Uusille perunoille kastike?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pilko maun mukaan uusia sipuleita, mä laitan itse sellaiset 3-4 varsineen. Voita, ehkä n. 50 g-100 g, maun mukaan. Ja vettä lisäilet tarpeen mukaan, suolaa ja ripsaus pippuria. Ja siis nämä kattilaan ja keittelet kasaan ja sipulit pehmeiksi.

 
oikeaoppisesti voi- eli kuppikastikkeen vesi tulee kiehauttaa ekana ja sitten lisätä siihen ainehet. itse teen myös seuraavaa soosia: kattilaan sipulia, tomaattia pieninä lohkoina ja purkki ruokakermaa: lämmitys ja suolaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Pilko maun mukaan uusia sipuleita, mä laitan itse sellaiset 3-4 varsineen. Voita, ehkä n. 50 g-100 g, maun mukaan. Ja vettä lisäilet tarpeen mukaan, suolaa ja ripsaus pippuria. Ja siis nämä kattilaan ja keittelet kasaan ja sipulit pehmeiksi.

:p
 
veloute eli valkokastike tehdään pohjana niin että voi ja jauhot hetken pannulla turpoomassa, pannu pois kuumasta ja anna jähtyä. Kylmään jauho/voi seokseen lisätään noin 1/3 maidosta ja kiehautetaan ja sekoitetaan hyvin ja lopulle maidolle sama temppu. Maustetaan maun mukaan:kananmunaa, sipulia, suolaa, pippuria. Ai miksikö jäähdyttää: ei tule paakkuja.
 

Yhteistyössä