V***u ku v******a taas anoppi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipo pillimehu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Nooh meillä mummo toi 5v kilon irtokarkkeja. Ja antoi kerralla, sitten ihmetellään ettei lapselle ruoka maistu ja voi että tulikos sille nyt oksennustauti |O

No et sitten voinut itse antaa siitä pienen määrän muksulle, ja laittaa loput jemmaan?

Joo ei siinä mitään tietenkään jos kerran kuussa näkee!! Oiski niin.. Mut meillä monta kertaa viikkoon näkevät. Ja karkkipäivä on meilläkin kerran viikossa, sit anoppi miehineen tuputtaa monta kertaa viikkoon lisäannoksia.. Nykyään antavat salaa muka kun ollaan monesti tapeltu asiasta, (oikeesti tapeltukki on he muuttuvat jotenki nii lapsellisiksi kun asiasta torutaan) mut a)voisivat pyyhkiä suklaan suunympäriltä ennenku tulen paikalle B.) Poika osaa jo puhua..

Alkuperäinen kirjoittaja anoppivihaaja:
Mulla on niin dorka anoppi että sitä ei kestä edes sen oma suku, poikakaan ei ole sen kanssa lähellekään samalla aaltopituudella. Tulen niin pahalle tuulelle kun edes kuulen sen nimen, mutta lasten takia pidän mölyt mahassani ja hymyilen, olen ystävällinen ja pidän yhteyttä. Perintöä odotellessa...

Minulla on yhtä kamala anoppi. Se saa järjestettyä helvetin aina, kun sen kanssa on joku tekemisissä. Hän ei elä omaa elämää ollenkaan vaan muiden elämää. meillä mieheni kanssa on uusioperhe ja miehellä edellisestä liitosta tyttö. meidän vauva on 1 kk:n ikäinen ja ristiäiset tulossa. anoppi ei ole ollenkaan kiinnostunut ko. juhlista saati lapsesta vaan vouhottaa ex-vaimosta ja tästä tytöstä. mieheni ja hänen sisaruksensa ovat ihan kypsiä tähän. joe emme tee kuten anoppi haluaa, hän katkaisee välit. oli kysymyksessä mikä asia tahansa. ja hän tekee näin kaikkien lastensa kanssa. jos jollakin on ollut joku ongelma joskus, siitä vaahdotaan vielä vuosienkin jälkeen. jos joku ei vastaa puhelimeen, niin sitten hän soittaa kaikkien puhelimeen ja kyselee ko. ihmisestä tietoja. hän ei luota lapsiinsa, kenelläkään ei voi olla omaa mielipidettä. asioiden pitää mennä hänen kauttaan. ihan sama mistä kyse.
olen niin kyrpiintynyt suorastaan. mieheni tytölle puhuu paskaa hänen äidistään ja meidän perheestä. sitten vaahtoaa, kun tyttö on sekaisin. vaikka meidän mielestä kaikki on mennyt hienosti ja myös ex-vaimo oli samaa mieltä. nyt kun vauva syntyi, anoppi on suorastaan seonnut. sekoittaa tytön päätä puheillaan. hän ei kuulemma ole meille enää mitään kuin ilmaa....hänen äiti ei jaksa hoitaa häntä. siis...ihan pimeetä. mä kohta räjähdän.....

Yksi ainoa ruoka-aine närästää minua ja sekin vain silloin, kun olen raskaana eli sipuli. Olen sanonut siitä itse ja mieheni on sanonut siitä. Anoppilaan mangutaan kylään ja JOKA HELEVATAN kerta ruoassa on sipulia. Keittoa, jossa on sipulia, lihapullia, joihin laitettu sipulia jne...

Ruisleipää olen siellä sitten joutunut nakertamaan. Yhden ruuan kohdalla jopa kysyin kahdesti, että eihän ole sipulia, ei, ei, ei tietenkään. Söin hieman ja totesin, että onhan tässä. Anoppi: Ai, sipulia, joo, onhan siinä sitä. Ja yön valvoin närästyksen vuoksi. Mutta toisaalta, anoppi kyllä nukkui...

Alkuperäinen kirjoittaja hyvät:
kaikkitietävät miniät, me anopitkin luemme näitä sivuja!
hoitakaa kersanne niinkuin haluatte, mie lähen etelään rentoutumaan gintonik- lasi kädessä!
ja tuliaisia ei tarvi odotella, perinnöstä puhumattakaan, sillä kaikki eurot käytän tästedes itseeni.

Toivottavasti olet mun anoppi!! Heippa! :wave:

Mun anoppi antoi eilen mehua meidän 7 kk vanhalle :kieh: . Sanoin, et älä anna, mutta tukki vaan perkele suuhun isonsiskon nokkamukia. Kuulemma ei se sieltä mitään saanu |O

Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:
noh, miun anoppi antoi pojalle kahvia kun se oli 7kk
pikkasen teki tiukkaa olla huutamatta...s amoin sokerisia keksejä on saanut siitä lähtien kun on osannut niitä itse nakerrella... ei auttanut vaikka koitin sanoa että jos nyt on pakko jotain antaa niin sitten vaikka ruisleipää tai kurkkua....
Noo, mun kaveri antoi vauvalleen kahvia, ennen kuin se oli edes pultavuotta. Ja juotti jatkuvasti tuoremehua tuttupullosta, ihan pienestä pitäen.
Meillä on kaikki lapset saaneet tavallista maitoa puolivuotiaasta ja melkein samoihin aikoihin samaa ruokaa kuin aikuisetkin.
Terveitä, normaaleja lapsia meillä ainakin on. Kaverin lapsilla on kyllä paljon vatsavaivoja ja huonot hampaat.

aaaah, miten ihanaa, että en oo ainoa jota anoppi vituttaa. ex anoppi ei vituttanu ikinä, se osas olla ja tiesi, että vanhemmat päättää ja määrää ja hänellä ei ole sitä valtaa. siksi hänen kanssaan oli hyvä olla ja lapsilla myös. mutta tämä nykynen....kuvitelkaa, se sano ihan pokkana mulle ku mies ilmoitti mun kaa seurustelevansa, ettei voi mua millään hyväksyä. vaikka ei ollu mua ees vielä nähny! kun olen niiiin syntinen, hänen mielestään siis, vaikka ei siis ollu mun kaa ees puhunu. sitten hän oli sitä mieltä (ääneen joo), että hän on tehny kasvastusvirheen poikansa suhteen, ku mies minut otti....että mää kuristan sen joku päivä, jos jaksan. eiku oikeesti, miten se on niin vaikeaa luovuttaa se valta nuoremmille? eikö anopit tajua, että heillä on takarivin paikka, eikä sieltä ole varaa huudella ohjeita. otan ite NIIN oppia, että kun omat tuo näytille vaikka mitä hampuusia, niin en hauku ääneen yhtään mitään. ja vielä anopista: sillä on itellä vaan poikia ja ku me saatiin tyttö ni se lauko, että onnistuttiin paremmin...onnistuttiin? miten siinä voi onnistua, että saa tytön tai pojan??? argh.

Alkuperäinen kirjoittaja nipo pillimehu:
Anteeksi kielenkäyttöni, mutta oli pakko vähän päästellä...
Oli tulossa meille käymään, tavattiinkin sattumalta sitä ennen keskustassa, ja hän sitten sanoi että voi lasten kanssa mennä edeltäkäsin meille, kun mun piti käydä apteekissa.
Tulin sitten kotiin, ja siinä kahviteltiin ja nuorimmainen eli 7 kk ikäinen vauva siinä vieressä syöttätuolissa, niin sille meinas lykätä pillimehun suuhun! Minä kerkesin sanoa että ei, niin anoppi vain ihmetteli, ai se ei vielä osaa juoda.
No ei, vaan ei sitä nyt tarvi vielä tuossa iässä totutella sokeriin!
Sitten illalla kun anoppi oli lähtenyt, niin ihmettelin kun vauva kitisi ja paukutteli, niin isompi sisko sanoi että anoppi oli syöttänyt vauvalle tavallista maitoa, juustoa ja leipää!!!! :/ Ottaa niin päähän!

Teil on yhtä järkevä anoppi kun meillä. Hänen mielestään maidon juottaminen ja suolaa sisältävän leivän syöttäminen kymmenkuiselle on ok... Yllättäen en anna anopille mahdollisuutta sovetaa näitä ravintotieteellisiä näkemyksiään lapseemme.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pikkasen teki tiukkaa olla huutamatta...s amoin sokerisia keksejä on saanut siitä lähtien kun on osannut niitä itse nakerrella... ei auttanut vaikka koitin sanoa että jos nyt on pakko jotain antaa niin sitten vaikka ruisleipää tai kurkkua....
Noo, mun kaveri antoi vauvalleen kahvia, ennen kuin se oli edes pultavuotta. Ja juotti jatkuvasti tuoremehua tuttupullosta, ihan pienestä pitäen.
Meillä on kaikki lapset saaneet tavallista maitoa puolivuotiaasta ja melkein samoihin aikoihin samaa ruokaa kuin aikuisetkin.
Terveitä, normaaleja lapsia meillä ainakin on. Kaverin lapsilla on kyllä paljon vatsavaivoja ja huonot hampaat.

Tiesitkö, että tavallinen maito rasittaa lapsen munuaisia 3 x enemmän kun vaikkapa korvike? Eli voit pistää muksus sisuskalut pas--ksi lapsuusiässä tuollaisella, kun sisäelimet vasta kehittyvät. Ei sun lapses ehkä vielä oireile, mutta mieti sitten miksi et noudattanut suosituksia, jos lapsesi joutuvat alkaa (vanhemmalla iällä) ramppaamaan dialyysihoidoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ole totta!!!!!!:

Tiesitkö, että tavallinen maito rasittaa lapsen munuaisia 3 x enemmän kun vaikkapa korvike? Eli voit pistää muksus sisuskalut pas--ksi lapsuusiässä tuollaisella, kun sisäelimet vasta kehittyvät. Ei sun lapses ehkä vielä oireile, mutta mieti sitten miksi et noudattanut suosituksia, jos lapsesi joutuvat alkaa (vanhemmalla iällä) ramppaamaan dialyysihoidoissa.

Aika ihmeellistä, että mulla, mun sisaruksilla ja miehellä, sen sisaruksilla, kaikilla meidän sukulaisilla ja molempien vanhemmilla on munuaiset kunnossa, me ei olla korvikkeita saatu ikinä.
Enpä ole koskaan kuullut, että kenenkään munuaiset olis maidon takia pettäneet. Sä olet nyt sekoittanut maidon ja alkoholin.
:headwall:

Itselläni on 1v6kk vanha lapsi. Ja olen säästänyt kaikki hoito ja ravinto-oppaat mitä neuvolasta ollaan saatu, koska sitten kun lapseni on iso ja itse äiti hän tulee varmasti nauramaan näille ohjeille mitä nyt neuvolasta on saatu
ja minä raukka isoäiti ihmettelen miksi minun opastukseni lastenhoidosta on ihan pielessä vaikka samoilla neuvolantädin ohjeilla kasvatin oman lapseni.

Isovanhemmat on opetettu neuvolassa aikoinaan eri tavalla kuin nykyään ja he eivät tiedä uusista suosituksista. He muistavat vain sen vanhan.
Kun lapsemme syntyi, tuli ruuan ja hoidon kanssa monta "erimielisyyttä" isovanhempien kanssa, koska eivät ymmärtäneet mehu, herkkukieltoa tai kiinteiden aloitusikää tai ensimmäisiä ruokia.

Tästä seurasi se että kutsuimme isovanhemmat kylään ja kahvinjuonnin ohessa näytimme neuvolan ohjelappuja ja kerroimme miten lapsi nykyään hoidetaan ja isovanhemmat kertoivat mitä ohjeita saivat kun me olimme pieniä ja mitä meille oli syötetty.
Siitä tuli mukava rupattelutuokio ja nyt he tietävät miten lapsen kanssa nykysäännöillä ollaan ja kaikki menee hyvin. Välillä muistelevat miten tämäkin oli ihan eri tavalla ennen ja terveitä lapsia silti tuli.

Vanhempien pitää kertoa isovanhemmille nykyajasta. Ei isovanhemmat tiedä nykyajan suosituksista mitään.

Oletteko lukeneet omia neuvolakorttejanne.
mieheni syntynyt toukokuussa.
15.6 70-luku tehty merkintä neuvolakortissa:
Rintamaitoa, appelsiini- tomaatti + muita hedelmämehuja
Banaania ja vihannesraasteita.
6.7
Lisätty marjakiisseli ja merkintä, että viikonpäästä aloitetaan peruna

Ja yhä hullummaksi menee siitä eteenpäin nykyajattelun mukaan.
Itselläni sama juttu puhumattakaan siitä, että kaffepöydästä annettiin jätskiä ja pullaa ihan surutta.

Näin opastettuna ei isovanhemmilta voi opastamatta vaatia uusien sääntöjen osaamista.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ole totta!!!!!!:

Aika ihmeellistä, että mulla, mun sisaruksilla ja miehellä, sen sisaruksilla, kaikilla meidän sukulaisilla ja molempien vanhemmilla on munuaiset kunnossa, me ei olla korvikkeita saatu ikinä.
Enpä ole koskaan kuullut, että kenenkään munuaiset olis maidon takia pettäneet. Sä olet nyt sekoittanut maidon ja alkoholin.
:headwall:

Yritin etasiä sinulle erästä tieteellistä artikkelia aiheesta. Mutta en löytänyt heti (muita kuin ei niin tieteellisiä julkaisuja) ja ei ole aikaa etsiä nyt enempää. REhkä voit ihan itse ottaa selvää aiheesta? Väärälaisen proteiinin saanti vauvaiässä altistaa munuaisten rasituksen lisäksi myös lihomiselle myöhemmällä iällä. Et voi tietää, tuleeko sinulle tai sukulaisillesi munuaisvaivoja. Ja eikö sinulle hyvä ihminen riitä teito siitä, että rasitat lapsesi kehittymättömiä munuaisia, ja vaarannat hänen terveytensä??? Tämä on taas yhtä älykästä touhua, kun polttaa raskauden aikana tupakkaa, ja todeta, että ei siitä mitään tullut meille eikä tolle naapurin Perallekaan, jonka äiti kans poltti raskausaikana. Eli tupakoikaa siis kaikki odottavat äidit. Aaaagh...

Näin opastettuna ei isovanhemmilta voi opastamatta vaatia uusien sääntöjen osaamista.

[/quote]

kakilla on nettimahis, joten kyllä jos on viisas ihminen niin ettii ihan ite ne suositukset.

Alkuperäinen kirjoittaja nio:

kakilla on nettimahis, joten kyllä jos on viisas ihminen niin ettii ihan ite ne suositukset.[/quote]

Kaikki vanhukset ei osaa käyttää nettiä.
Mieheni äiti täyttää 70-vuotta ensi vuonna ja ei tulisi mieleenikään opettaa hänelle netinkäyttöä. On muutenkin sellainen vanhanaikainen rouva.

Oma äitini on hiukan nuorempi ja oppi netinkäytön.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Nooh meillä mummo toi 5v kilon irtokarkkeja. Ja antoi kerralla, sitten ihmetellään ettei lapselle ruoka maistu ja voi että tulikos sille nyt oksennustauti |O

meillä pistetään jemmaan, viimeksi kesti puol vuotta ;)
tosin on roskiinkin mennyt useamman kerran.

Mulla on jonkinmoinen pieni aavistus, että saattaisin olla raskaana. Olisi toki aivan ihanaa, mutta naapurissa asuva anoppi ahdistaa jo tässä vaiheessa. Hän puuttuu aivan joka asiaan, mihin suinkin voi. Joskus kun olen tullut töistä, niin lakanani liehuivat hänen pihallaan kuivumassa. Oli sitten katsonut, että meillä olisi lakananvaihdon aika.

Kielsin kajoamasta meidän pyykkeihin. Sen jälkeen koneestani katosivat vain mieheni pesua odottavat vaatteet. Miehen piti erikseen kieltää omien kamppeidensa ottaminen. Syy kalsarikatoon meiltä oli kuulemma se, etten silitä ukon boksereita pesun jälkeen. Anoppilasta ne tulivatkin melkein tärkättyinä takaisin.

Ruokani on liian uudenaikaista ja sitä on ilmeisesti tarjolla liian vähän, kun miestä käydään kysymässä anopin luo syömään, vaikka mulla on just ruoka tulella. Mies onneksi älyää panna hanttiin, mun olisi muuten pakko muuttaa muualle. Vara-avain oli pakko piilottaa, kun anoppi hiippaili asunnossa omia aikojaan, hiljaa, "etten heräisi". Meillä kyllä nukutaan yleensaä öisin. Ei ole kiva tulla suihkusta tai miehen kanssa makkarista, kun joku hiippaa huushollissa.

Kissaa ja koiraa piti käydä hyysäämässä aina kun olimme minuutinkin poissa kotoa, vieläkin tullessaan käymään anoppi tarkastaa ruokakupit ja voi tuosta vaan päättää pestä vesiastiat. Pihanperän kotieläimet käydään laittamassa lukkojen taa tuon tuostakin, ettei tule kylmä, pidä siinä sitten elukoita pihatossa!

Arvatkaa vaan, odotanko kauhulla sitä aikaa, kun tästä aavistuksesta ehkä joskus kehkeytyy vauva... APUA.

Alkuperäinen kirjoittaja Enni:
Ompa outo anoppi,ei taida muistaa lastenhoidosta paljoakaan..
Tai sitten se anoppi on mun ikäluokkaa ja tavat hoitaa vauvoja oli silloin toiset :D

Toivottavasti musta ei kinä tule anoppia ja jos tuleekin, en kyllä vahingossakaan koske miniäni lapsiin, sillä teen luultavasti kaiken aivan väärin :D

Mun mielestä ei voi edellyttää, että isovanhempi alkaa netistä kaivelemaan tämän päivän lastenhoitosuosituksia. Sitäpaitsi kaikki vanhemmat ei edes niitä suosituksia noudata, joten aikamoisessa tieto- ja ohjeviidakossa mummi elää. Tyttärellä ja miniällä on suu sitä varten, että sen sanaisen arkkunsa avaa. Ja kertoo, että meidän Nicopetterille ei sitten anneta kuin vettä, aaltopahvia ja ananasta. Ananaskin luomuna. Tai että meidän Nicopetteriä ei saa laittaa nukkumaan, jos sillä ei ole just vaihdettu vaippa. Tai ett'ä meidän Nicopetteri ei saa nukkua klo 13-15 välisenä aikana, koska silloin meillä menee koko ilta ihan pilalle. Anopit ja äidit eivät ole mitään ajatuksenlukijoita. Mulla on lapsilla reilun 5 vuoden ero ja kummankin kohdalla neuvolasta sai aivan erilaiset ohjeet. Kirjoittakaa vaikka papaperille lapsenne käyttöohjeet ja antakaa se paperi isovanhemmille jääkaapinoveen teipattaviksi, niin säästytte monelta murheelta.

Hei! Mulla on taas tosi kiva anoppi. Olllaan ystäviä. On tosi mielellään lasten kanssa ja auttaa. Ja samoilla linjoilla ruokien, herkkujen ja kasvatuksen suhteen. Mutta meilläki ollu omat huonommat ajat..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun mielestä ei voi edellyttää, että isovanhempi alkaa netistä kaivelemaan tämän päivän lastenhoitosuosituksia. Sitäpaitsi kaikki vanhemmat ei edes niitä suosituksia noudata, joten aikamoisessa tieto- ja ohjeviidakossa mummi elää. Tyttärellä ja miniällä on suu sitä varten, että sen sanaisen arkkunsa avaa. Ja kertoo, että meidän Nicopetterille ei sitten anneta kuin vettä, aaltopahvia ja ananasta. Ananaskin luomuna. Tai että meidän Nicopetteriä ei saa laittaa nukkumaan, jos sillä ei ole just vaihdettu vaippa. Tai ett'ä meidän Nicopetteri ei saa nukkua klo 13-15 välisenä aikana, koska silloin meillä menee koko ilta ihan pilalle. Anopit ja äidit eivät ole mitään ajatuksenlukijoita. Mulla on lapsilla reilun 5 vuoden ero ja kummankin kohdalla neuvolasta sai aivan erilaiset ohjeet. Kirjoittakaa vaikka papaperille lapsenne käyttöohjeet ja antakaa se paperi isovanhemmille jääkaapinoveen teipattaviksi, niin säästytte monelta murheelta.

Tämä oli hauska. Noinhan se on joskus....Ittenikin tunnistan tuosta niiltä ajoilta kun esikoinen oli vauva..

Outoa lukea näitä et anoppi sitä anoppi tätä... O.O

Meillä taas anoppi ei tee niinkun ei oo sanottu. En oo viel kertaakaan kironnu tähä mennes ikinä mun anoppia mistään, et mitä ruokia tai muutakaa anoppi antaa tytölle, kun on ollu siel kylässä.
marjoja antaa jos on karkkihimo tytöllä ja hyvin menee napaan. Ruokaa vaan sitä, mitä masu kestää. Ja hyvin tullaan toimeen..
Jaksamisia kaikille teille, jotka eivät anoppiansa kestä.

Kaverin anoppi oli antanut tämän ystäväni parikuiselle tytölle HUNAJAA! Asuvat saman katon alla ulkomailla, sai siitä ihan vielä tuossa kohtaa ihan asialliset sanomiset vain ettei vauvalle saa antaa.. no tää antaa sitä toisemmankin kerran, SALAA, ja kaverini oli sitten saanut asian selville. En todellakaan tiedä mitkä ihmeen motiivit tällä anopilla oli, on käyttäytynyt tosi omituisesti (eri kulttuurista) muutenkin, mutta tuossa kohtaa tiesi jo varsin hyvin että on jopa vaarallista antaa alle 1-vuotiaalle hunajaa... no mutta toisaalta, sanoopa tuo samainen anoppi tuota pientä vauvaa "pikku-huoraksi"... :'( :'( :'(

Yhteistyössä