Uusi raskaus, ja kipua sektioarvessa, kuuluuko asiaan?

  • Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti
"mami"
Edellinen lapsi syntyi sektiolla 1v8kk sitten, ja nyt olen raskaana viikolla 21. Sektioarpi on parina viime viikkona kipuillut jonkun verran arven päistä, varsinkin toiselta puolelta.

Tietenkin se varmaan jonkun verran kiristelee, mutta kuinka paljon, ja kuinka kovaa kipua on vielä ihan asiaan kuuluvaa?
 
"öööö"
Kuuluu asiaan. Mulla on sektion jälkeen ollut kaksi raskautta ja molemmissa ollut välillä kovaakin kipua haavan kohdalla. Kerran se jopa rusahti niin kovasti, että soitin samantien äitipolille.

Kipu johtuu juurikin tuosta arpikudoksen venymisestä, josta edellä mainittiin.
 
nnnn
mulla tuntui se kipu siinä arven päällä, neuvolaan sitä purin kun ihmettelin miksi se sattuu mutta oli normaalia, toisaalta hän myös sanoi että jos kipu tuntuu "sisäpuolella" eikä ulkopuolella niin sitten pitää ottaa yhteyttä omaan neuvolaan : / Koska se arpi ei välttämättä ole yhtä kestävä ole siellä kohdunseinässä mitä mahan ulkopuolella on.
 
Mullakin lasten ikäero 1v ja 1kk. Eka syntyi sektiolla ja toista odottaessa arpea kyllä juili välillä. Synnärin lääkäriltäkin asiaa kyselin, mutta ei kuulemma ollut vaarallista ja arpi kyllä kestää. Itseä hiukan huolestutti, mutta hyvin kuitenkin kaikki meni ja terve tyttö syntyi alakautta ilman minkäänlaisia komplikaatioita.
 

Yhteistyössä