Uusperheen ongelmista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt kuuntelemaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt kuuntelemaan

Vieras
Mieheni tytär edellisestä liitosta (8v) käyttäytyy usein törkeästi. Mieheni on yrittänyt kasvattaa häntä toiseen suuntaan, mutta tuntuu, että perjantaina alotettu työ tuottaa tulosta sunnuntaina, ja tuolloin tytär viedään jo äitinsä luokse, ja taas sama alkaa seuraavana perjantaina. Mieheni ja minun yhteinen lapsi alkaa olemaan siinä iässä, että ottaa mallia siskostaan. Mä kyllä revin pelihousuni, jos mun lapsi apinoi tollasta käytöstä. Puhuu todella rumasti isoäidilleen, vastaa rumasti, vi*tuilee oikein, vaikka pieni lapsi vielä, valittaa ruoasta ja ihan kaikesta. Olen kohta siinä pisteessä, että lähden oman lapseni kanssa pois viikonlopuiksi, kun vanhempi tytär täällä meillä. Onko ideoita? Pienten koululaisten vanhemmat, miten hoitaisitte tilanteen?

Mäkin yleensä häivyn yhteisen lapsen kanssa kun miehen lapset tulee meille joka toinen vl. Pojan kanssa menis tosi hyvin ja harmittaa kun sitä ei nää niin paljon kun haluis mut tyttöä en kestä samoista syistä kuin sulla, joten on kaikille helpompaa kun me vauvan kanssa häivytään.

Nythän tosin sit ei nuo miehen aikasemmat lapset paljoa tätä pikkuveljeään nää, mutta parempi ehkä näin.

Ilmeisesti teillä mies kuitenkin huomaa lapsen ilkeän käytöksen ja reagoi siihen? Meillä kun mies ei koskaan nähnyt, ei kuullut mitään, eikä tehnyt mitään.

Mies ohjeistaa ja opastaa tyttöä kohti parempaa käytöstä mutta entäs jos isi tekisi kerrasta stopin. Sanoisi ensimmäisestä jutusta jo perjantaina, että ei yhtään enää, tai istut arestissa XX min ja pyydät anteeksi kaikilta osapuolilta. Ja arestiaika pitenee jokaisesta kerrasta.

Ilmeisesti tytön äiti on se taustalla oleva taho, joka haukkuu ja mollaa isää, tämän uutta vaimoa ja yhteistä lasta ja muita isän puolen sukulaisia ja lapsi on sitten lojaali äidilleen ja inhoaa ja käyttäytyy huonosti.
Ehkä äiti oikein kehoittaa käyttäytymään ilkeästi?? !!!

Tyttö on käyttäytynyt näin jo ennen vauvaa. Mieheni on todella ankara ja tiukka isä, ja ovat monesti todella ottaneet yhteen, kun tyttö käyttäytyy huonosti. Varsinkin isoäidin mollaaminen sattuu isään, onhan tämä mieheni äiti. Kuitenkin joskus minusta tyttö käyttäytyy kuin aikuinen, sanoo sanat jotka vastapuoli haluaa kuulla, jotta puhuttelu loppuisi, valehtelee siis käyttäytyvänsä paremmin ym. vedättää isäänsä. On joskus yrittänyt sitä minuunkin, muttei mene läpi. Tyttö saattaa olla oikea ihanuus hetken, nauraa vapautuneesti ja nauttia olostaan, ja toisessa hetkessä hän muuttuu häijyksi ihmiseksi, jonka ilme on vähättelevä, ja arvosteleva.

Alkuperäinen kirjoittaja mimasa:
onko ollut tälläinen aina aina vai olisiko
mustasukkainen isän uudesta perheestä..

On ollut aiemminkin, ja isä ei ole koskaa ollutkaan äidin kanssa, siis tytön nähden. Erosivat jo ennen lapsen syntymää.