Uusi pino.Esikoista yrittäviä

ensikertalaiseksi tänne. :wave:
Olen muutaman kerran tällä sivustolla käynyt lukemassa joitain juttuja, mutta olen täällä kyllä ihan noviisii! Varmaan kysymyksiini on olemassa jo vastaukset joillakin keskustelupalstoilla, mutta kysynpähän nyt aluksi, että mitä tarkalleen tarkoittaa yk, kp ja täti tulee käymään? :ashamed:
Ja lisää varmasti kysymyksiä riittää! :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-82:
ensikertalaiseksi tänne. :wave:
Olen muutaman kerran tällä sivustolla käynyt lukemassa joitain juttuja, mutta olen täällä kyllä ihan noviisii! Varmaan kysymyksiini on olemassa jo vastaukset joillakin keskustelupalstoilla, mutta kysynpähän nyt aluksi, että mitä tarkalleen tarkoittaa yk, kp ja täti tulee käymään? :ashamed:
Ja lisää varmasti kysymyksiä riittää! :LOL:
Elikkäs kp= kiertopäivä, yk= yrityskerta ja täti tulee käymään= kuukautiset alkaa/alkamassa

Kp 26/23-30 täällä meneillään, siis jännät ajat. Tein juuri Prisman kaupasta ostamani Pregent Stickin, kun eihän tuo maltti riitä.. :D

Voisin vaikka vannoa, että siinä jonniinmoinen haamuviiva on näkyvillä, ikäänkuin viivan paikka, joka on AAVISTUKSEN punertavakin.. En ole ikinä haamuviivaa ennen tehnyt/nähnyt, mutta olisikohan tuo nyt se. No, nyt oma napa piiloon ja suu suppuun :x En uskalla antaa ajatuksen lentää vielä yhtään maan pinnalta ylös päin.

(Tekisihän se kyllä hieman mieli liittää tähän, kun aamulla kahvinpuruja bioroskiin laittaessani tuli kunnon yökkö siitä hajusta.. :x ) Onko muita loppukierron jännääjiä? :hug:

Voisin vielä tietysti esittäytyä; Olen kohta 25v. ja poikaystäväni on 26v. joka on jo pidempään puhunut, että pienokainen olisi tervetullut elämäämme, mutta minä olen ollut se jarru. Nyt olen kuitenkin saanut "itsevarmuutta" ja minusta voisi ollakin äidiksi :) ja myös elämäntilanne on kaikin puolin hyvä. Muutimme Pirkanmaalle n. 2-vuotta sitten ja nyt olemme sopeutuneet uuteen kaupunkiin ja vakiduuniin hyvin. Emme kuitenkaan lasta yrittämällä yritä, vaan otetaan ihan rennosti...

SUNNUNTAI 16.9.

rina82.................kp 42/?...............yk 28
sirpula................kp 36/34-71..........yk 5
sunshine.............kp 30/29-30..........yk 6
Puliina................kp 26/23-30...........yk5
Sarah85..............kp 20/28-30..........yk 14
HenLai................kp 17/24-32............yk 4
piksu...................kp 17/29...............yk 4
Bayan Fare.........kp 15/28-32............yk 9
fairytale84..........kp 13/30................yk 4
Kaa.....................kp 12/31...............yk 2
futuremami..........kp 11/27-28..........yk 3
Peppi1981..........kp 11/28-30..........yk 27
nibbler................kp 5/30..................yk 2
heiDu..................kp 5/23-.................yk 4
Juli05..................kp 2/26-32...........yk 4
Sydänkäpynen....kp 3/35..............yk 3

Siniapila..............kp....................yk 1
suikale...............kp.....................yk 4

Plussanneet

Marimint81........yk 1
mouku80..........yk 4
Jonsku83...........yk 1

SUNNUNTAI 16.9.

rina82.................kp 42/?...............yk 28
sirpula................kp 36/34-71..........yk 5
sunshine.............kp 30/29-30..........yk 6
Puliina................kp 26/23-30...........yk5
Sarah85..............kp 20/28-30..........yk 14
HenLai................kp 17/24-32............yk 4
piksu...................kp 17/29...............yk 4
Bayan Fare.........kp 15/28-32............yk 9
fairytale84..........kp 13/30................yk 4
Kaa.....................kp 12/31...............yk 2
futuremami..........kp 11/27-28..........yk 3
Peppi1981..........kp 11/28-30..........yk 27
nibbler................kp 5/30..................yk 2
heiDu..................kp 5/23-.................yk 4
Juli05..................kp 3/26-32...........yk 4
Sydänkäpynen....kp 3/35..............yk 3

Plussanneet

Marimint81........yk 1
mouku80..........yk 4
Jonsku83...........yk 1

Nyt on kyllä pakko kysellä typeriä *nolottaa..* elikkäs mitäs tuo yk eli yrityskerta tarkkaan ottaen tarkottaa..? Monta kertaa kierron aikana 'harrasteltu' vai oviksen aikaan vai kuinka...?mahdan olla typerä ku en moista tiiä..... :/

Sunshine Nyt on ollu ihmeen hiljasta oire-rintamalla, semmosta tavallista arkiliitoa.. Aktiivista yritystä pidetty päällä aina ku vain suinkin ollu mahdollista, nyt odotellaan taas. Kp:t on mulla nyt sillä mallilla, että millon tahansa täti voipi tulla kylään - toivottavasti ei tule!! Olin ihan varma jokunen vko sitten, että oireet oli raskausoireita (toivoo niin kovasti että uskoo jo itekki! :saint: ) mutta ilmeisesti eivät olleet...kohtahan sen pitäis selvitä.

Menny taas vkonloppu tosi hurjaa vauhtia, käytiin viihteelläkin! Oli ihan kiva pitkästä aikaa olla itekin otilla, meinas tänään olla vähän krapulaa... :x Ja vielä tuli hälytys iltapäivällä töihin, niin piti käydä jokunen tunti töissäki. Meinas kyllä oksennus päästä ku pitiki lähteä töihin rehkimään, olin niin varautunu että oltais saatu ukon kanssa vaan olla peiton alla koko päivä! ;) Noh, nyt ollaan lähössä saunaan ja näkyy ukko tuossa sytyttelevän kynttilöitä ympäri makkaria....palataan!! :whistle:

yks yrittäjä lisää :D näyttää muillakin olevan "oireita" raskaudesta vaikka ei raskaana olisikaan. en siis ole ainoa,onneksi. oireita tuntuu olevan vaikka minkälaisia,liekkö valeraskaus :) ja kun vielä kuvittelee kaikkea niin mielikuvitushan se mulla pääseepi valloilleen. kovassa toivossa odotellaan :)

mutta kaipailisin muilta vinkkejä,miten saada ajatukset "yrittämisestä" pois. tiedän että se tuo ylimäärästä ressiä...mutta miten saada ajatukset pois...kun tuntuu että väkiselläkin ajattelee vaan "voi, kunpa tulisi raskaaksi pian"

Sydänkäpynen kitooos sulle vastauksesta :) heli84 Itelläkin sama homma että ajatukset pyörii tuossa 'yrittämisessä' ja raskaaksi tulemisessa, mut ei kai siitä mitään haittaa oo jos haaveilee kunhan ei ala ressailee aiheesta.. Minä ainaki koitan nauttia mieheni kanssa toisistamme ja tärpää sitten kun tärppää (toiv.kuitenkin pian *ehe* :D ) :)

juups. vähän huolestuttaa vaikka ei kai pitäs. nyt ilmeisesti kp 43/ 28 eli menkat tasan 2 vko myöhässä. testin tein ku täti oli 6pvää myöhäs mut negaa näytti. soitin tänään terveyskeskukseen ja kysyin et pitäskö mennä käymään ku on noin paljo myöhässä mut se hoitsu nauro ja sano et menkat voi olla vaikka vuoden kokonaan poissa..? :/ siis mä en älyy. teen varmaa tänään taas kotitestin ja katotaa mitä se sanoo. meillä on nyt yk 1 vasta takana.. haluisin vaan niin kovasti oman käärön :'(

Oliko sinulla hormonaalinen ehkäisy aiemmin? Se voi heittää kierrot aivan päälaelleen toviksi jos toiseksikin. Itselläni taisi yk1 kestää siitä johtuen jotakuinkin 50 päivää, paljon paljon pidemmistäkin ajoista olen kuullut. Odottele vielä hiukan aikaa ja mene sitten tohtorin pakeille. Täällä meillä on yk5 meneillään, eikä siihen ole sattunut vielä yhtään vakiintunutta kiertoa, aina heittelee 23-30 kp:n välillä.

uusi ilmoittautuu joukkoonne!ollaan yritetty ensimmäistä vauvaa jo maaliskuusta 07 asti, eikä ole vieläkään tärpännyt!tästäkin kierrosta tein ovulaatiotestin (clearblue), eikä näyttänyt sitten ovulaatiota!!! oon jo alkanu miettiin et ovuloinko ollenkaan!nyt menossa kp 30/31-33 mut pahalta näyttää kun selässä kiva jomotus päällä!

Kaa
Rapu83...............kp 44/28...............yk 1
rina82.................kp 44/?...............yk 28
sirpula................kp 38/34-71..........yk 5
sunshine.............kp 32/29-30..........yk 6
Emeliina..............kp 31/31-33..........yk 6
Puliina................kp 28/23-30...........yk 5
Sarah85..............kp 22/28-30..........yk 14
HenLai................kp 19/24-32............yk 4
piksu...................kp 19/29...............yk 4
Bayan Fare.........kp 17/28-32............yk 9
Jouskari-82.........kp 17/32................yk 1
fairytale84..........kp 15/30................yk 4
Kaa.....................kp 14/31...............yk 2
futuremami..........kp 13/27-28..........yk 3
Peppi1981..........kp 13/28-30..........yk 27
nibbler................kp 7/30..................yk 2
höpsö.................kp 7/28...................yk1
heiDu..................kp 7/23-.................yk 4
Juli05..................kp 5/26-32...........yk 4
Sydänkäpynen....kp 5/35..............yk 3

Plussanneet

Marimint81........yk 1
mouku80..........yk 4
Jonsku83...........yk 1

Uusille :wave: . Laitoin Emeliinalle yk 6, olisiko suurinpiirtein oikein?

En sitten vähään aikaan päässytkään nettiin, kun ukkonen särki liittymän, mutta sillä aikaa ehtikin koko elämä muuttumaan! Tein siis sen positiivisen testin, kun menkat oli viikon myöhässä. Voitteko kuvitella, että hedelmöittymisen on täytynyt tapahtua viisi päivää sen jälkeen, kun päätettiin jättää ehkäisy pois! Olin varautunut odottamaan ainakin muutaman kuukauden ja miehellekin vakuutellut, että ei sitä noin vaan kerrasta raskaaksi tulla, mutta näköjään sekin on sitten mahdollista. Onnentunne on sanoin kuvaamaton. Viimeisten menkkojen alkamisesta tuli tänään kuluneeksi kuusi viikkoa ja eka neuvolakin on jo varattu. Elämä on ihmeellistä ja ihanaa! Rinnat on arat ja viime viikolla pissatti koko ajan, mutta muuten on niin normaali olo, että välillä oikein ihmetyttää, että onko tämä tottakaan. Mieskin alkaa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän kiinnostua asiasta, vaikka alkuun ei halunnut kuulla sanaakaan koko hommasta. Toivottavasti teille muillekin käy yhtä hyvin!

Kaa, aivan oikeen toi yritys kerta meni!eli ei ole tätiä näkynyt, mut selkäkivut edelleen on kovat...saapi nähdä milloin täti tulee kylään!oireet ainakin viittaa siihen pahasti!

Kuinka kauan te jotka ootte yrittänyyt vauvaa niin olette saaneet clomit?
itselläni en tosin testejen avulla ovulaatiota bongannu???

Yhteistyössä