Uusi pino.Esikoista yrittäviä

mulla ois kp 18/30 ja ovis+5-6

tänää on ollu aamulla aivan surkee olo, oksetti ja melkeen en selvinny pankissa istumisesta ( saatiin lainaa :D ) ja yöllä oon noussu kahesti vessaan pisulle, jota ei oo koskaan aijemmin tapahtunu! siis mun aikuis iän aikana :D
että joko mä saan hihkasta innosta, tai sitte kystat on tullu takasi :( en tiiä, se näkee sitte aikanaan...
 
Voiny... :/ tein toisen testin tänä aamuna ja negaa näytti.. nyt viikon verran menkat myöhässä.. tiedän toki että ei pitäis hätäillä ku eka kiero vasta ja varmaan kaikki on sekasin..mutta.... itseasiassa se voip olla että mulla ovis tulikin viikon myöhässä, tai oletan niin, koska silloin tuli semmoista kirkasta ovislimaa... (bon appetit vaan :LOL: ) elikäs, sitten ensvkon puoliväliin mennessä menkkojen tarvis sit SALETISTI tulla jo jos on tullakseen... emt.. melko monimutkasia nämä luonnonlait ;) muutoin oireilu samaa, rintoja aristaa ja mahaa turvottaa.. kyä ois kiva jos jollain olis pian plussauutisia :)
 
Juli05..................kp......................yk 3
nibbler................kp 18/30............yk 1
Hilipati................kp.....................yk 5
suikale...............kp......................yk 4
Peppi1981..........kp....................yk 25
Siniapila..............kp....................yk 1
Bayan Fare.........kp 4/.................yk 8
Jonsku83............kp....................yk 1
Sydänkäpynen....kp...................yk
Kaa.....................kp 31/28..........yk 1
mouku80.............kp ...................yk 4
sunshine.............kp...................yk 6
rina82.................kp...................yk 28
piksu...................kp...................yk 4
Sarah85..............kp 9/28-30......yk 14
Marimint81..........kp 33/30-36....yk 1

Tässä olis tämmönen lista, niiden tietojen pohjalta,
jotka nyt pinosta löytyi. Pyydän jo etukääteen anteeksi virheitä,
tein tuon aika vaudilla :D.

Oma napa: Tänäänkin on alavatsasta vihlonut muutaman kerran. Samaten viime yö meni osittain valvoessa, kun mahaan sattui. Tavallaan kipu muistuttaa menkkakipuja, mutta jotenkin se on erilaista. Kipu tulee aaltomaisesti ja keskittyy alavatsan keskelle. Vihloo jopa häpyluun päältä tai jostain siitä...vaikka eipä siinä kohdas taida luun ja nahan lisäksi paljon muuta olla :whistle: .
 
Sen verran tietoja että mulla on yk 9. Ja kierron pituutta en osaa oikein sanoa kun on ollut mitä on, ja nyt on clomit että senkään puolesta en tiedä..mutta jos laitetaan 28-32 ni eiköhän se olis jotain suuntaa..
 
Eli mulla on nyt kp. 31/?? . Kierto meni aivan sekaisin tuon clomi-kuurin seurauksena..
Minä malttamaton tein aamulla testin, ja nekahan se tietysti oli..koska oviksen mukaan menkkojen pitäisi alkaa aikaisintaan sunnuntaina..
Oli pakko tehdä kun se on niin mielessä ja kaikki oireetkin on. Puoliastetta kuumetta joka pvä...ja tänään oli JÄRKYTTÄVIÄ kuumia aaltoja. Mitenköhän sitä selviäis loppuviikon..ja malttais odottaa vaikka sinne sunnuntaille seuraavaa testailua..?? :kieh:
 
mulla on kp 6/29...
kumma juttu..nää mun tän hetkiset menkat kesti vaan kaks päivää...nyt on ollu paussi eikä mitää oo tullu...mikä vika?? :( ja nää mun menkat oli jo aluks 8 päivää myöhäs... pitäisköhän mun soittaa tk:hon jotta pääsis kattoo onko mitää hätää?? tulehusta..tai sit raskautta...jota kyllä epäilen...
 
Esikoista kuumeilevat

perustaja: juli05
kuumeilijoita: 15 kpl.
tässä ketjussa raskautumis mahdollisuudet ovat ( 15x0.2 = ) 3 %

oirelista:


Sarah85:



Piksu:


Juli05:
aamusta mulla on rinnat kas tosi kipeenä ja mahaa turvottaa.
Väsymystä on kans (vaik syönki vitamiineja).Muita oireita ei juuri oo_Oikeesti en muista millon rinnat olis ollu näin kipeet.
lämmöt koholla.

rina82:
Lämpöä ollut oviksesta lähtien, nyt yli viikon.
Painetta alavatsassa, välillä vihlaisuja.
Flunssainen olo aamuisin, häviää aina parin tunnin päästä heräämisestä.
Ruoka ei oikeen maistu..pakotan itseni syömään.
Rinnat arat.
Menkat ei vielä myöhässä..

sunshine:


Kaa:


Nibbler:
Flunnsan tuntua, oikealla puolella nippailee munasarjojen kohalla.kohtu "koholla" joka varmaan johtuu oviksesta...
virtsassa vahva haju ja voin haistaa sukat metrien päästä :)
alaselän kipua ja päivällä alkaa päänsärky... sellanen että tuntuu ju otsan vois irrottaa ja asettaa pöydälle. :)
turvotusta
aamulla pahoinvointia!
Hilipati:


Suikale:


Peppi1981:


Siniapila:
Muutamaa päivää ennen oletettua menkkojen alkamispäivää paleli kamalasti ja koski vatsaan ja selkään ihan niinkuin olisi ollut menkat alkamassa (ehkä vähän kovemmin kuin aikaisemmissa kierroissa). Palelu on jatkunut jokailtaisena ja pissattaa paljon tavallista useammin. Toissayönä heräsin epämääräisiin vatsakipuihin/tuntemuksiin, enkä meinannut saada enää unta. No, säähän on viilentynyt ja vessassa tulee rampattua ehkä senkin takia, että voi tarkistaa onko menkat alkamassa.


Bayan Fare:


jonsku83:
menkat nyt myöhässä 3 pv ja rinnat ihan ÄLY arat.. tosin voipi johtua myös ehkäisyrenkaan poisjättämisen aiheuttamasta hormoniryöpystä...
Oon huomannu kans ton väsymyksen, vaikka työpäivät on ihan normipituisia ja viimevkolla oli jopa lyhyempiäkin, niin kokoajan on semmonen velttovirtanen olo..

sydänkäpynen:
nyt eilen alkas rintojen arkuus, nyt tänään ne on kipeät...ja päätä vieläkin särkee, ja ihan kamala väsy...,
sainpa mitattua lämmön, se oli 37.03, kun normi lämpö on 36.5-36.6...
etova olo

Mouku80:
Vatsa ollut hieman outo ehkä viimeisen viikon aikana, myös närästystä useampana päivänä mitä ei yleensä ole ollut. En kuitenkaan välttämättä pitäisi noita raskauasoireina, koska voivat johtua niin monesta muustakin asiasta. Varovaisen toiveikkaana siis mennään eteenpäin.

marimint81
- kummallinen vatsakipu (menkkakivun tapaista, mutta vihlovampaa. Eilen illalla sattui pari kertaa niin kovasti, että täytyi mennä makuulle. La-su aamuyöllä heräsin myös vihlontaan. Tämä vihlonta on vaivannut viime torstaista lähtien, mutta eilen sitä tuntui pääasiassa illalla.
- Nuha iski sopivasti lauantaina. Tiedä sitten johtuuko ilmojen kylmenemisestä vai mistä...
- Rinnat hieman kipeät






tun tän listan tälleki sivulle :)
 
Mulla on kp nyt 28/28-30 ja yk 26..

tein tänään ihan huvin vuoksi raskaustestin, vaikka mitään oireita ei oo ja negatiivinenhän se olikin kuten odotin.. nyt sit odotetaan koskas se täti tulee kylään.. mie tilasin keväällä ovulaatiotestien kanssa kolme raskaustestiä, mutta niillä raskaustesteillä ei oo vielä ollut mitään käyttöä.. niiden parasta ennen päiväyskin on jo maaliskuussa -08, joten päätin sit kokeilu mielessä tehdä yhden.. toivottavasti saan tehdä kuitenkin ennen maaliskuuta oikeasta syystä sellaisen raskaustestin ja tulos olisi ihan toisenlainen.. toivossa on hyvä elää.. :whistle:
 
täälläki jännäillään, nyt menossa kp 27/27-28 viel ei tätiä kuulu, toiv. ei kuulukaan. Eilen kyl testasin, negaa näytti, silti jaksan olla toiveikas. jos viel viikonlopun yli ei menkkoja kuulu sit testailen uudestaan, argh en jaksa odottaa :headwall:
 
Heips! :wave:

Minulla nyt kp:t 26/27-35. Jänniä aikoja siis elellään. Koitan olla nostattamatta toiveita, koska pettymykset ovat aina vaan suurempia. Mutta väkisinkin sitä toivo herää aina kierron loppua kohden, niin se vaan menee.

peppi1981 toivottavasti sulla nyt kuitenkin se nega vielä plussaksi muuttuisi! Päivät ei kuitenkaan ole kovin pitkällä, joten ei välttämättä näy vielä. tsemppiä! :hug:

Monellahan täällä oireet kuulostaa oikein hyvältä! Vaikka kieltämättä hieman masentava tuo 3%:n mahdollisuus raskautua...
 
Tiiätkö JULI05, mulla oli eilen illalla nukkumaan mennessä kans menkkamaisia kipuja ja olin saletisti varma että aamulla ku herään nii pettymys ois ollu suuri... mut EIPÄ VAAN OLLU :) että kyllä meillä toivoa vielä on :hug: Tsemiä kaikille!!
 
Huomenta, listalle mun kp:t voi laittaa 32/23-40. Bongasin luultavasti oviksen 24.8, joten menkat (tai toiv. siis ei!) odotettavissa viikonlopun tienoilla. Katotaan miten pitkään pystyn olemaan testaamatta jos ei niitä kuulu.

Juli05: toivotaan ettei menkat ala. Olen kuullut että myös raskauden aikana tuntuu siltä että menkat olisivat kokoajan alkamaisillaan mut sit ei vaan ala.

Näin ihmeellistä unta, että kun olin wc:ssä niin sit pyyhin ja sieltä tuli jotain ihmeellistä, päättelin et se on sikiö/kohtu, ja sit alkoi menkat. :LOL: Toiv. ei siis ollut mikään enneuni keskenmenosta tms. No, en ole kovin "taikauskoinen".
 
moikkelis, mulla edelleen lämpö korkeella, aamulla 36.80 ja nyt 37.19, ja nyt ekaa kertaa paleltaa, sormet ja varpaat jäässä,päänsärkyä vähän, väsy, rinnat ei enään kipeät, voi jo luokitella aroiksi...illalla vähän aremmat..tässä mun kp...
Sydänkäpynen......kp. 27/30........................yk. 2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsku83:
Tiiätkö JULI05, mulla oli eilen illalla nukkumaan mennessä kans menkkamaisia kipuja ja olin saletisti varma että aamulla ku herään nii pettymys ois ollu suuri... mut EIPÄ VAAN OLLU :) että kyllä meillä toivoa vielä on :hug: Tsemiä kaikille!!
Tää mun kipu on semmosta aaltomaista et välillä särkee ja välillä ei.Eikä se oon niin kovaa kipua, kun yleensä menkkojen aikaan.Tänään tuli huono olo,oli vaikeeta saada pyyhittyä kakka pyllyjä töissä,kun teki pahaa.Enkä oo tosiaankaan kuukausiin kyökkiny töissä.Toivoa en oo vielä menettäny.Muuten ei oo kyllä semmonen olo et alkais menkat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sarah85:
Jokos varsinki pidempään yrittäneet, miksei muutki, on ottaneet erinäisiä "poppaskonsteja" käyttöön....niinku esim. greippimehua tai foolihappoa?
Mä popsin foolihappoa, monivitamiinia, omega3:sta, jättihelokkikapseleita ja erikseen vielä kromiakin. Rautalisää vielä tarvisin kun hb niin alhainen... Greippimehuja en oo paljoa juonu, mutta yhen purkin oon tän kierron alkuun juonu. En tiedä juonko enempää... Sit mulla on karneoli kaulassa (mun onnenkivi, lisäksi voi olla suotuisa vaikutus hedelmällisyyteen ;) ).
Ja clomejahan popsin kans...

 
Moikka! Joku kyseli noista poppaskonsteista niin joskus kesällä tuli sitä greippimehua juotua. Mut eipä tuo auttanut ja muutenkin merkitystä on kai lähinnä siinä et vaikuttaa niiden limojen selkeyteen ja mulla on yleensä ollu jo muutenkin selkeät. Tosta foolihapostakin luin jostain et suomalaiset saa yleensä ihan riittävän määrän jo ravinnostakin. Mulla on ajatuksena alkaa vitamiineja ym. enemmän tarkkaileen vasta sit jos onnellisesti onnistuisin tulemaan raskaaksi. Mutta jokainen tyylillään! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mouku80:
Moikka! Joku kyseli noista poppaskonsteista niin joskus kesällä tuli sitä greippimehua juotua. Mut eipä tuo auttanut ja muutenkin merkitystä on kai lähinnä siinä et vaikuttaa niiden limojen selkeyteen ja mulla on yleensä ollu jo muutenkin selkeät. Tosta foolihapostakin luin jostain et suomalaiset saa yleensä ihan riittävän määrän jo ravinnostakin. Mulla on ajatuksena alkaa vitamiineja ym. enemmän tarkkaileen vasta sit jos onnellisesti onnistuisin tulemaan raskaaksi. Mutta jokainen tyylillään! ;)
Mä taas oon lukenu että suomalaisesta ravinnosta ei saa tarpeeksi foolihappoa..
 

Yhteistyössä