Uusin 3/2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janis

Vieras
Aloitin jälleen uuden listan eikös tämä olen nyt kuudes (vai peräti seitsemäs maalisten lista=)?)

Listaan viimeksi päivitetty Tepan la!
Janis 17+6

6.2. sportti, 29, eka, Espoo, NKL
14.2. Minnie, 37, eka, TAYS
23.2. Hipsu,24, eka,VKS
23.2. tepa, NKL

1.3. Pauliina, 28, eka, Espoo, JS
1.3. Santtu, 23, toinen, Helsinki, KOS (ultassa la sama)
1.3. Matilda, 21, eka, Vantaa, ?NKL?
1.3. Rebekka, 25, toinen, Lappi, LKS
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka, LS
3.3. lilja, 32, eka, JS/KOS
5.3. Thelma, 25, eka, LKS
5.3. lilli, 23, toinen, K-PKS
6.3. Angelina 21,eka,TAYS
6.3. Siiri, 36, kolmas, LKS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu 25, eka, PKKS
8.3. Sunny, 28, toinen, TAYS
9.3. Nipa, pian 28, eka, TAYS
10.3. lissu, 29, eka, HYS
10.3. petra85, toinen
11.3. Sinitys
13.3. Niiskuneiti, 24, toka, Mäntyharju, MKS
14.3. Kirsikka, 29, eka, KOS
15.3. maami80, 24 pian 25, toinen, - , TAYS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS
15.3. Janis, 29, eka, KOS
15.3. Tuulikki,33,eka, KOS
16.3. Milla, 26, ensimmäinen, Järvenpää, KOS
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
19.3. Jonsku, 29, toinen, Lounais-Suomi
20.3. Ann, 28, eka, Häme eli KHKS ?
20.3. Ottilia, toinen, KPKS
20.3. Lilla, 24, Keski-Suomi
20.3. Alisa, 27, Etelä-Savo
22.3. sirkku, OYS
23.3 Eme, 25, eka, KOS
24.3. Tiitu 24, toinen, K-HKS
24.3. Miisa, 24, toinen, S-joki
24.3 Pinja-81, 24, eka, KYS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
24.3. Hepetute, 32, ensimmäinen, helsinki, (KOS?)
25.3. Timangi (tod.näköisesti) 27, eka, Helsinki, KOS?
26.3. Stella, 31, eka, KOS
27.3. Dina, 23, eka, TAYS
28.3. seilori, 33, esikoinen,
28.3. Sere, 25, toinen, LAS
28.3. titityy, 28, eka, KYS
29.3. emo, 27, esikoinen,
29.3. iines83, 22, toka, OYS
30.3. tinski, 29, eka, KYS
30.3. Kengu-3, 28, kolmas, TAYS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Heippa.
Joo kyllä ne liikkeet voi Janis tuntua jo viikolla 15. Mä tunsin ekat liikkeet rv 15+0, sit oli vajaa viikon tauko ja sit tunsin taas uudestaan. Siitä lähtien oonkin tuntenut liikkeitä selvästi jokainen päivä. Ilmeisesti se riippuu paljonkin vatsanpeitteistä, sillä äitini ja isosiskoni ovat myöskin tunteneet vauvan hyvin varhaisessa vaiheessa.
Nyt siis menossa rv 17+5 ja mietin samaa kuin joku aikaisemmin, että kuinkahan vahvoja näistä potkuista tulee myöhemmin kun nytkin jo ovat ihan selkeitä potkuja eikä mitään pikku hipaisuja. Äiti kertoi, että hänellä mm. loppu raskaudesta potkut olivat todella tuskaisen kipeitä. Apua!
Vielä viikko rakenneultraan, harmittaa todella paljon jos sukupuolta ei voida kertoa, vaikka se näkyisikin. No oman harmituksen lieventämiseksi varasin jo valmiiksi 4d ultran Helsingistä jossa tuo arvio sukupuolesta minulle taatusi kerrotaan ja mukaan saa myös dvd nauhalle kuvaa vauvasta. Se on kyllä vasta yli kuukauden päästä, mutta kuitenkin. Itselle jää kelakorvausten jälkeen maksettavaa 140 euroa, että ei se mitään halpaa hupia ole, mutta olen valmis sen maksamaan hyvästä kuvasta vauvastani.
-milla-

mulle ne sano, et viikkojen 20-30 välissä. mut kannattaa varmaan mennä lähempänä sitä 20 viikkoa koska vauva mahtuu sit paremmin vielä kuviin. jono 4d ultraan oli myös aika pitkä, käskivät varamaan kuukautta aikaisemmin.

Pitää tässä pikaisesti kyseltä teiltä sellaista juttua, että onko teillä ollut ongelmia nyt tai aikaisemmissa raskauksissa suonikohjujen kanssa?? Mulla nyt menossa 19+2 ja oikea reisi on ihan tulessa koko ajan.. Onko kukaan kokeillut apteekista saatavia voiteita?
Ostin tulisukkahousut, mutta silti polttelee.. :/ Inhottava vaiva, nuo pullistumat eivät varmaan itsekseen enää katoa..
Pitkästi tässä on vielä aikaa synnytykseen, saapa nähdä ärtyvätkö pahastikin..
Mutta massussa kaikki ok, sehän on pääasia :)) Viikon päästä rakenneultraan!
Voikaa hyvin!

Mullakin neuvola tänä aamuna, ja ihan niinkuin titityyllä, sydän löi sataaviittäkymppiä ja vauva nyrkkeili tai potkunyrkkeili doppleria vastaan :). Ovat siinä kuulemma aika hyviä...

Liikkeitä ei tunnu vielä - tosin yhtenä yönä oli sellainen fiilis kuin joku olisi raapaissut sisältä, mutta ei sitä kyllä vielä miksikään voinut tunnistaa. Enkä ole kyllä vielä hirveästi kuulostellutkaan.

Rakenneultra olis sitten viiden viikon päästä 20+6. Sinne on kovin pitkä aika!

Moikka täältä maaliskuulaisten ""etujoukoista"" (la 3.3.)! Eilen oli jo rakenneultra, joten voi heittää taas monta huolta romukoppaan. Kaikki tarvittavat elimet löytyivät hienosti ja vauveli liikkui aktiivisesti. Aikamoinen terävänenäinen töröhuuli sieltä näytti tällä hetkellä tulevan ;) . Jorvissa periaatteessa kerrottaisiin tuo sukupuoli, mutta kaveri oli niin kippurassa ettei siitä oikein mitään voinut nähdä. Eli kätilö ei sitten lähtenyt arvailemaan ollenkaan.

Vaikka jo näin pitkällä olenkin (19+4), en ole vieläkään täysin varma noista liikkeiden tuntemisista. Istukka on etuseinämässä, joten se vaikuttaa tosin asiaan. Jotain pieniä hipaisuja voisin kuvitella tuntevani aina silloin tällöin.

Tässä keskivaiheella tosiaan nuo oireet tuntuvat muutenkin laantuvan. Syöminen ei ole enää ongelma ja ummetuskaan ei ainakaan vielä vaivaa (koputtaa puuta). Kohta saattaa kyllä stressi painaa päälle, koska ostimme juuri uuden kämpän ja pitäisi remonttia suunnitella ja tehdä kovaa vauhtia. Mies tosin kielsi minulta kaiken vähintäänkin fyysisen ja jopa maalaamisen. Ehkä minulle jää sitten pelkkä remonttiväen muonitus..

Hyviä vointeja kaikille ja kyllä ne rakenneultrat sieltä kaikille pian tulevat!

Ihan uteliaisuuttani haluaisin tiedustella millaisia matkoja teillä on laitokselle? kun itsellä ei ole kovinkaan montaa kymmentä metriä kun tuo laitos näkyypi suurena tosta ikkunasta että ihan kävellenki tästä menis. ja varmasti meenkin kun kerran leikaten se synnytys varmasti tapahtuukin.

maha on jo aikas suuri ja välillä on tuntunu liikkeitäki, niin ihanaa tuntee niitä ja ajatella et vauvalla on kaikki hyvin vaikka itsellä ei ihan ookkaan, pahoinvointi tuli takasi, sydäntä tykyttää yhtämittaa, huimaa, mitään ei jaksa, selkä on jo nyt ihan paskana, töistä ei meinaa tulla mitään, päätä särkee yhtämittaa... jotenki mahaa ""kiristääkin"" sillee jännästi välillä. tiedä sit mitä se on.

ens viikolla ois taas neuvola ja siit viikon päästä ultra. se on mahtavaa se :)

Sere 16+0

Hei!

Minäkin ilmoittautuisin joukkoon. Oon seuraillu keskusteluja välillä aktiivisemmin välillä vähemmän. Eli la näillä näkymin 27.3, 26,eka,KYS.

Huomenna olis taasen neuvola, nyt rv 16+1. Jännittää neuvola kun viimeks ollu rv 12. Pelottaa, et onko kaikki kunnossa vauvalla kun ite oon aika väsynyt ja masentunutkin, parisuhde tällähetkellä tosi huonossa kunnossa :(, mut olen päättänyt selvitä yksinkin. Rakenneultran ajan varmaan saan tietoon huomenna, jos siis kaikki ok.

Hyviä vointeja kaikille!

Tervehdys,

Me saatiin vihdoin kromosomi/lapsivesipunktion tulokset. Meinasin tulla hulluksi niitä odotellessa ja olin kireä kuin viulunkieli, mutta nyt mikään ei voi lannistaa mun onnea, kun kaikki oli oikein hyvin. Ja me ollaan saamassa pieni tyttö -ihanaa! Eilen sitten käytiin kertomassa vihdoin mun vanhemmillenikin ja nekin oli oikein onnellisia uutisista. Hirveä helpotus kun vihdoin tästä pääsee kertomaan ja voi jakaa onnensa.

Potkunkin tunsin ensimmäisen kerran lauantaina, kun tuntui että nyt tulee kantapää mahasta läpi. Yhtäkkiä vaan vatsa kohosi vain yhdeltä pieneltä alueelta -tosi koomista. En mäkään muuten ole mitään tuntenut. Mullakin on istukka kiinnittynyt etuseinämään, joka kuulemma tyynynlailla vaeintaa potkut ja liikkeet helposti.

Mutta siis kaikki hyvin ja minä mielettömän huojentunut ja onnellinen. Huomenna nähdään osan porukan kanssa.

Kirsikka

Voi, onnea Kirsikka. Samastun kyllä täysin sun tilanteeseen, ja olen aika kade... meillä tulee tulokset vasta viikon päästä, ja vielä jäytää pelko siitä, ettei kaikki olekaan hyvin. Mutta ihanaa on se, että jos kaikki on kunnossa, niin sen sukupuolen saa tosiaan tietää. Me ei kyllä aiota kertoa muille, että tiedetään, vaan yritetään ainakin pitää salaisuutena. Mutta viikon kun vielä sitkuttelisi... toivottvasti mulla on ensi viikolla yhtä hyviä uutisia.

t. Sintti - kade

vilma lisätty. Tervetuloa joukkoon!

-Santtu 19+6

6.2. sportti, 29, eka, Espoo, NKL
14.2. Minnie, 37, eka, TAYS
23.2. Hipsu,24, eka,VKS
23.2. tepa, NKL

1.3. Pauliina, 28, eka, Espoo, JS
1.3. Santtu, 23, toinen, Helsinki, KOS (ultassa la sama)
1.3. Matilda, 21, eka, Vantaa, ?NKL?
1.3. Rebekka, 25, toinen, Lappi, LKS
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka, LS
3.3. lilja, 32, eka, JS/KOS
5.3. Thelma, 25, eka, LKS
5.3. lilli, 23, toinen, K-PKS
6.3. Angelina 21,eka,TAYS
6.3. Siiri, 36, kolmas, LKS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu 25, eka, PKKS
8.3. Sunny, 28, toinen, TAYS
9.3. Nipa, pian 28, eka, TAYS
10.3. lissu, 29, eka, HYS
10.3. petra85, toinen
11.3. Sinitys
13.3. Niiskuneiti, 24, toka, Mäntyharju, MKS
14.3. Kirsikka, 29, eka, KOS
15.3. maami80, 24 pian 25, toinen, - , TAYS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS
15.3. Janis, 29, eka, KOS
15.3. Tuulikki,33,eka, KOS
16.3. Milla, 26, ensimmäinen, Järvenpää, KOS
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
19.3. Jonsku, 29, toinen, Lounais-Suomi
20.3. Ann, 28, eka, Häme eli KHKS ?
20.3. Ottilia, toinen, KPKS
20.3. Lilla, 24, Keski-Suomi
20.3. Alisa, 27, Etelä-Savo
22.3. sirkku, OYS
23.3 Eme, 25, eka, KOS
24.3. Tiitu 24, toinen, K-HKS
24.3. Miisa, 24, toinen, S-joki
24.3 Pinja-81, 24, eka, KYS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
24.3. Hepetute, 32, ensimmäinen, helsinki, (KOS?)
25.3. Timangi (tod.näköisesti) 27, eka, Helsinki, KOS?
26.3. Stella, 31, eka, KOS
27.3. Dina, 23, eka, TAYS
27.3. vilma, 26, eka, KYS
28.3. seilori, 33, esikoinen,
28.3. Sere, 25, toinen, LAS
28.3. titityy, 28, eka, KYS
29.3. emo, 27, esikoinen,
29.3. iines83, 22, toka, OYS
30.3. tinski, 29, eka, KYS
30.3. Kengu-3, 28, kolmas, TAYS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Iltaa tältä suunnalta! Täälläkin yksi alkupääläinen (1.3.) :)

lilli kyseli suonikohjuista. Mulla ei niistä ollut ongelmaa tai siis ei tullut esikoisen aikaan. Toivottavasti ei tule nytkään *peukuttaa*.

Nyt en muista kuka (hyi kun unohtu) kyseli matkaa synnärille. Meullä on valittuna Kättäri ja asutaan Tapulikaupungissa, Tikkurilan vieressä. Jotain 20 min on varmaankin matka. Esikoisen aikaan asuttiin Länsi-Pasilassa ja siitä ajoi n.5 min. Silloin olin sairaalassa jo sisällä kun sypistukset alkoi ja nyt hirvittää että pitää odottaa kovat supistukset kotana, kävellä 4 kerrosta rappusia (on muuten yhtä tuskaa siinä vaiheessa) ja lisäksi vielä istua autossa n. 20min. No kai siitä selviää. Toivottavasti.

Kirsikalle onnea tuloksisa, ja tietenkin pikku-prinsessasta!

Huomen aamuna onkin rakenneultra, joten sitä odotellessa!
-Santtu ja Valttu 19+6

vautsi. meillä isukki tunsi juuri ensimmäiset potkut. tuli ihan kyynel silmään. sanoin sille vaan, että nyt ""kasa"" potkii aikas kovin ja laitoin isän käden oikealle kohdalle. hetken päästä ne potkut tunsi sitten ihka ekaa kertaa myös isä. aika aikasin sillä nyt menossa rv 17+5. ihanaa

Jee, tänään me nähdään sitten joidenkin kanssa! Hauskaa! Valitettavaa ettei vanilja pääse mukaan. Olisi ollut mukava tavata rouva, johon saatan viimeisilläni törmätä Kättärillä. Jos vaikka mentäisiin vielä tosiaan samaan aikaan ovesta pikavauhdilla sisälle=)! No, järkätään uutta tapaamista heti paikanpäällä ja ilmoitellaan sitten täällä!
Joku kyseli siitä miten lähellä asutaan synnäriä. Me asutaan alle kilometrin säteellä Kättäristä nimittäin Vanhassa Kaupungissa. Joten jos kumpikaan meidän autoista ei sattumalta silloin liikkuisi niin kävellenkin melkein pääsisi (riippuen kiireestä tietysti). Mies tuskin kyllä minua enää siinä vaiheessa kauheasti kantaisi sitä matkaa=)! Meillä ei ole vielä selkeitä tuntemuksia vaavista ollut, mutta kyllä ne sieltä tulee pian uskon sen ja sitten tulee kyllä täälläkin tippa linssiin! Näkemisiin, Janis rv19

Matkakyselyyn vastaan että meiltä on matkaa laitokselle 50 km ja ajassa n. 40 -50 min. Olenkin ajatellut että pitäisiköhän sitä ottaa näin ensikertalaisena varman päälle ja muuttaa loppuajasta siskon luokse, joka asuu 5 min ajomatkan päässä sairaalasta. No ehkä sitä kuitenkin haluaa olla kotona ja varmistella että kaikki on valmiina uutta tulokasta varten.

Matkakyselystä: matkaa noin 35 km NKL:lle, aikaa menee ruuhkan ulkopuolella puolisen tuntia. Kättäri olisi itse asiassa ""matkan "" varrella, mutta NKL kuitenkin suunniteltu.

Anoppi sai aikoinaan kolmannen lapsensa, asui NKL.n vieressä, mutta halusi Kättärille, lapsi syntyi sitten käytännöllisesti katsoen Kättärin hissiin.......:)

Matkakyselyyn sen verran, että Jorviin on meiltä matkaa n. 15 kilometriä, ajoaika n. 15-20 min. NKL olisi lähempänä, mutta taidamme mennä kuitenkin Jorviin. Tällä hetkellä asumme vielä Espoossa, mutta muutto Helsinkiin olisi edessä ennen synnytystä.

Tuo ajoaika riippuu siis täysin kellonajasta. Toivottavasti ei tarvitse iltapäiväruuhkan aikaan junnata Kehä I:stä eteenpäin..

Terveisiä rakenneultrasta!
Tänä aamuna sitten oli odotettu ultra! Edellisestä olikin jo aikaa. Kaikki oli hyvin. Vauva vastasi viikkoja. Siellä oli mukana opiskelija joten vauva katottiin erittäin tarkkaan läpi. Kätilö ultrasi 40min!!! Meinasin jo kyllästyä. Vauva ""istui"" hyvin laitetta kohti, joten sukupuoli olisi näknyt jos osaisi katsoa. Täti kieltäytyi kertomasta vaikka asiaa ei edes kysytty. Varmistin vain että kuvassa on jalat ja peppu niin täti tokaisi että sukupuolta EI kerrotta. En mä kyllä erottanut kumpi oli... Hmmm.

Tänään tosiaan tavataan, mulla on neiti mukana ainakin aluksi, mies tulee sitten hakemaan sen viettämään isä-tyttö -aikaa. Muistakaa ottaa ultra kuvia mukaan!

Nyt alkaa neitihermostua...

-Santtu ja VAlttu 20+0

Nyt on puoliväli!!!

ONNEA JANIS POTKUISTA!!!!

Hei,
Kirjoitelkaa sit tänne, että miten tapaaminen meni? Olisi mukava kuulla ja ehdottomasti haluan osallistua siihen seuraavaan. On niin hauska katsoa minkä kokoisia mahoja kullakin on :) Koittakaa päättää se seuraava tapaaminen sen verta pitkälle, että pystyy hankkiin työstä ja muistakin menoista vapaata sille päivälle.
Meillä onkin matkaa kättärille aikas reilusti kun asutaan Järvenpäässä. Mut toinen vaihtoehto ois hyvinkään sairaala, joten ei lähellä sekään. Helsinkiin päädyttiin koska mies opiskelee siellä ja jos synytys alkaa kesken koulupäivän niin on miehenkin sitten helppo ja nopea tulla laitokselle mukaan. myöskin vierailut onnistuu helpommin. Ainoo vaan, että joudutaan hakemaa kättäri paikkaa kuukausi ennen laskettua aikaa ja jos sielä on kovakin ruuhka niin sit meidät passitetaan Hyvinkäälle. Saas nähdä kuin käy?
Että mukavaa keskiviikkoa kaikille maaliskuulaisille täältä järvenpäästäkin.

Tervehdys pitkästä aikaa!

Flunssaa täälläkin podettu pari päivää, nyt alkaa helpottaa.
Onnea Kirsikalle tyttötiedoista ja muillekin punktion tulokset saaneille! Ja Janikselle ekoista potkuista! Eikö olekin ihana tunne?! Mulla on tuntuneet liikkeet myös rv 15 lähtien, ensin hipauksina ja viime aikoina kunnon potkuina. Päällepäin eivät vielä näy/tunnu, joten iskä ei ole vielä päässyt kokeilemaan. Mullakin on istukka etuseinässä, joten vaikuttaneeko tuo..

Matkasta synnärille: mulla on matkaa n. 8 km, max 15 min. Olen varautunut siihen että pääsen taksilla, kun mies on eri paikkakunnalla töissä, niin tuskin sattuu kotona olemaan juuri silloin :-(.

Pitäkäähän hauskaa tapaamisessa tänään, ja kertokaa tunnistitteko toisenne! Ja oliko kokoeroja ja muuta mukavaa...