Uusperheen ongelmia

• Viestiketjun aloittaja EX puoliso
  • Ensimmäinen viesti
EX puoliso
Täytynee myös kirjoittaa, lukemassa olen tasaisesti käynyt ja suorastaan välillä kiehunut ja välillä ymmärtänyt paremmin.
Itsellä tilanne, että uudella kumppanilla ei ollut ennestää lapsia minulla useampi. Meidän omassa uusperheessä ei normaalia kummempia ongelmia ole vaikka yhteinen lapsikin on siunaantunut. Kaikki ovat keskenään tasaarvoisia. Sitä ns. oman lapsen huomioimista tapahtuu pääasiassa silloin, kun toiset lapset ovat oman isänsä luona.
Toisin on lasten isän luona. Uusi emäntä on jos sanoisin vahva persoona joka ei yksinkertaisesti hyväksy puolisonsa lapsia eikä sitä että hänellä on ollut aikaisempikin elämä. Kuuleman mukaan minä olen aina heidän riidan aiheensa edelleenkin ja yritän rikkoa heidän välejään :/
Ex miehen kanssa ollaan hyvissä väleissä ja pystytty sopimaan lasten asiat, mutta tämä exän uusi vaimoke ja hänen mustasukkaisuutensa on jotain aivan käsittämätöntä. Muuten saisi minun puolestani vihata, inhota ja vaikka mitä minua, kun jättäisi lapset rauhaan. Eihän puolison lapsia tarvitse rakastaa, mutta pitäis pystyä olemaan AIKUINEN ihminen ja pitää AIKUISTEN asiat poissa lasten korvista!!!!!! Exälle moitteet siitä että on niin tossun alla että ei saa omien lastensa puolia pidettyä.
Nyt tilanne on niin että ex ja minä ollaan "hiljaa" ja sovitaan asiat aina "parhain päin" että pirttihirmu on tyytyväinen.Vaikka toisaalta tekis mieli käydä sanomas pari vahvaa sanaa sille haaskalle. Täytyy kuitenkin muistaa että lapsilla on oikeus tavata isäänsä enkä saa vaikeuttaa lasten oloa sielä entisestään, pitää vain purra hammasta ja niellä sanojansa :x
Kyllä tippui korkealta, kun ex löysi tämä naisen. Kuvittelin, että elämä helpottuu, olin todella iloinen, kun ex löysi uuden ihmisen rinnalleen, mutta näin kävi, lasten puolesta tulee tosi paha mieli :'(

Kuulemasi mukaan..keneltä kuulit?Joskus tarinat muuttaa matkalla muotoaan,ota huomioon sekin että lapset monesti "parjaavat" uusia puolisoita vanhempien mieliksi!
:eek:
Onkohan ex-miehesi voinut aiheuttaa jotain hämminkiä ja inhoa sinua kohtaan esim.kertomalla miten inhottava tai jotain mitä muka olet tehnyt tai sanonut..Tiedän tapauksia missä nimenomaan miehet mustamaalaavat ex:ää,etteivät tutustu uusien kanssa paremmin.

EX puoliso
no juuri itse ex kertoi. kyllä tiedän, että lapset voivat esim. mustasukkaisuudessaan "värittää" kertomuksiaan, mutta silloin kun ex myöntää asian, niin on vaikea olla uskomatta. lapset eivät sillä tavoin koko ajan morkkaa isän uutta puolisoa, vaan ovat iloisia jos tämä on puhunut heille jotain. ex tunnustaa täysin, mikä tilanne heillä on ja sen että se ei ole hyvä.

Lahna
Ei savua ilman tulta!Oletko varma ettet ole joskus tehnyt jotain minkä takia uusi puoliso ei sinua siedä?Minulla ainakin mielikuva mieheni entisestä muuttui täysin hänen tultua haastamaan riitaa kännisenä ja hänen puhuttuaan ihan sekoja. :kieh:
Joskus kannattaisi ex-akkojenkin miettiä mitä suustaan laukovat, sillä jotkuthan voi kostaa äitien erheet lapsille..
Etkä sinäkään nätisti uudesta kirjoittanut mm.vaimoke ja pirttihirmu.Ja kuka putosi korkealta ja kenet tavattuaan?!Pidätkö itseäsi mukamas jotenkin parempana? :LOL: Eiköhän tuossa uudessakin ole jotain hyvää kerran ex-miehesi hänen kanssa yhä elää!
On minustakin väärin että lapset kuulevat aikuisten asioita, mutta kyllä uusperheissäkin pitää saada elää ja tuntea vaikka etälapset kylässä onkin.Eikös sitä riidellä joskus ihan normaaliperheissäkin?Mieheni ainakin kertoi tapelleensa ex:sä kanssa aikoinaan ja myönsi että lapset kärsivät siitä.

EX puoliso
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 13:22 Lahna kirjoitti:
Ei savua ilman tulta!Oletko varma ettet ole joskus tehnyt jotain minkä takia uusi puoliso ei sinua siedä?Minulla ainakin mielikuva mieheni entisestä muuttui täysin hänen tultua haastamaan riitaa kännisenä ja hänen puhuttuaan ihan sekoja. :kieh:
Joskus kannattaisi ex-akkojenkin miettiä mitä suustaan laukovat, sillä jotkuthan voi kostaa äitien erheet lapsille..
Etkä sinäkään nätisti uudesta kirjoittanut mm.vaimoke ja pirttihirmu.Ja kuka putosi korkealta ja kenet tavattuaan?!Pidätkö itseäsi mukamas jotenkin parempana? :LOL: Eiköhän tuossa uudessakin ole jotain hyvää kerran ex-miehesi hänen kanssa yhä elää!
On minustakin väärin että lapset kuulevat aikuisten asioita, mutta kyllä uusperheissäkin pitää saada elää ja tuntea vaikka etälapset kylässä onkin.Eikös sitä riidellä joskus ihan normaaliperheissäkin?Mieheni ainakin kertoi tapelleensa ex:sä kanssa aikoinaan ja myönsi että lapset kärsivät siitä.
Tiedän, että en ole hänelle mitään pahaa tehnyt enkä sanonut. Kaikilla on mennyt elämä, joka tulis hyväksyä. Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia.
Ei varmastikkaan ole helppoa exän uudellakaan.
En pidä lapsiani pyhimyksinä, vaan ovat välillä jokseenkin hankalia :headwall: Lapsiahan nuo ovat.
Minä putosin korkealta... mulla oli ruusunpunaiset kuvitelmat siitä, että tultais toimeen puolin sun toisin.Että tehtäis yhteistyötä, KAIKKIEN hyväksi :ashamed:
Pyytäelen anteeksi rumia sanojani, mutta tarkoitin niitä.. :D Oli pakko saada sanottua jotain "rumaa" kun lasten aikana ei voi.
Jos luit tarkasti exän kanssa hissutellen sovitaan asiat parhainpäin, että avovaimo ei vedä herneitä ja päästele sammakoita lasten kuullen jos jokin meni hänen mielestä väärin :attn:
Ihan varmasti uudessa puolisossa on hyvääkin , kun kuvioissa vieläkin on mukana. Toivon, että tilanne rauhoittuu ajan kanssa ja tämä alku olis vain hankalaa!!

ymmärrän hyvin pahan mielesi lapsiesi puolesta.
mielestäni olet valinnut hyvän linjan jos olet päättänyt olla puuttumatta etäperheen asioihin. se vain pahentaisi asioita siellä.
toivotaan että exäsi nykyinen kykenisi kasvamaan aikuiseen mittaansa ja käsittelemään tunteensa niin etteivät syyttömät kärsi.
olen itse se "uusi eukko" ja voin kertoa omasta kokemuksesta että alussa voi olla hankalia tunteita puolin ja toisin. Meille syntyi vielä yhteinen lapsi todella nopeasti perheeseen.ei mitään niin huonoa ettei hyvääkin, minä opin ajattelemaan hankalan tilanteen kohdatessa että miten haluaisin omaa lastani kohdeltavan uuden taholta. auttoi!!!!
voimia sinulle ja lapsillesi :hug:

Vaikutat todella fiksulta Ex-puolisolta ja teet mielestäni aivan oikein kun et turhaan aiheuta "hämminkiä"siellä lasten toisessa kodissa.
En tiedä kauanko erostanne on,mutta uskon että ajan myötä helpottaa kaikilla osapuolilla.
Minua ketutti alkuun kamalasti mieheni ex-vaimon seksinruinaukset (mieheni kertoi avoimesti)lastenhakureissuilla.He olivat eronneet naisen aloitteesta ja sit kuitenkin halusi tehdä kiusaa kun mieheni tapasi minut..Mieheni tietenkin kieltäytyi ja tästähän tämä ex-vaimo kimpaantui.Minuakin asia tympäsi ja kieltämättä tuli kysyttyä lastenhakureissun jälkeen et oliko taas vailla..
En vaan voi ymmärtää tuollaista käytöstä ja muutenkin hän on ihmisenä niin oikukas, ettei varmaan itsekkään tiedä mitä haluaa.Mutta onneksi näemme harvoin, aikaa on kulunut ja lapsetkin siinä sivussa kasvaneet. =)

Hups, ehdin lähettää ennenkuin kirjoitin...

Kokemuksesta tiedän, että ex-puolisoiden on tosi vaikea hyväksyä ex-miehensä uutta naista. Vaikka olisivat itse olleet eron aktiivinen osapuoli tai miehen jättäjä. Sitten haukutaan ilkeät äitipuolet lyttyyn, vaikka ei ede tunneta heitä! Miksei voisi exän antaa elää omaa elämäänsä uuden puolisonsa kanssa, vaikka kuinka olisi yhteisiä lapsia??

rontukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 12:36 EX puoliso kirjoitti:
Itsellä tilanne, että uudella kumppanilla ei ollut ennestää lapsia minulla useampi. Meidän omassa uusperheessä ei normaalia kummempia ongelmia ole vaikka yhteinen lapsikin on siunaantunut. Kaikki ovat keskenään tasaarvoisia.
Ja kaikki lapset sinun omia.

Muhku
Lainaus:

-Uusi emäntä on jos sanoisin vahva persoona joka ei yksinkertaisesti hyväksy puolisonsa lapsia eikä sitä että hänellä on ollut aikaisempikin elämä. Kuuleman mukaan minä olen aina heidän riidan aiheensa edelleenkin ja yritän rikkoa heidän välejään
Ex miehen kanssa ollaan hyvissä väleissä ja pystytty sopimaan lasten asiat, mutta tämä exän uusi vaimoke ja hänen mustasukkaisuutensa on jotain aivan käsittämätöntä. Muuten saisi minun puolestani vihata, inhota ja vaikka mitä minua, kun jättäisi lapset rauhaan. Eihän puolison lapsia tarvitse rakastaa, mutta pitäis pystyä olemaan AIKUINEN ihminen ja pitää AIKUISTEN asiat poissa lasten korvista!!!!!! Exälle moitteet siitä että on niin tossun alla että ei saa omien lastensa puolia pidettyä.
Nyt tilanne on niin että ex ja minä ollaan "hiljaa" ja sovitaan asiat aina "parhain päin" että pirttihirmu on tyytyväinen.Vaikka toisaalta tekis mieli käydä sanomas pari vahvaa sanaa sille haaskalle. Täytyy kuitenkin muistaa että lapsilla on oikeus tavata isäänsä enkä saa vaikeuttaa lasten oloa sielä entisestään, pitää vain purra hammasta ja niellä sanojansa
Kyllä tippui korkealta, kun ex löysi tämä naisen.-

No jopas on... Monesti tilanne on toisinpäin (tekis mieli käydä sanomas pari vahvaa sanaa sille haaskalle) :kieh: Mutta kaippa se voi näinkin päin olla... Tässä kyllä pistää mietityttämään se, että jos sinulla ja miehellä on näinkin hyvät välit: lainaus-Nyt tilanne on niin että ex ja minä ollaan "hiljaa" ja sovitaan asiat aina "parhain päin" että pirttihirmu on tyytyväinen-
niin ihmettelen, ettei sinulla ole enempää vaikutusvaltaa mieheen ja sitä kautta lasten asioihin. Sillä usein nämä (tossun alla olevat) miehet, ovat "lojaaleja" molempiin suuntiin, joten kannattaa miettiä millaista tekstiä sitä nykyiselle "emännälle" syötetään. Meinaan oudolta kuullostaa tuo miehen mollaaminen nykyistä kohtaan, miksei voisi sanoa samaa sinusta nykyiselle(mustasukkainen, pirttihirmu jne..)??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 21:01 Rosa dumalis kirjoitti:
Hups, ehdin lähettää ennenkuin kirjoitin...

Kokemuksesta tiedän, että ex-puolisoiden on tosi vaikea hyväksyä ex-miehensä uutta naista. Vaikka olisivat itse olleet eron aktiivinen osapuoli tai miehen jättäjä. Sitten haukutaan ilkeät äitipuolet lyttyyn, vaikka ei ede tunneta heitä! Miksei voisi exän antaa elää omaa elämäänsä uuden puolisonsa kanssa, vaikka kuinka olisi yhteisiä lapsia??
Minäpä tiedän kokemuksesta sitten taas sen, aivan omakohtaisesta, että miehet todellakin ruinaavat exää takaisin ja kyllä, itse olen ollut jättäjä ja 2 miestä joiden kanssa minulla lapsia on, ovat eron jälkeen takaisin ruikuttaneet,turhaan. Ja olen ollut yleensä hyvinkin onnellinen siitä kun ex- mies on löytänyt naisen jonka kanssa voivat yhdessä meidän yhteisten lasten kanssa aikaa viettää, mutta niinkin voi toisinaan käydä että ex-mies välillä saattaa löytää, ei niin hääviä uutta naista, josta voi olla riesaa. Kahden vanhimman lapsen isästä erosin jo 8 vuotta sitten eli mustasukkaisuudesta ei tosiaan ole kyse nyt kun tuntuu ettei hänen uusi naisensa ole aivan täydellinen äitipuoli ja niitä naisia on tällä miehellä tosiaan riittänyt ja olen kaikki hyväksynyt oikein hienosti. Joskus voi oikeasti vaan olla hankalampi uusi nainen miehellä, ei sen tarvitse aina olla sitä mustasukkaisuutta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 12:36 EX puoliso kirjoitti:
Nyt tilanne on niin että ex ja minä ollaan "hiljaa" ja sovitaan asiat aina "parhain päin" että pirttihirmu on tyytyväinen.Vaikka toisaalta tekis mieli käydä sanomas pari vahvaa sanaa sille haaskalle. Täytyy kuitenkin muistaa että lapsilla on oikeus tavata isäänsä enkä saa vaikeuttaa lasten oloa sielä entisestään, pitää vain purra hammasta ja niellä sanojansa :x
Kyllä tippui korkealta, kun ex löysi tämä naisen. Kuvittelin, että elämä helpottuu, olin todella iloinen, kun ex löysi uuden ihmisen rinnalleen, mutta näin kävi, lasten puolesta tulee tosi paha mieli :'(

Joku aiempi kommentti siitä, että ex-mies voi olla lojaali kummallekkin tuntuu musta aika uskottavalta....etenkin senkin takia ettei, kertomasi mukaan, pidä lasten puolta niin hyvin kun haluisit.Ei ehkä ole varma kumman sittenkin haluaisi....
Mutta ehkäpä kannattaa lakata olemasta hiljaa ja pitää lasten puolta
, koska sulla ja sun exällä tuntuis olevan vaarana klikkiytyä uutta "pirttihirmua" vastaan....mikä voi johtua molempien alitajuisesta halusta palata yhteen...tai sitten ei, mut sellainen kuva tosta tulee. Tai siis että haluisit kuitenkin miellyttää myös exää vaikenemalla ja olemalla ns. "kiltti" ja salaa hänen puolellaan ...nykyistä vastaan. Eihän sitä nyt tartte asioista vaieta, mut tietysti kannattaa olla riehumatta ja syyttelemättä....se ei varmaankaan auta. :flower:

Luulen et nyt ex-ukkos ei oo ollu ehken ihan reilu ketään kohtaan..Toiseen suuntaan ku kumartaa niin toiseen pyllistää! :D
Uskon et teidän kannattaa nyt sit vaan elellä "hiljaa" niin kuin eronneet yleensäkkin ja sinun antaa heidän elää rauhassa elämäänsä olematta ns.takapiruna.
Tai sitten jos vanha suola janottaa niin olla reilu kertoa se ja palata yhteen.Niin simppeliä!

Mustasukkaisia naisihmisiä riittää ihan uusperheisiinkin. Joku on mustasukkainen kaupan kassaneidistä joku naapurin sinkkuneidistä. Ex-vaimo on oikein "ymmärrettävä" kohde jos sattuu olemaan mustasukkaista tyyppiä. Uusperheellinen isi kun joutuu pakosta tapaamaan exää lasten vuoksi niin onhan se aika raivostuttavaa(voi toista).

Oon monesti miettinyt, että täällä täytyisi olla erikseen palsta "eronneet" vai millä nimellä se nyt kulkisi(tääläkin varmaan iso osa on eronnut). Sinne voisi kirjoitella ne ne eronneet joilla on exä jossain uuden kanssa ja oma uusmies kotona(jolla ei lapsia).
Tuntuu ettei täällä, eikä kyllä oikein "yksinhuoltajat" puolellakaan kyetä aina oikein objektiiviseen ajatteluun vaan kaikki tulee niin omista lähtökohdista ja kokemuksista katsottuina. Kokemukset tietty opettaa, mutta se on aika suppea maailman katsomus.
Ex-puolisot sen enempää kuin äitipuoletkaan eivät ole mikään oma lajinsa joka käyttäytyy aina tietyllä tavalla(aina idootteja) vaan eiköhän heitä ole yhtälailla erillaisia kuin ihmisiä yleensäkin. Samanlaisia tunteita ja ongelmia toki usein jaetaan.

jeps
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 14:09 äiskä kirjoitti:
Mustasukkaisia naisihmisiä riittää ihan uusperheisiinkin. Joku on mustasukkainen kaupan kassaneidistä joku naapurin sinkkuneidistä. Ex-vaimo on oikein "ymmärrettävä" kohde jos sattuu olemaan mustasukkaista tyyppiä. Uusperheellinen isi kun joutuu pakosta tapaamaan exää lasten vuoksi niin onhan se aika raivostuttavaa(voi toista).

Oon monesti miettinyt, että täällä täytyisi olla erikseen palsta "eronneet" vai millä nimellä se nyt kulkisi(tääläkin varmaan iso osa on eronnut). Sinne voisi kirjoitella ne ne eronneet joilla on exä jossain uuden kanssa ja oma uusmies kotona(jolla ei lapsia).
Tuntuu ettei täällä, eikä kyllä oikein "yksinhuoltajat" puolellakaan kyetä aina oikein objektiiviseen ajatteluun vaan kaikki tulee niin omista lähtökohdista ja kokemuksista katsottuina. Kokemukset tietty opettaa, mutta se on aika suppea maailman katsomus.
Ex-puolisot sen enempää kuin äitipuoletkaan eivät ole mikään oma lajinsa joka käyttäytyy aina tietyllä tavalla(aina idootteja) vaan eiköhän heitä ole yhtälailla erillaisia kuin ihmisiä yleensäkin. Samanlaisia tunteita ja ongelmia toki usein jaetaan.
Näin on joo :wave:

Samaa mieltä kuin joku aiempi, jotkut miehet eivät ymmärrä että suhde loppu. Tai joskus ne uudet naiset eivät ymmärrä, että ex-naiselle se ex-mies on todella ex. Eikä mitäään muuta. Miehet joskus arvostavat sitä ex-naistaan niin paljon, että uusi saattaa tulla mustasukkaiseksi. Vaikka ex-naisella on jo uusi mies ja perhe.

Yhteistyössä