Uusperheelliset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nimenomaan ja kun nuo tytöt on niin isoja jo että ne ymmärtää asioita ajatella itse.Miehen kuopus sanoi mulle että musta tuntuu ettei äiti halua että te olette yhdessä.Tuo lause kiteytti kaiken oleellisen =) Juuri siitähän on kyse.
Mulla oli hyvät välit miehen exään tasan niin kauan kunnes hänelle kävi selväksi se että me meinataan ihan tosissamme elää yhdessä tästä eteenpäin.Sen jälkeen alkoi tuo joka asiasta kitiseminen.Niinhän sitä sanotaan että se jonka asiat eivät ole kunnossa,huutaa kaikkein lujimmin ja se on pitänyt paikkaansa tässä tapauksessa.
Lisäksi se että kun hän haukkuu minua tytöille jatkuvasti,nuorempaan se vaikutti ja näkyi hänen käytöksessään minua kohtaan.Kuitenkin kun juttelin hänen kanssaan asioista,myös komentamisesta ja sanoin että kun meitä on tässä monta meillä on oltava jonkinlaiset pelisäännöt että tämä homma toimii ja kaikilla on hyvä olla.Kyllä tuo 13 vuotias sen hyvin ymmärsi ja taas on hyvät välit.Ja eiköhän sekin kieli jostakin että tytöt asuvat mielummin täällä kuin äitinsä kanssa.Tuosta kun kirjoitit että rajat on sitä välittämistä,mä olen selkeästi huomannut että vaikkei tuo vanhempi tyttö noudata annettuja kotiintuloaikoja hän on kuitenkin salaa mielissään siitä että kysyn minne menet ja koska tulet.Mua ahdisti jossain vaiheessa hirveesti se että hänelle tulee tunne ettei ketään kiinnosta ja kukaan ei välitä kun omat vanhemmat ei soita perään ja kysele.Olen sanonut hänelle että vaikket sä mun oma tyttäreni olekkaan mulla on silti sinusta kova huoli.Olen sanonut että jos sulla on huolia tai asioita josta haluat jutella,mä kuuntelen kyllä ja koitan olla avuksi.Se on kuitenkin hirvittävän vaikeaa lähestyä herkkää naisenalkua ettei hän tunne oloaan vaivautuneeksi ja sellaiseksi että mä kyttään ja utelen ja tungen hänen yksityisyyteensä liiaksi.
Haastavaa tämä on.
Tuosta vielä että se on hankalaa noille teineille kun ne saa niin ristiriitaista viestintää,täällä mä olen samanlainen kuin olen ollut neljä vuotta,äiti kuitenkin nyt viestii että minusta onkin tullut paha ja kamala ihminen ihan yhtäkkiä.Miettiihän ne että mikä on muuttunut kun täällä ei mikään kieli siitä muuttumisesta.
Esimerkkinä pääsiäinen.Miehen tytär vietti sen äitinsä kanssa ja meillä oli lapsivapaa viikonloppu.No äiti ei olisi jaksanut neljää päivää tyttöjä.Hän käski nuoremman soittaa isälle että saako tulla meille.Isä sanoi että nyt ei käy kun olen ottanut olutta.Äiti käänsi asian niin että nyt kun se akka on siellä,isä ei jousta yhtään näissä tapaamisissa ja tuo akka sanoi että ei oteta.Tottakai sanoin kun mies oli ottanut kaljaa ja oli baariin lähdössä,ei kai silloin voi tänne muksua ottaa.Siitä nousi ihan tajuton riita.

Tosta pääsisäistilanteesta sen verran, että anna miehes hoitaa noi asiat, elä mene tohon väliin mitään sanomaan. Kohta sä huomaat saavas kaikki syyt niskoilles ihan syyttä.

Vaikutat kyllä ihan unelma- äitipuolelta. Miehes lapset arvostaa sua varmasti enemmän kuin omaa äitiään. Ton teininkin käytös voi osittain johtua siitä, että ei ole saanu tarpeeks huomiota kotona ja hakee sitä sitten muualta. Kyllä ne lapset tajuaa mikä on totuus vaikka sun miehes exä niille syöttäskin pajunköyttä. Sä oot toiminu ihan ku oppikirjojen mukaan :)

Yhteistyössä