en pidä ajatuksesta että niitä likaisin käsin monet siellä lähmineet ja kaupan uudet vaatteet siksi koska niissä tuntuisi olevan jotai tärkkiä(ainakin osassa) jotta ne pysyisi sileänä. Alusvaatteita en ennen pessyt mutta muutaman kerran tullut ihottumaan joten sen jälkeen kaiken olen pesun kautta päälleni laittanut:)

Ulkovaatteita en ole pessyt,en luultavasti ala pesemäänkään.

pesen alusvaatteet... jotkuthan sovittaa alushousujaki :x
Ja rintsikat ollu jonku hikitissejä vasten :x

Miten niin aikuisten vaatteita ei pestä? Mä ainakin pesen lasten ja aikuisten kaikki sisävaatteet, koska ihmisiähän me kaikki ollaan kokoon katsomatta. Käsipyyhkeitä en pese enkä ulkovaatteita, kaiken muun kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Miten niin aikuisten vaatteita ei pestä? Mä ainakin pesen lasten ja aikuisten kaikki sisävaatteet, koska ihmisiähän me kaikki ollaan kokoon katsomatta. Käsipyyhkeitä en pese enkä ulkovaatteita, kaiken muun kyllä.

että pyyhkimällä kädet niihin pesemättömiin käsipyyhkeisiin levität ne aineet kaikkialle mihin kosket

Lakanat ja pyyhkeet pesen ennen käyttöä sekä lähes kaikki sisävaatteet aikuisten ja lasten. Jos ei tule suoraa iholle voin jättää joskus pesemättä. Ajatuskin puistattaa että on tehty missä lie ja kuka kakkakäsi tahansa on niitä käsitelly. Lisäks kaikki käsittelyaineet. Monet vaatteet haiseekin pahalle uutena.

Pesen kaikki, myös gore-ulkovaatteet, osin koska niissä on käsittelyaineita ym tehdaslikaa, osin ulkovaatteet varsinkin siksi et jos hajoaa saumoista pesussa niin saa heti uuden tilalle, ei paljoa lohduta huomata kuukauden tai kahden käytön jalkeen et hajoaa pesussa kun ei oo enää malleja tai kokoja jäljellä mihin vaihtaa..

Kannattaa pestä ainakin kaikki sisävaatteet, lakanat jne. Vaatteissa on hurja määrä kemikaaleja, homeenestoaineita jne. Pitäähän vaatekauppojen työntekijätkin puuvillahanskoja käsissä kun käsittelevät vaatteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiesitkö:
Alkuperäinen kirjoittaja palma:

että pyyhkimällä kädet niihin pesemättömiin käsipyyhkeisiin levität ne aineet kaikkialle mihin kosket

Selvähän se. Ostan kuitenkin ehkä max. kaksi käsipyyhettä vuodessa, joten tuskin aiheutan vakavaa haittaa kenellekään;). Ai mut hei, Ikean käsipyyhkeen just pesin, koska se oli niin ärtsyn värinen ja epäilin värin pysyvyyttä.

Yhteistyössä