vaatiiko mies teitä siivoamaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sammakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sammakko

Vieras
Meillä mies jatkuvasti huomauttelee jos ja kun ei ole siistiä. Tai siis ei edes huomauttele, ivailee kavereidensa aikana mun kyvyttömyydestä pitää koti siistinä. Ja mä todellakin siivoan. En nykyään jaksa kyllä joka päivä ja niinä päivinä tulee sanomista. mut kerran viikossa suursiivous ja pari kertaa viikossa sit semmonen tavaroiden keräys, imurointi, tiskaus, ym. pienempi. Tai no tiskaan kyllä joka päivä, mut välillä tiskaan vaan osan(meillä ei tiskikonetta). Meillä neljä lasta ja oon rv 36. Ärsyttää mua itseänikin kun ei pysy siistinä. Varmaan tästä raskaudestakin johtuvaa etten jaksa kokoajan kulkea tavaroita keräämässä. Miehellä yritys, mutta lähiaikoina on kyllä enempi lomaillut. kotona imuroi tai kerää rojuja ehkä keran kaks kuussa korkeintaan. ottaa vapaata milloin haluaa, eli siis oikeestaan aina.. mut lapsia ei vahdi ellei mulla joku tosi tärkee meno. eikä tiskaa edes omia astioitaan, tai jos tekee ruokaa (lähinnä itselleen) niin ei pese kattiloita sun muita.eilen just suututti kun kaverinsa kanssa tuli illalla tekeen itselleen ruokaa niin valitti kovaan ääneen et taas pitää näköjään pestä ite lautanen et voi syödä.. joo niin kai sitä muutkin kolmekymppiset tekee.. Tänään oon siivonnu, mut tiedän et jos en huomenna jaksa tääl on taas kaaos ja taas maristaan siitä. Inhottaa vaan kun en mä edes haluis tänne miehen kavereita silloin kun ei oo siistiä ja sit vielä mies oikein korostaa sitä et miten tääl on taas tämmönen läävä...

On sulla aika rumba siellä, 4 lasta ja viides tulossa ja sun pitää tehdä yksin kaikki, kun mies ei vaan viitsi ottaa huomioon, että siellä asuu muitakin.... Jos saa itselleen tehtyä ruokaa niin luulis saavan siinä samassa teille muillekkin ja jos saa tiskattua yhden lautasen niin luulis, että saa siinä samalla tiskattua sen 8 muutakin lautasta.... :/

Kavereiden eessä pään rääpimistä mä en ymmärrä enkä siedä yhtään, enkä tajua, että miks sun miehes niin tekee?! Pitääkö tahallaan oikeen nöyryyttää?

Ei meilläkään mies oo kovinkaan siivousintoinen yksilö, mutta ei sillä sit oo varaa sanoa siitä muillekkaan... Eikä se kyllä sanokkaan.

piilokettuilina juu saan kuulla.
Ite ei ikinä siivoa!
Joskus kerää leluja ja täyttää tiskikonetta ja laittaa kerran vikossa ruuan.
Ymmärän sua, meillekkin 5s tulossa ja aina ei jaksa tehdä kaikkea yksin.

Tosi ikävä tilanne! Mua vain ihmetttyyää samanlaista käytöstä sivusta seuranneena, että miksi tällaisille miehille pitää tehdä liuta lapsia.
Jos mun mieheni ei tekisi kotitöitä ja vieläpä kaiken päälle huomauttelisi sitten kodinhoidosta, en minä olisi hänen kanssaan perhettä perustanut.
Mun mielestäni ok, että se joka on enemmän kotona, tekee myös enemmän kotitöitä (paitsi jos nainen on esim viimeisillään raskaana), mutta ei kummankaan työmäärä kotona pitäisi olla kohtuuton, vaan kyllä niitä hommia pitäisi jakaa.
Meillä mies töistä tullessaan huilaa hetken ja sen jälkeen hoitaa lapsia, imuroi, tiskaa jne tarpeen mukaan. Silloin kun molemmat olemme töissä myös kotitöitä tekevät kumpikin tasapuolisesti.

Tuo kavereiden edessä moittiminen menee kyllä nöyräättämiseksi, jollaista sinun ei tarvitse sietää!

Alkuperäinen kirjoittaja Riina:
Tosi ikävä tilanne! Mua vain ihmetttyyää samanlaista käytöstä sivusta seuranneena, että miksi tällaisille miehille pitää tehdä liuta lapsia.
Jos mun mieheni ei tekisi kotitöitä ja vieläpä kaiken päälle huomauttelisi sitten kodinhoidosta, en minä olisi hänen kanssaan perhettä perustanut.
Mun mielestäni ok, että se joka on enemmän kotona, tekee myös enemmän kotitöitä (paitsi jos nainen on esim viimeisillään raskaana), mutta ei kummankaan työmäärä kotona pitäisi olla kohtuuton, vaan kyllä niitä hommia pitäisi jakaa.
Meillä mies töistä tullessaan huilaa hetken ja sen jälkeen hoitaa lapsia, imuroi, tiskaa jne tarpeen mukaan. Silloin kun molemmat olemme töissä myös kotitöitä tekevät kumpikin tasapuolisesti.

Tuo kavereiden edessä moittiminen menee kyllä nöyräättämiseksi, jollaista sinun ei tarvitse sietää!

Peesi

meillä mies ei oo siivonnut tiiä koska.. siis imuroinut varmaan 4kk sitten.. ruokaa hän ei osaa laittaa.. astioitaan ei saa koneseen ja mulle huomauttelee et kohta häneltä loppuu kalsarit et koska peset.. sanon aina et siinä on kone ja pesuaineet et herra on hyvä vaan ja alkaa pesemään..
mutta noi kaikki ulkohommat se kyl hoitaa, ruohonleikkuut, autojen pesut/imuroinnit- korjaukset, ja kaikkee nyt mitä ok talossa ulkona tehdään!
on näemmä sitten enemmän ulkoiluihmisiä.... :D

no ei mies ole aiemmin huomautellut, tämä lisääntynyt nyt vuoden aikana. sitä ennenkin on ollut laiska kotitöihin, mutta sekään ei ollut ongelma aluksi vaan jotenkin vuosien varrella luisui siihen. ja koska minä todellakin olen kotona olen kyllä tietenkin tehnytkin enemmän. Mutta nyt on on alkanut tuntua siltä että mitä laiskemmaksi mies tulee sitä vaativammaksi minua kohtaan..

Alkuperäinen kirjoittaja sammakko:
no ei mies ole aiemmin huomautellut, tämä lisääntynyt nyt vuoden aikana. sitä ennenkin on ollut laiska kotitöihin, mutta sekään ei ollut ongelma aluksi vaan jotenkin vuosien varrella luisui siihen. ja koska minä todellakin olen kotona olen kyllä tietenkin tehnytkin enemmän. Mutta nyt on on alkanut tuntua siltä että mitä laiskemmaksi mies tulee sitä vaativammaksi minua kohtaan..

*halaus*
Nyt on kyllä varmaan aika keskustella miehen kanssa vakavasti.

Mies ei ehkä ole huippuinnokas siivooja, muttei ikikuuna päivänä ole myöskään moittinut minun siivoamisiani. Varsinkin tuo kavereiden kuullen kettuilu kuulostaa tosi pahalta. Minunkin mielestäni tuossa olisi vakavan keskustelun paikka, ei kai mies todella oleta että noinkin isossa perheessä hän voi olla ihan vapaamatkustajana kotitöiden suhteen.

Yhteistyössä