uusiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämä

Vieras
Olen eronnut hiljattain omasta tahdostani. Yhteistä elämää kesti n. neljä vuotta. Nyt ex avomieheni tapailee jo toista naista. On kertonut ettei ole rakastunut, mutta nainen on mukava ja aivan ihastunut häneen. Ex on ajoittain kysellyt kuulumisiani ja kertonut vielä välittävänsä minusta ja sanonut, että rakastaa minua. On puhunut myös joskus miettineensä yhteenpaluuta. Nyt toisen naisen tavattuaan (vaikka sanoo ettei ole ihastunut) on sitä mieltä, että eletään kumpikin omaa elämää, mutta on sanonut - eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu.. Miksi puhuu tällaista? Pitääkö minua jotenkin ""varalla."" ( kysyin itse häneltä onko miettinyt yhteenpaluuta ja nyt vastaus oli tämä) Itsellänikin on tunteita toista kohtaan ja olen miettinyt, että jos eroon johtaneet asiat olisi saatu selvitettyä, olisin halunnut jatkaa yhteistä elämää. Olen tämän myös ex miehelleni kertonut.

Olen itse seurannut vierestä samanlaista pariskuntaa. Heille ei näytä sopivan (varsinkaan naiselle) olla yhdessä, mutta ei myöskään erillään. Yhdessäolo on yhtä riitaa, mutta sitten kun nainen itse sanoi, ettei enää halua jatkaa ja mies löysi uuden, niin nainen ei sitten haluakaan päästää irti.
Koeta itse päättää mitä haluat, haluatko todella yrittää hänen kanssa ja sano se hänelle selvästi äläkä vain kysele mitä toinen tahtoo.
Jos yhteen palaatte, tee kaikkesi suhteen eteen, tehkää molemmat.

Olen myös hiljattain eronnut.. En olisi halunnut, toivoin että suhde olisi kestänyt loppuelämän mutta riidat paisuivat liian suuriksi eikä mies tahtonut niitä ikinä selvittää ja lapset alkoivat kärsiä tilanteesta.. Olimme uusperhe ja aivan erilaisista taustoista joista riidat johtuivat.. Silti rakastin (rakastan?) häntä ja toivoin että olisimme voineet tehdä kompromisseja.. Kumpikin.. Nyt pelkään että mies löytää pian uuden (tiedän että on ainakin etsinyt ja hänelle myös seksi on hyvin tärkeä, eli on vaikea olla ilman) koska se hajottaisi minut lopullisesti, nyt on jo tarpeeksi vaikeaa kun joudumme näkemään joka päivä lapsemme tähden.. Vieläkin on vaikea uskoa ettemme ole enää yhdessä koska sydän ei tehnyt tätä päätöstä.. Ehkä tämä vie oman aikansa..

Lue tuo Äijät ja peilaa oliko teillä edes aihetta eroon?Uskomatonta että jotkut eroavat tosi herkästi ja jotkut ei vaikka toinen tappaisi,huh,huh.

Olet lämpöisen sydämmen omaava nuori nainen,sen huomaa heti.Mieti niitä syitä miksi erositte ja miten ne asiat olisi paremmin jos menisitte takaisin yhteen?

Olihan erohalu sinusta lähtöisin joten tiedät mikä on todellinen syy?

Eropäivän jälkeiset viikot voivat tuottaa tunteiden vaihtelua vihasta rakkauteen jne.Kun aikaa kuluu ihminen ei muista enää niitä pieniä ongelmia mitä loppuaikana oli,mietitään enemmän koko suhteen hienoutta.

Tulee mietittyä oliko se oikea ratkaisu ollenkaan?
Uskon että tunteesi heräsi voimallisemmin ex miestäsi kohtaan kun tiesit hänellä olevan uusi nainen...aika normaali tunne sillä luopumisen tuska iskee oikeasti vasta siinä vaiheessa.

Ei se neljän vuoden yhteinen aika unohdu kummaltakaan vielä pitkään,pitkään aikaan.

Muuta ei tuohon osaa sanoa.Teistähän se on kiinni mitä tapahtuu...

Yhteistyössä