Uusi pino.Esikoista yrittäviä

en oo vielä poppaskonsteja alkanu käyttää, ku yritystäki on vaan sillee "puolihuolimattomasti" vielä ainaki :)
mitä ny monivitamiinit ja omegat otan, mutta ilman niitä mä en toimiskaan :)

ku ennen on kirjotettu oireista että on "painon tuntua alavatsassa" niin en oikeen osannu kuvitella miltä se tuntuis, mut nyt jotenki pystyn tuntee pientä..tosiaan painoa "tyttömahassa"... vähän niinku se ois täynnä nestemäistä magneettia tai jotain :/
muutenkin nää oireet on niinku jostain lääkärikirjasta että tää ei voi olla mitään muuta ku sitä että kystat on tullu takasin... viimeksi ku ne tuli ennenku ne todettiin niin joka lääkärikäynnin yhteydessä otettiin raskaustesti ku oli oireet niin sellaset :LOL:
soitin sitte lääkäriin tänään ja kerroin huolistani ja ensviikolla pääsen sitte sinne.

kysyin mieheltä että suuttuisko se jos mä oisin raskaana...
se sano että se lukitsee mut uuden kämpän ylimääräseen huoneeseen ja tekee oveen luukun josta se antaa mulle ruokaa...aika mukavaa :)

Kaa
Perjantai 7.9.2007

rina82.................kp 33/?...............yk 28
futuremami..........kp 29/27-28..........yk ??
Juli05..................kp26/26-31...........yk 3
Marimint81..........kp 35/30-36..........yk 1
Sydänkäpynen......kp 28/30..............yk 2
mouku80.............kp 33/23-40...........yk 4
Hilipati................kp 26/27-35..........yk 5
nibbler................kp 20/30...............yk 1
piksu...................kp 8/29...............yk 4
Bayan Fare.........kp 6/28-32............yk 9
Kaa....................kp 5/31...............yk 2
Peppi1981..........kp 2/28-30............yk 27
Sarah85..............kp 1/28-30..........yk 14

Siniapila..............kp....................yk 1
Jonsku83............kp....................yk 1
sunshine.............kp...................yk 6
suikale...............kp......................yk 4

Tässä tälläinen kiireesti tehty lista. Korjatkaa omat kohtanne tarpeen vaatiessa ja te, joilla infoa puuttuu, ilmoitelkaa niin laitetaan listaan (tai laittakaa itse). =) Tein järjestyksen niin, että aina se, jolla on jännät päivät, on listan alkupäässä. Listaa saa kommentoida ja parantaa, jos tulee hyviä ideoita. :wave:

Tui Tui :wave:

Mulla tosissaan kierto sekasin jonnin verran, mutta oviksen mukaan nyt olis kp 22/28 (viimeisten OIKEIDEN menkkojen mukaan olis kp 36/28, mutta viimeisen oviksen mukaan sit 22/28...) KÄÄK :eek: toivottavasti kierto tasaantuu ilman sallittuja lisäaineita :D

:headwall: <- tos oon mä.....
mä haluisin nyt mennä vaikka heti sinne lääkäriin ja sanoo että tunkevat sen ultraäänipuikon sinnem inne se kuuluu, menee kaks minuuttia niin tiedän mikä on. mutta ku ei nii ei ku pitää oottaa ja oottaa ja oottaa.... mä haluan vaan tietää kummin se on, olenko mä raskaana vai onko ne tosiaan niitä kystia!? tein am i pregnant testin ja tulos oli...50 % eli ei auttanu yhtään... mä sanon nyt kaikelle että PAH!!! olkoon mikä on aika näyttää... viimestään 9 kk päästä saa tietää totuuden...

Tarkoitus oli testailla vasta huomenna aamulla, mutta en malttanu odottaa. Tein Predictor-testin kuuden aikoihin illalla ja selkeä plussapallura jäi keskiruutuun. Ei tätä meinaa uskoa todeksi, että heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi.
Nyt täytyy toivoa, että kaikki menee hyvin.
Plussatuulia kaikille!!! =)

Esikoista kuumeilevat

perustaja: juli05
kuumeilijoita: 15 kpl.
tässä ketjussa raskautumis mahdollisuudet ovat ( 15x0.2 = ) 3 %

oirelista:

Sarah85:

Piksu:

Juli05:
aamusta mulla on rinnat kas tosi kipeenä ja mahaa turvottaa.
Väsymystä on kans (vaik syönki vitamiineja).Muita oireita ei juuri oo_Oikeesti en muista millon rinnat olis ollu näin kipeet.
lämmöt koholla.

rina82:
Lämpöä ollut oviksesta lähtien, nyt yli viikon.
Painetta alavatsassa, välillä vihlaisuja.
Flunssainen olo aamuisin, häviää aina parin tunnin päästä heräämisestä.
Ruoka ei oikeen maistu..pakotan itseni syömään.
Rinnat arat.
Menkat ei vielä myöhässä..

sunshine:

Kaa:

Nibbler:
Flunnsan tuntua, oikealla puolella nippailee munasarjojen kohalla.kohtu "koholla" joka varmaan johtuu oviksesta...
virtsassa vahva haju ja voin haistaa sukat metrien päästä :)
alaselän kipua ja päivällä alkaa päänsärky... sellanen että tuntuu ju otsan vois irrottaa ja asettaa pöydälle. :)
turvotusta
aamulla pahoinvointia!
Hilipati:

Suikale:

Peppi1981:

Siniapila:
Muutamaa päivää ennen oletettua menkkojen alkamispäivää paleli kamalasti ja koski vatsaan ja selkään ihan niinkuin olisi ollut menkat alkamassa (ehkä vähän kovemmin kuin aikaisemmissa kierroissa). Palelu on jatkunut jokailtaisena ja pissattaa paljon tavallista useammin. Toissayönä heräsin epämääräisiin vatsakipuihin/tuntemuksiin, enkä meinannut saada enää unta. No, säähän on viilentynyt ja vessassa tulee rampattua ehkä senkin takia, että voi tarkistaa onko menkat alkamassa.

Bayan Fare:

jonsku83:
menkat nyt myöhässä 3 pv ja rinnat ihan ÄLY arat.. tosin voipi johtua myös ehkäisyrenkaan poisjättämisen aiheuttamasta hormoniryöpystä...
Oon huomannu kans ton väsymyksen, vaikka työpäivät on ihan normipituisia ja viimevkolla oli jopa lyhyempiäkin, niin kokoajan on semmonen velttovirtanen olo..

sydänkäpynen:
nyt eilen alkas rintojen arkuus, nyt tänään ne on kipeät...ja päätä vieläkin särkee, ja ihan kamala väsy...,
sainpa mitattua lämmön, se oli 37.03, kun normi lämpö on 36.5-36.6...
etova olo

Mouku80:
Vatsa ollut hieman outo ehkä viimeisen viikon aikana, myös närästystä useampana päivänä mitä ei yleensä ole ollut. En kuitenkaan välttämättä pitäisi noita raskauasoireina, koska voivat johtua niin monesta muustakin asiasta. Varovaisen toiveikkaana siis mennään eteenpäin.

marimint81
- kummallinen vatsakipu (menkkakivun tapaista, mutta vihlovampaa. Eilen illalla sattui pari kertaa niin kovasti, että täytyi mennä makuulle. La-su aamuyöllä heräsin myös vihlontaan. Tämä vihlonta on vaivannut viime torstaista lähtien, mutta eilen sitä tuntui pääasiassa illalla.
- Nuha iski sopivasti lauantaina. Tiedä sitten johtuuko ilmojen kylmenemisestä vai mistä...
- Rinnat hieman kipeät
plussasi 7.syyskuuta 2007:flower:

Kaa
Perjantai 7.9.2007

rina82.................kp 33/?...............yk 28
futuremami..........kp 29/27-28..........yk ??
Juli05..................kp26/26-31...........yk 3
Sydänkäpynen......kp 28/30..............yk 2
mouku80.............kp 33/23-40...........yk 4
Hilipati................kp 26/27-35..........yk 5
nibbler................kp 20/30...............yk 1
piksu...................kp 8/29...............yk 4
Bayan Fare.........kp 6/28-32............yk 9
Peppi1981..........kp 2/28-30............yk 27
Sarah85..............kp 1/28-30..........yk 14

Jonsku83............kp....................yk 1

Plussanneet :flower: :heart:

Marimint81........yk 1

:eek: iso haukotuksen selosteena huomenta kaikille, istuin eilen klo03.00 asti yöllä katsoen bb24/7:niä...huhhu, niillä oli bileet, ja mulla ei ollu väsy, yleensä meen helposti jo nukkumaan klo22.30...lämpö sama nyt aamulla kuin illalla 36,87....tänään vietän laatuaikaa rakkaan mieheni kanssa :heart: , hengaillaan kahdestaan...ulkona on harmaata ja sateisen näköistä...brr...

tietääkö kukaan voiko verikokeesta nähä hcg arvot jo ovis+10-14?
ku tilasin ajan sinne lääkäriin ja mä tiedän jo että en laittaa mut raskaustestin niin ajattelin että menisin jo etukäteen, ettei taas viivästy arvauskeskuksen hutkimukset.

mitäs muille kuuluu onko mitään viikonloppu suunnitelmia?

Kaa
rina82.................kp 34/?...............yk 28
futuremami..........kp 30/27-28..........yk ??
Juli05..................kp 27/26-31...........yk 3
Sydänkäpynen......kp 29/30..............yk 2
mouku80.............kp 34/23-40...........yk 4
Hilipati................kp 27/27-35..........yk 5
nibbler................kp 21/30...............yk 1
Jonsku83............kp 23/28..............yk 1
piksu...................kp 9/29...............yk 4
Bayan Fare.........kp 7/28-32............yk 9
Kaa....................kp 6/31...............yk 2
Peppi1981..........kp 3/28-30............yk 27
Sarah85..............kp 2/28-30..........yk 14

Marimint81........yk 1

Omaan napaan ei kuulu mitään erityistä. Täti kyläilee yhä, lähtis nyt äkkiä että pääsis taas treenaamaan. On se kumma miten paljon nuo e-pillerit vaikuttaa ihmiseen. Nyt pillereiden lopetuksen jälkeen meikäläisestä on tullut.... hmmm..... kyltymätön. :saint: Heh. En keksi parempaakaan sanaa. En sitten tiedä onko tuo pillereiden lopetuksen vai tämän "vauvaprojektin" syytä. Varmaan molempien.

Käytiin tänään pikkuisen serkun tytön ristiäisissä. Oli se kyllä niin ihana, että... :heart:

Futuremamin ja :heart:käpysen kuulumisia olen jo lueskellut tuolla toisaalla, mutta josko he vaikka täälläkin kävisivät morjestamassa kohta puoliin. :) :)

voi vitsi mikä ihana päivä, meidän kani puppe sai oikein kunnolla olla vapaana tänään, se hyppeli edes takas olohuonetta iloisesti ja pyöritteli puuhapalloa =)

Ja sit me käytiin kävelees ja sit käytiin parit kirpparit läpi, ja kuulkaas löysin sellasen tosi kiwan ja söpön sinisen cimonon pikku vauvatytölle, heh, ja en nyt siis ostanu sitä sen takia että meidän pikkuselle, vaan sen takia se oli niiiiiiin hieno ja japanilais henkinen, sen henkinen olkkari meillä on..ja viel sininen =)

Sitten syötiin ja sit mittasin kuumeen ku tuli yhtäkkii pääkipeäks, ni lämpö oli tasan 37...mun pää kyllä näköjään ilmoittaa koska se on 37...hih
Nojuu jatketaan jännäilyä.. :kieh:,

rintojen arkuus on viel, mutta todella pienessä muodossa, ja eipä huonoa oloakaan ole enään ollu pariin päivään...eli oireet niinku vähenee, mutta nyt eka kerta kun päätä särkee, on särkeny jo about viisi päivää, ei yleensä pääkipeä oviksen ja menkkojen välis...
menkat alkaa joko huomenna tai sit tiistaina tai sit ens viikon lauantaina, viimeks oli 6päivää myöhäs...niin oletan että nämäkin ovat..

Kiitos onnitteluista! :hug:
Oireista vielä, jos jotain kiinnostaa tutkailla löytyykö itseltä samanlaisia tuntemuksia:

- Nukuin yöllä n.11 tunnin yöunet. Heräsin monta kertaa muutamaksi sekunniksi , mutta nukahdin samantien uudestaan. Lisäksi otin äsken vielä tunnin päikkärit...väsyä riittää.

- Oudon vilkas unielämä. Oon nähnyt muutamana yönä tosi outoja unia. Yleensä en unia kamalasti näe, mutta nyt on ollut elämä vilkasta yöllä :D.

- Lisäksi välillä on kylmä ja välillä taas tosi kuuma.

- Alavatsassa nippailua/vihlaisuja (häpyluun kohdalla) mutta ei samanlaista kipua enää kuin alkuviikolla.

-Valkovuoto lisääntynyt :whistle:

Jännittää ihan hirveästi, että onko kaikki hyvin. Täytyy heti maanantaina soitella äitiysneuvolaan ja jutella, että mitäs nyt tehdään :) .

Tsemppiä kaikille, joilla jännät päivät lähestyy!!!

Onnea marimint plussasta!:) Laitan tähän omia tuntemuksia.Nyt on kp 27/29-31.Tostaista asti on ollu menkkatyylistä kipua (kuitenki paaaaljon lievempää ku yleensä) .Kipu on semmosta aaltoilevaa,välillä särkee ja välillä ei.Lämmöt on koholla ja tänään on särkeny päätä.Tissit on tietysti kipeenä (ei kärsi ees rintsikoita pitää).Puhumattakaan väsymyksestä.Vielä pitäis pari päivää jännätä.Huoh!

Onpa hiljasta...täällä...
...jepjep, sama lämpö ku eilen, 36,87...ja pääkipeä, alavatsaa on nippaillut koko yön, sen takia nukin vähän huonosti, ja sen takia nyt väsy...eipä muuta...
Rakas mieheni lähti kalaan työkaverinsa kanssa, ja mä saan viettää laatuaikaa itseni kanssa, niin ja iltapäivällä meen mun kaverin synttäreitä viettään , mehua ja kakkua...nam...

jaa-a, pakko olla pessimisti, koska ne ei pety, tuskin olen raskaana, en tee testiä vasta ku ens sunnuntaina jos menkkoja ei näjy...

Kaa
rina82.................kp 35/?...............yk 28
futuremami..........kp 31/27-28..........yk ??
Juli05..................kp 28/26-31...........yk 3
Sydänkäpynen......kp 30/30..............yk 2
mouku80.............kp 35/23-40...........yk 4
Hilipati................kp 28/27-35..........yk 5
Jonsku83............kp 24/28..............yk 1
nibbler................kp 22/30...............yk 1
Sarah85..............kp 13/28-30..........yk 14
piksu...................kp 10/29...............yk 4
Bayan Fare.........kp 8/28-32............yk 9
Peppi1981..........kp 4/28-30............yk 27

Marimint81........yk 1

Huomasin, että tuossa listassa taitaa olla muutama virhe, mutta odottelen että korjaatte ne itse. :D Sori...

Yhteistyössä