Miehen anoppi - voi persaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AP

Vieras
Mulla on aivan ihana anoppi, mutta miehen anoppi sen sijaan... Argh!!

Oma äitini siis on ongelmana. Ongelmien takana on niinkin absurdi syy, että en hankkinut itselleni äitini valitsemaa ammattia. Kouluttauduin eri alalle, jolla ei rikastumaan pääse, mutta minä viihdyn. Tai paremminkin tulen viihtymään, valmistumiseni jälkeen ehdin olla alle vuoden töissä kun jäin äitiyslomalle. Lompakko ei siis pullistele tällä hetkellä, olen nyt kotihoidontuella.

Äiti aukoo koko ajan päätään rahatilanteestani, ja kuinka tyhmä olen, että valitsin haluamani ammatin. Eipä minulla kyllä olisi yhtään enempää rahaa käytössä, vaikka olisin ollut sen vajaan vuoden töissä vaikka millä alalla, kh-tuki kun on silti saman suuruinen.

Kun menemme muksun kanssa mummulaan käymään, vauva on aivan yltä päältä ruoassa syötyään. Äiti ei tee elettäkään yrittäkseen pitää vaatteet siisteinä, kun "Onhan sun äidilläsi rahaa ostaa sulle uusia bodyja." Tai muuta vinoilua aiheesta "Eikö olisi kiva, kun voisi ostaa lapselle, mitä mieli tekee, jos sulla olisi rahaa?" ****kin on ammatiltaan sejase ja tienaa ainakin xxxxx ? kuussa..."

Jos laitan muksulle jotakin mummolankestävää ylle, ts. huonompaa vaatetta, tulee voivottelua, eikö lapselle ole mitään parempaa laittaa ylle. Voi huokaus. Ihan oikeasti, meillä on kyllä rahaa elämiseen ja vauvanvaatteisiin, mutta en ole muutenkaan mikään tuhlari. Vaikka minulla olisi sata tuhatta tilillä, olen sen verran ekohenkinen, että kelpuuttaisin hyväkuntoista kierrätettyä vaatetta ja tavaraa, niin vauvalle kuin itsellenikin.

Miten tästä osaisi olla ärsyyntymättä?

Mä olen jo kokeillut sitä taktiikkaa, että pakkaan muksun ja kamat autoon ja poistumme, jos päänaukominen oikein yltyy.

Toinen kestoaihe on seitsemän raskaudesta jäänyttä ylikiloani, ostan aika vähän vaatetta itselleni, eikä minulla ole kallis maku, minkä äiti laittaa sen piikkiin, että olen ymmärtänyt, etten kumminkaan näytä "näin paksuna" hyvältä missään vaatteissa / olen niin köyhä, etten voi ostaakaan mitään vaikka haluaisin. Vauvallekaan ei kuulemma saisi antaa esim. banaania, "ettei ylipaino periydy." Käypi pikku hiljaa kyrsimään. Kelpaisin 7 kg kevyempänä ja jos tekisin elääkseni työtä, jota inhoan. Hurraa!!

Mikäs ammatti äidilläsi on? Onko hänellä ammatti, missä tienaa todella hyvin? Jos ei, niin kysypä, miksei itse hankkinut sellaista ammattia aikanaan. Niin ettei tarttisi muille vittuilla, ja kuvitella että omat lapset toteuttaisivat hänen unelmiaan ja eläisivät hänen elämäänsä, mitä hän ei itse tehnyt.

Minun appivanhemmat käyvät meillä useasti viikon sisällä, omilla avaimilla! Tulen kohta hulluksi ja kun olen sanonut tästä miehelleni hän käskee lätkimään ellei tilanne miellytä. Mitä pitäisis tehdä, voiko miehen vieroittaa omista vanhemmista ajan kuluessa, vai pitäisikö minun erota. Olemme olleet naimisissa alle vuoden ja kumpikin olemme parikymppisiä. Antakaa neuvoja epätoivoiselle! Lääkärikin on määrännyt lääkkeitä masennukseen kun olen ihan rikki suhteemme vaikutuksesta. En tiedä olenki liian herkkä ja lapsellinen vai onko vika miehessäni vai appivanhemmissani kun he eivät jätä meitä rauhaan vaikka monesti olemme olleet eron partaalla heidän takia ja he tietävät kyllä sen. Apuva!

Alkuperäinen kirjoittaja miniä;22102600:
Minun appivanhemmat käyvät meillä useasti viikon sisällä, omilla avaimilla! Tulen kohta hulluksi ja kun olen sanonut tästä miehelleni hän käskee lätkimään ellei tilanne miellytä. Mitä pitäisis tehdä, voiko miehen vieroittaa omista vanhemmista ajan kuluessa, vai pitäisikö minun erota. Olemme olleet naimisissa alle vuoden ja kumpikin olemme parikymppisiä. Antakaa neuvoja epätoivoiselle! Lääkärikin on määrännyt lääkkeitä masennukseen kun olen ihan rikki suhteemme vaikutuksesta. En tiedä olenki liian herkkä ja lapsellinen vai onko vika miehessäni vai appivanhemmissani kun he eivät jätä meitä rauhaan vaikka monesti olemme olleet eron partaalla heidän takia ja he tietävät kyllä sen. Apuva!
Kuulostaa kyllä siltä, että miehesi ei kunnioita sinua. Tuskin tilanne olisi kovin paljon parempi, vaikka pysyttelisivätkin pois asunnostanne.

Yhteistyössä