Vaativa vauva(ko)?

Kaipaisin vähän neuvoa ja kokeneempien apua..
Neiti on nyt 3 vk +3pv ikäinen. Eka viikko meni kuin unelma, nukkui ja söi tasaisesti n. 3h välein.
Nyt viimeaikoina alkanut sitten "mielenkiintoisempi" aika. Päivällä nukkuu n. 1-2 h kerrallaan. Ja omituisinta on että neiti ei todellakaan hereillä ollessa vain katsele maailmaa, kuten monet tuttujen samanikäiset tuntuu tekevän. Aina herätessään unilta alkaa kitistä ja itkeskellä ja tuskailla. Pistän tissille, alkaa imeä hullunlailla. Joskus tämä päätyy uuteen uneen, mutta joskus siihen, että kun heruminen hidastuu, alkaa ärinä ja riuhtominen ja itkeminen. Yritettään aikamme kumpaakin rintaa ja sama jatkuu. Lopuksi oletan, ettei maitoa tuu "tarpeeks" ja tarjoan pulloa. Joskus syö, mutta yleensä sama temppuilu jatkuu pullon kanssa ja lapsi ei asetu millään. Koetan seurustellakn sitten välillä, mutta kitinä ja itkeminen vaan jatkuu. Ei syö muttei nukahdakaan eikä seurustele. Joskus tämä show jatku tuntien ajan. EI samu edes heijaukseen tai muhunkaan vaikka näkee että iha umpiväsynyt. Ainoa missä nukkuu varmasti on vaunulenkillä tai automatkalla.
Eli ainakaan vielä ei ole juurikaan muutamaa minuuttia kauemmin "seurustellut" hereillä ollessa. Vaan aina sama kitinä ja itkeskely ja kärtyisyys kun silmät on auki.
Mahassa on ilmaa, kyllä, pinkeä maha ja pieree paljon.. Ollaan yritetty helpottaa kaikin tiedossa olevin keinoin. Eli joskus kyllä itkee sitäkin.. Siltikään en jaksa uskoa, että aina tämä olisi syy hereillä olon tyytymättömyyten ja kärttyisyyten?? Milloinkahan neiti olisi "normaalisti" valveilla edes hetken tyytyväisenä elämäänsä?? Minnekää ei voi juur lähtee rennosti, koska jos herää uniltaan, alkaa kitinä ja itku...

Kertokaa viisaammat? Liittyykö ikään vai mikä on...?
(ps. paino noussut tosi hyvin eli maitoa tulee kuitenk ihan ok )
 
Hei! Ensimmäiseksi voimia sinulla vaativaan vauva-arkeen :hug: Ensimmäisenä tuli minulle mieleen maitoallergia, kun meillä on aika samanlainen tarina. Vauva oli todella itkuinen ja näki että kaikki ei ole hyvin. Meillä alkoi helpottamaan olo kun minä aloin imetysdietille ja kirjasin tarkkaan syömisiä joista epäsopivat jätettiin pois. Oletko ajatellut itse allergian mahdollisuutta? Oletko puhunut asiasta esim. neuvolassa? Minulla oli myös samanlaisia kokemuksia kuin sinulla tuossa imetyksessä, ensin kamala nälkä ja sitten aivan kuin maito olisi ollut pahaa. Miten teillä menee yöt? Toivottavasti teillä asiat selviää =)
 
Mää epäilen että on masu vaivoja. Meillä oli just tuommosta, ei ihan kunnon huutoa vaan kitinää koko valveilla olo ajan ja nukkui huonosti. Kuukauden jälkeen tajusin sen johtuvan kananmunasta. Eli aina kun minä söin kananmunaa jossain muodossa niin vauva oli itkuinen. Kun jätin sen pois niin elämä muuttui täysin. Nyt kun on jo kiinteillä niin kestää että syön kananmunaa.
Esikoisen kans saman (tosin suoraa huutoa välillä) aiheutti suklaa.

Sipuli, paprika, kurkku, kahvi, ruisleipä ovat usein myös sellaisia jotka aiheuttavat vatsavaivoja.

ja siis nämä allergiat ovat vain sellaisia että kun on rintamaidolla niin suolisto ei ole kehittynyt vielä tarpeeksi. Eli ilmenee vaan rintamaidon kautta, sitten kun alkaa syömään normi ruokaa niin vaivat häviää.

Tuo että alkaa hanakasti imemään rintaa ja tovin jälkeen hermostuu kuulostaa just vatsavaivoilta. Vauva ei erota nälän ja mahakivun eroa. Huomattuaan että se maito ei siihen vaivaan autakkaan, lopettaa imemisen ja kitinä jatkuu.

Sinuna pitäisin ruokapäiväkirjaa ja seuraisin onko syömisilläsi kitinöihin mitään yhteyttä.

:hug:
 
Tulin pikaisesti katsomaan tätä vauva puolta ja bongasin sun tekstin. Olen itse viime keväänä aloittanut otsikolla
Ns. vaativa vauva
tänne jutun johon tuli tosi paljon tekstiä. Jos jaksat kaivaa sen esiin niin ehkä sieltä löytyy muutamia hyviä vinkkejä?

Kovasti voimia teille :hug:
 
Meillä on ihan samalainen pikku neiti täällä! Nyt jo ikää "onneksi" 3,5 kk, ja helpotusta on jonkin verran tullut, mutta kyllä tuota kitinää riittää vielä nykyäänkin.

Minulla ihan samat tuntemukset; mihinkään ei oikein viitsi lähteä täältä neljän seinän sisältä, kun tietää että heti kohta alkaa kitinät.
Samoin aina joskus valtaa kyllä mielen kateus niitä äitejä kohtaan, joiden vauvat aina vain tyytyväisenä sylissä ta lattialla katselee.....

Kovasti tsemppiä ja voimia sinulle, tiedän tarkalleen millaista elämä kitisevän vauvan kanssa on :(
 
Meidän vauva lopetti alituisen kitinän 2kk ikäisenä, kun aloin antaa maitoa suosisti pullosta. Tyttö sai ihan kamalia rintaraivareita ja oli illat tosi kärttyinen ja itkuinen ilmeisesti nälän takia. Maitoa tuli, mutta hän ei suostunut syömään. Taistelin raivareita vastaan kuukauden verran, kunnes lopetin meidän molempien "rääkkäämisen". Tämän jälkeen vauva on ollut kuin toinen ihminen. =)

Tytöllä oli myös tosi paljon ilmaa mahassa, mutta näihin vaivoinin auttoi vyöhyketerapia, rela-tipat ja yleensäkin se kun ikää tuli lisää.
 
Täällä samanlaista,poika 1kk 2vko..max 15 min saattaa killitellä ja katsella sitten alkaa aina kitinä ja käninä..Todella raskasta,onneks öisin nukkuu hyvin mutta nukahtaminen on vaikeeta..Poika syö pullosta että en usko muusta johtuvan kuin siitä että on ilmaa mahassa tolkuttomasti :( Autossa ja vaunuissa nukkuu hyvin..Tänäänkin on aamusta nukkunut 2 kertaa puolen tunnin pätkät ja muuten kitissyt ja itkeskellyt koko päivän.. :headwall:
 
No siis mulla ei ollut paljonkaan kokemusta vauvoista, kun omani sain 4kk sitten. Siksipä oletin että on normaalia, että se nukkuu hienosti nukkuessaan, mutta kitisee ja ähisee ja vaatii koko ajan kantelua tai tekemistä tai mielenkiinnon keskittämistä johonkin hereillä ollessaan. Sitten kaks päivää myöhemmin synnyttänyt äiti kertoi, että heillä hän soittelee pianoa ja vauva vaan makoilee ja kuuntelee. Makoilee ja kuuntelee? Voiko vauva olla niinkin?! Meillä ei tiettävästi oo mitään mahavaivoja, mutta se ei vaan viihdy itsekseen tai muuten vain oleile. Nyt tosiaan jo 4kk, ja on olemassa myös niitä tyytyväisiä hetkiä etenkin jos on nukkunut hyvin. Koko ajan enemmän, onneksi :)
 

Yhteistyössä