Tää on tosi tyhmä kysymys,mutta tyhmä on kysyjäkin :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Niin kun pitäis taas huomenna (tänään onkin näemmä huilipäivä kun ei oo paras mahdollinen happi) jatkaa vaatehuoneen siivousta ja alkaa laittaa vauvanvaatteita kaappiin.

Kaverilta jo sain vastauksen että vauvan vaatteet kuuluu pestä hajusteettomalla pesuaineella, mutta...pestäänkö uudet vaatteet ennen käyttöönottoa? Eli äitiyspakkauksen vaatteet pesukoneen kautta vaiko eikö?

Miks musta tuntuu etten tiedä mistään mitään ja mulla sentään on jo lapsi :o :ashamed: :ashamed:

mie kierrätin kyllä pesukoneen kautta kaikki vaatteet mitä pikkuselle oli. ihan varmuuen vuoksi ettei oo mittään jäämiä niissä.

ja by the way... ei oo tyhmiä kysymyksiä, on vaan tyhmiä vastauksia ;)

Okei, eli siis pesuun. Mutta oikeesti tää kyllä nolottaa tää mun avuttomuus. Ja neuvolassa ei varmaan mitään puhuta eikä ohjeita anneta kun olettaa että jotain jo tietäis :ashamed: :ashamed: .

Kiitos kaunis jälleen ihanaisille =) :hug:

Ja Nyynä kiitos lohdun sanoista, mutta kyllä tällä kertaa oli tyhmä kysyjä :D

Pitää pestä :) Tai ainakin on todella hyvä jos ne pesee. Meillä on ainakin tytöllä tosi herkkä iho ja reakoi aika nopeesti. Mummi oli kerran laittanut uuden paidan päälle, jota ei ollut pesty ja iho meni heti hirveille punaisille läikille. Vaihdoin pesuaineen allegroon ja olen ollut tyytyväinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Ai tavallisella pesuaineella :o . Mä muistelin että pesin poitsun vaatteet vallan erikseen ja just hajusteettomalla ja allergiaystävällisellä pesuaineella.

Kuten jo kirjoitin, ihan tavallisella omolla tai arielilla on pojan vaatteet pesty muun pyykin kanssa. Koskaan ei ole tullut mitään allergiaa. Mutta tapoja on monia, kukin tyylillään. Jos haluaa pestä niin tottakai saa pestä =)

Ai tavallisella pesuaineella :o . Mä muistelin että pesin poitsun vaatteet vallan erikseen ja just hajusteettomalla ja allergiaystävällisellä pesuaineella.

No meidän lasten vaatteet on ihan alusta asti pesty ihan tavallisella pesuaineella, käytetty ihan tavallista huuhteluainetta ja samassa koneessa koko perheen vaatteet, eikä ole mitään reaktioita tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten toimit ekan lapsen vaatteiden kanssa?

No sehän tässä ongelma on kun en kertakaikkiaan muista mitään :headwall: :headwall: . Enhän edes muistanut että onko poika sairastanut vesirokon vai ei :ashamed: :ashamed: .

Jotain hataria mielikuvia mulla on ja siksi aloinkin epäillä tuota että pitäis pestä uudet vaatteet. Mut on tää kyllä kamalaa ja noloa kun ei mistään mitään tiedä.

Niin täytyy vielä lisätä että esikoisella oli alusta asti pahoja allegioita, astmaa ja atooppista ihottumaa, joten taitaa olla odotettavissa myös tältä toiselta.

Eihän siihen mitään sääntöä ole, että millä ja miten pitää vauvan vaatteet pestä. Paitsi jos saa tavallisesta pesuaineesta jotain ihottumaa tms. Ja jos esikoisella on ollut jotain, niin sit mä varmaan varoiks pesisin toisenkin vaatteet niillä hajusteettomilla.

Niin täytyy vielä lisätä että esikoisella oli alusta asti pahoja allegioita, astmaa ja atooppista ihottumaa, joten taitaa olla odotettavissa myös tältä toiselta.
Ei se aina noin mene että jos ekalla lapsella on jotain ollut niin toisellakin sitten on. Meilläkin vaan ekalla neljästä lapsesta oli allergioita, mutta muilla ei mitään allergiaan viittaavaakaan ainakaan vielä.

No mutta taidan kuitenkin pesaista vaatteet varmuuden vuoksi =) .

Ja Patarouvatotta että ei välttämättä ole toisella allergioita, mutta mä olen ajatellut varautua niihin kuitenkin =)

Yhteistyössä