Uusi pino useampi lapsisille perheille

Ajattelinpa nyt aloittaa tämän uuden pinon, kun näyttää että keskustelun haluisia on enemmänkin. :)
Meillä siis lapsia kuusi ja vauvakuume mahdoton taas!
Kertoilkaahan kuulumisianne, elämäntilanteitanne, ilot, surut, murheet, toiveet, tapahtumat, siis ihan mitä tahansa.
Vaihdetaan ajatuksia ja kokemuksia ja jännätään yhdessä tulevaa. ;)
Onhan se mukavampaa yhdessä ja "tapaamme" toisemme edes näin, kun muutakaan mahdollisuutta ainakaan minulla ei ole.
Ja me krooniset vauvakuumeilijat ja muiden ihmetykset, mekin voimme keskustella täällä ja kuumeilla ja jännätä yhdessä välittämättä muiden mielipiteistä. :whistle:
Kirjoittelemisiin!
 
minttulaku
olipas kertakaikkisen ihana pino!!! :D meillä on kuusi tyttöä, nuorin 10kk ja vanhin 14v. ja nyt on jo vauvakuume, mies tuumas vaan, että toivoton tapaus :kieh: nototisesti!! mutta se on vaan niiiin ihanaa. mukava kuulla,että on muitaki toivottomia!!! :heart: ja meillä siis mieski on mukana kuumeilussa. nyt vaan kerätään rohkeutta kierukan poistoon :whistle:
 
PippurinenMamma
Wau! 6 likkaa :D ... Meillä on 4likkaa ja 1poju.
Nyt on tämmönen huti pupuilu jännityksessä :D .... varsinainen yritys alkais vasta muutaman kk.n päästä, mutta nyt jännään ensin tän.<br><br>
 
PippurinenMamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 15:21 vieras kirjoitti:
Hyvä pino! Meilläkin on 4 tyttöä ja 1 poika, ja vauvakuumettakin vielä.Suurperhe on niiiiiin mahtava juttu, koskaan ei ole tekemisen puutetta,heh... =)
aika jännästi =) teilläkin.
 
Hei.Ihanaa todella että muitakin suurperheellisiä jotka kuumeilee =) .Minullakin taitaa olla kroonista :whistle: .Niin taas viimesen eli viidennen jälkeen sanoin että nyt nää on tässä,mutta niin se vaan taas iski VAUVAKUUME. Eli kuudetta kuumeilen.Mies ei oikein vielä ole lämmennyt ajatukseen koska nuorimmainen vasta vuoden juuri.
ämän vuoden kun pääsis vaan kuumeillessa edes.....


 
Heissan B) kaikki SUUUUUUUUUUUUrperheestä haaveilevat.
Täällä on kans yksi mamma joka vois lapsia tähän mailmaan saattaa vaik kuin monta, mut ei taida tuo ukko ajatusta nielaista. :D :LOL: ;)

No, vaan yhdelle on kuitenkin ukko jo "luvan" myöntänyt vaan kun viel alulle saataisiin. :whistle: :p

Meillä siis lapsosia viisi; neljä tyttöä ja yksi poika ja tuo poika on just keskimmäinen. Ikäskaalaa löytyy n.3v-n.16v. niin et toimintaa ja uhmaikiä + teiniyteen liityviä asioita joka päiväisessä arjessa kohdataan. :kieh: :/

Vaan kohta jo lennähtää nuo vanhimmat pois kotioloista ja aloittavat itsenäisen elämän. :( Joten hyvin olisi tilaa vauvalle kun ei tuo kuopuskaan enään ole oikein vauvaksi suostunut. :whistle: Vaan on hän kuulemma jo niiiiiiin iso. :D
 
Kiva kun tykkäsitte pinosta ja oikein ihanaa että löytyy useita keskustelunhaluisia ja ymmärtäjiä! ;)
Meillä siis lapsia kuusi, kolme tyttöä ja kolme poikaa. Ikähaitari 3-16v.
Vanhimmasta päästä menee sarja näin: poika, poika, tyttö, poika(kaksosraskaus joista toinen ei selvinnyt), tyttö, tyttö.
Meilläkin molemmilla siis vauvakuume, yritän itse saada ajatuksen vähän taka-alalle, että tärppäis paremmin. Sillä tavoin ainakin viimeksi onnistui.
Olen kyllä hakenut opiskelupaikkaakin nyt syksylle, kun nuorin tyttö täyttää 3-v. kesäkuussa, jollen pääse, on lähdettävä työmarkkinoille.
Viimeksikin kävi niin, että kun olin vuoden opiskellut ja vakavan sairauden taakseni jättänyt, tulin raskaaksi ja tyttö syntyi samana päivänä kun koulusta valmistuin. En siis päässyt valmistujaisjuhliini kun oli parempaa tekemistä, olin synnyttämässä, paras valmistujaislahja mitä olisi voinut toivoa. :heart: Eli kun ajatukset olivat täysin opiskelussa, eikä osannut ajatella raskaaksi tuloa juuri silloin vaikka se oli toivomus koko ajan, silloin hän tulostaan ilmoitti. =) Olin viikolla 9 ennen kuin kipaisin apteekin kautta kotiin ja ajattelin, että tehdäänpä nyt testi ennen kuin varaan lääkäriaikaa, sitä ne kuitenkin ensin kysyy, mutta eipä sitten tarvinnut lääkäriin mennäkään........!
Jospa nyt kävisi samoin, eihän sitä tiedä.... ;)

Asumme maaseudulla lasten ja lukuisten eläintemme kanssa. Alunperin olemme pääkaupunkiseudulta, mutta viihdymme maalla hyvin. Eikä tämä niin kaukana olekaan sieltä pääkaupungista, joskus tulee käväistyä, harvoin kylläkin.

Meilläkin on lapsilla uhmaiästä murkkuikään, kolme on murkkuja ja yksi itsenäistymisuhmassa (helppo kylläkin), kaksi nuorinta uhmaikäisiä, toinen helppo ja toinen sitten melkoinen pakkaus ja osaakin olla sitkeän pitkävihainen ja riitaa haastava toisinaan noiden toisten kanssa, mutta sitä on toisaalta ihan mukava seurata,kuinka eri luonteet niillä onkin ja miten jokaisen kanssa luovitaan päivästä toiseen että sopu säilyy. Erittäin haasteellista ja mukavaa, tosin on niitä hurjempiakin hetkiä ollut tuon murkkuneidin kanssa, silloin tuntuu että repeän liitoksistani justiin!!!! \|O

Kertoilkaahan taas kuulumisia! =)
 
Eikös tänne nyt sitten niitä kirjoittelijoita riitäkään???? :/

Kertoilkaahan ihmeessä kuulumisia ja miten vietätte äitienpäivää?
Me käydään oman äitini luona, toiselle mummille soitellaan ja toivotellaan äitienpäivät, hän on melko etäinen, siksi emme mene käymään.
Mutta kukin tavallaan, kun ei suuremmin yhteyksiä halua pitää, eipä viitsitä väkisinkään tupata. Joskus kyllä tuntuu, että olisi tosi mukavaa jos lapsilla olisi läheiset isovanhemmat, se toisi paljon rikkautta lasten elämään ja kivoja kokemuksia, itselläni kun ei koskaan ole isovanhempia ollut ja olen aina niitä kaivannut.


Kuitenkin, OIKEIN HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE, viettäkää ihana ja rauhaisa päivä! :flower: :heart:
 
Juu,on pitänyt kirjoittaa,mutta aina vaan löytyy jotain tekemistä!Meillä on siis viisi lasta,ikäjakaumaa 1,5v-11v.Ensin kaksi tyttöä,sitten välissä poika ja sitten taas kaksi tyttöä.Itse olen hoitovapaalla ja mieskin löytyy talosta.
Äitienpäivää vietämme ensin kotosalla ja sitten molempien isovanhempien luona.Itse haluaisin olla vaan kotona, mutta kai sitä on mentävä kyläilyihin.Lähteminen vaan aina koko porukalla on niin työlästä.
 
Minäkin hyppään tähän listaan meillä lapsia neljä. ikähaitari 11v-1v
poika, tyttö, tyttö ja poika. Vauvakuumetta on ilmassa. Tarkoitus olisi saada kaveri tuolle 1v pojalle.Toiseksi nuorin kun on jo 7v.
Ajatuksena on että tulee jos on tullakseen mutta kummasti sitä silti tulee kalenterista tarkkailtua monesko kiertopäivä olis menossa.
Me asutaan tällä hetkellä ainakin kaupungissa ja kerrostalossa.
Tosin meillä alin kerros omalla sisäänkäynnillä ja omalla pihalla joten asuntona vastaa rivitaloa.
Joskus on mietitty maalle muuttoa kun meidän kämpän hinnalla sieltä sais jo isohkon talon, mutta tässä on kaikki niin lähellä lapsilla paljon kavereita harrastuksia ym.
Äitienpäivä vietetään meillä perinteisesti minun vanhempien tykönä jotka asuvat n kilometrin päässä meiltä.
 
minttulaku
no niin, pesue alakaa olemaan pikku hiliaa unten mailla!näin viikonloppuisin tuppaa illat vähän venymään. elikkäs äitienpäivän vietosta vähän tässä euroviisujen lomassa =) aamulla tietenki sänkykahavit ja monta ihanaa itse tehtyä korttia+kauhea taistelu,että kenen kortit äiti lukee ensin :heart: sitten on tiedossa äitienpäiväjuhulaa,kolome mummolakäyntiä ja illalla kotiin kahtomaan jääkiekon finaali :D vauhikas päivä tulossa!! kuumeiluki on muuten nyt virallista..mulla on ollu kierukan kans pahoja vuoto-ongelmia ja lääkäri totes sen olevan puoliksi pois paikoiltaan. ei ollu muuta tehtävis ku poishan se piti ottaa...harmi :kieh: :LOL: että ny vaan pupuillaan ja toivotaan parasta :whistle: minkäs ikäsiä te suuuuurperheelliset ootte? minä oon 33v. ja mies 34v.
 
Niin,me ollan jo 39v. ja 40v. mutta lääkärin mukaan tärkeintä vauvan saannille on oma terveys ja kunto ei niinkään ikä tässä vaiheessa.Ja ollaanhan me terveitä ja tähän mennessä olen tullut raskaaksi eka yrityksellä.Vielä tarvitaan kesä aikaa pohtia,että ollaanko ihan varmoja...... :whistle: vaikka kai sen jo kuulee,että ollaan!
Onneksi näitä ihania äitienpäiviä ei ole tämän useammin,on tässä sen verran härdelliä ollut.Ihanaa kuitenkin....onneksi pääsin lenkille,ettei hermo mennyt missään vaiheessa,ainakaan pahemmin.
 
:whistle: Huh!

Vihdoinkon rauhallista ja voin/saan viettää omaa-aikaa.
Elikkä tälle päivälle on vauhtia ja tekemistä riitänyt vaik mommola-kyläilyjä ei olekaan ollut.
Tosin yhtä mummia kortein muistetiin ja ne lähtivät matkaan jo keskiviikona. Niin et jo ennätti mummi kiitoksenkin kortilla lähettää. :D
Juu meillä kun on uusperhe-kuvio niin neljäl vanhimmalla lapsella on kaks mummua, mut kuopuksel vain yksi. Tosin nuo vanhimmat lapset taisivat jättää toisen mummun tällä kertaa muistamatta, kun eivät oikeastaan ole hänen kanssaan missään tekemisissä ja tuskimpa olisi tuo mummu oikeastaan ymmärtänytkään keneltä olis muistamiset tulleet. :(

Niin tämän päivän kuvio oli et itse aamukahvin keitin ja sitä juomassa olin kun lapset heräilivät. Aamutoimien jälkeen lähdin kirkonmenoja kuulemaan yhden lapsen kanssa ja sieltä kotiuduttua olikin sitten ruuanlaiton vuoro. Sen jälkeen puuhasteltiin yhtä sun toista tuos pihamaalla kaikki yhdessä ja erikseen.
Niin et meinas päivä kesken loppua kun nukkumaan menoaika koitti liian aikaisin. B)

Vaan joku siellä meidän vanhempien ikiä kyseli. No, meil minä olen ens vuonna 45v ja ukko kymmenisen vuotta vanhempi. Vaan ei nuo iät ole kuin numeroita, joten nuoriahan tässä viel ollaan, eikös joo? ;)

Yhyyyyyy........ ei meil vaavia ole enään kun aloittaa tuo kuopus (3v) ensi syksynä päiväkotiuransa. Joten kyl olis ihanaa viel yks vaavi taloon saada.

Hmmmmm.... nyt taidan poistua linjoilta ja lähteä kurkistamaa miten suomi pärjää jääkiekossa ennenkuin nukkumaan suuntaan, joten moikka. :wave:
 
Ompas ihmeellinen aamu kun kukaan ei ole vielä noussut ei edes kuopus.
No puuro on tulella ja kohta täytyy herätellä porukka ylös kun koulu alkaa yhdeksältä, Tulee vielä kiirus niin kuin aina.
Joku kyseli ikää. Minä olen 31 just vappuna täytin ja mies on 3 vuotta vanhempi jotewn vielähän tässä ehtii vaikka mitä :D
 
Kiva, olette taas löytäneet tienne tänne jutustelemaan! =)

Itse olen 35-v. ja mieheni täyttää tänään 38-v. :heart:

Pupuilua täälläkin harrastellaan ahkerasti ja toivotaan lisäystä katraaseen. :whistle:
Kierron puoliväli menossa ja mua niin itkettää ihan kaikki tänään ja paleltaa välillä, toisaalta merkit on hyvät, olo vaan inhottava.
Viime kierrossa oireet samanlaiset, ei vaan tärppiä tullut. :'(

Eilinen äitienpäivä meni kotosalla, leivottiin lasten kanssa täytekakku ja haettiin mummi kakkukahville. Lapset kilvan kiikuttivat aamulla sänkyyn kortteja ja itse tehtyjä lahjojaan, aivan ihania.... =)
No niin, taas alkoi itkettämään..... eihän tästä mitään tule, mieli on nyt niin herkkä.
Kirjoittelen lisää taas kun mieli sallii, nyt lähden paperia hakemaan ja kuivaan kyyneleet. :'(
 
PippurinenMamma
Hello!

Tuolla pinossa jo sapettelin, kun menin ja testasin tänään :headwall: :headwall: :headwall: ! ei vois tyhmempi olla... :/ ..
Negahan sieltä tuli ja kp. vasta 22...........................!!
Voiskohan enää muuttua plussaksi?
Mua taas on kiukuttanu ,väsyttäny ym. tyhmiä "oireita".
Odottelen menkkoja alkavaks viikolla 21.
 
Minulla on ollut just niin,että miinusta näyttänyt testi aina sinne kp 26-28 asti ja jopa vielä silloin tullut menkat!Sitten vaan kuitenkin plussannut....niin että toivoa on vielä.....tsemppiä!Jos minulla on aikaa jonain päivänä, niin yritän rekisteröityä, niin että tunnistaudun täälläkin paremmin.Tuntuu vaan,että olen täyspäiväinen autokuski...... :)
 
minttulaku
heippa täältäki! äitienpäivä juhlimiset sujui oikeen mukavasti,vaikka monessa paikassa käytiinki. nyt sitte onki otettu rennosti ja löhötty koko porukalla. =) mulle tuli oikeen megamenkat sen kierukan poiston jäläkeen ja mahasta nippailoo koko ajan....ku vaan pääsis ny eroon näistä menkoista!!! \|O no eiköhän tämä tästä :D taian olla vähän malttamaton?
 
minttulaku
heippa täältäki! äitienpäivä juhlimiset sujui oikeen mukavasti,vaikka monessa paikassa käytiinki. nyt sitte onki otettu rennosti ja löhötty koko porukalla. =) mulle tuli oikeen megamenkat sen kierukan poiston jäläkeen ja mahasta nippailoo koko ajan....ku vaan pääsis ny eroon näistä menkoista!!! \|O no eiköhän tämä tästä :D taian olla vähän malttamaton?
 
Täällä edelleen herkistellään, kait se tästä ohi menee kun ovisaika ohitetaan.

Sateinen päivä ja tuntuu ettei mikään oikein suju niin kuin pitäisi! Aamusta asti ollut huono päivä, mikähän piristäisi? ;)
No, katsotaan sitä kunhan saadaan tuo mies töistä kotiin, jospa otetaan hetki omaa aikaa tuolla alakerran puolella ja ovi lukkoon..... :whistle:

Kiva kun olette taas kirjoitelleet! =)
Päivän jatkoja kaikille palstaajille! :wave:
 
PippurinenMamma
:hug: Perhonen :hug:

mullakin mielialat vaihellu, mutta en tiiä miks, kun en siihen plussaan voi uskoa kyl millään ja syyt tässä:

Nelosta yritettiin 4-5kk.
Ja vitosta paljo kauemmin..lopulta sain pillerit ja tärppäs sit heti..mulla, kun oli maitohormooni koholl J mwnkT SEKASIN..NYT EI TOSIN OLE ONNEX.

oho heitti isolla.. :saint:
 

Yhteistyössä