uusperheellisyydestä: soitin miehen exälle....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyxä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyxä

Vieras
... meillä on meneillään huoltajuuskiista ja selvittelyt kesken, tilannetta ollut liki vuoden. Miehen lapsi asuu meillä ja äiti tietenkin haluaa lapsensa takaisin, oikeusprosessi kesken
En mene yksityiskohtiin, mutta raskashan tämä tilanne on kaikille, kun kaikki on auki.
Nyt sitten päätin olla omatoiminen, mieheltä mitään kysymättä soitin miehen exälle, tämän lapsen äidille. Miksi? olisin halunnut keskustella hänen lapsestaan, joka asuu meillä, minun kotonani.
Nainen ei halunnut tavata. Hänen mielestään tämä on asia, josta voi puhua puhelimessa, ja minulla kun olisi ollut ihan kysyttävää - olisin kysynyt äidiltä hänen tyttärestään, koska en ymmärrä tätä lasta.

Hän tivasi, ja kysyin sitten yhden kysymyksen, ja hän piti koko puhelua poliisikuuluteluna, ja oli sitä mieltä että olen puolueellinen - hän siis näkee että on kaksi leiriä, jotka taistelee toisiaan vastaan ja minä olen ns. vihollisleirissä. Ja kun tulen valkoista lippua kädessä heilutellen, että hei äiti, puhutaan sinun lapsestasi, jooko? olen puolueellinen? Kenen puolella ja ketä vastaan? En tiedä, en kysynyt.

Hän sanoi ettei tunne minua jos vastaan tulisin. No, minä tiedän hänet ulkonäön perusteella, joten minulla ei ollut tirkistelyn tarvetta että miltä hän näyttää, mutta en sanonut sitä hänelle, koska hänen asenteensa oli sellainen - outo. Hänen mielestään minä olen hyökkäävä. ??? Olen siis "vastapuolella" ja valmis keskustelemaan hänen lapsestaan, joka asuu meillä, minun kodissani, eikä hän halua. Paitsi puhelimessa ja minä en halua puhua puhelimessa. Hänhän kokee sen kuulusteluna. ???!!

tiedän että tein hölmösti kun soitin. Soiton ajatus oli lapsellisen typerä, että voisin jutella äidin kanssa, puhua hänen lapsestaan. Olisin sanonut mm. että minun puolesta lapsi saisi muuttaa vaikka heti äidilleen. Mutta vasta kasvotusten.
Äiti sanoi, että jos olen fiksu ja järkevä ihminen, tuon sen lapsen hänen luo.En voi sitä tehdä, se ei ole minun vallassani, jos olisi, se olisi tapahtunut jo. Hän ei suostu tapaamaan äitiään paitsi julkisella paikalla. Kyseessä on kuitrenkin teini-ikäinen, ei mikään pikkulapsi.
Minkin olisin tavannut äidin julkisella paikalla. äiti nimittäin sanoi, ettei halua minua kotiinsa. Sanoin, etten minäkään sinun kotiisi halua tulla, ón kahviloita ja muita julkisia paikkoja.

Sitten hän hermostui ja sanoi, että minne hän tulee toisen lapsensa kanssa. Toinen lapsi on kouluikäinen ja kohta teini-iässä hänkin, eikä hän yleensäkään lastaan raahaa kauppaostoksille mukaan !!! Jättää kotiin. Mutta nyt tähän hän ottaisi sen lapsen mukaan !! turvaksi?? Sanoin, etten tänään pääse mihinkään (asumme eri paikkakunnalla, äiti tietää sen kyllä).

No, tämmönen puhelu.
Olen kuullut "juttuja" tästä äidistä ja kuitenkin ajatellut hyvää hänestä, mutta nyt meni muijalta pisteet kokonaan. On ihan juorujensa arvoinen, veroinen akka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai meinaakko että muidenkin pitäisi lähteä hämmentämään soppaa joka ei heille kuulu. Anna kuule lapsen isän hoitaa oman lapsensa asiat!

Aika yllättäviä kommentteja.
Miksi asia ei minulle kuulu? Lapsi asuu minun kotonani, minunkin kanssani. Lapsen isä hoitaakin lapsen asiat, esim. just tämä huoltajuuskiista, mutta koskettaahan se minuakin.
vai sanotko, että kun käyn ruokakaupassa, ostan ruuat siten, etten laske tätä miehen lasta siihen mukaan?
ja kun teen lettuja, en tee miehen lapselle asti, koska asia ei minulle kuulu?
Kun koulussa kiusataan, mitä se mulle kuuluu.
Kun terkkari keskustelee ruuasta, kasvusta jne, mitä se mulle kuuluu.
kun lapsi kaatuu fillarilla, rikkoo vaatteensa, polvensa jne, ei se mulle kuulu. Isä voi ommella housuun paikan, vai vienkö sinne toiselle paikkakunnalle omalle äidilleen? Että korjaa, se on sun lapses, ei kuulu mulle?

Soitin, koska samassa vastaavassa tilanteessa itse olisin halunnut puhua paitsi lapsen isän kanssa, myös lapsen isän vaimon kanssa - minä olen kotona, koko päiväisesti, mies tekee pitkää päivää.

En siis halunnut puhua oikeusprosessita, vaan lapsesta.

Ai meinaakko että muidenkin pitäisi lähteä hämmentämään soppaa joka ei heille kuulu. Anna kuule lapsen isän hoitaa oman lapsensa asiat!

sivusta samanlaista tilannetta seuranneena antaisin täysin saman neuvon ko mitä tämä vieraskin. anna ap lapsen isän hoitaa tämä juttu. pysy sinä vaan helvetin kaukana erossa niin et saa näpeilles...

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

sivusta samanlaista tilannetta seuranneena antaisin täysin saman neuvon ko mitä tämä vieraskin. anna ap lapsen isän hoitaa tämä juttu. pysy sinä vaan helvetin kaukana erossa niin et saa näpeilles...

[/quot

vastasin edellä. miksi se ei minulle kuulu? se lapsi asuu meillä, minun kotonani, minun kanssani myös?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Aika yllättäviä kommentteja.
Miksi asia ei minulle kuulu? Lapsi asuu minun kotonani, minunkin kanssani. Lapsen isä hoitaakin lapsen asiat, esim. just tämä huoltajuuskiista, mutta koskettaahan se minuakin.
vai sanotko, että kun käyn ruokakaupassa, ostan ruuat siten, etten laske tätä miehen lasta siihen mukaan?
ja kun teen lettuja, en tee miehen lapselle asti, koska asia ei minulle kuulu?
Kun koulussa kiusataan, mitä se mulle kuuluu.
Kun terkkari keskustelee ruuasta, kasvusta jne, mitä se mulle kuuluu.
kun lapsi kaatuu fillarilla, rikkoo vaatteensa, polvensa jne, ei se mulle kuulu. Isä voi ommella housuun paikan, vai vienkö sinne toiselle paikkakunnalle omalle äidilleen? Että korjaa, se on sun lapses, ei kuulu mulle?

Soitin, koska samassa vastaavassa tilanteessa itse olisin halunnut puhua paitsi lapsen isän kanssa, myös lapsen isän vaimon kanssa - minä olen kotona, koko päiväisesti, mies tekee pitkää päivää.

En siis halunnut puhua oikeusprosessita, vaan lapsesta.

no kerro meille hyvä immeinen jotta MITÄ sie oisit siittä lapsesta halunnu tämän äidin kanssa keskustella?? ihanko tyyliin: joo, on ilmoja pielly... vaiko ihan henkilökohtasia juttuja? onko tämä miehes tytär jotenki ongelmallinen, senkö takia halusit exälle soittaa? vai miksi?

mie en oikeesti tajua että miksi sie sekaannut tähän juttuun? nuo lettujen paistamiset sun muut on ihan eri asia. mutta elä sekaannu siihen huoltajuusjuttuun. ja siun ei kuulu keskustella lapsen äidin kanssa hänen ja siun miehes lapsesta, se ei kuulu siulle pätkääkään!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

[/quot

vastasin edellä. miksi se ei minulle kuulu? se lapsi asuu meillä, minun kotonani, minun kanssani myös?

ihan lyhyesti ja ytimekkäästi: KOSKA LAPSI EI OLE SINUN!!! SIKSI se ei siulle kuulu!

kuten jo sanoin, anna sen ukkos hoitaa tämä asia tai muuten sie jäät kohta yksinäs!

Ihan oikeasti, en minäkään välittäisi että joku joka ensin levittelee jalkojaan että mies lähtee kotaan alkaa mulle soittelemaan mun lapsesta. Tuntematon Ihminen! Kyllä se on miehen työ soittaa exvaimolleen.

Ihan oikeasti, en minäkään välittäisi että joku joka ensin levittelee jalkojaan että mies lähtee kotaan alkaa mulle soittelemaan mun lapsesta. Tuntematon Ihminen! Kyllä se on miehen työ soittaa exvaimolleen.

näin on. en miekään alkais miehen uuden naisen kanssa juttelemaan MINUN lapsestani....

Ihme kommentteja. Tottakai asia kuuluu myös ap:lle. Täällä moni nainen on saanut kuulla kunniansa usein siitä syystä ettei pidä miehen etälapsia perheenjäseninä tai muuten vai ei etälapsia kohdella samanarvoisesti. Kyllä lapsen asiat kuuluvat myös uudelle puolisolle. Eihän sellaisessa perheessä voi elää sovussa, jos lapset jaetaan sinun ja minun lapsiin ja kohdellaan eri tavoin. Jos lapsi ap:n kodissa asuu niin kyllä lapsen asiatkin hänelle kuuluu.

En kyllä mäkään tykkäisi, jos mun exän nykyinen alkais mulle soittelee mun lapsista. Kerran on sen tehnyt, eikä missään hyvässä mielessä. Sen puhelun jälkeen oli monta kuukautta välit poikki exään ja sitä akkaa en halua edes enää nähdä. Eli mun vinkki on myös, älä sekaannu, vaan anna miehesi hoitaa. Vaikka kuinka hyvää tarkoitit, ei sitä lapsen äiti välttämättä osaa hyvällä ottaa.

Ihme kommentteja. Tottakai asia kuuluu myös ap:lle. Täällä moni nainen on saanut kuulla kunniansa usein siitä syystä ettei pidä miehen etälapsia perheenjäseninä tai muuten vai ei etälapsia kohdella samanarvoisesti. Kyllä lapsen asiat kuuluvat myös uudelle puolisolle. Eihän sellaisessa perheessä voi elää sovussa, jos lapset jaetaan sinun ja minun lapsiin ja kohdellaan eri tavoin. Jos lapsi ap:n kodissa asuu niin kyllä lapsen asiatkin hänelle kuuluu.

ei niitä lapsia tarvii eri arvoisesti kohdella.mutta nyxän ei todellakaan tarvii minkään asian takia alkaa soittelee exälle. kyllä se mies hoitaa sen soittamisen.

Kyllä se kuitenkin on ensisijalla lapsen vanhempien asia näitä hoitaa, jos sitten kummallekin sopii, että uusia puolisoita otetaan mukaan neuvotteluun, niin mikä sen parempi. Mutta oman kokemukseni mukaan, mitään hyvää en saavuttanut koskaan millään sooloilluilla.

Tässä tapauksessahan ei ole mitään tietoa siitä, miten ap:n ja miehen suhde on saanut alkunsa. Voihan se olla niinkin, että ap:n miehen ex on pettänyt miestään tai jättänyt miehensä ja ap on tavannut miehen vasta eron jälkeen. Ei kaikki uusperheet saa alkuaan miehen pettämisistä!

Ja tämän ketjun perusteella ymmärrän jo täysin, miksi "exien ja nyksien" välit ovat sitä, mitä tälläkin palstalla kuulee. Minusta ap ei ole tilanteessa ulkopuolinen, lapsihan ASUU HEILLÄ! On se kumma, etteivät aikuiset ihmiset voi puhua asioista, ajatella LAPSEN parasta. Riidellään ja syytellään vaan. Ja kukakohan siinäkin kärsii eniten? Lapsi.

ei niitä lapsia tarvii eri arvoisesti kohdella.mutta nyxän ei todellakaan tarvii minkään asian takia alkaa soittelee exälle. kyllä se mies hoitaa sen soittamisen.

juurikin näin. ja samallahan ap nytten tässä osoittaa myös miehelleen että hänen mielestä miehensä ei osaa hoitaa tätä asiaa oikein.

vaikkei siis tarkoittaskaan tätä, mutta niin ne miehet vaan tuppaa asiat ottamaan ku niitten tekemisiin puuttuu....

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Tässä tapauksessahan ei ole mitään tietoa siitä, miten ap:n ja miehen suhde on saanut alkunsa. Voihan se olla niinkin, että ap:n miehen ex on pettänyt miestään tai jättänyt miehensä ja ap on tavannut miehen vasta eron jälkeen. Ei kaikki uusperheet saa alkuaan miehen pettämisistä!

Ja tämän ketjun perusteella ymmärrän jo täysin, miksi "exien ja nyksien" välit ovat sitä, mitä tälläkin palstalla kuulee. Minusta ap ei ole tilanteessa ulkopuolinen, lapsihan ASUU HEILLÄ! On se kumma, etteivät aikuiset ihmiset voi puhua asioista, ajatella LAPSEN parasta. Riidellään ja syytellään vaan. Ja kukakohan siinäkin kärsii eniten? Lapsi.

ap on ulkopuolinen siinä suhteessa ettei hänellä ole virallista päätösvaltaa miehensä lapsen asioihin. jos haluaa tuoda ilmi heidän kotonaan vallitsevista säännöistä,mies hoitaa ilmoittamisen.

Mun silmään ei pistänyt kuin se että "minun kotini, asuu minun kodissa" ja että sinun puolesta lapsi voisi heti muuttaa äidilleen...
No sinä voit huolehtia ruuasta ym. perustarpeista mut jätä huoltajuus asiat isän hoidettavaksi

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Toivottavasti et nyt hankaloittanut tilannetta :/

Minä ainakin olen onnistunut niin aikoinani tekemään, omasta mielestäni olin ihan hyvää hyvyyttäni asialla.... No, kyllä se siitä aikanaan sitten oikeni, mutta toista kertaa en ole tehnyt sitä, että omin päin alkaisin säätämään miehen selän takana.

HEI KUKA ON SANONUT ETTÄ ERO TAPAHTUI MINUN TAKIANI? jalkojaan levittelee että mies lähtee kotoaan!!!???
samalla tavalla se on tuo exäkin aikoinaan koipiaan levitellyt, ja lapsia miehen kanssa hankkinut.
miksi minä nyt olisin jotenkin huora, kun tämän miehen kanssa naimisissa olen?

Mies oli kyllä ihan vapailla markkinoilla ja visusti muijastaan eronnut, kun hänet tapasin.
En ole rikkonut mitään, ero oli jo tapahtunut.

En ole tuntematon ihminen. Olen ollut jo reippaasti monta monta vuotta tämän miehen kanssa. Vastannut hänen lapsistaan viikonloppuisin, nyt vastaan hänen lapsestaan kokoaikaisesti.

JOS huoltajuuskiista ei kuulu mulle pätkän vertaa, silloin lapsen äidin ei pitäisi olla vihamielinen minua kohtaan. Eikä hän käytä minusta nimitystä "uusi äiti" lapselleen.

En edelleenkään ymmärrä miksi tämä ei minuun kuulu ollenkaan.

Miettikää, mitä kaikkea vaaditte äitipuolilta! Ja nyt, sanotte ettei "äitipuolelle" kuulu ollenkaan se, että lapsi asuu hänenKIN kotonaan!

No lapsen asiat joo kuuluu, mutta ei ole hänen asiansa keskustella ex-vaimon kanssa. Jos lapsesta haluaa keskustella niin siihen on sit muita tahoja olemassa koulunterkka, miehensä, perheneuvola... harvoin erotaan niin hyvissä väleissä että haluttais olla hyvää pataa nyxänkin ja varsinkaan keskustelemaan lapsestaan, mahdollisesti kuuntelemaan arvosteluja kuinka on huonosti kasvatettu lapsi.. Eihän ap.n motiivitkaan ihan puhtaat olleet kun ois päin naamaa halunnut sanoa että hänen puolestaan lapsi voi vaikka heti muuttaa tälle ex:lle ja en kyllä usko että miehensäkään kovin iloinen tällaisesta keskustelusta on..

Kuuluu huolehtia lapsesta, kohdella tasa-arvoisena muiden lasten kanssa mutta ei kuulu puuttua miehensä ja ex-vaimonsa huoltajuus kiistaan.

Vaikka tarkoitus taitaa tällä nyxällä olla saada laps pois hoiteistaan ihan rivien välistä luin...............

Yhteistyössä