vaate purnaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katja

Vieras
mua ärsyttää suunnattomasti kun kouluihin/tarhaan pitää olla tiettyä vaatetta esim esityksiin. viimeksi piti olla valkoinen pusero ja sukkahousut. no kumpaakaan ei talosta löytynyt. onneksi juuri sillä hetkellä oli rahaa ostaa ne. mutta entä jos ei olisi ollut rahaa? mitään samankaltaista vaatetta ei olisi ollut. miten lapsi olisi murehtinut jos olisi joutunut jotain muuta laittamaan.
ja millooin pitää olla punaista puseroa, tai juhlavaa puseroa. ja jos ei kertakaikkiaan ole. eikä ole sitä rahaa ostaa niin mitä sitten?
mua niin ärsyttää kun kaikkea aina vaaditaan, eikä kaikilla ole vara ostaa juuri sitä!!!!

Ja yleensä noi toiveet on esitetty vielä sillä mielellä, että kun nyt kaikilta yleensä semmoset löytyy..... Ja ihan turhan takia tiettyyn esitykseen pitää olla tietynlaiset vaatteet, kun kestää pari minuuttia ja siinä ajassa nyt ei monikaan kiinnitä huomiota niiden lasten pukeutumiseen vaan itse lapsiin ja esitykseen.

kai nyt jokaisella on lapselle valkoinen paita ja sukkikset?! eikä ne nyt niiiiin hirveesti maksa, ettei niitä vois ostaa tarvittaessa! ja juhlava pusero... en kyllä tiiä ketään jolla ei sellaista olis. tai punaista puseroo.

taidat olla provo...

Alkuperäinen kirjoittaja katja:
mua ärsyttää suunnattomasti kun kouluihin/tarhaan pitää olla tiettyä vaatetta esim esityksiin. viimeksi piti olla valkoinen pusero ja sukkahousut. no kumpaakaan ei talosta löytynyt. onneksi juuri sillä hetkellä oli rahaa ostaa ne. mutta entä jos ei olisi ollut rahaa? mitään samankaltaista vaatetta ei olisi ollut. miten lapsi olisi murehtinut jos olisi joutunut jotain muuta laittamaan.
ja millooin pitää olla punaista puseroa, tai juhlavaa puseroa. ja jos ei kertakaikkiaan ole. eikä ole sitä rahaa ostaa niin mitä sitten?
mua niin ärsyttää kun kaikkea aina vaaditaan, eikä kaikilla ole vara ostaa juuri sitä!!!!

Niin. Nimenomaan lapsen mielihyvän takia hankin välillä turhaakin turhempaa hökellystä ja asustetta. Vaikkei rahasta olekkaan kiinni niin silti olen nihkeä ostaan tavaraa joka käytetään sen yhden kerran päiväkodissa ja sitten nakataan pois. Päiväkoti ei todellaaan voi vaatia, että jokainen ostaa jos kotoa ei löydy, mutta ikävää on lapsella jos muilla on. Mahdollisuuksien mukaan koitan aina lainata kaveriperheiltä tai koluta kirppiksiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja no voi hyvänen aika:
kai nyt jokaisella on lapselle valkoinen paita ja sukkikset?! eikä ne nyt niiiiin hirveesti maksa, ettei niitä vois ostaa tarvittaessa! ja juhlava pusero... en kyllä tiiä ketään jolla ei sellaista olis. tai punaista puseroo.

taidat olla provo...

no ei tosiaan ole. valkoisia puseroita kartan täysin ja kaikki sukkikset ovat tänä vuonna ruskeita...kun tarjouksesta sai halvalla... ja välillä raha niin tiukassa että ei mielellään mitään ylimääräistä osta.
eikä ole juhlavaa puseroa kun lapsi kasvanut yli. enkä osta ennenkuin tosi tarve.

eikä ole juhlavaa puseroa kun lapsi kasvanut yli. enkä osta ennenkuin tosi tarve.[/quote]

Jos vaaditaan valkoista juhlapuseroa, niin ymmärrän valituksesi jotenkuten. (vaikka kirppareilta olen omilleni hankkinut valkoiset röyhelöpaidat eurolla).Mutta valkoinen trikoopaita kasvunvaralla varustettuna ja valkoiset sukkikset mielestäni kuuluvat joka lapsen perusvaatevarastoon !

Tonttulakki on myös tähän vuoden aikaan ihan kohtuullinen pyyntö - tonttuasuna on meidän muksuilla tavalliset punaiset paidat. Olen lisäksi ommellut helpot irtokaulukset, joissa on yksi kulkunen - menevät vuodesta vuoteen.

Yhteistyössä