V*tun noro pilasi imetyksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähän loppui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tähän loppui

Vieras
Meidän perheessä oli tällä viikolla tämä ihana noro ja itse kuivuin sen seurauksena niin, että maito tuntuu olevan olevan radikaalisti vähenemään päin. Vauva on just 6kk ja sekin oireili niin, että söi kolme päivää tosi huonosti. Huonosti syövä vauva ja minun kuivuminen nähtävästi nyt johtaa sitten imetyksen loppumiseen. Yli 5kk oli täysimetyksellä ja just vasta alettu soseita maistella ja nyt imetys loppuu kuin seinään. Ottaa niin pajon päähän ja surettaa! V*tun noro!

hmm, jospa vaan otat vauvan vaikka öisin kainaloon ja imettelet mahd. paljon, tuli maitoa tai ei, niin pikkuhiljaa voi taas maitomäärä lisääntyä. Imetä ennen soseiden antoa.

Hei, nyt pois tappiomieliala! Maidon väheneminen on vain väliaikaista, jos vauva vaan suostuu enää rinnalle tulemaan ja imemään! Nyt vaan juot itse reippaasti ja tarjoat rintaa aina kun mahdollista niin kyllä se siitä!!

Minä sairastin vatsataudin kun edellinen lapseni oli vielä vauva ja täysimetyksellä, en muista enää vauvan ikää mutta imetys jatkui kyllä vaikka maito tuntui loppuvan. Tsemppiä!

Mulla oli 2 kuinen kun sain noron. Vauva ei sairastunut. Vaikka kuivuin ja selkeästi maito väheni (jouduttiin korviketta antamaan) jatkui imetys parin päivän jälkeen normaalisti. Elä hermostu!

Jaksamista!

Kaveri vinkkas että noro lähtee alkoholilla. Kokeilin votkaa ja kyllä se oikeasti auttoi. Mutta se pitää nimenomaan juoda raakana alkoholina niin että se oikeasti desinfioi. Kokeile ottaa vaikka pikku hörppyjä kerrallaan. Kun se polttelee vatsassa, niin se on silloin hyvä merkki.

[QUOTE="joopajoo";28140622]Ei tuon ikäinen enää tarvitse äidinmaitoa[/QUOTE]

Kyllä tarvitsee. Hienoa ap, että haluat imettää. Koita antaa imeä mahdollisimman usein, niin maidotuotanto jatkuu ja määräkin nousee. Tsemppiä paljon.

Imetä vaan sinnikkäästi, eiköhän se siitä! Me oltiin ulkomailla kun poika oli 4,5kk ja sain ruokamyrkytyksen tmv jonka seurauksena ei 6 päivään pysynyt mikään sisällä. Mut meinattiin laittaa tippaan kun olin niin kuivunut mutta onneksi lääkkeet tehosi. Selvästi maidontulo siinä väheni mutta riitti kuitenkin pojalle. Nopeasti sitten palasi normaaliksi kun alkoi ruuat pysyä sisällä.

Pumppaaminenkin voi auttaa. Vaikka maitoa ei tulisi paljoa, rinnan "ärsyttäminen" voi auttaa maidon nousussa. Ja syö kunnolla ja ennen kaikkea nesteytä itseäsi. Muista myös maitohappobakteerit molemmille!

Älä nyt luovuta, minä olen sairastanut vatsataudin kahdella vauva-ajalla ja selvittiin. Olivat kumpikin n.4kk ikäisiä silloin. Ihmettelet vaan usein ja juot paljon.

Yhteistyössä