Uusperhe ja isovanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:-(

Vieras
Meillä on tilanne, että uusperheessä eletään, kaksi minun lasta, kaksi miehen lasta ja yksi yhteinen. Olemme jo kohta kuusi vuotta pitäneet yhtä ja kaikki menee kivasti, jopa exät.

Ongelma on vaan mun vanhemmat, he eivät kertakaikkiaan voi sulattaa tätä perhettä. Miestä eivät halua tavata, tai hänen lapsiaan. Meidän yhteisestäkään (on vielä vauva) eivät ole tipan tippaa kiinnostuneita. Vain nuo edellisestä liitosta olevat isot lapset kiinnostavat (mutta olivat jo vauvana tiiviisti mukana heidän elämässään).

Tekisi mieli laittaa kokonaan välit poikki, mutta noiden kahden lapsen takia pakko jotain kulissia yrittää pidellä. Vai onko? Erityisen hankalia ovat kaikki juhlapyhät, synttärit jne.

Keskustella olen yrittänyt, mutta ihan turhaa. Joko ignooraavat täysin tai aloittavat hirveän riidan, jossa kaikki on hirveän puolisoni ja hänen kamalien lastensa syytä heidän mielestään.

Vaikea juttu! Itse laittaisin kovan kovaa vasten eli välit poikki kunnes kaikki lapset on tasa-arvoisia. Miehestä ei niin väliksi mutta kyllä toiset lapset, etenkin se nuorin jonka ihan biologisia isovanhempia ovat, miettii isompana kovastu että mikä häneessä on vikana kun isovanhemmat tykkää vaan isommista.

Lapsia ei saa käyttää pelinappulana, mutta valitettavasti isovanhemmat on sen aloittaneet jättämällä muut lapset huomiotta =(

Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Mun mielestä on turha vaatia sun vanhempia olemaan kiinnostuneita miehen lapsista :o Heillä on omat isovanhempansa.

Enhän mä sitä vaadikaan, mutta ystävällisyyttä kyllä. Että jos me joskus heillä käymme kaikki tai he käyvät meillä esim. isompien lasten synttäreillä, olisivat edes asiallisia miehen lapsille, eivätkä tietoisesti lietsoisi kateusasetelmaa silloin. Ja meidän yhteinen nyt kuitenkin on heidän lapsenlapsensa :-(

Alkuperäinen kirjoittaja surku:
Vaikea juttu! Itse laittaisin kovan kovaa vasten eli välit poikki kunnes kaikki lapset on tasa-arvoisia. Miehestä ei niin väliksi mutta kyllä toiset lapset, etenkin se nuorin jonka ihan biologisia isovanhempia ovat, miettii isompana kovastu että mikä häneessä on vikana kun isovanhemmat tykkää vaan isommista.

Lapsia ei saa käyttää pelinappulana, mutta valitettavasti isovanhemmat on sen aloittaneet jättämällä muut lapset huomiotta =(

No juuri näin, en sitten tiedä voiko asetelma muuttua kun kasvaa isommaksi ja mielenkiintoisemmaksi, mutta ei ainakaan nyt siltä vaikuta.

Ja kyllä minusta miehen lapsille pitää ystävällinen olla, vaikkei niitä paapoa tarviikaan.

Mä vaatisin tasa-arvoisuutta kaikkia lapsia kohtaan. Sinäkin kuitenkin pidät myös miehesi lapsia tasa-arvoisina omiesi sekä yhteisen pikkuisen kanssa, niin kummallista se on ettei vanhempasi kunnoita sinua, miestäsi eikä perhettäsi. Miksi sinun tulisi kunnioittaa heitä?

Ota reilusti vanhempiisi etäisyyttä, teidän perheenne ei tarvitse kärsiä sun vanhempiesi vuoksi.

kyllä tuollaisessa tilanteessa laittaisin välit hetkeksi jäähylle, aikuisten ihmisten pitäisi kyetä hyväksymään että te olette perhe ja siinä perheessä kaikki on saman arvoisia.. eli kyläilyt ym luulisi näin ollen sujuvan ongelmitta.. naurettavaa on jos eivät miestäsi, teidän yhteistä lasta ja miehen lapsia hyväksy :o

Alkuperäinen kirjoittaja t:
Mä vaatisin tasa-arvoisuutta kaikkia lapsia kohtaan. Sinäkin kuitenkin pidät myös miehesi lapsia tasa-arvoisina omiesi sekä yhteisen pikkuisen kanssa, niin kummallista se on ettei vanhempasi kunnoita sinua, miestäsi eikä perhettäsi. Miksi sinun tulisi kunnioittaa heitä?

Ota reilusti vanhempiisi etäisyyttä, teidän perheenne ei tarvitse kärsiä sun vanhempiesi vuoksi.

No, he nyt eivät kunnioita ketään, noin yleisesti :-(

Mietin vaan tosiaan noita mun kahta vanhinta, he kuitenkin tosi paljon tykkäävät isovanhemmistaan. Aika julmaa olisi heille katkoa välejä. On meillä ollut tässä melkein vuoden täysiä taukojakin yhteydenpidossa, sitten taas pikkuhiljaa välit palailleet, mutta ei perusasenne heillä mihinkään muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
kyllä tuollaisessa tilanteessa laittaisin välit hetkeksi jäähylle, aikuisten ihmisten pitäisi kyetä hyväksymään että te olette perhe ja siinä perheessä kaikki on saman arvoisia.. eli kyläilyt ym luulisi näin ollen sujuvan ongelmitta.. naurettavaa on jos eivät miestäsi, teidän yhteistä lasta ja miehen lapsia hyväksy :o

No näin minusta normaali ihminen järkeilee asian, ja aikuisen luulisi kykenevän sietämään epämieluisiakin lapsia pienet ajat.

Yhteistyössä