uusi vauva ja esikoinen ja kuopus 3½ mitä teen päivähoidon kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
esikoinen menee syksyllä eskariin(täyttää marraskuussa6v) ja kuopus nyt tuon 3½v enskuussa la. miten tekisin päivähoidon kanssa? otanko molemmat pois hoidosta vai vain kuopuksen vai mitä ihmettä mä teen?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä tekisin niin, että eskarilainen kävisi eskarissa ja nuorempi olisi kotona minun ja vauvan kanssa.

meillä 5 ja 2v ja kesällä syntyy vauva. esikoinen menee sit syksyllä eskariin ja aion tehdä juuri kuten sinäkin.

Mä myös kummastelen tätä kotihoitohysteriaa. Meillä ainakin vanhemmat lapset olisi repineet peliverkkarinsa, jos olisin ottanut ne pois kavereiden luota kotiin elämään vauva-arkea. Hyshys nyt vauva nukkuu (ja äiti).

voishan se isompi käydä vaikka muutamana päivänä viikossa hoidossa, siis jos on päiväkodissa eikä missään perhepäivähoitajalla. lähinnä voi olla vaikeaa sitten syksyllä eskarin alotus jos on pitempään pois. ja jos eskari on siinä saman hoitopaikan yhteydessä. siis ite tekisin näin, ja tietty kuinka pitkä hoitomatka on , että jaksaako sinne viedä aamuisin vauvan ja keskimmäisen kanssa isomman..mietiskele rauhassa. :)

ottasin pois hoidosta ja esikoinen sit syksyllä eskariin...=) näin minä tekisin niin olis vähempi mustasukkasuus kohtauksiakin kun ei tulisi lapselle ajatusta että äiti vain vauvan kanssa kotona kaikkea mukavaa puuhailee.....

Minä todennäköisesti pitäisin joko muutaman päivän viikossa tai sitten vajaat 5 h päivässä molempia siellä tuossa tapauksessa, jos viihtyvät siellä päiväkodissa. Sitten pitäisin pitkän kesäloman, eskarilainen eskariin ja pienempi samaksi aikaa hoitoon, jos ne molemmat ovat samassa paikassa. Esikoinen varmuudella vinkuu samanikäisten seuraa päivällä, pienempi on niillä rajoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
täälä ei ole mitään kerhoja. asumme maalla missä ei ole kun tuo päiväkoti ainut toiminta lapsille.

Oletko sä muuten ihan varma ettei seurakunta järjestäisi jotain kerhoja? Mä ottaisin tuossa tilanteessa kaikki lapset kotihoitoon, onhan se niillekin hienoa, kun ei tarvitse mihinkään hoitoon lähteä. Erilainen vapauden jakso elämässä. Kavereita löytyy muista kotiäitien lapsista ja onhan niistä kahdesta vanhemmasta hyvin leikkiseuraa toisilleenkin. Ottaisin kyllä ihan taloudellisten seikkojenkin takia, eli ettei tarvitse maksaa päivähoitomaksuja.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä myös kummastelen tätä kotihoitohysteriaa. Meillä ainakin vanhemmat lapset olisi repineet peliverkkarinsa, jos olisin ottanut ne pois kavereiden luota kotiin elämään vauva-arkea. Hyshys nyt vauva nukkuu (ja äiti).

Lapset on erilaisia tietysti. Meillä esim. poika nauttii kotipäivistä ja siitä että saa olla kotona eikä kiire minnekään. Tyttö sosiaalisempi, mutta ei hänkään vastaan laita, vaikka sanon, että tänään ollaan kotona. Eikä vauvaperheessä tarvitse hyssytellä, ei meillä ainakaan ole hyssytelty vaan eletty normaalisti ja kodinkoneet ja imuritkin on pärisseet vaikka vauva on nukkunut.

Älä ota pois päikkäristä isompaa nyt, me otettiin samassa tilanteessa ja ei saatu eskaripaikkaa sieltä, vaan joutui koulun eskariin kun mä olin pienemmän kaa kotona, vaikka päikkäristä _LUVATTIIN_ et saa jatkaa syksyllä siellä sit eskarissa. Siinä sit meni tutut kaverit ja muut.
Eli täällä eskariin päiväkotiin pääsikin vain ne joilla oli myös iltapäivähoidon tarve.

Mä kans laittaisin esikoisen sit syksyllä eskariin ja jos ei ole kerhoja niin kai se nuorempikin vois olla siellä päikkärissä muutaman kerran viikkoon jos luulet et kaipaa leikkikavereita ja niitä ei muuten olisi. Mut en ainakaan täysiä päiviä pitäisi kumpaakaan siellä päikkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä ota pois päikkäristä isompaa nyt, me otettiin samassa tilanteessa ja ei saatu eskaripaikkaa sieltä, vaan joutui koulun eskariin kun mä olin pienemmän kaa kotona, vaikka päikkäristä _LUVATTIIN_ et saa jatkaa syksyllä siellä sit eskarissa. Siinä sit meni tutut kaverit ja muut.
Eli täällä eskariin päiväkotiin pääsikin vain ne joilla oli myös iltapäivähoidon tarve.

Mä kans laittaisin esikoisen sit syksyllä eskariin ja jos ei ole kerhoja niin kai se nuorempikin vois olla siellä päikkärissä muutaman kerran viikkoon jos luulet et kaipaa leikkikavereita ja niitä ei muuten olisi. Mut en ainakaan täysiä päiviä pitäisi kumpaakaan siellä päikkärissä.

Tää tuskin on ap:n ongelma, ei meillä maalaisilla katsos ole useita vaihtoehtoja eskareissa... täällä ainakin on vain yksi, joka on koulun yhteydessä. Siis maalainen olen itsekin.

Yhteistyössä