Uuteen työhön mutta ei uusi ala, harjotteluajalta pienempi palkka? ravintola-ala

  • Viestiketjun aloittaja dhdhd
  • Ensimmäinen viesti
dhdhd
Meneekö se ihan oikein. Olen työskennellyt 5 vuotta alalla johon olen myös ammattikoulun käynyt, nyt olen vaihtamassa työpaikkaa mutta ala on edelleen sama. Tuleva pomo sanoi että aluksi mulla on harjottelijan palkka (1-3 viikkoa) siis sen ajan kun olen "ylimääräisenä" työntekijänä siellä opettelemassa hommat. Sitten kun oon ne oppinut ja mua voi käyttää ihan "oikeana" työntekijänä, niin sitte tulee tes:sin mukanen palkka. Ymmärtäisin jos olisin uusi alalla että on joku harjottelijan palkka, mutta tämä nyt vähän epäilyttää että meneekö oikein. PAM:in sivuiltakaan en selkeää vastausta saanut kun siellä lukee:

"Tullessaan alalle ensi kertaa työntekijällä on harjoitteluaika, joka on kuusi kuukautta. Mikäli työntekijällä on tehtävän edellyttämä koulutus, harjoitteluaika on kaksi kuukautta. Harjoittelijan palkka on 80 % kyseisen työtehtävän mukaisesta, 0–2 vuoden palkkataulukosta."

Mutta ei siis puhuta mitään siitä jos on jo sen alan työkokemustaki taustalla..... ja joo kuulun yleiseen työttömyyskassaan enkä PAM:iin niin en voi kysellä sieltä asioita.
 
"Outoa"
Kyllähän tuo oudolta kuulostaa. Onko homma sit jotenkin täysin erilaista mitä aiemmin olet tehnyt. Meillä on käytetty tuota harkkapalkkaa oikeastaan vain ala-ikäisiin (tiskari Tms) ja muutaman kerran sellaisiin jotka täysin uusia alalla ja vailla koulutusta. Mielestäni kohdallasi ei nyt oikein mene!
 
tarjoilija
Ei mene oikein kun sulla on koulu käytynä, sekä työkokemusta! Näin ne yrittää kusettaa. Tes alkaa heti ja kato et menee oikein se palkka kun kokemusta jo 5 vuotta. Mulla ei missään ole ollut noin ja sama ala. Pidä puoles!:)
 

Yhteistyössä