uutta verta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomineidotko siellä Vaasankadulla kauppaa käy??;).
Tosi hyvä jos olet löytänyt itsellesi rakkauden ja vaimosi myös, sehän on pääasia, että molemmat olette onnellisia.
Hän rakastui sinuun, eikä siihen, että olet pohjoisenpoika ja rahaa enemmän kuin sikäläillä miehillä?Vai olisiko sinut halunnut, jos olisit ollut täysin tyhjätasku?Thaimaassa hyvin monen tytön unelma on ulkomaalainen mies - siis rikas (heidän oloissaan meidän työttömyyskorvauskin on rikkautta).Monelle tytölle ainoa keino päästä kurjuudesta on mennä naimisiin ulkomaisen miehen kanssa, ja monet myös lähettävät rahaa kotiinsa. Tiedät hyvin, että näin on.Olen käynyt montakertaa Thaimaassa ja muuallakin kuin Bangokissa. En minä sitä moralisoi, ihmiset joutuvat tekemään rankkoja ratkaisuja. Sen vaan tiedän, että minä en koskaan lähtisi toisellepuolelle maailmaa jonkun puolta vanhemman miehen mukaan, rahattoma, ilman yhteyksiä ja ystäviä. Ilman mahdollisuutta palata, mikäli asiat menisivät huonosti. Onneksi minun ei ole tarvinnu.

Tarkoitatko Arto suomitylleröllä tyyppiä, joka on hieman samantyylinen kuin tämän viikon Olet mitä syöt tv-ohjelmassa. Siinä 48-vuotias nainen yrittää päästä eroon epäterveellisistä ruokatottumuksistaan. Hän on lohtusyöjä.
Takana vaikea ihmissuhde.

Melko monella Ellillä on takana noita vaikeita ihmissuhteita.
Miten määrittelette vaikean ihmissuhteen?

Nuoruudessani miehet sanoivat minulle, että suomalaiset naiset ovat Saksassa toiseksi suurin vientiartikkeli.
Mikähän lienee tämän päivän totuus vientimaailmassa.

Suomi on kilpailukyvyltään maailman ykkössijalla tämän päivän uutisen mukaan. Ehkä menestyvien miesten takana on kyvykäs nainen. Selluliitit kuvastavat suomalaisen metsäteollisuuden sellukattiloita.

Ehkä työnantajien on satsattava kuntopyöriin. Olen monta kertaa heittänyt ilmaan tuon idean, mutta se ei ole saanut tuulta siipien alle. Luvataan, että ehkä joskus, kun muutamme uusiin tiloihin. Kuntopyörä sitten sijoitetaan johonkin hikiseen maanalaiseen kuntoilutilaan.

Ideani on seuraava. Kuntopyöriä kahvihuoneisiin, käytävien sopiin. Reidet ohenevat silloin vikkelästi. Hulavanteita jokaiseen työpisteeseen. Lanteet heilumaan.

En ole omasta mielestäni rasisti enkä ota osaa thaityttökeskusteluun. Räpätädilläkin kulkee jossakin raja Ellit-kynäilyssä. Otan iloisin mielin joka aamu vastaan Metro-lehden tummahipiäiseltä nuorukaiselta. Tuollaista silmien tuiketta kaipaan myös suomipojilta. Minne se pilke on sammunut työn uurastuksessa?

Vaihdevuodet ovat iloinen asia. Tule Arto keskustelemaan asiasta 50+ palstalle. Nimimerkki Matthew tuli reippaana poikana palstalle. Voi olla joku toimittaja tai joku muu.
Ei näitä nettikirjoituksia kukaan ota vakavasti. Sinäkin voit olla vaikka Kalle-lehden päätoimittaja. Villi arvaus.
Jotkut arvaavat valkoposkihanhien lukumäärän jetsulleen.
Katselin kesällä noita lintuja Hietsun rannassa. Nyt tiedän niiden lukumäärän. Populaatiot vaihtelevat. Tervetuloa Thaitytöt Suomeen. Jos miehet tulevat onnellisiksi teidän kanssa, niin mikä sen mukavampaa.

""Voi hyvä sinisilmä,jos oot käyny Bangokissa ja tyttö kaduilla ja baareissa ja sen perusteella vedät älykkään johtopäätöksen ostosta ja myynnistä sekä yleistät kaikki thaimaalaiset naiset""

Voi arto hyvä, kukahan sen yleistyksen tässä ketjussa oikein aloittikaan? Eikö se kuulostanut, että thaimaalaiset naiset ovat sitä jotain ja suomitytöt ei mitään?

Minun mielestäni on hyvä sinulle, jos olet onnesi löytänyt, niin olen minäkin, tosin löysin sen ihan kotimaasta ja hyvän löysinkin.

Mutta ihan uteliaisuudesta kysyn sinulta Arto, että eikö ole yhden yhtä kertaa käynyt mielessä, että vaimosi on lähtenyt mukaasi sen vuoksi, että hän saa suomessa paremmat olosuhteet itselleen sekä mahdollisesti lapsilleen kuin mitä kotimaassaan saisi? En epäile etteikö voisi rakastaa sinua tai etteikö olisi hyvä vaimo, mutta itselläni ainakin kävisi väkisinkin mielessä myös toisen osapuolen taloudellinen hyötymisnäkökulma jos ottaisin esim. afrikkalaisen miehen jostain kongon metsistä.

Minua kiinnostaa tietää oletteko n.s. sielunkumppaneita ja miten sinun ja vaimosi henkinen yhteys pelaa? Varmaan kieliongelmat tuottavat tiettyjä vaikeuksia.

Vai onko tärkeintä että vain alapään asiat luistavat mutkattomasti?

Itse en viitsisi olla aviossa ihmisen kanssa jonka kanssa en syvällisiä pysty keskustelemaan.

Ymmärrän Artoa täysin. Kun kävin Thaimaassa, en voinut muuta kuin hämmästellä naisten kauneutta ja siroutta. Tosin kyllä sielläkin läskejä oli. Naiset olivat kuin pieniä nukkeja. Olisi tehnyt itsekkin mieli ottaa sellainen pieni palvelija kotiin, jonka voisi ottaa kaapista aina esille kun tarvitsisi jalkojen hierojaa, kokkia, pyykkäriä tms. Muuhunhan en tarvitsisi häntä. Mutta ymmärrän siis kyllä Artoa, suomalaiset naiset ovat liian tasa-arvoisia, rumia ja lihavia.

Joku ilakoi, että alkuperäisen kirjoitus olisi ollut ""tuomio suominaisille"". Sopiskohan kysyä, millä tavalla?

Alkuperäinen kertoo olleensa naimisissa vain kerran, siis yhden ainoan kerran suomalaisen naisen kanssa, ja nyt hän on ensimmäistä kertaa naimisissa ilmeisesti thaimaalaisen naisen kanssa. Nämäkö kaksi kokemusta riittää tuomioksi ""suominaisille""?

Meitä suomalaisia naispuolisia olentoja on Suomessa runsaat 2,5 miljoonaa kappaletta ja ulkomaillakin varmaan muutama sata tuhatta. Ettäkö yhden epäonnistuneen naissuhteen perusteella tuomitaan lähes 3 miljoonaa suomalaista naista itsestään huolehtimattomiksi selluliiteiksi yms. ?

Miettikää nyt edes vähän ennenkuin kirjoittelette julkisuuteen mitään! Hävettää teidän puolestanne!

Mielenkiintoinen keskustelu, turha, mutta silti. Arton alkuperäinen oli tarkoitettukin provokatiiviseksi ja niin kävi. Mutta miksi? Täällä lyödään leimoja muutamien kokemusten perusteella kaikkiin suomalaisiin naisiin ja kaikki kuitenkin tietävät, että muunkinlaisia löytyy. Tietysti se on tarkoitus näillä keskustelusivuilla, hyökkäys ja puolustus.
Ulkonäköön liittyvät asiat ovat yksinkertaisia, niille kun ei voi mitään, ellei ole syntynyt kultalusikka suussa. Suomalaiset ovat rumaa kansaa ja piste. Kauniitakin tietysti löytyy, mutta ruma/tavanomainen/siedettävä ovat ne, joilla suurin osa suominaisista varmaan määrittää itsensä. Kyllä me naiset tiedämme, miltä näytämme. Varsinkin ne kauniit. Haukkuminen rumaksi on sama kuin haukkuisimme vammaisia, yhtä julmaa ja ajattelematonta. Vaikka tietääkin ulkonäköongelmansa, ei niistä halua noin julmasti kuulla muiden suusta.
Ongelma ei olekkaan ulkonäkö, vaan se, ettei ongelmista keskustella. Ihminen on luonteeltaan mikä on, mutta elämänkumppanin pitäisi voida keskustella asioista joita häntä vaivaa toisessa: ilkeys, ""pihtaus"", vaatimukset, äkäisyys...tässä muutamia, joita tuli esille. Olen sen kantapään kautta oppinut, että toista ei voi muuttaa, se on tehtävä itse. Nyt en enää murjota (mies taas rupesi), puhun asioista, jotka harmittavat. Vaikka toinen haastaa riitaa, yritän saada häntä ennemmin puhumaan pois sen. Jne.
Kansakuntien luonteissa voisi myös olla eroja, niin kuin ulkonäössä, ehkä thai-ihmiset vain ovat sitten lempeämpiä ja ajattelevaisempia toista kohtaan, miehetkin. Kukaan ei puhu heidän hyveistään.
Toivon Artolle ja vaimolle hyviä yhteisiä vuosia.

Mutta miksi?
Miksi Suomessa ei huomata kalleinta voimavaraa: hyvää ihmissuhdetta. Mikä tekee suomalaisesta niin ylpeän, että hänen ei tarvitse ottaa toista huomioon. Mikä tekee suomalaisesta kylmän?

Vastaukseni: elintaso, kultalusikka suussa syntyneen ei tarvitse ottaa huomioon muita. Hän ei muka tarvitse muiden tukea. Hän elää suoritusyhteiskunnassa, jossa ihmissuhteet mitataan omaisuudessa. Hän elää pintaliidossa, kuluttamalla. Hän ei osaa olla onnellinen sisimmästään. Hänen täytyy ryömiä oppiakseen kunnioittamaan jne

Ei hän paremman elintason vuoksi suomeen tullut koska tapasin hänet ollessani kahden vuoden työkomennuksella USA:ssa,päinvastoin,hän irtisanoutui hyvästä työpaikasta kun tuli suomeen lähtö ja oli täällä pari vuotta työttömänä ennenkuin sai sellasen työpaikan jossa viihtyy. Mutta pitäkää toisistanne huolta, niin mekin.

Kirjoitukseni tarkoitus oli saada aikaan keskustelua,ja tasa-arvosta kouhkaaville tantoille ajattelemisen aihetta,koska on isoliuta naisia joiden mielestä tasa-arvo tarkoittaa nousemista miehen (luomakunnan kruunun sekä perheen pään) yläpuolelle. Ps. miksi luoja loi naiselle pienemmät aivot ja pienemmän kapasiteetin ajattelutyöhön. Kysymys protestoijille: Montako nais nobelistia tiedät?

Ok, Arto, todella hyvä, ettei vaimosi tullut rahan perässä kotimaahamme. Oikein paljon onnea teidän avioelämäänne.

Toivoisin silti suomityttönä, että voisit olla onnellinen vaimosi kanssa mollaamatta silti meitä kotimaan naisia.

Ensimmäinen Nobelin voittanut nainen oli Marie Curie vuonna 1903, kaksi vuotta palkinnon perustamisen jälkeen. Tämä siis vuosisadan alun naista vähättelevässä ilmapiirissä.

Nykyisin, kun naisten on helpompi päästä etenemään, opiskella ja luoda uraa palkintoja tulee tihenevään tahtiin. Voittajia on ollut kaikissa kategorioissa paitsi taloustieteessä.

Tietenkin vanhanaikaiset asenteet edelleenkin jarruttavat kehitystä - Suomihan on kansainvälisessä vertailussa varsin tasa-arvoinen maa ja silti täältäkin löytyy näitä fiksuja artoja laukomaan mielipiteitä joita eivät ole tarkistaneet sitten 1930-luvun. Aivojen koon ja älykkyyden korrelaatio? Tuo hypoteesi meni tosiaan pois muodista ennen toista maailmansotaa. :)

Arto, jos naiset ovat niin heikkolahjaisia, miksi Suomen yliopistojen opiskelijoista valtaosa on nykyisin naisia (55% opiskelijoista ja tutkinnon suorittaneista 62% eli miehet keskeyttävät opintonsa useammin. Lähde: Taloussanomat 2.4.2005)?

Onko luetun ymmärtäminen vaikeaa?Tässä kirjoituksessani ei todellakaan ole kysymys siitä ettenkö olisi myös antava osapuoli parisuhteessani.Ja tiedoksi vaan että oma kukkaroni on kyllä siinä kunnossa ettei siippani tarvitse todellakaan elättää minua.En koskaan varautuisi elämään kumppanini kustannuksella.Ja avokkini miellyttäminen ei todellakaan ole vastenmiellistä,olisin sinkku jos kokisin parisuhteen niin.Parisuhde on kompromisseja ja toisten kunnioitusta.Rakkaudestahan siinä on kysymys.Mutta jos asiat esitetään sovinistipossumaisesti ei varmasti minulta heru miellyttämistä.Ja minä todella olen löytänyt älyllisen kumppanin joten en pyydä sinua treffeille,relaa.Kyllä toki itsekkin tiedän naikkosia jotka kiukuttelevat ja lypsävät miehiään,minä en katsoisi päivääkään.Joten Kaitsu hyvä selittääkö tämä ajatukseni paremmin sinulle?!Läskiaivo...mikä varsinainen sanataituri...

Kyllähän Suomestakin siroja, fiksuja ja nättejä naisia löytyy. Me vaan haluamme itsemme vertaisia miehiä; komeita ja älykkäitä. Siksi on hyvä Arto että sinäkin sait siron naisen Thaimaasta kun et sitä Suomesta saisikaan. Ei helmiä sioille, näin karkeasti sanottuna. Onhan se kivaa jos sinuakin on onnistanut. Jokainen ansaitsee onnea rakkaudessa. Jos siitä olikaan kyse sinun tapauksessa..mutta eihän kaikilla ole korkeita tavoitteita tai toiveita parisuhteessa, riittää kun on muusa jolta saa aina kun haluaa ja vastaankaan ei voi väittää kun ei ole yhteistä kieltä. Joten Arto olen lämpimästi onnellinen puolestasi, nyt on yksi vähemmän katkeroitunuut vonkaaja markkinoilla.

Hmm, en suosittele noilla perusteilla vaihtamaan thai vaimoon. Kyllä niistäkin saa ikäviä läskipalleroita, kun pääsevät suomessa roskaruoan makuun. Ah, niin on finninen ja läskinen eräskin thai vaimo, jonka sukulaiseni suomeen toi puhtoisena ja puettuna. Kyllä se siinä makaa sohvalla ja näyttää rumalta, missä muutkin eloonsa tyytyneet ja taantuneet vihannekset. Kato, kun pääsevät kunnolla kieltäopiskelemaan ja tajuavat, että täällähän tasa-arvo on ihan lainmääräämä ja ukkokullan jätettyään ei tarvitse lähteä pikapalautuksena takaisin koti-ovelle toiselle puolelle maailmaa. Odotas vaan, kun vaimosi saa Suomisivistystä. Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu ja jos kyseessä on tosi rakkaus, niin mitä sillä väliä jos läskiä kertyy ja naama rehahtaa. Niinhän se vanha Paavokin tiesi sanoa, että laiha nainen nuorena on ryppynen ja ruma vanhana.

>>Voi hyvä sinisilmä,jos oot käyny Bangokissa ja tyttö kaduilla ja baareissa ja sen perusteella vedät älykkään johtopäätöksen ostosta ja myynnistä sekä yleistät kaikki thaimaalaiset naiset,

Samaa mieltä kuin se toinen. Arto itse aloitti kaikkien suomalaisnaisten yleistyksellä, vaikka oli kokemusta vain yhdestä (suomalais)vaimosta.

mies:
>>""Mikä tekee suomalaisesta niin ylpeän, että hänen ei tarvitse ottaa toista huomioon. Mikä tekee suomalaisesta kylmän?""

Onko tämäkin yleistys tarkoitettu koskemaan vain naisia, vai myös ap:tä ja miestä itseään?

Ap,
Montako lasta olette ehtineet auvoisen liittonne aikana pukkaamaan ?

Saanko kysyä artsilta, että miksi ihmeessä ylipäätänsä muutit takaisin tänne Suomeen, kun naisetkin täällä ovat todella kammottavia ja elämä näyttää muutenkin noin kurjalta? Meinaan, että eikö olisi kannattanut jäädä sinne Yhdysvaltoihin töihin, kun vaimollasi oli hyvä duuni siellä?

Ylipäätänsä, jos on vähänkin tutustunut thaikultuuriin, niin siellä naisen asema on hyvin erilainen vrt. länsimäinen kulttuuri. Siellä nimenomaan nainen menee naimisiin taloudellisten intressien vuoksi. On jopa suotavaa, että mies on huomattavasti vanhempi, koska silloin hänellä on (thaikulttuurin mukaan) paremmat mahdollisuudet huolehtia vaimostaan ja lapsistaan. Siellä ei juuri puhuta 'rakkausavioliitoista'. Thainainen sitoutuu mieheensä ja perheeseensä - järkisyistä.

Itse olen thai-kielen kursseilla ja olen ilokseni (?) huomannut, että puolet opiskelijoista on keski-ikäisiä suomalaismiehiä. Ainakin heillä on ollut intoa lähteä opiskelemaan todella vaikeaa kieltä. Ehkäpä (toivon ainakin) heillä on vilpitön halu oppia puhumaan vaimojensa tai tulevien sellaisten kieltä. Ettei aina vain puhuttaisi seksiturismista.

hienoa että sua on onnistanut. jos nyt sitten kuvailisit tuon sanan NAISIA mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa?
että millainen tässä oikein pitäis olla:)

hei, ja olis kyllä suomalaisten miestenkin syytä katella peiliin
että vikaa varmaan löytyy molemmista sukupuolista jos nyt vikoja lähetään hakeen.

Yks,
Tässä yhteydessä keskustellaan suomalisista naisista.
Mutta totuuden nimissä, kun suomalainen nainen on mukana työelämässä, aivan samoin kuin miehensä, niin on kohtuullista , että kotitöitä jaetaan puolisoiden kesken. Jos edellytykset ovat kunnossa, siis tarkoitan, että kaikki ei kaadu naisen niskaan, niin miksi nainen ei voi tehdä miehelle palveluksia. Mies rakastaa naista, kun hän kantaa painavampaa kauppakassia, sitä nainen ei ymmärrä. Miksi naisen rakkauden osoitukset eivät voi olla palveluksia? Työpäivän päätteeksi sohvalle kiikutettu olutpullo ja hartiahieronta saavat miehen taivaaseen. Miksi toisen miellyttäminen koetaan alistumiseksi. Miksi omenapiirakka vanilja kastikkeella on mahdoton?

Hyvä on, unohdetaan tasa-arvo! Minä ryhdyn tästä päivästä lukien elämään samalla tavalla kuin varakkaat thai-, filippiiniläis- ja kiinalaisrouvat.

Ensi töikseni irtisanoudun työpaikaltani. Minun ei tarvitse käydä töissä koska perheen elättäminen on miehen tehtävä. Seuraavaksi mieheni saa luvan palkata meille ainakin kokopäiväisen lastenhoitajan ja keittäjän sekä siivoojan. Ei ole sopivaa, että hyvin toimeentulevan perheen rouva kuuraa lattioita, pyykkää ja viettää aikaansa keittiössä.

Minulla ei tietenkään ole aikaa katsoa lasten perään jatkuvasti, koska minun on jo ihan mieheni statuksen vuoksi ryhdyttävä uusimaan garderoobiani. Minulla ei nimittäin ole ainoatakaan kelvollista vaatekappaletta; ei Versacen iltapukuja, ei Vuittonin laukkuja, ei Guccin kenkiä... Mieheni täytyy antaa minulle limiititön luottokortti, ja minun on suunnattava Paiiisiin ja Lontooseen ostoksille. Kampaajalla, kauneudenhoitajalla ja hierojalla käyn vastedes viikottain.

Meidän (siis mieheni) on heti ryhdyttävä suunnittelemaan uuden talon rakentamista. Nykyinen on liian pieni, koska siinä ei ole huoneita lastenhoitajalle ja keittäjälle... ai niin, meillä täytyy myös olla autonkuljettaja ja puutarhuri. Minä nyt en ainakaan ryhdy ajamaan autoa itse, saati kitkemään rikkaruohoja tai pesemään uima-allasta. Puutarhan pitää olla riittävän suuri puutarhajuhlia varten joita ryhdymme järjestämään kerran kuukaudessa, joten puutarhuri (ja pari apupoikaa) on siis aivan välttämätön.

Mistä mieheni rahat tähän repii ei ole minun ongelmani, koska minun ei tarvitse ymmärtää rahoista yhtään mitään. Hankkikoon paremmin palkatun työn jos ei muuten onnistu.

Onnellisella miehellä ei ole mitään tarvetta tuolla tavalla röyhiä ja mollata. Tuo viestisi kertoi paljon enemmän sinusta itsestäsi, kuin suomalisista naisista.

Suomalaisten naisten tasa-arvokäsitys on mielestäni perin outo: se sisältää kyllä kvasitarkkaan määritellyt vaatimukset oikeuksista. Mutta annas olla, kun jotain ikävää tai paskaa juttua tulee hoidettavaksi, silloin huomaa olevansa ”luomakunnan kruunu” ja ”isäntä talossa”. Suomalaisen naisen vaatimukset itselle - työelämässä ja kotona – ovat kovat. Yrittäessään vastata näihin he katsovat oikeudekseen ryhtyä pompottamaan lähipiiriään tahtonsa mukaan, ukkoansa siinä muun mukana. Otantani on varsin pieni ja yleistys suuri, mutta välttääkseni vaikeuksia olen katsonut parhaaksi pysyä moisista otuksista erossa…

Yhteistyössä