Uusi laihdutuslääke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyseessä on orlistaattia sisältävä laihdutuslääke Alli (Glaxo Group Ltd). Meillä orlistaatti on käytössä Xenical-nimisenä valmisteena. Myyntiluvan haltija haki myyntilupaa uudelle, nykyistä kapselia puolta pienemmälle vahvuudelle (60 mg), jota esitettiin samalla luokiteltavaksi itsehoitovalmisteeksi. Orlistaattia käytetään yhdessä vähäkalorisen ruokavalion kanssa potilaille, joiden painoindeksi (BMI) on vähintään 28.
Käsitellessään esitettyä reseptiltä vapauttamista Lääkevalmistekomitea arvioi huolellisesti onko lääkkeestä saatava hyöty suurempi kuin mahdolliset haitat, myös silloin jos sitä käytetään ilman terveydenhoidon ammattilaisten suoraa ohjausta. Lääkevalmistekomitea arvioi erityisesti lääkkeen turvallisuutta, potilaille tarjottavan tiedon laatua ja hyödyllisyyttä sekä sitä, kuinka todennäköisesti lääkettä käytetään oikein.
Arvioituaan Alli 60 mg -valmisteesta esitetyn aineiston Lääkevalmistekomitea päätyi suosittelemaan valmistetta itsehoitoon, koska:
- 60 mg kapseli oli riittävä auttamaan painon pudottamisessa, kun sitä käytettiin yhdessä vähäkalorisen ruokavalion kanssa;
- haittavaikutukset olivat lievempiä kuin nykyistä 120 mg kapselia käytettäessä;
- pakkauksessa olevat ohjeet auttavat potilasta käyttämään lääkettä oikein.
Lääkevalmistekomitea uskoo, että Alli 60 mg -valmisteen käyttäjät tulevat jatkamaan terveydenhoitoalan ammattilaisten tapaamista painon hallintaan liittyvissä asioissa, kuten verenpaineen ja diabeteksen seurannassa. Ohjeet siitä, että potilaiden tulee jatkaa lääkärinsä tapaamista, painetaan sekä lääkkeen pakkaukseen että sen sisällä olevaan potilasohjeeseen.

http://www.laakelaitos.fi/ajankohtaista/3/emean_laakevalmistekomitea_chmp_suosittelee
_laihdutuslaake_orlistaatin_hyvaksymista_itsehoitoon?language=fi

Onko mä jotekin tyhmä, kun en vieläkään tajunnut, että mistä syystä se laihduttaa? Mihin se aine vaikuttaa? Kiihdyttääkö aineenvaihduntaa vai vähentää ruokahalua? Vai vaikuttaako se rasvan imeytymiseen??

Kyseessä on orlistaattia sisältävä laihdutuslääke Alli (Glaxo Group Ltd). Meillä orlistaatti on käytössä Xenical-nimisenä valmisteena.

Xenical-laihdutuslääkkeessä vaikuttavana aineena on orlistaatti. Lääke estää rasvan imeytymistä vaikuttamalla paikallisesti ohutsuolessa estäen suolistolipaasientsyymejä pilkkomasta triglyseridejä, jolloin 30 % ravinnon rasvasta jää imeytymättä. Xenicalia saa ainoastaan lääkärin määräämällä reseptillä.

http://www.tohtori.fi/?id=8627643&page=7990455

Osallistumpa minäkin tähän viestiketjuun. Itse olen 10kg ylipainoinen, liikun säännöllisesti 4-6 krt/viikossa tunnin reipasta kävelyä, syön terveellisesti, en herkuttele ja silti paino sama, joten olen iloinen jos on keksitty suht. vaaraton keino pudottaa painoa. Tuskin se on sen vaarallisempaa kuin vuosien ylipaino ja niitten tuomat sairaudet, nivelrikot, diabetekset ym.

Alkuperäinen kirjoittaja MK-69:
Osallistumpa minäkin tähän viestiketjuun. Itse olen 10kg ylipainoinen, liikun säännöllisesti 4-6 krt/viikossa tunnin reipasta kävelyä, syön terveellisesti, en herkuttele ja silti paino sama, joten olen iloinen jos on keksitty suht. vaaraton keino pudottaa painoa. Tuskin se on sen vaarallisempaa kuin vuosien ylipaino ja niitten tuomat sairaudet, nivelrikot, diabetekset ym.

No tuohon on taas helppo vastaus. syödä mussutat liikaa, eli siis enemmän kuin tarvitset.

tän kun ihmiset tajuaisi. syö sen mitä kuluttaa. ei tarvisi oikeen lääkettä laihdutukseen.

rasvaripulihan tossa on se yleinen sivuvaikutus. Että voi olla aika ikävä töissä tai liikeenteessä kun tuleekin löröt housuun. Jenkeissä sille on oma nimikin "Alli-oops". Ja jos ei varsinaisesti kakat tule housuun, niin se rasvahan tihkuu sulkijalihasten ohi, eli koko ajan saattaa olla pikkuhousut rasvassa. Kannattaa käyttää sitten jotain siteitä tai ainakin tummia alushousuja jos aikoo esim. jossain julkisesti vaatteita vaihtaa.

Anoreksia ja muihin syömishäiriökuolemiinhaan tämä varmasti vaikuttaa, uskoisin että sinä päivänä kun toi lääke tulee myyntiin se on 50% anorektikoita ja 50% ylipainoisia jotka sitä lääkettä apteekissa jonottavat.

Mä voin ainakin rehellisesti sanoa että mulla on niin vinksahtanut suhde ruokaan ja painonhallintaan, että vaikka BMI on vaan 19,5 niin mäkin jo mietin että pitäiskö sitä sitten kokeilla. Vaikka järki sanoo että EI. Mut meidän syömisjutuissa vähän vinksahtaneiden halu olla laihoja on suurempi kuin järjen ääni. Saa nähdä pystynkö taistelemaan kiusausta vastaan sitten kun toi tulee myyntiin. Viimesistä läskeistä on toisaalta pakko päästä eroon...

Alkuperäinen kirjoittaja MK-69:

Onko sulta mitattu kilpirauhasarvoja? Jos ne on ok, ja oot muutenkin terve, etkä esim. käytä masennus- tai psykoosilääkkeitä, niin kyllä se rehellisesti katsottuna on vaan niin että sun energiansaanti on tasapainossa sun energiankulutuksen kanssa - sen takia et laihdu.

Se oikeasti on aika pieni määrä ruokaa jonka laihduttaja voi syödä, jos haluaa laihtua. Kaloreita tulee huomaamatta aika paljon. Varsinkin joku välipala voileipä on aika petollinen, itse leivässä on kaloreita + täytteissä + leviterasvassa. Moni ajattelee että "sehän on vain yksi leipä" mutta siinä voi siltikin olla reippaasti yli 200 kaloria. Se on paljon jos ajattelee että pienikokoisen ihmisen laihdutusruokavalio voi olla n. 900-1000kcal. Tietenkin mitä isompi laihduttaja on, sitä enemmän voi syödä.

Onko vielä päivämäärästä kellään tietoa, milloin päästään kokeileen? Sitten oma pino Allu-oopseille.

Ps. onneks on ole näitä peffaseksin harjoittajia vaan on pylly kunnossa.

Kukahan noita syömishäiriöisiä teinejä sitten valvoo. Vaikka onhan niillä tietysti omat keinonsa ilman lääkkeitäkin. Hyvä juttu niille, jotka käyttävät noita apuna kun muuttavat elämäntapojaan laihtuakseen. Ihmelääkkeitä ei ole olemassakaan, muutenhan maailmassa ei olisi ainuttakaan ylipainoista jos ne toimisivat ihan yksistään. Toivottavasti kaikki muistavat sen.

Eiköhän kaikkien lääkkeiden lähtökohta ole se, että niitä syövät ne jotka sitä tarvitsevat. Niin Buranan syöjiä löytyy kuin Allinkin syöjiä. On tyhmää alkaa heti ajattelemaan, että sairaalloisen laihat syövät vain tuota lääkettä.

Keskustelupalstoilta löytyy aina joku itseriittoinen, joka viisaasti sanoo, että liikkukaa ja syökää vähemmän. Jos toi neuvo toimisi, meillä ei olisi ylipaino-ongelmia koko maailmassa. Sitä paitsi tollanen toteamus repii lisää jo valmiiksi murskattua itsetuntoa ylipainoisilla.

On jo aikakin, että EU alkaa sanelemaan Suomelle, mitä lääkkeitä myydään ilman lääkäriä. Neuvostoaikainen järjestelmä on aikansa elänyt.

Valitettavasti tuota tuotetta ei löytynyt meidän kylän pikku apteekista, joten jos joku tietää mistä tuotetta saa niin laittakaa viestiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko vielä päivämäärästä kellään tietoa, milloin päästään kokeileen? Sitten oma pino Allu-oopseille.

Ps. onneks on ole näitä peffaseksin harjoittajia vaan on pylly kunnossa.
Siihenhän ei mitenkään vaikuta se että onko peppuseksiä harrastanut vai ei, kun se rasva valuu sieltä peräaukosta joka tapauksessa. Kyllä sä sen sitten itsekin huomaat kun kokeilet.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Jeesus sentään teitä |O
Mikäsiinä on, ettei voi syödä terveellisesti ja liikkua? Ei tarvis mitään pillereitä vetää.

Juuri tollaisten ei kantsis puhua laihdutuksesta mitään. Jos ei itse tunnusta olevansa lihava niin ei kannata toisia neuvoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Pillereiden pitäis kyllä olla reseptillisiä, niin ei tulis väärinkäytöksiä. Ymmärrän kyl et sairaalloisen ylipainoiset niillä vauhdittaa painonpudotustaan.

Saahan sitä Buranaakin ilman reseptiä.

Voisko olla mitenkään mahdollista että kyse on hieman erilaisesta lääkkeestä kuin "burana" ?
Voi jessus mitä vertauskuvia.
Tuleeko suomeen samanlainen trendi kuin jenkeissä ? Jenkeissä kulutetaan vuodessa saotja miljoonia dollareita laihdutuslääkkeisiin ja -valmisteisiin ?
Kaikki ovat valmiita tekemään laihtuakseen mitä tahansa ( Siis rahallisesti )
Eivät kuitenkaan siihen mikä oikeasti auttaa, liikunta ja ruokatottumukset !

Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Jeesus sentään teitä |O
Mikäsiinä on, ettei voi syödä terveellisesti ja liikkua? Ei tarvis mitään pillereitä vetää.

Juuri tollaisten ei kantsis puhua laihdutuksesta mitään. Jos ei itse tunnusta olevansa lihava niin ei kannata toisia neuvoo.

Edelliseen viestiin en huomannutkaan laittaa.
Vielä jokin aika sitten olin jonkin verran yli-lihava ( 185cm/115kg )
Liikunta---Ruokavalio--- edelleen 185cm ;) 102kg ja aika hyvä kroppa ;)

Tämä odottaa 100 % innoissaan, apteekkeihin tulee keväällä käsikauppalääkkeeksi ts. reseptivapaaksi uusi laihdutuslääke. Lääkelaitos tietty pillittää, mutta EU määrää, että saa myydä apteekin hyllyllä.

Tämä ostaa ainakin 100 pakettia heti. Kesä, täältä tullaan!!!!

Kallista, kallista on tämä lääke...

Olin ollut koko ikäni lihava mies , ja aina vahvasti sitä mieltä että syy on geeneissä :)
olenhan aina harrastanut liikuntaa paljon 5x2h viikko..
(ja syönyt terveellisesti)

Noh muutama vuosi sitten tuli ahaa elämys kun kirjasin 2kk jokaisen suupalan paperille, Jokainen tarkoittaa myöskin sitä 1 mansikkaa minkä syö :)

yllätyksekseni huomasin että saamani kalorimäärä oli keskimäärin 3000 per vrk ja dietilläkin heilui siellä 2500 kieppeillä.

Noo tämän seurauksena tiputtelin kalorit tonne 2200 muutamaksi viikoksi ja voila paino lähti alaspäin, kun painoa oli poistunut joku 5kg siirryin taas 2500kcl paino pysyi neutraalina
ja seuraava muutama viikko mentiinkin 1800kcl:llä taas katosi 5 kg.

lopputulos max paino 106KG---> 69 R% viimeisessä mittauksessa 10.6%

Tuohon juuh:in juttuun on pakko kommentoida kun olen itse kanssa vahvasti ylipainoinen ihminen, liikunta harrastan sen 4-6 kertaa viikossa silti ylimääräistä löytyy se 10kg vähintää.
Olen kanssa aina syytellyt niitä kirottuja geenejä mitkä tekeevät minusta lihavan,
nyt sitten otin Ptrainerin ja hän oli mukana sen 1 viikon treenit..
ja aloitin pitämään ruokapäiväkirjaa..

Tässä on muutama havainto päiväkirjasta ja PT:n kommentteja.
-Treenini ovat aivan liian kevyitä ns: lehdenlukutreenejä
pumppailen salilla liki puolet liian pienillä painoilla joka ei kehitä mitään
teen 12x40kg sarjoja vaikka voisin tehdä 12x60kg sarjoja.
-vaikeissa liikkeissä "kyykyt, tietyt vatsalihas liikkeet" huijaan jolloin siirrän rasituksen pois
treenattavalta alueelta.

Ruokapäiväkirjasta.
Syön 90% ajasta todella hyvin ja viisaasti mutta juurikin esim ruuanlaiton aikana tapahtuva
maistelu ja napostelu tuokin kaloreja yllättävän paljon..

Tsemppiä kaikille laihduttajille, loppuun PT:n heittämä sivukommentti
EI OLE HUONOJA GEENEJÄ on vaan laiskoja/ tietämättömiä ihmisiä!

Yhteistyössä