Uusin tm

  • Viestiketjun aloittaja Lukija
  • Ensimmäinen viesti
Lukija
luitteko turvaistuin vertailut? Eipä tuohon tekniikkaan aina tule niin tarkasti perehdyttyyn.
Meille tämä turvaistuin asia on ajakohtainen ja nyt tuntuu siltä, että jo valittu istuin vaihtuu. turvallisuushan tässä tärkein on. vai?
 
Viera
Testi oli kuulemma puolueellinen, tehty Aktan testiradalla ja Britaxin istuimet väärin kiinnitettyjä. Eurotestissä taas kuulemma Aktan istuimet oli väärin kiinnitettyjä. Mä en ainakaan tohon TM:n testiin luottaisi, käy ennemmin ulkomaalaisilla (esim. saksalaisilla) sivuilla etsimässä Eurotest 2003 tuloksia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2005 klo 12:16 Viera kirjoitti:
Testi oli kuulemma puolueellinen, tehty Aktan testiradalla ja Britaxin istuimet väärin kiinnitettyjä. Eurotestissä taas kuulemma Aktan istuimet oli väärin kiinnitettyjä. Mä en ainakaan tohon TM:n testiin luottaisi, käy ennemmin ulkomaalaisilla (esim. saksalaisilla) sivuilla etsimässä Eurotest 2003 tuloksia.
No onhan se niinkin ettei testi koskaan ole puolueeton kaikkien mielestä. Britaxin kannattajat pitävät puolueellisena, entä cragon? kuitenkaan kukaan turvaistuin valmistaja tekisi ei- turvallisia istuimia.
 
Jazz
\ No onhan se niinkin ettei testi koskaan ole puolueeton kaikkien mielestä. Britaxin kannattajat pitävät puolueellisena, entä cragon? kuitenkaan kukaan turvaistuin valmistaja tekisi ei- turvallisia istuimia.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Luotettavimmat testit ovat nimenomaan puolueettomilla radoilla tehtyjä, ei turvaistuinvalmistajan eikä autovalmistajan järjestämiä vaan puolueettomien tahojen (esim. liikenneministeriö, Liikenneturvan kaltaiset tahot esim. Ruotsissa monet testit järjestetään tällaisilla eväillä.)

Itte mä oon kaikella kokemuksellani sitä mieltä että Britaxilla on koko maailman turvallisimmat istuimet. Ei välttämättä halvimmat, ei välttämättä kauneimmat ulkonäöltään jne mutta maailman testatuimmat (todistetusti) ja turvallisimmat.


 
Meika77
Samaa mieltä olen yllä olevan kanssa! Luotan sata prosenttisesti britaxin istuimiin. Eikös se mene niin, että laatu maksaa? Ja onhan noita istuimia myös hyvännäköisiä, siis britaxilla. Olen kyllä valmis panemaan rahaa kiinni hyvään istuimeen. Kuka äiti ei sitä tekisi? =) :flower:
 
Jazz
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2005 klo 20:07 Meika77 kirjoitti:
Samaa mieltä olen yllä olevan kanssa! Luotan sata prosenttisesti britaxin istuimiin. Eikös se mene niin, että laatu maksaa? Ja onhan noita istuimia myös hyvännäköisiä, siis britaxilla. Olen kyllä valmis panemaan rahaa kiinni hyvään istuimeen. Kuka äiti ei sitä tekisi? =) :flower:
Samoin tämäkin iskä on valmis laittamaan rahaa istuimeen ;) niissä ei olla ikinä säästetty! Ja Suomen ulkopuolella vuosia asuneena on nähnyt jos jonkinlaista istuinta mitkä ei oo turvallista nähnytkään. Kyllä täällä on ihan erilainen valikoima turvallisuutta ajatellen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2005 klo 12:16 Viera kirjoitti:
Testi oli kuulemma puolueellinen, tehty Aktan testiradalla ja Britaxin istuimet väärin kiinnitettyjä. Eurotestissä taas kuulemma Aktan istuimet oli väärin kiinnitettyjä. Mä en ainakaan tohon TM:n testiin luottaisi, käy ennemmin ulkomaalaisilla (esim. saksalaisilla) sivuilla etsimässä Eurotest 2003 tuloksia.
Onkohan näin? Itse kyl ihmettelin testin tuloksia kun luin n vuosi sit sellaisen testituloksen missä nyt voittanut gracon istuin oli silloin huonoimmasta päästä. Minun piti meinaan silloin ostaa Gracon istuin, mutta siinä oli niin paljon huonoa, että valitsinkin silloin HTS:n istuimen, johon kyllä olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Toiseksi ajatukseksi mieleeni tuli että Graco on huimasti kehittänyt istuintaan, kun se voitti nyt sellaisia istuimia mitkä olivat ennen parempia.
 
juppe
suomen ainoan turvaistuin testiradan omistaa http://www.klippan.fi/
ja kovasti yksi heidän malli näyttää Cosmicilta http://www.klippan.fi/turvaistuimet_fi.htm :D

jos kerta GRACO COSMIC on suomessa suunniteltu, niin eiköhän se pohjaudu tuohon samaan Klippanin Cosmiciin..joten päätelkää siitä oliko puolueellinen testi :p
 
Jaz
Mä luulen että kaikki Suomessa myytävät istuimet on ihan yhtä turvallisia, pääasia että lapsi on jossain istuimessa ja oikein kiinnitettynä. Ei se Britaxin istuinkaan takaa, että lapsi säilyy hengissä kolarissa.

Mutta minäkin kyllä luotan enemmän noihin kansainvälisiin testeihin. Semmoisia "testejä" ei paljon viitsi lukea, joissa ei ole kaikkia markkinoilla olevia istuimia! Mitäs hiton hyötyä niistä on vertailussa?
 
lahja
Tuohon testiin ei ole kyllä täysin luottaminen!

Esim. Britaxin istuimet oli kiinnitetty väärin!
Mikä on mielestäni tosi noloa.
Istuinhan pitää aina kiinnittää ohjeiden mukaisesti, ei miten sattuu..

Meillä on Britaxin Freeway joka on saman tyylinen kuin britaxin eclipse. istuin täytyy kiinnittää niin, että se nojaa joko etupenkin selkänojaan, tai kojelautaan(ei paikalle jossa airbag). TEstissä istuin ei nojaa mihinkään, eli on kiinnitetty ohjeiden vastaisesti.

meillä istuin on asennettu taakse keskelle, ja on siinä todella tukevasti, ei heilu mihinkään suuntaan, toisin kuin testissä esim "taaksepäin"...

Britaxin istuin on voittanut monia testejä, joten se todellakaan ei ole huono istuin, toisin kuin testi "osoittaa"...
 
Jazz
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 12:27 lahja kirjoitti:
Tuohon testiin ei ole kyllä täysin luottaminen!

Esim. Britaxin istuimet oli kiinnitetty väärin!
Mikä on mielestäni tosi noloa.
Istuinhan pitää aina kiinnittää ohjeiden mukaisesti, ei miten sattuu..

Meillä on Britaxin Freeway joka on saman tyylinen kuin britaxin eclipse. istuin täytyy kiinnittää niin, että se nojaa joko etupenkin selkänojaan, tai kojelautaan(ei paikalle jossa airbag). TEstissä istuin ei nojaa mihinkään, eli on kiinnitetty ohjeiden vastaisesti.

meillä istuin on asennettu taakse keskelle, ja on siinä todella tukevasti, ei heilu mihinkään suuntaan, toisin kuin testissä esim "taaksepäin"...

Britaxin istuin on voittanut monia testejä, joten se todellakaan ei ole huono istuin, toisin kuin testi "osoittaa"...
Juuri näin, naulan kantaan!
 
veerasku
Missäköhän kohtaa tuolla klippanin sivuilla sanotaan että se on suomen ainoia testirata?Siellä sanotaan näin:eek:y Klippan ab:lla on suomen ainoa testirata,jolla voidaan testata autonistimia,paareja jne,jne...eihän siellä sanota että se on ainoa rata,vaan tällä radalla voi tehdä nämä em.testit.Tätä turvaistuintestiä arvostellessa täytyy muistaa se,että sittenhän kaikki muutkin testit tässä lehdessä on puolueellisia!Isot ulkomaiset autolehdet ostavat tm:ltä esim.talvirengastestejä,eli kyseinen lehti on suht arvostettu muuallakin kuin meillä.Tällaista kirjoittelua ei muuten näkyny viime syksyn turvakaukalotestin jälkeen,jonka sama lehti teki.Miksiköhän ei näkyny...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 01:00 juppe kirjoitti:
suomen ainoan turvaistuin testiradan omistaa http://www.klippan.fi/
ja kovasti yksi heidän malli näyttää Cosmicilta http://www.klippan.fi/turvaistuimet_fi.htm :D

jos kerta GRACO COSMIC on suomessa suunniteltu, niin eiköhän se pohjaudu tuohon samaan Klippanin Cosmiciin..joten päätelkää siitä oliko puolueellinen testi :p
eikös se homma mene niin että Akta oli Klippanin tuotemerkki, ja nykyään Klippan valmistaa Gracon istuimia, eli ostivat tuotemerkin... :whistle:
 
Tietäjä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2005 klo 17:18 Borealis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 01:00 juppe kirjoitti:
suomen ainoan turvaistuin testiradan omistaa http://www.klippan.fi/
ja kovasti yksi heidän malli näyttää Cosmicilta http://www.klippan.fi/turvaistuimet_fi.htm :D

jos kerta GRACO COSMIC on suomessa suunniteltu, niin eiköhän se pohjaudu tuohon samaan Klippanin Cosmiciin..joten päätelkää siitä oliko puolueellinen testi :p
eikös se homma mene niin että Akta oli Klippanin tuotemerkki, ja nykyään Klippan valmistaa Gracon istuimia, eli ostivat tuotemerkin... :whistle:
Kyllä näin on. Tämä on tosiaan hyvä havainto tässä aiheessa ;)
 
Max
Tässä testissä ollut Graco Cosmic XTP ei ole sama istuin kuin Graco Cosmic, joka sai arvosanan "heikko" Eurotest 2003:ssa. Tämä on siis parannettu versio siitä, tällä uudella mallillahan esim. on T-hyväksyntä mitä vanhalla ei ollut.
 

Yhteistyössä