''vaarallinen'' työ ja alkuraskaus

Kertokaahan mitä tekisitte tässä tilanteessa: Työskentelen vanhusten hoitajana ja miellä asuu erittäin agressiivinen ja arvaamaton potilas, joka on tähän mennessä purrut, lyönyt ja potkinut hoitajia. Pelottaa hirveästi että hän mottasee kohtalokkaan iskun vatsaani... Tähän asti olen vain yrittänyt vältellä kyseisen henkilön hoitamista mutta melkein päivittäin on pakko osallistua hoitoon.
Kukaan töissä ei vielä tiedä raskaudesta, enkä haluaisi vielä kertoa kun on vasta 7+3... mutta onko mulla muuta vaihtoehtoa kun mennä esimiehen puheille? ja mitä hän voi tehdä? vaihtaa osastoa jolloin menettäisin tukiverkkoni työpaikalla vai paljastaakko asia kaikille että ymmärtävät miksi en tätä sekopäätä hoida? ;) mitä te tekisitte?
Ensimmäinen raskaus kyseessä ja muutenkin panikoin kaikesta niin sitten vielä tämäkin :D
 
Vauva on varsinkin alussa tosi hyvin turvassa, kohtu on alhaalla ja häpyluu käsittääkseni suojaa sitä hyvin.
Voithan kysyä myös neuvolan mielipidettä asiaan? Muutoin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin kertoa esimiehelle. Sillä ei mun tietääkseni ole kuitenkaan lupaa kertoa muille ilman sun suostumusta. Joka tapauksessa jos tilanne katsotaan riskiksi sulla on oikeus vaihtaa työtehtäviä.
 
Minäkin olen lähihoitaja vanhusten palveluasumisessa / vanhainkodilla. Ensimmäistä lasta kanssa odotan. Kerroin työnantajalle kun viikkoja oli 7+. Työkavereille jo aikaisemmin, pahan pahoinvoinnin takia.:unsure: sain siirron tuonne palveluasumiseen (olemme saman pomon alaisuudessa) koska siellä on yhdeksän vanhusta, eikä niin aggressiivista kuin vanhiksella. Mun elämä helpottui kun työantajalle kerroin :) hän kysyi että saako hän puhua jos joku kysyy ja annoin luvan :)
 
kiitos vastauksista :) ongelma ratkesikin itsestään ja agressiiivinen potilas siirrettiin muualle (y) toki parille työkaverille jotka muutenkin hyviä kavereita uskalsin kertoa kun varhaisultrassa kaikki ok... osasisivat vaan olla möläyttämättä mitään vahingossa :whistle:
 

Yhteistyössä