Vaalennuspesu, toimisko "toisinpäin"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukkaonkelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tukkaonkelma

Vieras
Selitän nyt alkuun mitä tapahtui, ja sitten ehdotelman toimisko seuraavanlainen ratkaisu.

Eli mulla oli edellinen väri tukassa sellainen lämpimän sävyinen punaruskea. Halusin värjätä sen noin 4 asteen tummuiseksi neutraalin ruskeaksi. Ostin värin joka vaikutti sopivalta ja laitoin sen päähän. Väristä tuli mun päässä melkein musta, joten parin päivän päästä tein siihen vaalennuspesun (hapete+vaalennusjauhe+shampoo). No, nyt mun tukkani on oikeaa tummuusastetta, mutta siinä on hyvin vahva kylmä punainen vivahde. Tässä värissä ei oo mitään vikaa, mutta mulla on tuossa pidennykset odottamassa, ja ne ei ole ollenkaan punaiset.

Ajattelin, että toimiskohan toi vaalennuspesu tavallaan toisin päin? Eli mulla on tuolla yhtä vanhaa väriä, joka on ihan neutraali ruskea, mutta vähän vaaleamman sävyinen kuin mitä tahtoisin. Eli jos sekottaisin samalla tavalla hapetetta ja tota väri + shampoota, ja pesen tukan sillä, annan hetken vaikuttaa ja huuhdon pois, niin toimiikohan se samalla tavalla lievästi sävyttävänä kuin vaalennuspesu? Oliskohan täällä yhtään kampaajaa joka tajuis edes vähän mitä ajan takaa?

Kampaamoista ainakin voi ostaa, hairstorelta jne. :) En tiedä miten hyvin onnistuu taittamaan sitä sävyä, mutta suoravärillä ei niin helposti saa ainakana tuhoa aikaan.

Joo suoraväriä tai jotain värimaskia suosittelen minäkin. Myyvät monet kampaamot. Ei toimi tuo suunnittelemasi kikka, hapetehiusväri on ihan erilaista tavaraa kuin vaalennusaine.

[QUOTE="kampaaja";24660216]Joo suoraväriä tai jotain värimaskia suosittelen minäkin. Myyvät monet kampaamot. Ei toimi tuo suunnittelemasi kikka, hapetehiusväri on ihan erilaista tavaraa kuin vaalennusaine.[/QUOTE]

Ahaa, mikä on pahin asia mitä siitä voi tapahtua, tai mitä siitä korkeintaan käy?

Ei siitä tapahdu mitään. Väri ei kerkeä hapettumaan niin nopeasti. Ei varmaan mitään huonoa, mutta ei mitään hyvääkään. Osta se suoraväri tai sitten vaaleanruskea hiusväri, se voi neutraloida punasävyjä pois.

Mua vaan kammostuttaa se suoravärin tai sävytteen laittaminen tukkaan, kun se on niin huonossa kunnossa että se imee väriä ihan kamalasti. Sen takia tähän tilanteeseenkin päädyttiin kun huokoinen hius meni melkeen mustaksi keskiruskealla värillä (6.0) Mä uskon että se tekis saman ihan sävytteelläkin, koska tätä edellinen väri oli laitettu sävytteellä ja mun tukka oli aluksi kirkuvan punainen vaikka piti olla punaruskea. :D Haluisin siis jonkun miedoista miedoimman vaihtoehdon... Auttaiskohan sävyttävä shampoo?

Kyllä toi suoraväri on paljon miedompi kun toi sun kehittelemä tummennuspesu. Suoraväri ei sisällä hapetetta ja on aika sama kun lätkisi hoitoainetta päähänsä.

Juu ei tommosia sotkotuksia kyllä! Ja otat sitten astetta vaaleamman, jos pelkäät että se suoraväri tulee turhan tummana hiukseen. Noi kaupan värit on muutenkin sellasia, että ei maalikko osaa valita välttämättä oikeaa sävyä eli se sun liian tumma sävy johtuu luultavasti ihan siitä ettet osannut vaan valita oikeaa tummuusastetta.

Värjäsitkö kestovärillä? Jos sun hius tosiaan on niin huokoista, se kestoväri olisi saattanut lähteä tai vaalentua hiuksista muutamissa pesuissa itseskseen, koska kestoväri usein lähtee huonokuntoisesta hiuksesta ja kevytväri tai jopa suoraväri saattaa tarttua pysyvästi... Lisäksi öljyllä ja hoitoaineella olisi voinut koittaa haalistaa...

Mitä jos sekoittaisit suoraväriä hoitoaineeseen, jolloin väriä ei olisi niin paljon? Seuraavalla kerralla voit laittaa väriä enemmän jos tuntuu että tarvitsee. Mun mielestä sävyttävät sampoot/hoitoaineet ovat käytännössä tavallisia sampoita/hoitiksia, joissa on seassa pieni määrä suoraväriä?

Kyllä mä varmaan menisin kampaamoon ja kysyisin niiden mielipidettä asiaan. Ne ainakin osaisi luultavasti myydä oikean värisävyn tohon suunnittelemaasi värimixtuuraan...