V***u ku v******a taas anoppi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipo pillimehu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nipo pillimehu

Vieras
Anteeksi kielenkäyttöni, mutta oli pakko vähän päästellä...
Oli tulossa meille käymään, tavattiinkin sattumalta sitä ennen keskustassa, ja hän sitten sanoi että voi lasten kanssa mennä edeltäkäsin meille, kun mun piti käydä apteekissa.
Tulin sitten kotiin, ja siinä kahviteltiin ja nuorimmainen eli 7 kk ikäinen vauva siinä vieressä syöttätuolissa, niin sille meinas lykätä pillimehun suuhun! Minä kerkesin sanoa että ei, niin anoppi vain ihmetteli, ai se ei vielä osaa juoda.
No ei, vaan ei sitä nyt tarvi vielä tuossa iässä totutella sokeriin!
Sitten illalla kun anoppi oli lähtenyt, niin ihmettelin kun vauva kitisi ja paukutteli, niin isompi sisko sanoi että anoppi oli syöttänyt vauvalle tavallista maitoa, juustoa ja leipää!!!! :/ Ottaa niin päähän!

tosi inhottavaa. mwen anoppi taas on semmonen että ei ikinä ota huomioon lapsen allergioita. jOs sanon esim jonkun tietyn merkkisen ruokavalmisteen että ota sitä niin varmasti pitää olla joku muu. (Joka ei siis ole allergian suhteen sopiva) Sitten noukitaan ruoasa niitä sopimattomia pois lautaselta. Vaikka lääkäri nimenomaan sanonut että jos esim salaaatissa on sopimatonta niin koko annos on sopimaton!!!

Mullaki menee hermo tohon mun anoppiin. Joka kerta ku siellä käydään niin työntää lapsille karkkia ja jäätelöö. Eikä se usko vaikka sanoo monta kertaa sille että lapset ei tarvii tällä kertaa mitään herkkuja. Mua niin ottaa päähän.
Viimeks lapsikin pahoitti mielen ku mummo vaan kaivo jäätelöö pakastimesta vaikka sanottiin molemmat miehen kans ettei nyt jäätelöö.
Taas näköjään anopilla sitä että ei yhtään kunnioita mitä sanotaan...voi aargh!!!

noh, miun anoppi antoi pojalle kahvia kun se oli 7kk
pikkasen teki tiukkaa olla huutamatta...s amoin sokerisia keksejä on saanut siitä lähtien kun on osannut niitä itse nakerrella... ei auttanut vaikka koitin sanoa että jos nyt on pakko jotain antaa niin sitten vaikka ruisleipää tai kurkkua....

huh huh, kamalia anoppeja kyllä teillä. Mikä siinä on ettei lapsen vanhampia voida kuunnella ja tehdään varta vasten erilailla.

Toivottavasti ap:n lapsen masuvaivat ovat jo helpottaneet

Mulla on niin dorka anoppi että sitä ei kestä edes sen oma suku, poikakaan ei ole sen kanssa lähellekään samalla aaltopituudella. Tulen niin pahalle tuulelle kun edes kuulen sen nimen, mutta lasten takia pidän mölyt mahassani ja hymyilen, olen ystävällinen ja pidän yhteyttä. Perintöä odotellessa...

virkistävää kuulla että muillakin on ongelmia anoppien kanssa. oma anoppi rupesi syyttämään että minulla on luulotauti, kun kerroin saavani hänen koirastaan kauheaa ihon kutinaa varsinkin kasvoissa, sekä silmät että nenä vuotaa. Hänen mielestään kaikki allergiat ja taudit on itseaihetettuja "kun ette te nykyajan akat siivoa!" astmakin on hänen mielestään mielisairautta!! Ei helvetti sentään.. itse kyllä on aina valittamassa jokaisesta kolotuksesta ja särystä ja siitä miten väsynyt kun on tehnyt sitä ja tätä.. sanoinkin ukolleni että nyt otan tuohon ihmiseen välimatkaa ja pitkän sellaisen, ei enää hermot kestä sitä akkaa :kieh: :headwall:

Täällä myös yksi annoppiinsa kyllästynyt! Saimme mieheni kanssa kauan toivotun ja odotetun tyttövauvan viime vuonna ja kun ylpeinä menimme anopille ensimmäistä kertaa vauvaa näyttämään, niin ensimmäinen kommentti miehelleni oli "olet varmaan tosi pettynyt kun ette saaneet poikaa"!! Kyllä piti ihan miettiä et kuulinko oikein ja miten kukaan kehtaa tuollaista sanoa, varsinkin kun tiesi hyvin että tätä vauvaa pari vuotta yritettiin ja usean keskenmenon jälkeen tulevan vauvan sukupuoli oli viimeinen asia jolla oli merkitystä meille!! Nyt tyttömme on 8kk ja erääseen tuttava perheeseemme on syntymässä poikavauva ja sitähän anoppi jaksaa hehkuttaa. On tässä moneen kertaan kuultu miten ylpeitä tulevat vanhemmat mahtavat ollakkaan POIKAvauvastaan. Huh mikä ämmä :( Sanottakoon vielä että hänen mielestään teen kaiken lapsenhoitoon liittyvän väärin ja silloin kun HÄN oli nuori niin tehtiin niin ja niin...
Tsemppiä kaikille jotka joutuvat v-mäistä anoppia kestämään :hug:

Juu aina tähän anoppiasiaan tekee mieli kirjottaa :kieh: Muaki luullaan varmaa luulotautiseksi kavereiden puolesta kun eivät usko miten kamala se voi olla :ashamed: Isoin asia on se karkin,suklaan,jätskin,vanukkaiden (heillä vanukas on tavallista jugurttia) jatkuva syöttäminen. Aamupala,välipala, jälkiruokana,muuten vaa,et saa lapsen onnelliseksi (on kyllä onnessaan muutenki kun mummoa näkee siihen mitää herkkuja tarvi!!)... Turhaan saa sanoa, törkeää se et vanhempien kasvatusmallia ei mukailla mitenkään. Jos ne ei vanhempia kunnioita nii ei sit lapsenlapsiaankaan. Ja kaikki annetaan lapselle periksi kun "ei kestetä" jos lapsi pahottaa mielensä. Joo antakaa lapset mun anopille nii heistä kasvaa just näitä hakkaajia,puukottajia ja tuhopolttajia! PRKL!! Anteeks,pitääkin mennä avaan näitä anoppiketjuja :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:
pikkasen teki tiukkaa olla huutamatta...s amoin sokerisia keksejä on saanut siitä lähtien kun on osannut niitä itse nakerrella... ei auttanut vaikka koitin sanoa että jos nyt on pakko jotain antaa niin sitten vaikka ruisleipää tai kurkkua....

Mun kaveri on antanut kahvia jo puolivuotiaalle ja siis ihan omalle lapselleen, ei ole kenenkän anoppi.. Ja tavallista maitoa ja kaikkea muutakin, mitä on itsekin sönyt ja helposti omalla lusikallaankin.
Nyt ihmetellään, kun lapsen ripuli ei parane, että mikä vaiva siellä mahassa on..

Mikä vit** siinä on, kun aina pitää olla osoittamassa rakkauttaan herkuilla! Kyllä se on joku menneiden vuosikymmenten ruokatrauma, joka tulee anopeilla pintaan. Että nyt kun on mitä syödä, niin vauvojenkin pitää saada osansa.

Mun anoppi on kanssa sellainen, että aina pitää tyrkyttää ruokaa ja herkkuja. Ja vaikka oltaisiin juuri syöty kotona, niin ihan pakko on vähän ottaa. Tyrkyttäisi lapsille vaikka syliä tai voikukkia, ihan sama kunhan ei aina sitä herkkuvuorta olisi tuputtamassa!

kaikkitietävät miniät, me anopitkin luemme näitä sivuja!
hoitakaa kersanne niinkuin haluatte, mie lähen etelään rentoutumaan gintonik- lasi kädessä!
ja tuliaisia ei tarvi odotella, perinnöstä puhumattakaan, sillä kaikki eurot käytän tästedes itseeni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:

Mun kaveri on antanut kahvia jo puolivuotiaalle ja siis ihan omalle lapselleen, ei ole kenenkän anoppi.. Ja tavallista maitoa ja kaikkea muutakin, mitä on itsekin sönyt ja helposti omalla lusikallaankin.
Nyt ihmetellään, kun lapsen ripuli ei parane, että mikä vaiva siellä mahassa on..

mun mielestä on käsittämätöntä että pitää väenväkisin tunkea vauvan suuhun ruokaa mikä ei sinne kuulu... :(
siis kyllä mäkin olen tehnyt samaa mutta poika on ollu jo paljon isompi... siis olen antanut maistaa salmiakkia ja suklaata kun olen niitä itse syönyt ja poika on tullut vaatimaan osaansa (naksut ei ole enää kelvanneet...) mutta nykyisin en niitä pojan nähden syö juurikin siksi ettei se opi vaatimaan niitä... on poika saanut maistaa limppariakin... ei onneksi tykännyt.. mutta kyse on maistamisesta... poika on nyt 1v ja vielä kun ei osaa noita herkkuja vaatia niin en niitä sille anna.. juhlissa nyt saa jonkun keksin ja kakkua.. mutta thats it... onneksi juhlia ei kovin usein ole.... :)

Juu-u, kyl nuo anopit on kauheita! Meillä ei ole vielä lapsia, mutta hermot meinas eilen mennä, kun olin koiran kanssa anoppilassa. LAitoin koiran takakonttiin häkkiin ja jätin takakontin auki, kun oli aika pirun kuuma ja menin hetkeks aikaa sisälle juttelee miehen siskojen kanssa, kun aika harvoin nähään. Kun menin autolle, ni takakontti oli lätätty kiinni! Anoppi sen oli käynny vissiin laittaa kiinni, kun niitten oma koira kävi seurustelee meijä koiran kanssa. Mietin sekunnin et käännynkö takas ja annan kuulua, mutta totesin et mitä pikemmin saan auton viileeks sen parempi koiralle. Onneks meil on sutkot tehokas ilmastointi autossa! Ja onneks en ollut kauaa siel sisällä, korkeintaan 10min.
Mutta koska me ei anopin kanssa tulla toimeen, kun minä ilkeä olen vienyt hänen ainokaisen poikansa, niin pelkään oikeen minkälaisia yhteenottoja on sit kun meillä joskus on lapsia...

Ei anoppi mutta mun isä :headwall: :headwall:
Ihana isä kaikin puolin mutta kun pojan kanssa sinne mennään niin heti karkkia, karkkia, karkkia. Eikä meinaa uskoa vaikka kuinka sanon. Ja ei sillä, syöhön tuo poika muulloinkin aina silloin tällöin karkkia, mutta se määrä.... Nyt kyllä alkaa jo uskoa mua kun kerran ei lopettanut sitä karkin tarjoomista niin sanoin et heippa, ei tulla kahteen viikkoon käymään kerta et usko. Oltiin kaksi viikkoa käymättä niin sen sen jälkeen on onneksi oppinut kysymän multa saako pojalle antaa karkkia jne. :D

Pakko laittaa kommenttia tähän anoppi keskusteluun, mun anoppi luojan kiitos nyt ex-anoppi tuli katsomaan ensimmäistä kertaa poikaa tämän synytmän jälkeen ja totesi silloiselle miehelleni tämä ei kyllä ole yhtään sinun näköinen ja sitten minulle kenenkö kanssa ole sen tehnyt, silloin meni anopin kanssa välit poikki ja tule vieläkin vihaiseksi kun ajattelenkin asiaa ja poika on nyt jo 13 vuotias, että näin meillä

Alkuperäinen kirjoittaja hyvät:
kaikkitietävät miniät, me anopitkin luemme näitä sivuja!
hoitakaa kersanne niinkuin haluatte, mie lähen etelään rentoutumaan gintonik- lasi kädessä!
ja tuliaisia ei tarvi odotella, perinnöstä puhumattakaan, sillä kaikki eurot käytän tästedes itseeni.

Jaa että osui ja uppos? :saint:

tuota...käyttekö te sit niin usein anoppilassa että siitä on hirveesti haittaa jos siellä syö vanukasta ja jätskiä ym. herkkuja...
Miekin esikoisen kanssa stressasin tuosta samasta asiasta mut nyt neljäs lapsi ja anoppia nään ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja saa kyllä sillon syöttää lapsille herkkuja!! no ei tietenkään vauvalle, sitä en ymmärrä, mut tuollanen 1v eteenpäin, ei kai se piloille mee jos mummolassa herkuttelee...
(ja allergiat sit on taas ihan eri juttu!)

Alkuperäinen kirjoittaja v8ieras:
tuota...käyttekö te sit niin usein anoppilassa että siitä on hirveesti haittaa jos siellä syö vanukasta ja jätskiä ym. herkkuja...
Miekin esikoisen kanssa stressasin tuosta samasta asiasta mut nyt neljäs lapsi ja anoppia nään ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja saa kyllä sillon syöttää lapsille herkkuja!! no ei tietenkään vauvalle, sitä en ymmärrä, mut tuollanen 1v eteenpäin, ei kai se piloille mee jos mummolassa herkuttelee...
(ja allergiat sit on taas ihan eri juttu!)

Näin minäkin miellän. Kyllä poika kerran viikossa saa mummolassa herkutella. kotona meillä ei herkkuja ole, eikä mehuja ostella (ihan jo siksi, ettei äiti lihois :whistle: ).. mutta kyllä mummit ja papat saa poikaa ihan rauhassa hemmotella ja paapoa.
Muoks. Niin ja herkuttelussakin tietenkin kohtuus, jonka kyllä isovanhemmat onneksi ymmärtää.

Me käydään kerran tai pari kertaa viikossa anopin luona, mut nyt ei kyllä huvita käydä kun ei kuuntele sitten yhtään. Kyllähän toi anoppi kutsu meidät tänää sinne että saa antaa lapsille jäätelöö :O
Kyllähän mä sitte ymmärtäisin paremmin ton herkkujen antamisen jos ei nähtäis ku kerran kuukaudessa.
Joo, ehkä oon joittenki mielestä tiukkis, mut mun mielestä lasten ei tarvii saada karkkia ku kerran viikossa ja sillonki kohtuu määrä.

Yhteistyössä