mitä teen ton 4v:n kanssa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elsa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elsa"

Vieras
Lähdettiin aamupäivällä ulos ja kokeiltiin taas hiihtämistä uusilla oikeilla suksilla. Neidillä vaan ei ole yhtään pinnaa jos sukset eivät tottele tai hän kaatuu. alkaa itkemään ja ulvoo ja kiljuu ja huutaa raivona (siis tarkoittaa äitiä apuun)... kun kuopus 10kk oli mukana ja istui pulkassa en ihan heti ehtinyt olla esikoista auttamassa...

mulla menee nykyään hermot tähän itkemiseen ja kiljumiseen. tekee sitä siis asiassa kuin asiassa. huusin sitten itsekin... ja sitten alkoi kuopus itkeä.... aikani yritin esikoista auttaa ja lopulta uhkasin että otetaan sukset pois jos ei huutaminen lopu ja niinhän siinä kävi että hiihtäminen loppui lyhyeen...

mitä mä teen tän huutamisen ja kiljumisen kanssa siis esikoisen kiljumisen. yritin siinä laittaa jäähylle mutta esikoinen vaan kiljui ja löi ja potki lopuksi kuopuksen pulkkaa. laitoin leikkimökin penkille istuu mutta huuto vaan raikui. apuja! Please!

ei autaa jäähyt , apua!

Vau, ihan kun mun näppäimistöltä. Meillä kans 4vee vetää heparit aiheesta kun aiheesta, eikä mikään auta. Kaippa tää kuuluu ikään, mutta neuvoja ottaisin vastaan minäkin...:/

Miksi otit nuoremman mukaan? Kannattaisi antaa enemmän aikaa sille vanhemmallekin. Ihan siis yksityisesti, ei niin, että nuorempi mukana, koska silloin sen nuoremman tarpeet menee usein edelle.

En tiedä onko teillä näin, mutta tarkoitan, että valitettavan usein näin näkee olevan. Isompikin kaipaa vanhempien läheisyyttä ja läsnäoloa, täysin omistautumista vain hänelle. Ei hän ole niin iso, hän on vain 4v, siis hyvin pieni! Muistakaa aina tämä!

meilläkään ei periaatteessa saa mitään huutamalla mutta huuto vaan jatkuu... eikä lopu millään siksi loppui hiihtäminen.

mies oli hoitamassa sairasta isäänsä ja siksi ei kotona :( halusin kuitenkin hiihtoa kokeilla kun esikoinen oli kovin innoissaan suksista.

yritämme tehdä asioita esikoisen kanssa kahdestaan mutta aina ei onnistu. ärsyttävä kun tuntuu että asiaa pitäisi lähestyä ihan toisella tapaa mut ei ole keinoja....

no mun lapset on pienempiä, mutta mää oon sanonu että huutaa saa jos harmittaa ja jos tuntuu että se helpottaa oloa. samoin saa esim polkea jalkaa, mutta tavaroita ei saa heitellä, eikä lyödä, potkia ketään.

itekin huudan jos harmittaa/raivostun, miks se pitäis lapsilta kieltää. täytyyhän niillä olla joku tapa millä purkaa sitä pahaa mieltä, aika erikoista olettaa että lapsi osais sen raivon pitää sisällään jos et itsekään osaa.

sitte ku saa hetken huutaa niin helpottaa, sitten voi taas jatkaa hommia. kun saa luvan kanssa huutaa niin se raivo loppuu paljo nopeemmin kun jos yrittää kieltää. laps tarvis sun tukea siihen että se oppis käsittelemään tunteitaa, ei mitään natsimeininkiä että kaikki negatiiviset tunteet pitäis tukahduttaa.

Ihan kuin meidän 4-vuotias tyttö!!! Pinna on todella lyhyt ja jos ei heti jokin tapahdu alkaa hirveä ULVOMINEN. Lisäksi kaikki tuntuu nykyään olevan sitä, että etsimällä etsii jonkun vastaan vänkäämisen aiheen ja jurputtaa koko ajan jostakin. Välillä on itselläkin pinna todella kireällä!!

Taitaa olla ihan normaalia 4v käytöstä. Meillä samanlaista, poika 4v. Muutenkin kiukkuaa jos ei kaikki mene niin kuin hän on ajatellut, vänkää vastaan ihan periaatteesta asiassa kuin asiassa. Meillä ei myös johdonmukaisuus kasvatuksessa vielä näy, mutta ehkä jonain päivänä...

[QUOTE="annika";25500251]no mun lapset on pienempiä, mutta mää oon sanonu että huutaa saa jos harmittaa ja jos tuntuu että se helpottaa oloa. samoin saa esim polkea jalkaa, mutta tavaroita ei saa heitellä, eikä lyödä, potkia ketään.

itekin huudan jos harmittaa/raivostun, miks se pitäis lapsilta kieltää. täytyyhän niillä olla joku tapa millä purkaa sitä pahaa mieltä, aika erikoista olettaa että lapsi osais sen raivon pitää sisällään jos et itsekään osaa.

sitte ku saa hetken huutaa niin helpottaa, sitten voi taas jatkaa hommia. kun saa luvan kanssa huutaa niin se raivo loppuu paljo nopeemmin kun jos yrittää kieltää. laps tarvis sun tukea siihen että se oppis käsittelemään tunteitaa, ei mitään natsimeininkiä että kaikki negatiiviset tunteet pitäis tukahduttaa.[/QUOTE]

Juu, annetaan vaan lasten huutaa ja kiljua jos ei saa tahtoaan läpi. Ollaan sitten kaupassa, kirkossa tai pankissa. :headwall:

jos ja kun tämä on uhmaa niin neidin 2v uhma ei ole mitään tämän 4v rinnalla. tämä on niin paljon psykologiaa...

tässä meillä tietysti vaikuttaa edelleen se että kuopus syntyi ja sen aiheuttama huomion väheneminen ja neiti edelleen kaipaa päiväkotiin. kun lopetti päiväkodin ja käy kerhossa mutta vieläkin sitä mieltäettä olisi mielumin päiväkodissa :(

Yhteistyössä