Vaateostosten hinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kauhulla luin täältä miten paljon jotkut laittavat rahaa lastenvatteisiin kukaudessa. Jokaisen oma asia se on mutta vaan mua suuresti ihmetyttää, että jos perheessä on esim. 2 poikaa ja 1 tyttö tai sitten vaikka kaikki samaa sorttia niin miten ihmeessä vaatteisiin voi kulua joka kuukausi 200 euroa. Vaikka mulla olisi miten paljon ylimääräistä rahaa niin en niitä kaikkea vaatteisiin tuhlaisi vaan laittaisin säästöönkin. Kertokaa te jotka ostatte paljon vaatteita, että ehtiikö lapsenne käyttää niitä kaikkia ennen kuin kasvavat niistä ulos? Käytättekö koskaan pienemmillä lapsilla samoja vaatteita?

Mulla 2 lasta ja vaatteisiin ei mene tota summaa kuukaudessa. Meillä nuorempi käyttää vanhemmalle ostettuja vaatteita jos ovat siistejä ja hyväkuntoisia. Ostetaan kummallekin uusia mutta pois en siksi heitä, että nuorempi ei voi toisen vaatteita pitää. Olen myös kiinnittänyt huomiota tällä palstalla tällaisiin joten et ole ainoa joka ihmettelee. Ei mun kaveripiirissä kukaan tollasia summia vaatteisiin pistä olivat sitten miten hyvätuloisia tahansa.

No ehtiihän lapset niitä vaatteita käyttää, mutta jos esim. yksi huppari maksaa n.80? niin kyllähän sitä niihin vaatteisiin rahaa palaa :whistle: . Tosin säästöönkin laitetaan ja pidetään huoli, että talous on muuten kunnossa.

Mä en kyllä silti missään ketjussa ole kertonut paljonko rahaa laitetaan kuukaudessa vaatteisiin, eli en ehkä ole oikea ihminen vastaamaan tähän =)

Toiset pistää vaatteisiin, toiset johonkin muuhun ja osa pistää rahaa säästöön. ;)
Mun mielestä on aivan hullua pistää kerralla monia satoja euroja vaatteisiin, oli ne sitten itselle tai lapsille. Kulutushysteriaa..

siis HÄH laittaako joku tollasii summia oikeesti lasten vaatteisii kuukaudessa??huh...mulla me varmaa tota summaa ees vuodessa =)) kierrätys kunniaan...mä käyn kirppareil vähintää 3krt/vko ja joskus useemminki ja ostan max.5? maksavia vaatteita ja tolla hinnalla saa olla viel tosi hyviä!mee poika onki kyl sellanen remuuja etten vois kuvitellakaa laittavani sil ulos uusia vaatteita!kaupunki reissut sit asia eriksee,mut ei sielkää uusia tarvita =))

Ovat lapset syntyneet 5v 2vkoa ikäerolla, elikäs suht samaan "aikaan" vuodessa, mutta kokoerot ovat aivan huimat ja silloin 5v sitten hyvälle näyttäneet vaatteet ovat jo hirveitä tänä päivänä. Sen lisäksi persoonat ja värit lapsilla aivan vastakkaiset. Toinen kun on tumma, tulinen ja ruskea silmäinen ja toinen vaalea, kikkarapäinen ja tyytyväinen, niin ei oikein samat vaatteet satukaan heille. Niin siksipä tulee aika paljon laitettua rahaa vaateostoksiin.. :ashamed: Niin ja säästöönkin menee kyllä.

Meillä 2 poikaa vajaa 2v ikäerolla. Kummallekin ostetaan uusia vaatteita mutta nuorempi käyttää myös vanhemmalle ostettuja vaatteita. Ostamme vaatteita aina kun tarvitaan eli emme osta vain siksi, että joku vaate on tangossa kivannäköinen. Talvivaatteet ovat kalliita ja niihin uppoaa helposti palon rahaa mutta sisävaatteet ovat suht edullisia. En tajua minäkään, että tollasia summia pistetään kiinni vaatteisiin. Taitaa taas joku nuori koulutusta vailla oleva kotiäiti käyttää perheen rahat tällaiseen *sateenvarjo auki*

Menee luvattoman paljon.. Ihan sen vuoks kun rakastan vaatteita ja ostan niitä koko poppoolle ihan meistä vanhemmista lähtien... On tuolla vino pino vauvan vaatteita mitä pitäis taas huutikseen kuvata, kun vain jaksais..

no joskus menee toi 200e kk jos paljon yhtä-aikaa ostamista mutta ostan oikeastaan vain aleista ja kirppiksiltä..niin ja sit voi mennä useampi kk etten osta sukkia kummempaa..säästetään lähinnä niin että maksetaan asuntolainaa..tarkoitus kyl avata säästötilitkin kunhan muut asiat hoideetu ok ekaksi

Meillä ei tosiaankaan mee tollasta summaa kk, sit on eri juttu jos ostetaan ulkovaatteita ja kenkiä. Ostan alennuksista aika paljon.
Miten joku raaskii ostaa 80? hupparin....

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Meillä kolme lasta ja rakastan H&M:n vaatteita ja meillä lähes kaikki vaatteet lapsille sieltä.Menee vaihtelevasti 150-300?/kk.

Ihan uteliaisuudella kysyn, että miksi lapsille pitää ostaa niin paljon vaatteita. Eikö vähempi määrä riitä? Tolla summalla saa H&M:stä aika paljon vaatteita. Käyttääkö teillä nuorin isompien vanhoja vaatteita?

Meillä ei tuollaisia summia mene vaikka lapsia on pian 5.
En kyllä näkisi mitään ongelmaa käyttää vaikka 500?/kk lastenvaatteisiin mikäli se olisi taloudellisesti mahdollista, menis varmaan enemmänkin ja kevyesti :saint:

Onneksi meidän perheen teinitkin on aikakin toistaiseksi olleet tyytyväisiä merkittömiin "halpahalli" vaatteisiin, ja pienet saakin liki kaiken kirppikseltä, sukulaisilta jne :saint:

Oikeasti, jos jollain on rahaa laittaa lastenvaatteisiin niin mitä sitä ihmettelemään, paheksumaan tai edes ihmettelemään.

En ostele paljon vaatteita lapsille, tarpeeseen yleensä,harvemmin "ihan muuten vaan".Mutta sitten kun ostan niin ostan mitä tarvitaan tai mitä halutaan,eikä hintoja katsella. Ja kyllähän jo pelkät talvitakit+housut neljälle maksaa n.800e.

Meillä kolme lasta ja rakastan H&M:n vaatteita ja meillä lähes kaikki vaatteet lapsille sieltä.Menee vaihtelevasti 150-300?/kk.

Huh huh... Mihin te noi kaikki tarvitsette? Saa teillä olla kovat tulot jotta asumisen ja elämisen jälkeen voi joka kuukausi laittaa tollaset summat menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihan uteliaisuudella kysyn, että miksi lapsille pitää ostaa niin paljon vaatteita. Eikö vähempi määrä riitä? Tolla summalla saa H&M:stä aika paljon vaatteita. Käyttääkö teillä nuorin isompien vanhoja vaatteita?

Mä ostan lähes aina isompaa vaatetta lapsille siis mulla on kaapissa jemmassa paljon vaatteita tulevaisuutta odotellessa.
Kyllä kuopuksella on osa isosiskonsa vaatteita.
Ostan myös kirpputorilta ja huuto.netistä käytettyjä vaatteita. =)
Kyllä varmasti vähempi määrä riittäisi mutta kun tykkään niistä vaatteista nini paljon :heart: Mä oon mä vähän outo ;)

nyt tilasin lapsille vaatetta h&m mutta en olekkaan aikoihin tilaillut mitään ja koska tyttö menee eskariin ja poika päiväkotiin niin vähän sinnekkim vaatetta etin.
mutta kyllä kaikki pojan 3v vaatteet menee kiertoon pikkuveljellekkin pojalla muutenkin kun tullut vudessa pituutta 14cm niin eipä taida vuoden toppavaatteet mahtua päälle vaikka tyttä piti 2 talvee samoja toppavaatteita